Jump to content

zatras

Members
  • Content Count

    81
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Oj z tymi Gladiatorami i śmigłami to nie do końca tak.... to był zdaje się ,,cały pakiet" z Blenheima MkI- ale to nie w temacie ,a ja też nie jestem ,,expertem'' w Maltańskich Sea Gladiatorach
  2. Zgadzam się z wypowiedzą Kolegi HHK w całej rozciągłości .Napisane w ,,punkt"
  3. Solo ,a wiesz Ty chociaż jaka była przyczyna tego krojenia na plasterki ,co( czy bardziej kto) wymusiło takie poczynania ,co leżało u podstaw ? Nader często ,ironicznie (żeby nie powiedzieć pogardliwe) nadużywasz tego stwierdzenia
  4. Rozbawiła Cię moja wypowiedź ? Dlaczego ? Nie krępuj się, napisz co więcej niż reakcja emotikonem
  5. Arhtus trochę się mylisz . ,,Przedstawiciele" np. Army Hobby (o IBG nic mi nie wiadomo) urzędują przecież na tym i sąsiednim forum . Na PWM bardzo często pojawia się Marcin Ciepierski , projektant wszystkich modeli z AH , i współwłaściciel Jest też kilku bliskich współpracowników firmy jak; Grzegorz Mazurowski ,który na pewno ,,urzęduje'' na tym i innych forach i pilnie śledzi wszystkie wpisy dotyczące firmy Arma Hobby . IBG jest ,,bardziej tajemnicza'' przynajmniej dla mnie .Nie wiem kto jest z nią powiązany na forach ( nie mylić z fanami ) Możesz próbować swojego pomysłu ,ale jakoś tego nie widzę . A jeśli chodzi o shitstormy ,to bardzo często są one napędzane właśnie przez ...no zwale wszystko na fan boyów ,żeby nie było po próbie jakichkolwiek krytycznych uwag co do wyrobu danej firmy . I jak tu mówić o jakichś ,,życzeniach'' modelarskich ,współpracy itp.
  6. To może idźmy tym tropem, co Kolega wuwumaster ,opierając się na informacjach z publikacji ,,Luftwaffe im Fokus'' No jak byk napisane : Giallo Mimetico I No i super Może być i tak . I tak każdy z producentów farb robi po swojemu .Na pewno trzeba by samemu coś wykombinować ,najlepiej aby się z kolorem na kalkach zgadzało ,pod warunkiem że na nich nie ma jakiegoś przysłowiowego ,,różu majtkowego" bo wtedy klapa . Podtrzymuje swoje twierdzenie że Airfiks (nie wiem ,chyba to cartografa ???) zrobił te kolorki nieźle na cętkach węża.
  7. A tak jakoś mi się taka informacja ,,kołacze z tyłu głowy'' Ale żeby nie było : Cytat ze strony www.modele.edu.pl czyli strony Army Hobby (ulubiona Twoja ? ) http://www.modele.edu.pl/2015/08/jak-malowano-samoloty-luftwaffe/ Tutaj masz artykuł który,najdokładniej opisuje ,,ewolucję'' i proces odtwarzania malowania Ju-87 B T6-DP ,link zamieszczony parę postów wyżej https://penelope.uchicago.edu/~grout/encyclopaedia_romana/luftwaffe/aircraft/Ju-87/T6+DP.html Z monografii Ju-87 Aj-Presu P. Marka J Murawskiego No i warsztat Kolegi wuwumaster z tego Forum ,który dotyczy tego samego modelu z Italeri . Takich informacji o używaniu italiańskich farb jest pewnie jeszcze trochę spotkałem się chybaz tym w ,,starych'' publikacjach Aj-Presu ,,Malowanie i oznakowanie -Luftwaffe !935-45" Całkiem jednak możliwe, że ten Stukas miał plamy RLM79 sandgelb ,ale nie był to niestety odcień z modelu Kolegi tlb ,bo ten to raczej RLM79 sandbraun (czy inaczej; 79b/II) który stał się podstawowym ,,Piaskowym" Luftwaffe. Sam kolor 79 sandgelb też chyba był tożsamy ,lub bardzo podobny do Giallo Mimetico ? Tyle na temat -usatysfakcjonowany jesteś Pawle ?
