Skocz do zawartości

Supermarine Spitfire Mk I 1:48 Tamiya


wiec4-13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po zmaganiach z Dragonowskim Stuchem 1:35, postanowiłem skleić sobie jakiś samolocik. Wybór padł na całkiem niezły(zdaniem autora) model najpiękniejszego samolotu tłokowego II wojny światowej. Model zacząłem już jakiś czas temu. Sklejone zastało wnętrze kabiny, oraz wycieniowana twarz figurki pilota. Model od samego poczatku miał być relaksacyjny, więc nie przewiduje się żadnych elementów trawionych oraz części żywicznych.

Odrazu na wstepie zaznaczam że w temacie samolotów jestem komplętenie zielony. Jedyna dokumentacja jaką dysponuje to stara książeczka z serii "Słynne Samoloty". Nie będę ukrywał, że bardzo liczę na waszą pomoc.

Na dzień dobry mam kilka pytań:

 

-Na jaki kolor było malowane wnętrze kabiny, czy nadaje sie do tego farba pactra A35 Interior Green?

- Czy na tym samolocie latali Polscy piloci, jeśli tak to czy istnieją na rynku odpowiednie kalkomanie?

 

Dość gadania oto fotki:

 

bfc0d161884539.gif bdcb0561884541.gif c8762e61884543.gif fb4daf61884544.gif fd561261884547.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A35 jest trochę za ciemna, osobiście do anglików polecam H312 od Gunze.

 

dsc06302ms0.jpg

dsc08399ra6.jpg

 

Kalki

http://www.techmod.pl/aviation-48/48001-supermarine-spitfire-i-iib

http://www.techmod.pl/aviation-48/48005-supermarine-spitfire-mk-vb

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję wam za pomoc.

W tygodniu podjadę zakupić jedna z podanych wyżej farb.

Hubert masz może jakieś kolorowe zdjęcia pilotów? Chodzi o malowanie kombinezonu.

Co do kalkomanii to mam pewne wątpliwości:

 

- Pierwszy arkusz kalek dotyczy tylko jednego malowania maszyny w wersji I i to w dodatku brytyjskiej. Pozostałe wzory kamuflażu odnoszą się do wersji IIb, chyba, że niema żadnej różnicy zewnetrznej między tymi maszynami.

- Drugi arkusz dotyczy wyłącznie wersji Vb

Odnośnik do komentarza