Skocz do zawartości

[Humvee] LMZBT Trynka M1025A2 WZU Grudziądz prototyp


Tysiuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Zdecydowałem się otworzyć kolejny warsztat. Tym razem polski prototyp z Grudziądza, oparty na M 1025A2. Jak się okazało, część elementów już mam: WKM-B (do pewnej przeróbki), przednią osłonę, ramę z odpowiednimi lusterkami. Podstawą będzie Academy M 966, zastosuję inną obrotnicę. Model chyba zrobię jako zamknięty,mam za mało informacji o wyglądzie wewnętrznym. Jeżeli nie zdobędę nowych kół. pozostanie na tych z Academy. Spróbuję się zmierzyć z tym kamo, tym razem chyba głównie będę korzystał z pędzelka. Przednią osłonę zastosuję z zestawu Eduarda.

Wersja bez wyrzutni SPIKE.

M1025HMMWVArmamentCarrierzkarabi-1.jpg

_________________

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten zaś szaleje...

 

Wrzucę Ci tu jeszcze raz wszystkie zdjęcia Trynki jakie mam (udało mi się znaleźć dzisiaj 3 nowe) oraz opis, będzie wszystko "w kupie":

th_M1025HMMWVArmamentCarrierzkarabi-4.jpg th_M1025HMMWVArmamentCarrierzkarabi-3.jpg th_M1025HMMWVArmamentCarrierzkarabi-2.jpg th_M1025HMMWVArmamentCarrierzkarabi-1.jpg

 

th_05-1.jpg th_06.jpg th_07.jpg th_08-1.jpg

 

Lekki Mobilny Zestaw Bojowy TRYNKA

 

MOŻLIWOŚCI ZESTAWU

-zwalczanie pilotowanych i bezpilotowych środków napadu powietrznego

-zwalczanie celów opancerzonych

-prowadzenie ognia w dzień i w nocy

-prowadzenie ognia w różnych warunkach atmosferycznych

-prowadzenie ognia na postoju i w marszu

-pasywne prowadzenie pojazdu w nocy

-automatyczne rozpoznanie skażeń chemicznych i promieniotwórczych

 

PRZEZNACZENIE

Lekki Mobilny Zestaw Bojowy przeznaczony jest do zwalczania pilotowanych i bezpilotowych środków napadu powietrznego nisko latających, lekko opancerzonych celów naziemnych, celów nawodnych oraz środków ogniowych zapewniając osłonę przeciwlotniczą wojskom w działaniach bojowych oraz obiektom stacjonarnym. Mobilność zestawu zapewnia wielozadaniowy lekko opancerzony pojazd HUMVEE. LMZB umożliwia prowadzenie ognia na postoju, w marszu pojazdu przemieszczającego się z prędkością do 20 km/h w różnych warunkach atmosferycznych i oświetleniowych wraz z pasywnym prowadzeniem pojazdu w warunkach nocnych. Umożliwia rozpoznanie i automatyczną sygnalizację skażeń chemicznych i promieniotwórczych. Zestaw wyposażony jest w przeciwpancerny, światłowodowy pocisk kierowany średniego zasięgu o wysokim stopniu rażenia SPIKE do niszczenia czołgów, bojowych wozów piechoty i transporterów opancerzonych do działania operacyjnego w dzień i w nocy w różnych warunkach atmosferycznych. Pocisk SPIKE pracuje w systemach: wystrzel i zapomnij lub wystrzel, zapomnij, obserwuj, posteruj.

 

SKŁAD ZESTAWU

Biorąc pod uwagę przeznaczenie LMZB został on wyposażony w obrotnicę z uchwytem do zamocowania 12,7 mm wielkokalibrowego karabiny maszynowego NSW lub WKM-B (produkcja ZM Tarnów S.A.) umieszczoną w stropie. Strzelec karabinu jest chroniony od przodu przed ostrzałem broni strzeleckiej oraz odłamkami szeroką tarczą pancerna od tyłu klapą włazu. LMZB zintegrowany jest z wyrzutnią przeciwpancernego pocisku kierowanego SPIKE o zasięgu do 4000 m (produkcja ZM Mesko S.A. na licencji firmy Rafael). W pojeździe zamontowany jest automatyczny system rozpoznania skażeń chemicznych i promieniotwórczych. Kierowca wyposażony jest w pasywny system noktowizyjny, przeznaczony do prowadzenia pojazdu w nocy bez używania reflektorów oraz oświetlaczy podczerwieni. W wyposażeniu znajduje się lornetka stabilizowana żyroskopowo przeznaczona do obserwacji pola waki. Obserwacja może być prowadzona z równą skutecznością także z pojazdu znajdującego się w ruchu. W każdym pojeździe znajduje się również radiostacja.

