Jump to content

Merten

Members
  • Content Count

    614
  • Joined

Community Reputation

9 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Opis do malowania "233" jest błędny. II./Panzer-Lehr-Regiment miał czołgi PzPkfw IV. Malowanie symbolu dywizji "Panzer-Lehr" na błotniku Pantery należącej do I. batalionu 6. pułku pancernego (formalnie należącego do 3. Dywizji Pancernej, a tylko tymczasowo do "Panzer-Lehr") byłoby cokolwiek dziwne. To raczej fikcja. Jeszcze zrozumiałbym na pojazdach należących do sztabu pułku pancernego Lehr (tam chyba były 3 Pantery), ale w kompaniach z I. batalionu?
  2. Ale to taki bałagan się zrobi. Jak już, to ja bym szedł tematycznie i warto by zrobić jeden pluton pancerny na platformach. To by były 2 Tygrysy i 2 PzKpfw III. Czylli brakuje jednej platformy SSyms i dokupić jedną SSys. To już łatwiutko można przerobić (wózki!) na platformę typu SS "Koln" i na niej ustawić te PzKpfw III. Albo zamiast takich kombinacji dla ułatwienia kupić SSyl z LZModels. Tylko, jak pisał Greif, zanim się obejrzysz, może się okazać, że Cię wciągnęło.
  3. Dziękuję za komentarze. Jak widzę są też zwolennicy, co cieszy, ale krytyczne też przecież dobre, bo po prostu chcę się ogarnąć i WRESZCIE nauczyć używać aerografu. Patrzę na tutoriale w necie i widzę co robiłem całkiem źle. Głównie to oczywiście rozcieńczanie farby. Szkoda, że nie chciało mi się wcześniej. Ehhh... Więc na chwilę biorę na wstrzymanie i poćwiczę, a potem podejmę ostateczną decyzję czy jeszcze raz maluję, czy pójdzie dalej jak jest. Z samego rodzaju kamuflażu nie zrezygnuję, bo te maziaje z oryginalnego zdjęcia bardzo mi się podobają, ale może (jednak!) pociągnę go jeszcze raz Dunkelgelbem i spróbuję zrobić takie plamki bez rozprysków wokół.
  4. Świetnie się ogląda Twój warsztat. Oczywiście bardziej mnie interesuje platforma niż czołg. Niestety podoba mi się do tego stopnia, że resztkami sił bronię się przed zakupem SSyms'a... 😵
  5. Co do kół, to one są tak na sucho i jeszcze będę je poprawiał na szablonach. Oczywiście,, że na razie są niedomalowane. Co do kamuflażu... Sam nie jestem zadowolony, ale malowałem już miejscami trzy razy i nie pokryję go jeszcze raz Dunkelgelbem. To miało wyglądać jak niedbałe pociągnięcia pistoletem natryskowym. Miejscami po trzy razy w tym samym miejscu, miejscami raz i stąd różne natężenie. Tak (mi się wydaje) był malowany pojazd z załączonego zdjęcia z epoki. Na tą chwilę niestety nie potrafię tego niestety lepiej zrobić. Ćwiczyłem przed tym malowaniem, a na koniec i tak jest popluty a miejscami to nawet bardzo popluty. Nie ma co szukać tłumaczeń. Trzeba było dłużej poćwiczyć z rozcieńczaniem farby i ciśnieniem i dopiero malować. 😕 Teraz to już mi tylko zostaje jakoś to "wyciągnąć".
  6. Co do kamuflażu, to sugerowałem się tym poniżej i on z założenia miał być niedomalowany. Pewnie kiedyś uda mi się zrobić z ręki jakiś mniej "popluty". Wyciągnę to może jeszcze, bo sporo warstw na to pójdzie. A szary to pierwsza warstwa pod gumę (Dark Rubber - Vallejo). Szczerze mówiąc problem to mam z tymi czarnymi, na których została farba podkładowa.
  7. Kilka tematów ciągnę równocześnie i długo to wszystko trwa. No, ale nic na siłę. Pomalowany kamuflaż. Sugerowałem się dość popularną fotką z lata 1944, bo i w takich realiach model ma być osadzony, a do tego ma pasować też do Paka 40 i leFH 18/40, które już dawno czekają sklejone. Do ciągnika będę dorabiał fragment plandeki w centralnej części kadłuba. 439 on Flickr 440 on Flickr No i działo piechoty, które ma zostać w Dunkelgelb. Świeci się od Sidoluxu. Ciągnik zresztą też. Jedno i drugie wcześniej miało nałożone filtry. Teraz pójdzie wash. 442 on Flickr 441 on Flickr
  8. Kolejny z kalkomaniami, chociaż okazało się, że nie zamówiłem wszystkich kalek i nie mam tych o powierzchni ładunkowej. Tutaj nad "Ladelange 5,3 m" powinna być jeszcze "Ladeflache 15 m3". No nic. Kiedyś się dorobi. 438 on Flickr No i zdjęcie od góry. ciekawe, że ten wagon produkowany był od 1890 roku i od razu z metalowymi burtami i tylko drewnianą podłogą. Potem wszystkie nowsze typy "węglarek" przez 50 lat miały w kolejach niemieckich burty drewniane. Tu pierwsze patynowania i przecierki drewnianej podłogi. Na drzwiach zmalowałem innym kolorem pędzlem taką "niby-łatę". Ten wagon miałby w 1941 roku tyle lat, że jeszcze trochę różnych takich plam na nim narobię. "Kiedyś" oczywiście. 437 on Flickr
