Jump to content

Gregorio

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Siedlce
  • Interests
    pancerka, lotnictwo
  1. Były i takie osłony stosowane na B-25. Może sam bąbek nie jest idealnie odtworzony, a zamki zapięć lekko przerysowane, ale coś w tym stylu latało:
  2. Dobrze żeby jeszcze był chonorowy
  3. Zdecydowanie pręt zbyt masywny:
  4. Z tego co pamiętam w trakcie remontów i przemalowywania pojazdów w tamtym czasie (lata osiemdziesiąte ubiegłego wieku) nie dostawaliśmy gotowej farby, ale oliwkową otrzymywaliśmy z mieszania żółtej i czarnej w proporcji 1:1. Zaeksperymentuj na boku z taką mieszanką - powinieneś być usatysfakcjonowany. Do zmieszania wybierz zwykły czarny matowy i czysty, ciepły żółty, Na wierzch polecałbym lakier półmatowy.
  5. Nie chcę cię martwić, ale w Dorze rozkład linii podziału blach na płacie zarówno na górze, jak i na dole zupełnie inny niż na Friedrichu. Przede wszystkim Bf 109 D miał uzbrojenie w skrzydłach, więc inny rozkład linii, paneli inspekcyjnych, wzierników, itp... W zasadzie całe skrzydło do zaszpachlowania i przerycia na nowo. Nie chcę Cię martwić, ale dalej (kadłub) będzie jeszcze gorzej, że o kabinie i usterzeniu nie wspomnę. Poszukaj planów wersji D i porównaj z wersją F, a sam zobaczysz co Cię czeka. Śmigło też ma chyba w Twoim wykonaniu zdecydowanie za szerokie łopaty
  6. Trudno cokolwiek napisać na temat modelu, jak go praktycznie nie widać. Jak dasz dobre zdjęcia, to dostaniesz rzeczowe opinie.
  7. SM-79 to bardzo dobry, nowy model Italeri. Odradzam na początek ze względu na dosyć skomplikowany montaż i trudne malowanie. Wellington Mk X Revella (ex Matchbox) to rzeczywiście dobry wybór na inicjację modelarską. Niezła cena, prosty montaż, praktycznie bez szpachlowania i w miarę łatwy kamuflaż.
  8. Zdecydowanie po dokładnym sklejeniu pomalować farbkami. Nic nie tracisz a zyskujesz za jednym zamachem dodatkowe doświadczenia. Jakbyś tego nie zrobił za pierwszym razem i tak model będzie lepiej wyglądał pomalowany.
  9. Trochę już za późno, ale czy nie lepiej było przykleić na oszkleniu już pomalowane ożebrowanie?
  10. Gregorio

    malowanie p-39

    Rosjanie nie przemalowywali samolotów z dostaw Lend-Lease, tak więc wzór malowania amerykańskiego obowiązuje jak najbardziej. Z tego co wem były też późniejsze Airacobry z wnękami podwozia także w kolorze zielonym.
  11. A to był jeden z lepszych wymiarowo Emili w tej skali. Niestety nie przypomina nawet w małym stopniu swego pierwowzoru i mało w tym winy Airfix'a.
  12. Nie wiem czy tak było w zestawie ale kabina jest przyklejiona zdecydowanie za blisko przodu samolotu. Tylna krawędź odsuwanej części owiewki powinna być równo z linią podziału blach na kadłubie a przednia ściana zagłówka pilota powinna też być równo z nią. W tym układzie, który zrobiłeś chyba pilot nie wsiadłby do kabiny. Poza tym chyba odwrotnie przykleiłeś stateczniki poziome. Poychacze trymerów powinny na dolnej powierzchni.
  13. Ta wersja nie miała reflektora w lewym skrzydle. Poza tym owiewka kabiny jakoś dziwnie odstaje od kadłuba. Fajne malowanie, ale trochę zbyt czyste i błyszczące jak na Japońca.
  14. Najpierw wybierz konkretny samolot a potem pytaj o farbki (jak sam nie znajdziesz, o co nie trudno)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.