 

KONFIGURACJA ZESTAWU

LMZB Trynka charakteryzuje się otwartą architekturą, w związku z czym może być dowolnie konfigurowany zgodnie z potrzebami Klienta i warunkami przyszłej eksploatacji. W zależności od wymagań Zamawiającego zestaw może być wyposażony w dowolny sprzęt łączności, system rozpoznawania skażeń promieniotwórczych, chemicznych i biologicznych, system noktowizyjny.

 

Tak jak już wspominałem - zdjęcia drugiej wersji prototypowej z Grudziądza (z systemem SRPW-11) wskazują, że we wnętrzu też jest kamuflaż. Zerknąłem teraz jeszcze w TBiU i widać tam, że w kamuflażu jest deska rozdzielcza, osłona silnika, wewnętrzne powierzchnie drzwi i dachu. Podłoga już nie. W Trynce pewnie jest podobnie. Oba nie mają raczej radia, za to mają fotele starego typu.

 

Jestem bardzo ciekawy jak Ci to wyjdzie, bo sam coraz częściej zerkam właśnie na wersję z SRPW-11. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem właz, razem z obrotnicą, zrobiłem od podstaw (na razie częściowo) WKM-B, brak jeszcze skrzynki amunicyjnej oraz drążków sterujących. I przy okazji całkowice zniszczyłem przednią osłonę z Eduarda, podwozie z osłona spadło na podłogę i pogięło sie tak, że już nic z tym nie da się zrobić. Poszła na blaszki, a ja muszę czekać na nową dostawę Eduarda...Ale to nic, jak przyjdzie to złożę, pomaluję i zamontuję.

 

M1025Trynka2.jpg

 

M1025Trynka3.jpg

M1025Trynka1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę...Wyszła mniej więcej tak, jeszcze nie jest do końca oszlifowana...

 

Orev002-2.jpg

 

Przyznam, że dosyć długo wpatrywałem sie w dostępne zdjęcia. Wbrew pozorom, tarcza wcale nie jest taka wielka. Docinałem ją, mając jako odnośnik właz oraz brzegi dachu samochodu, tz.różnicę odległości od brzegu, gdy tarcza jest ustawiona na wprost osi przegrody ramy okiennej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego przeklinał? Wszelkie uwagi krytyczne sa dla mnie bardzo cenne...Też tak myślałem...Ale z drugiej strony, jeżeli sie popatrzy uważnie na zdjęcia, zwłaszcza te robione z przodu pojazdu, można zauważyć, że górny obrys włazu, w stanie otwartym, wystaje nad górne obramowanie osłony. A z kolei mniejszego włazu - w moim przypadku - nie da sie zrobić, ze względu na zastosowaną i wyciętą obrotnicę z Academy, właz powinien do niej pasować. Chciałem, aby to wszystko miało jakąś logikę wymiarową.