  8. Tak trochę ,ale nie przejmuj się ciężko to przeskoczyć . Ju -87B2 przybywały na kontynent Afrykański w standardowym ,,łamanym " kamuflażu europejskim RLM 70/71. Aby dostosować się do krajobrazu pustynnego ,samoloty były ,,domalowywane'' w warunkach polowych w Libii ,albo jeszcze przed przerzutem, w warsztatach remontowych na Sycylii . Do namalowania piaskowych plam bezpośrednio na oryginalnym kamuflażu, użyto włoskiej farby, o jasno beżowym odcieniu (nie wiem jaka fachowa nazwa ,ale w parę minut można to znaleźć ) .Zanim Niemcy ,,dorobili ''się własnych zestawów pustynnych, używali tego co mieli Włosi . Dlatego Ten Twój Stukas powinien być tak pomalowany ,a nie w RLM79, czyli teoretycznie powinien mieć zbliżony/taki sam kolor jak te plamki na wężu . Niestety barwa cętek niezbyt odpowiada rzeczywistemu odcieniowi tej farby (na kalkach AIrfixowskiego Stukasa ,mam wrażenie, że jest o niebo lepiej . Idealnym rozwiązaniem, byłby tylko biały kontur węża, któremu przez cętki prześwitywał by kamuflaż i piaskowy i zielony ( bo i takie były teorie i przypuszczenia ). Bardziej jednak prawdopodobne ,było malowanie ,gdzie trzeba by nanieść piaskowy (taki jak w kamuflażu) zarys i na to biały kontur -ale to już chyba maski musiały by być . Z tym Wężowym Stukasem to w ogóle ciekawa historia śledcza .Najpierw pojawiło się jedno zdjęcie (to pierwsze z linku ) i zaczęły się domysły :jaki kod ,jakie kolory węża ,kołpak. Wymyślili ,że będzie to ,,atrakcyjnie czerwony'' wąż ,,ala koralowy'' . Dopiero kiedy opublikowano po długim okresie inne zdjęcia tej maszyny ,wszystko się wywróciło do góry nogami Pole do popisu znaleźli ,,widzący kolory na czarno-białych zdjęciach'' i orzekli ; że wąż ma być piaskowy ,lub nawet tylko biały zarys ( czyli z Koralowego zrobił się Pustynny Wąż Diademowy -jest taki i wygląda bardzo podobnie jak na malunku ). Pozostały jednak inne pytania : np czy był też na prawej stronie jakiego koloru była litera ,,D" w kodzie itp. Był ponoć jeszcze drugi egzemplarz ; T6-AN ,który też miał węża na boku (jest w linkach które zamieściłem) ale jakiego koloru ,ciężko powiedzieć . Często to właśnie T6-AN jest przedstawiany na kolorowankach z czerwonym wężem ,choć i w tym przypadku to pewnie lipa pzd zatras
  9. A co to stwierdzenie ma do tematu Przemas? Merkury VIII to pojedyncza 9 cylindrowa gwiazda . To jest jakaś metoda zrobić dwie ,,interpretacje'' tej maszyny .Nie wiem tylko czemu nie ,,ufasz'' w śmigło od P-24 ? Kobuz (prototyp ,jedyny istniejący samolot tego typu) zmajstrowany był w zakładach PZL w Warszawie .Docelowo miał być produkowany w PWS ,i to stamtąd pochodziły części (PWS produkowała części do P-24 i P-11) do tego składaka . Skoro dostał skrzydła (choć wyczytałem że jednak mogły się różnić nieznacznie) , osłonę kabiny ,opływ grzbietu,osłony na koła (właściwie nie wiadomo czy w tym prototypie były) od P-24 ,to dlaczego nie śmigło z kołpakiem ? Uważasz że silniki Merkury VIII miały przypisane śmigła ,w sensie cały osprzęt? Na Jastrzębiu nie miał ,próbowali różne typy . Co innego pierścień ,kolektory ,osłona ,to musiało pasować do rozmiarów silnika . Co do km'ów w kadłubie to ja wątpię, ale szczeliny bym zostawił ,bo nie sądzę, żeby je zakryli. Czy można je było zamontować ? Ponoć tak ,ale dopiero po zmianie na nowy synchronizator i to ograniczyłoby bardzo szybkostrzelność, a po drugie, krążą opinie że Merkury VIII miał ,,większe'' cylindry i inaczej ustawiony osprzęt ,co kolidowałoby z kanałami wylotowymi karabinów . Więc ; czy nie lepiej wszystko upchać w skrzydłach ,jeśli były do tego dostosowane .Łatwiej też taką ,,baterię'' zgrać . Co do okienek to zgoda ,ponoć mógł to być pozbawiony drzwiczek bagażnik (nie apteczka ) ,tylko problem w tym że są one tylko z jednej strony . A może to odchylana na bok osłona kabiny ,nie miała tylnych (tych mniejszych) okienek -taka ,,Ala Makaroni'' to by mi bardziej pasowało. Prawdy nigdy się nie ustali ,ale można (z Kolegami obeznanymi w temacie ) ,,wytyczyć'' jakąś ,,jedynie słuszną'' wizję wyglądu tej tajemniczej ,,Jedenastki"