  9. Położone kalki. Jeszcze mokre nawet. A poza tym świeci się tu i ówdzie od sidoluxu. Dachu nie da się już wyrównać. Można próbować zwalać na żywicę, która jednak pomimo grubości jest niestabilna i się odkształca, ale tak czy owak nie dopilnowałem wymiarów i na końcach pudło wagonu rozeszło się o nieco ponad milimetr na każdym z końców i w efekcie podczas przyklejania dachu (jest z kartonu) nawet nie zauważyłem jak się to wszystko pokrzywiło. No nic. Teraz mat i trochę patyny. Stopniowo kończę z tymi fanaberiami, że co chwila mi się innego wagonu zachciewa i wracam do tematu platform, których potrzebuję jeszcze trochę, żeby poustawiać na tym działa i pojazdy baterii artylerii. Na razie do "okalkowania" są jeszcze trzy węglarki. 435 by Flickr
  10. Ten jest ze 116. PzDiv. 531 on Flickr I naprawdę ciekawy kamuflaż.
  11. Jest trochę zdjęć Panther z 5. kompanii w książce Roberta Wróblewskiego "Dywizja Wiking w Polsce", ale na tyle słabej jakości, że trudno by z tego wymyślić jaki tam był kamuflaż. Trzeba tylko uważać, bo część Panther w tej kompanii (i chyba nie tylko tej), to była wczesna wersja "A" bez jarzma kaemu.
  12. Rozstania i powroty do modelarstwa mają tą wadę, ze ciężko utrzymać formę i mam wrażenie, ze często uczę się czegoś kolejny raz. Wagon pomalowany, ale coś z proporcjami farby i rozcieńczalnika pochrzaniłem, zasychało, na koniec zaczęło pluć... Ehhh. Poza tym dopatrzyłem się, że na rogu wagonu coś mi dach przyklapnął. Muszą to jakoś wyprostować. Z dachem jest też pewien eksperyment. Znalazłem wreszcie przepisową farbę Eisengrau. Samochodową. Kryje jednak słabo i po pomalowaniu stwierdzam, że spokojnie można ją zastąpić lekko rozjaśnionym Panzergrauem. Jeszcze trochę zabawy z tym będzie. 20200412_172601 on Flickr 20200412_172625 on Flickr
  13. Tak sobie po datach patrzę, że chęć na modelarstwo nachodzi mnie raz na rok i trzyma ze 2 miesiące. Dziś 13 kwietnia, więc minął rok bez dwóch dni, ale oglądanie rozgrzebanych projektów zacząłem już dobry miesiąc temu. sIG dokończony w jeden dzień i dokładnie wczoraj. Robiąc fotki ciągnika odkryłem, że pomimo pochwał kolegów, zrobiłem coś takiego, że nie mogłem uwierzyć. Wkleiłem do góry nogami przednią oś! W efekcie koła nie wchodziły pod błotniki. Po chwili paniki jak to wyprostować zastosowałem 3 krople nitro, które rozpuściły co miały rozpuścić i jest ok. Szkody na plastiku minimalne, ale i tak dobrze, że ta część nie jest widoczna. Zdjęć tego bałaganu już nie robiłem. Cyknę fotke po pomalowaniu. 20200412_172710 on Flickr 20200412_172749 on Flickr
  14. Sprzęt łączności ogarnięty, więc teraz czas na zwykłe klejenie. Wrzucam tylko pojedyncze fotki, bo przecież SdKfz 251 miały tu masę relacji. Po sklejeniu spodu kadłuba potraktowałem to podkładowym Chaos Blackiem, i na to poszła Tamiya XF-60. Lubię ją bo jest jaśniejsza niż "przepisowy" Dunkelgelb i lepiej wygląda na modelu. 432 on Flickr 433 on Flickr 434 on Flickr
  15. Złożony na sucho (i jeszcze obsypany opiłkami polistyrenu) sprzęt radiowy z SdKfz 251/3 AFV Model. Poza tym co widać w ramce został jeszcze 20 W.S. d (20 Watt Sender d), który ma zastosowanie do wersji określonej jako "SdKfz 251/17" robionej przez AFV Model. Jak widać zestaw sprzętu był inny niż we wcześniejszym SdKfz 251/6 Zvezdy, ale co gorzej w modelu zrobionym przez AFV radiostacje mają złe proporcje. MW E. c są trochę za niskie, a najważniejszy 80 S.W. a jest zdecydowanie za niski. W każdym razie proporcje się trochę rozjechały. Nie powinny być w kształcie aż tak wydłużonych prostopadłościanów. Ostatecznie wmontuję więc w pojazd 80 S.W. a z modelu Zvezdy, a MW E. c przeboleję. Nie wiem tylko jakie do tego miały być anteny, ale zamontuję co jest w modelu. 431 on Flickr.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.