Filtr poprawię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem jak doszedłeś do tych wymiarów, ale pamiętaj, że to przede wszystkim przednia tarcza będzie się rzucać w oczy oglądającemu model. Dlatego myślę, że lepiej dopasowywać wymiary tarczy do przedniego okna kosztem braku zgodności z włazem, niż wymiary tarczy do włazu kosztem braku proporcji w widoku z przodu. Ergo - poprawiłbym tarczę. Nawet mimo faktu, że 95% oglądających Twój model nie będzie widziało wcześniej zdjęcia oryginału i nie zwróci uwagę na tę niezgodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się teraz wpatruję w tą tarczę...i porównuję ze zdjęciami. Myślę, że sam obrys tarczy nie jest taki zły, nawet mi wyszło, a sama wielkość tak nie razi. Spróbuję inaczej...Trochę ją podniosę do góry na mocowaniach. Na szczęście na zewnętrznej stronie tarczy będzie kamo, więc powinna się trochę wizualnie "rozciągnąć". Zobaczymy, jak wszystko będzie pomalowane. O mało się nie zapłakałem, że tak sobie sam rozwaliłem przednią osłonę...przez nieuwagę. teraz muszę poczekać, aż dotrą nowe blaszki. Napisz mi, proszę, jak robiłes uchwyty na pokrywie bagażnika w swoim "polskim zielonym". Jak delikatnie wygiąć takie małe druciki, aby nabrały właściwej formy? Coś mi to "nie idzie"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno dłużej się wpatrywałeś w zdjęcia oryginału, ja tylko chwilę, więc moje osądy mogą być mylne. Racja - kamuflaż może trochę zmienić odbiór całości.

Szkoda tej osłony, ale do dwóch razy sztuka

Napisz mi, proszę, jak robiłes uchwyty na pokrywie bagażnika w swoim "polskim zielonym". Jak delikatnie wygiąć takie małe druciki, aby nabrały właściwej formy? Coś mi to "nie idzie"...

Druciki przycięte na jednakową długość wyginałem na szpilce na kształt litery "U", potem wyginałem końcówki pęsetą na zewnątrz. Na końcu uchwyt przyciskałem do stołu nożykiem tak, aby był "liniowy". Oczywiście nie wszystkie uchwyty wyszły takie jak miały wyjść, kilka poszło w kosz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy, jak model bedzie całkowicie pomalowany. teraz czeka mnie robienie od podstaw skrzynki amunicyjnej do WKM-B...

 

Kloca nie będę wycinał, model będzie pozamykany 'na głucho" - nic nie będzie widać. W środku bedzie tylko to co dała Academy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda na dzień dzisiejszy, jeszcze bez czarnego koloru:

 

Orev011.jpg

 

Nie wiem czy mam rację, ale na podstawie dostępnych zdjęć wykombinowałem, że istnieją przynajmniej dwie gotowe "Trynki". Różnią się malowaniem (inny układ plam kamo oraz inny odcień zielonego), uzbrojeniem (WKM NSW lub WKM-B) oraz ewentualnie wyrzutnia kpr SPIKE, ewentualnie w komplecie + innye specjalistyczne wyposażenie. Polska wersja ma też chyba inne, już w Polsce montowane kierunkowskazy. Dziwi mnie tylko jedna sprawa: jeżeli to są standardowe, sprowadzone do Polski M1025 A2, a później przerabiane w WZT, to skąd w nich taki rodzaj przedniej osłony? Inne wszystkie polskie Humvee's mają zupełnie inną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to żeś ostro pojechał. Na razie wygląda całkiem fajnie (mam na myśli malowanie). Zielony - jaka to farba?

Osłonę ostatecznie zaliczam

Dziwi mnie tylko jedna sprawa: jeżeli to są standardowe, sprowadzone do Polski M1025 A2, a później przerabiane w WZT, to skąd w nich taki rodzaj przedniej osłony? Inne wszystkie polskie Humvee's mają zupełnie inną...

Do testów pewnie Polacy dostali standardowe amerykańskie Humvee (i pewnie też niekoniecznie nowe, te prototypy z WZU - nie WZT - mają stare typy foteli i kół). Zamówione seryjne egzemplarze rzeczywiście mają już inną osłonę (zakładam, że tym razem też masz na myśli tzw. bushguard?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielony - to Pactra 29,plamy H121, niestety nakładane pędzelkiem. Moim aero nie złapię takich konturów. Osłona, tak jak pisałem, powiększona (jeszcze trochę jednak chciałbym pobyć na forum!).

Oczywiście, chodzi mi o "strażnika zarośli". Kurcze, znowu mi sie na płacz zbiera, ale cierpliwie czekam na nowe blaszki.

Racja - WZU.

Teraz przyjdzie czas na WKM-B, razem z wyposażeniem i osprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.