Skocz do zawartości

Ferrari F40, Tamiya


MartiniOCP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Rozpoczynam kolejny warsztacik od przedstawienia prac nad motorem wspaniałej maszyny jaką bez wątpienia jest f40-ka. Zdecydowałem się na lekką waloryzację silnika, tzn. dodatkowe okablowanie, obręcze zaciskowe z puszki po piwie;], jakaś blaszka pod filtrem oleju [również piwko], i parę innych drobiazgów. Silnik nie jest jeszcze skończony. Generalnie ma wyglądać jak używany-zadbany. Oto zdjęcia:

 

DSCF4037.jpg

 

DSCF4021.jpg

 

DSCF4034.jpg

 

DSCF4032.jpg

 

DSCF4028.jpg

 

DSCF4025.jpg

 

103_2399.jpg

 

103_2397.jpg

 

DSCF4043.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Silnik prezentuje się bardzo okazale i z niecierpliwością poczekam na następne aktualizacje jak również nie mogę się doczekać całej reszty modelu w twoim wykonaniu

F40 zaraz obok F50 i 550 Maranello to chyba jedyne Ferrari które mi się podobają

 

Życze powodzenia i na wszelki wypadek wytrwałości

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu126 dzięki za komentarz.

 

 

Powiedziałbym, że klapa pasuje do reszty tak na 4 z małym -. Niby ok, ale mogłoby być 1mm cofnięta. Pozbyłem się ze środka klapy jakiś takich wystających bolców. Myślałem na początku, że tak ma być, ale ani w instrukcji, ani na zdjęciach samochodu nie dopatrzyłem się owych elementów. Ograniczały one zamykanie się tylnej pokrywy. Parę zdjęć:

 

103_2414.jpg

 

103_2413.jpg

 

103_2410.jpg

 

103_2409.jpg

 

103_2407.jpg

 

103_2405.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam kolejnych kilka fotek przed tygodniowym wyjazdem, a więc przerwą od modelowania. Motor i tylne zawieszenie jest już prawie gotowe. Przerobiłem troszkę amortyzatory, wcisnąłem w nie metalowy tłoczek, znaczy spinacz, oraz sprężyny własnej roboty. Górne mocowania są jeszcze nie pomalowane, siedzą luźno. Tarcze hamulcowe to eksperyment, który się nie udał. Ponieważ waloryzacja częściami PE jest trochę za droga, starałem się eksperymentować z chromem, ale nic z tego nie wyszło, więc postanowiłem wrócić do stalowej pactry. Wyciąłem również otwory wlotu powietrza w klapie, wygląda o niebo lepiej.

 

103_2427.jpg

 

103_2424.jpg

 

103_2423.jpg

 

103_2420.jpg

 

103_2419.jpg

 

103_2417.jpg

 

103_2415.jpg

 

103_2433.jpg

 

103_2431.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś był tut. jak zrobić tarcze hamulcowe z podkładek od śrub. Wystarszy założyć na wiertarkę tą podkladkę (można przy pomocy śruby), a następnie obracając przykładać papier ścierny (uzyskujemy efekt przytartej tarczy od zacisków). Następnie wycinamy miejsce na zacisk i przyklejamy to zestawowej tarczy.

Mam nadzieję, że pomogłem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady! Co prawda widziałem ten wątek przeglądając kiedyś stronkę, również inne na temat tarcz z podkładek. Byłem nawet w castoramie, ale nie znalazłem odpowiedniej średnicy. Nie marudzę, na pewno się da;] ale chyba w tym modelu zostaną takie- zobaczymy. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i pomoc.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Aktualizacja. Jak widać walczę z bebechami i jestem już na ostatniej prostej. W kwestii waloryzacji modelu, zakupiłem dekale imitujące włókno węglowe (są w części kokpitu i z tyłu foteli, gdzie ich w ogóle nie widać na fotkach;]). Niestety z braku finansów musiałem darować sobie dodatki PE studio27, tak więc pasy i tylną ścianę starałem wykonać się z tego co było pod ręką - oceńcie sami jak wyszło. Ja uważam, że za szybką nie będzie tak źle. Teraz czeka mnie najgorszy etap, a więc malowanie "budy." Strasznie stresująca faza prac bo łatwo zniweczyć efekt końcowy. No nic, oto fotki:

