Cinekf1 Napisano 25 Marca 2013 Share Napisano 25 Marca 2013 Prawdą jest to ,że przed wykonywaniem czynności mających na celu nitowanie powierzchni skrzydeł powinno się najpierw ją dokładnie wyszlifować, wypolerować i odtłuścić następnie przystąpić do nitowania. Piotrek, mógłbyś wyjaśnić po jaką ..... na tym etapie odtłuszczanie powierzchni? Mam uwierzyć, że do etapu malowania będziesz śmigał w chirurgicznych rękawiczkach a dalsze prace wykonywał w komorze laminarnej??? Nie popadajmy w paranoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 26 Marca 2013 Autor Share Napisano 26 Marca 2013 Odtłuszczenie powierzchni na tym etapie wykonuję tylko i wyłącznie po to żeby małymi krokami przygotować ją do pryśnięcia surfacerem. Choć prawda jest taka, że i tak przed pryśnięciem surfacerem trzeba będzie powtórzyć tą czynność gdyż na powierzchniach modelu są ślady po dotknięciach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 6 Kwietnia 2014 Dobry wieczór wszystkim Witam po bardzo ale to bardzo długiej przerwie w moim warsztacie. Przyszedł czas najwyższy na dokończenie tego projektu. Dzisiejszego wieczoru udało mi się trochę po strugać przy Migu i wykonać kilka elementów od podstaw. Wykonałem półkę pod celownik, wykonałem przewody pomalowałem i zamontowałem celownik. Chciałbym was wszystkich bardzo przerosić, za tą ciszę w moim warsztacie bo wiem, że zapowiadało się fajnie , szybko itd. Natomiast rozciągnęło się to w czasie do 4lat. Prawie tyle czasu i lat !!! co Pan Andrzej Ziober poświęcił na wykonanie swoich projektów w tym pięknego Mi-6. Prawda jest taka ,że u mnie nie widać takich postępów jak u pana A.Z. Przyznaję się ,że większość czasu który mogłem poświęcić na modelarstwo niestety a albo stety wykorzystałem na naukę w Dęblinie. A to latanie , nauka itd. no i poświęcenie czasu swojej Kobiecie No nic koniec pisania tylko przechodze do sedna sprawy oto zdjęcia wykonanych elementów: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/414496d1fbf5b182.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f737e51b9ddf4a6.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5adee0d0f3264391.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6370a91b159b0ff7.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/800a7a5b1b26830c.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2b7d1a9fdad2ffc.html Informacyjnie chciałbym was poinformować ,że jest to mój ostatni Model wykonany w skali 1/72. Przerzuciłem się na skalę 1/48 gdzie już czekają kolejne projekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 7 Kwietnia 2014 Share Napisano 7 Kwietnia 2014 Witam-modelarzem jestem od zawsze,a szybkie zawsze mi były miłe,pracowałem na ówczesnym nie "21"a E7A,czyli na Pfiew pułku w Debrznie,a w Zegrzu była moja 1esk i ja na przebazowaniu, bo w moim był remont pasa,mój to był PF-615 i taki sobie zrobiłem,pański jest piękny,już nie wiem czym będzie malowany,ale przy takim wykonaniu to tylko Alclaid.Sorry za trochę chaotyczny wpis ale dawno nie byłem na Forumnie,jak mawiał pewien klasyk.O Deblinie też trochę mógłbym ale to nie w ta pora.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 7 Kwietnia 2014 A dziękuje mam nadzieję ,że za jakiś czas będę mógł także zobaczyć wykonanego przez Pana Miga-21-ego I będzie miał jeszcze więcej elementów dorobionych niż w moim. Co do malowania metalizerami to wszystko wskazuje ,że wybiorę ALCLAD II lub Gunze Wszystko zależeć będzie od tego jaki odcień uzyskam po pomalowaniu próbek Pozdrawiam Serdecznie kolejnego fachowca po 21-ym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 8 Kwietnia 2014 Share Napisano 8 Kwietnia 2014 No ja już myślałem że pokażesz skończony model To trwa dłużej niz remonty chorwackich 21 na Ukrainie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 8 Kwietnia 2014 Share Napisano 8 Kwietnia 2014 Witam-no niestety mój "szybki"napewno nie będzie miał wiecej wykonanych elementów,a to dlatego że byl zrobiony dawno dawno temu,(gdzie jeszcze nie bylo tyle dokumentacji)a tylko była pamięć,zresztą jak pan wie to te wersje miały sporo róznic,ja jestem detalistą i mój niekłamany zachwyt wzbudziły golenie podwozia ,fantastyczne,butle we wnękach głównego,itd,itd no cóż pozostaje zachwyt.Co do tego zbiorniczka w przednim górnym luku,to wiele mógłbym o nim,a raczej o roli którą spełnił,szczególnie przed 1nowego miesiąca,jak pański tata mechanikował to zapewnie wie o co chodzi.Serdecznie pozdrawiam i zachęcam do brania udziału w konkursach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 8 Kwietnia 2014 No ja już myślałem że pokażesz skończony model To trwa dłużej niz remonty chorwackich 21 na Ukrainie Zgadzam się z tym ,że trwa to dłużej niż remonty na prawdziwym płatowcu. Tak jak pisałem wczesniej niestety będąc studenetem Dęblińskiej Szkoły nie dysponuje aż tak dużą ilością czasu wolnego ... Choc prawda jest też taka ,że nie ma co zganiać tego wszystkiego na UCZELNIE. Bo są też dni kiedy chciałoby się cos podłubać w modelu ale konczy się to tylko na tym ,że się chcę. Co tu duzo mówić ; Krótko zwięźle i na temat robiłem kiedy mi się tak naprawdę chciało I znalazłem czas Witam-no niestety mój "szybki"napewno nie będzie miał wiecej wykonanych elementów,a to dlatego że byl zrobiony dawno dawno temu,(gdzie jeszcze nie bylo tyle dokumentacji)a tylko była pamięć,zresztą jak pan wie to te wersje miałysporo róznic,ja jestem detalistą i mój niekłamany zachwyt wzbudziły golenie podwozia ,fantastyczne,butle we wnękach głównego,itd,itd no cóż pozostaje zachwyt.Co do tego zbiorniczka w przednim górnym luku,to wiele mógłbym o nim,a raczej o roli którą spełnił,szczególnie przed 1nowego miesiąca,jak pański tata mechanikował to zapewnie wie o co chodzi.Serdecznie pozdrawiam i zachęcam do brania udziału w konkursach. W odpowiedzi na temat zbiornika instalacji przeciwoblodzeniowej i chłodzenia stacji radiolokacyjnej Każdy kto miał z nim jakąkolwiek styczność wie o nim wiele Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 8 Kwietnia 2014 Share Napisano 8 Kwietnia 2014 Ta ciecz z instalacji chłodzenia stacji r-lok. to się już do niczego nie nadawała.Ewentualnie do porządnego wymycia oszklenia kabiny.Zresztą ta z p.oblodzeniówki tak samo. To było dobre zanim trafiło na samolot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 8 Kwietnia 2014 Share Napisano 8 Kwietnia 2014 Jak był czysty zbiornik i kucharz z cukrem to smakowało he,he,he. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jrf Napisano 8 Kwietnia 2014 Share Napisano 8 Kwietnia 2014 Pytanie niezwiązane z modelem Panie PiotrzePilocie czy masz jakieś powiązania z JW 5069? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 8 Kwietnia 2014 Witam kolego JRF Tak mam powiązanie z jednostką 5069 i 1133 z Zegrza Pom. Więcej szczegółów na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.