Jump to content

M7 Priest - Academy - 1:35 - brudzing


m1013
 Share

Recommended Posts

Choć nie byłem zwolennikiem przesadnego brudzenia i postarzania modeli, postanowiłem zrobić coś takiego z Priestem. Rozkład i intensywność wszelkich syfów oparłem na kilku kolorowych zdjęciach M7 z epoki (chyba nie mogę ich zamieścić, bo nie znam ich pochodzenia a tym samym praw autorskich). Błoto dopiero się rodzi, dlatego nie ma go jeszcze na gąsienicach (które zresztą musiałem skrócić i nie są jeszcze dopasowane do podwozia). Aha, wszystko pigmentami MIGa.

 

Jako że zaczynam tak mocne brudzenie modeli, wszelkie komentarze i uwagi mile widziane, szczególnie te krytyczne ;).

 

Priest01.jpg

 

Priest02.jpg

 

Priest03.jpg

 

Priest04.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak, prace trwają ;). Góry nie będę już chyba brudził, mam wrażenie, że wystarczy, skupię się na błocie. Błotko najdzie się na gąskach i kołach jezdnych, potem na błoto lakier błyszczący, co by wyglądało mokro i świeżo. Na koniec, po ukończeniu błota, dopasuję gąsienice do podwozia.

 

A wiaderko też mi jakoś nie leży na tym haku, więc raczej zniknie ;).

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem, jeżeli tak intensywne błoto, to muszą być jego "chlapnięcia" na kadłubie, odpowiednio z przodu na sprzęcie no i jak na razie tył zupełnie czysty.

Tak by się zdawało, ale na fotce, na której opieram błocenie, jest właśnie inaczej. Całe podwozie wręcz ocieka błotem, a kadłub jest czysty (przynajmniej jeśli chodzi o błoto), jedynie dolna część osłony transmisji jest ubłocona. Na górnej połówce osłony transmisji błota właściwie już nie ma. Nawet dolne krawędzie burt są czyste. Nad tyłem jeszcze nie pracowałem. Ale znalazłem źródło tej fotki, więc wkleję link:

http://historylink101.com/ww2_color/WorldWarIIArmorVehicles/IMG_2053.html

Link to comment
Share on other sites

Zdjęcie potwierdza ten sposób ubrudzenia. Widać jazda po grząskim terenie nie musi dawać ubłocenia całości, a jedynie napędu. Z drugiej strony to IIWŚ i inne prędkości rozwijane przez pojazdy, a w związku z tym inne "chlapnięcia". Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Błocenia ciąg dalszy... Jeszcze widać gdzieniegdzie braki błota (choćby koła, zauważyłem też swoje linie papilarne ), ale ogólnie tak to będzie wyglądało. To moje pierwsze błocenie, ale krytykujcie bez taryfy ulgowej ;). Trochę inne kolory niż w poprzednich fotkach wynikają z różnych warunków oświetleniowych.

Aha: skleiłem wózki przednie i tylne na stałe, co by gąsienice ładnie się ułożyły, ale po skróceniu gąski są tak napięte, że klej puścił... ;)

 

Priest05.jpg

 

Priest06.jpg

 

Priest07.jpg

 

Priest08.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Strasznie dużo tego błota nawaliłes i przez to całe podwozie jest nieczytelne, takie zapaćkane. Poza tym błoto wygląda jak polewa czekoladowa. Góra też nie wygląda najlepiej. Kurzem maskujesz świecące kalkomanie....

Nie podoba mi się. Przesada i brak umiaru.

Link to comment
Share on other sites

Z tą polewą czekoladową to w pełni się zgadzam ;), choć to na fotkach dopiero wyszło. Ale zmieniam trochę odcień, też mi się nie podoba, będzie lepiej (mam nadzieję). Z kalkami też się w pełni zgadzam, chyba je po prostu usunę, bo żadne zabiegi nie pomagają...

Czy nadmiar błota to nie wiem, podobnie jest na fotce oryginału. Bazuję też na własnym doświadczeniu terenowym, a po mocno podmokłym gruncie zdarzało się jeździć ;). Na pewno popracuję jeszcze nad rozmieszczeniem, bo to co mi się jeszcze nie podoba, to zbyt równomierne ubłocenie, a przecież błoto i glina gromadzą się bardziej w konkretnych miejscach.

A góry będę bronił, mi się podoba, poza kalkami oczywiście. Lakier nitro ma swoje specyficzne właściwości, inaczej się rysuje, ściera i brudzi. Ale to kwestia gustu, Priest cały czas jest w "Warsztacie" ;)

Link to comment
Share on other sites

z błotem trochę przesadziłeś chyba Ale ja też kilka razy się tak rozpędziłem. Kadłub nie musi być ubłocony, przy grząskim terenie, bo ten pojazd jechał tam 10 km/h. Co innego jakby smignął z 50km/h to by się pochlapał.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.