 

101_2434.jpg

 

101_2435.jpg

 

101_2436.jpg

 

101_2437.jpg

 

101_2439.jpg

 

101_2440.jpg

 

101_2449.jpg

 

101_2442.jpg

 

A tutaj tylna ściana:

 

Najpierw zrobiłem sobie przymiarkę z taką oto atrapą, żeby sprawdzić jak to wygląda i czy sama siateczka utrzyma tylne lampy. Wygląda na to, że bez problemu:

 

101_2446.jpg

 

a tutaj już siatka na elemencie docelowym, tzn. wycięty środek i mocowania lamp

 

101_2445.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasy: zatrzaski to wycinki z puszki po coca-coli i odpowiednio powyginanego drucika 0,35mm. Same pasy to zwykła biała kartka a4 pomalowana markerem na czerwono i docięta pod wymiar. Jedynie miejsca zapięcia (te okrągłe na siedzisku) zrobiłem z jakiegoś złomu modelarskiego.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Krzychu za komentarz. Z tą klasą profi to jednak bym nie przesadzał, ale bardzo mnie cieszy, że się podoba.;] Rzuciłem okiem na zdjęcia i zauważyłem, że mocowania pasów są niemiłosiernie koślawe, trzeba będzie je zmienić.

 

dzięx i pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli zbliżam się do końca prac nad f40, przynajmniej tak to wygląda. W praktyce jest jeszcze parę rzeczy do zrobienia. Jestem troszkę zdziwiony bo nie wszystko pasuje "od pierwszego przyłożenia." Jak na tamiykę to dziwne. Szczególnie połączenie nadwozia z podwoziem idzie dosyć opornie (boczki drzwi stoją za wysoko, trzeba je szlifować, żeby góra się nie opierała). No i ta tylna klapa, też trochę odstaję (na zdjęciu jest lekko uchylona z prawej strony, taśma i takie tam).

 

101_2458.jpg

 

101_2452.jpg

 

101_2457.jpg

 

101_2454.jpg

 

101_2456.jpg

 

101_2455.jpg

 

101_2453.jpg

 

101_2451.jpg

 

pzdr.

 

PS. Zwracam honor. To przeze mnie kasta nie pasuje idealnie do podwozia. Źle wkleiłem kokpit, wystawał ze 2mm z prawej strony.. Eh, model w rozbiórce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem fajnie się prezentuje ta twoja Czterdziestka. Co prawda przydałoby się jeszcze nieco popracować nad polerką przodu, ale już teraz widać, że będzie to jedna z ładniejszych Ferrarek na forum.

 

Powodzenia przy wykończeniówce.

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze. Przyznaje, że maska nie jest idealnie wypolerowana. Mam trochę problem z tym lakierem samochodowym, który jak stwardnieje jest trudny do polerowania. Polerowałem go papierem 2500, potem "maszyną" z pastą 3M, i specyfikami modelarskimi (coarse, fine, finish), ale się małpa nie chce poddać. Problem polega na nanoszeniu, mój aero zdecydowanie sobie nie radzi z gęstością APP a to przekłada się na naprawdę konkretną pomarańczę. Z drugiej strony nie mogę go rozcieńczyć bardziej niż 5%. No nic, następny będzie lepszy;]

 

 

Kolorek to Rosso Corso z palety alfa romeo.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest napisane w instrukcji, + na 2 forach lakierniczych odradzali mi rozcieńczanie więcej niż podaje producent, w przypadku APP. Polecili tańsze lakiery o większej rzadkości (podobno im tańszy tym rzadszy).Wymienili: novol economy, profix cp400 albo gold car - z naciskiem na ten ostatni.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.