  10. Muszę Cię zmartwić ,jeśli coś lepie to w zaciszu domowym i nie odczuwam przemożnego ,wewnętrznego nakazu ,pokazywania tego całemu światu . A jak już się bawisz w ,,adwokata '' to przeczytaj uważnie parę akapitów wyżej ,a dojdziesz do wniosku że ,,Piorun'' podoba mi się nad wyraz. Zresztą ,odkąd wydziałem modele Pawła na żywo ,na konkursie we Wrocku ,to wiem na jakim są one poziomie (a i pogadaliśmy troszkę ) , zdjęcia tego niestety nie oddają. A trochę ,,uszczypliwej'' krytyki Pawłowi nie zaszkodzi ,bo ostatnio to on się wziął za krytykę modeli i przede wszystkim poglądów innych . Tak że ; abtb -odpuść sobie ,bo o pewnych sprawach nie masz pojęcia i po co Ci ,,Fan' w mojej skromnej osobie
  11. Ta większość to Ty !? No, jeśli nie przeszkadza Ci jakiś feler ,z daleka bijący po oczach, w nowo wyprodukowanym modelu ,to (bez obrazy ) gratuluje ,,luzackiego'' podejścia do tematu
  12. Eh Krzysztofie nie ,,czepiaj'' się wnęk.Takie fabryka Hasegawy dała i Pawłowi jako modelarzowi to wystarcza . Co miał zrobić -przerabiać!!!-jeszcze czego ,dobrze że w ogóle są
  13. Ooo ,i to podsumowanie arhtusa ,,bardzo ,mnię się podobasię " Ależ to banalnie proste -zawiedzione nadzieje ! Człowiek czeka latami ,nagle info ,że w końcu będzie i....tu gniot ,tam babol niewiele mający wspólnego z rzeczywistym elementem . A wystarczyło przyjrzeć się fotkom ,porównać, poszperać ,może nawet poddać pod publiczną dyskusję ,no ale jak się ,,wie lepiej ",lub co gorsza ,się nie chce ; to potem nie dziwota ,że jest jojczenie ,,zawiedzionych nadziei''
  14. Bardzo bym chciał zobaczyć te zdjęcia seryjnych Jastrzębi Z mojej wiedzy (w sumie niewielkiej) w temacie wynika, że był jeden ,,lotny'' prototyp ( chyba ten z wytłoczeniami 50/I) i ten drugi zdekompletowany , co to się ,,Fryce'' obfotografowują (nie wiem czy to już nie wersja 50/II pod mocniejszy silnik-ale pewnie się mylę ) Były ponoć jeszcze jakieś (chyba 6sztuk )z ,,serii informacyjnej " w różnym - raczej niewielkim - stadium budowy .Tyle mojej skromnej ,,wyczytanej '' wiedzy . Zdjęcia seryjnych ,ale takich kompletnych Jastrzębi były by sensacyjną gratką A co za problem z tym masz ? Przecież producent przewidział w zestawie ,,gładką osłonę '' i śmigło o stożkowym przekroju ( co prawda od P-11,ale zawsze ), właśnie dla tych którzy myślą inaczej o P-11g. Ja to bym się zapytał/podyskutował ; co z tymi otwartymi okienkami z tyłu kadłuba ,o których ponoć napomykał por. Henryk Szczęsny , czy w tym konkretnym jedynym prototypie/wersji /samolocie ,były na kołach owiewki i w końcu jak był uzbrojony - wiadomo 4 km, ale gdzie je zamontowali (dywagacje poniektórych :,,czy aby te dwa, to nie w kadłubie??? )
  15. Pawle przecież wiem ,bo pisałeś o tym na początku prezentacji , ale spoko, o brak poczucia humoru Cię nie podejrzewam (nawet w stosunku do samego siebie ) zatem niechybnie to będzie to: A już na ,,poważnie" widzę (tak podejrzewam ) że plamki piaskowe malowałeś chyba od masek ,czyli najpierw piaskowy, potem maski lekko uniesienie i na to zielony ,,butelkowy''(chyba butelkowy)? Mam racje ,bo bardzo regularnie to wyszło na takim maleństwie ?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.