Jump to content

Aleks Kornafel

Members
  • Content Count

    641
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Jawor
  • Interests
    Militaria, historia i modelarstwo
  • Occupation
    Uczeń
  • Website
  1. Widać wiele niedomalowań. M.in. wokół jarzma km-u i nitowania.
  2. Przy linach holowniczych jest taki problem, że są odlane razem z kadłubem więc ich jakość i szczegółowość ma wiele do życzenia. Ogniwa gąsienic na wieży były szpachlowane przez dziury po wypychaczach więc fakt moja wina. Ile warstw masz zamiar położyć na swoim BT-5? Osobiście staram się położyć pierwszą warstwę tak żeby pokryć model farbą nie zwracając uwagi na prześwity, następną warstwą staram się pokryć już cały model dokładnie i ewentualnie w niedomalowanych miejscach idzie trzecia warstwa. Maluję Pactrami, pędzlami Italeri. Oczywiście przed malowaniem model należy umyć w letniej wodzie z płynem do naczyń, a potem dokładnie wysuszyć.
  3. W których konkretnie miejscach? Może to być złudzenie wywołane filtrami olejnymi.
  4. Najpierw nałożyłem sido, nałożyłem kalki, później sido tylko na kalki, filtry olejne, wash olejny i wykończenie. Świecenie może być spowodowane silnym oświetleniem pd. robienia zdjęć lub filtrami olejnymi.
  5. Witam, Po bardzo długiej przerwie wkońcu przyszła pora aby dać jakąś galerię. Model firmy Trumpeter, który dał się trochę we znaki. Za sklejalność dałbym w skali 1-6 ocenę 3+ ze względu na kilka powodów. Mianowicie spasowanie wanny z pancerzem wymagało piłowania i szpachlowania, elementy takie jak liny holownicze, narzędzia itp. były odlane łącznie z kadłubem co było istną katorgą przy malowaniu, jakość ogniw gąsienic znajdujących się na wieży była tak kiepska, że zastanawiałem się czy wogóle je tam dać oraz źle zaplanowane zawieszenie, które się wyginało po założeniu gumowych gąsek. Malowanie to "Licht und Schatten Tarnung" używany przez sPzAbt507 w Niemczech w 1945 roku, a numery to czysty SF. Ciągle się uczę i mam nadzieję, że następne 72jki będą wychodziły lepiej. Filmik również jest: http://www.youtube.com/watch?v=GM4n0CWBEHc&feature=my_liked_videos&list=LLoFknJ8omkxJZ364Vmth6OQ
  6. Ani tym, ani tym. Najlepsze do tego celu są pigmenty z fixerem lub filtry. Tak poza tym to chyba nie ten temat ani dział kolego, nieprawdaż?
  7. Kolega chyba nie zrozumiał sensu mojej wypowiedzi, ponieważ wyraźny nie znaczy głęboki. Pisząc post miałem na myśli odbicia wzorów z gąsienic.
  8. Widać niedomalowanie w środku jarzma działa. Model nietuzinkowy i ładny.
  9. Przyczepię się trochę do podstawki, ponieważ prawie 60 tonowy pojazd zostawiłby bardzo wyraźne ślady na śniegu lecz na zdjęciach są to tylko "przeciągnięcia". Tygrys na wysokim poziomie malarskim i wykończeniowym.
  10. Kamuflaż nie wyszedł. Najlepiej jest najpierw zrobić normalny wzór, a potem nałożyć w odpowiednie miejsca rozcieńczoną farbę lub pigmenty/cienie/proszki zmieszanie z cieczą tak aby stworzyły cienką, przepuszczalną warstwę. Błoto gryzie się z krajobrazem. Jak można się domyśleć jest bardzo zimno (zamarznięta plandeka na pokrywie silnikowej), a błoto jest mokre jak w lasach tropikalnych. Dioramka nawet dobrze wyszła.
  11. Niestety zdjęcia wyglądają jak robione kalkulatorem przez pończochę więc nic na razie nie można powiedzieć.
  12. Witam, Może ktoś napisać odpowiedniki farb używanych przez Niemcy do malowania czołgów po 1943 roku? Chodzi o numery tych farb w indeksie Pactry. Pilne! Wiem, że pewnie gdzieś na forum to było ale nie mam zbytnio czasu żeby przebrnąć przez cały stos wątków.
  13. Bardzo ładny, tylko moją uwagę przykuła stanowczo za gruba antena i za bardzo osmolony hamulec wylotowy.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.