Marwaw Napisano 1 Marca 2010 Share Napisano 1 Marca 2010 Witam, Postanowiłem dołączyć się do zabawy z solowym projektem. Na warsztat biorę Fokkera D VII. Ponieważ niejaki Sianko chciał mi spuścić łomot za start w dioramach z armatą Boforsa z Baterii Laskowskiego, postanowiłem nieco ugłaskać krewkiego kolegę Do rzeczy, Fokker D VII powstaje w ramach projektu MOW i będzie miał oczywiście malowanie polskie i trafi docelowo na wystawę o MDLocie. Tu się pojawia problem, bo nie wiadomo jak pucki Fokker właściwie wyglądał. Wiadomo o nim tylko tyle, że został złożony z kilku wraków, jakie zastali polscy marynarze po zajęciu bazy w Pucku 10 lutego 1920r. Wtedy ekipa mechaników pod wodzą majstra wojskowego Juliana Kucy doprowadziła do stanu używalności dwa samoloty: hydroplan FF-33H oraz właśnie naszego bohatera. Fokker był na wyposażeniu Bazy Lotnictwa Morskiego (BLM) dość krótko (niektóre źródła mówią o kilku tygodniach), został spalony na gdańskim lotnisku Langfuhr przez niemieckich szowinistów. Nie natrafiłem na żadną fotkę puckiego Fokkera, więc mój projekt będzie trochę SF, swego rodzaju próbą odpowiedzi jak mógł wyglądać pierwszy myśliwiec Lotnictwa MW odrodzonej Polski. Czytając opisy pierwszego lotu polskiego samolotu nad Zatoką Pucką natrafiłem na informacje, że na FF-33H były wymalowane polskie bandery i nie było numerów, więc bardzo prawdopodobne, że Fokker był oznakowany podobnie, do tego mogły być szachownice w jednym z wczesnych wariantów, zaś samo malowanie maszyny, mogło być różne, zwłaszcza, że był to składak. Do budowy repliki posłuży mi zestaw Rodena: Wykorzystam jeszcze blaszki Edka - mam na razie tylko szprychowane koła, ZOOMa jeszcze nie dostałem. To na razie na tyle, jeśli ktoś ma jakieś informacje, które mógłbym wykorzystać przy budowie, to proszę śmiało Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sianko Napisano 2 Marca 2010 Share Napisano 2 Marca 2010 No masz szczęście ... Co do malowania to faktycznie SF, będe tu zaglądał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 2 Marca 2010 Autor Share Napisano 2 Marca 2010 On mi chciał normalnie wlać Łobuz jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 4 Marca 2010 Share Napisano 4 Marca 2010 Hej! Bardzo interesujący temat! Ciekaw jestem tego malowania. Mam nadzieję, że się wyrobisz w miesiąc! Fajnie byłoby zobaczyć ten model w galerii Pozdrawiam Ipkinss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 4 Marca 2010 Share Napisano 4 Marca 2010 Duży plus za wybór tematu gdy nasze orły dopiero uczyły się latać Temat chyba jednak jeszcze mało powszechny a szkoda ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 4 Marca 2010 Autor Share Napisano 4 Marca 2010 gdy nasze orły dopiero uczyły się latać Pięknie to ująłeś MDLotowy Fokker od dawna chodził mi po głowie. Blaszki z Edka doszły: Mały update inboxu Można zatem modelować: Na pierwszy ogień poszły płaty... ...i usterzenie. Następnie wnętrze kadłuba... ...tablica przyrządów... ...i cała reszta kokpitu. Potem wszystko zostało złożone razem. Kadłub został sklejony i obrobiony, ale zdjęć dziś nie będzie bo baterie w aparacie zdechły Sam teraz mam zagwozdke, a właściwie dwie - czy silnik robić bez osłon, myślałem o tym, żeby zdjąć kilka paneli. Druga sprawa jak go pomalować, żeby wyglądał na składaka, ale jednocześnie nie raził pstrokacizną. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły, można śmiało uderzać. Ciąg dalszy niebawem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sianko Napisano 4 Marca 2010 Share Napisano 4 Marca 2010 Zgrabnie Ci to idzie, teraz będę upierdliwy i doczepię się wewnętrznych burt kabiny, gdyż wydaje mi się, że tam powinna być lozenge albo gołe plótno, a u Ciebie jest sklejeczka. No ale to taka mała uwaga. Co do silnika, to ja bym na twoim miejscu zdjął osłony, górne albo dwa panele boczne, z drugiej strony widzę że w blachach tych osłon nie dodali. Silnik sugerowalbym pomalować w następujący sposób: korpus na stalowo ( ja najcześciej do tego celu używam metalizera agamy- polecam). kolektory brąz albo mosiądz , jakieś drobne przewody też mosiądzem pociągnąć, cylindry mogą być czarne lub stalowe. Zresztą na pewno sobie dobrze poradzisz. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 4 Marca 2010 Autor Share Napisano 4 Marca 2010 Nie za bardzo znam konstrukcję tego samolotu i dlatego jest sklejka, ale tak niestety zostanie. Trudno, zresztą się z tym liczyłem, że walnę babola Co do silnika zrobię jak radzisz, zobaczymy co wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 6 Marca 2010 Autor Share Napisano 6 Marca 2010 Prace trwają, myślałem że będzie na luzaku, a tym czasem nic nie pasuje i się wszytko rozłazi, albo ja zapomniałem jak się klei, ale do rzeczy: Sklejony kadłub, to pytanie jak pomalować przednia wręgę? Sklejka czy aluminium? Przednia część kadłuba wraz z ramą. To co widzicie to nie jest jeszcze efekt finalny, po prostu wczoraj już nie miałem zdrowia tego męczyć. Kolejne pytanie nie pomalowany panel pod silnikiem - sklejka czy coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZIO BY NAITT Napisano 6 Marca 2010 Share Napisano 6 Marca 2010 Ciekawa sprawa - Rodenowski D.VII w 1/72 też jest ichiejszym najgorzej spasowanym zestawem w tej skali ... PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 7 Marca 2010 Autor Share Napisano 7 Marca 2010 Nie znam Fokkera w 72-jce, ten jest fatalny, ale daję radę: Kadłub wraz z silnikiem. Zrobiłem tak, jak proponował Sianko - zdjąłem wszystkie pokrywy. Wkleiłem również dolny płat. Musiałem trochę poszpachlować. Teraz szykuję to co skleiłem do malowania, jakby coś trzeba było poprawić, krzyczcie. Od wtorku nastąpi przerwa w pracach bo jadę na szkolenie. Potrwa do soboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sianko Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 Cześć Na razie wygląda to bardzo dobrze. Widzę, że ramę i kratownicę pozostawiłeś stalową , zapomniałem Ci powiedzieć, że można by to maznąć jakimś średnim szarym ( nawiasem mówiąc to szybciej kleisz niż ja piszę ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 8 Marca 2010 Autor Share Napisano 8 Marca 2010 Wiem o tym średnim szarym, niemniej dzięki za podpowiedź. Myślę, że pomaluję tak tylko kilka elementów ramy - tak, żeby dawało wrażenie, że pochodzi z kilku samolotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 14 Marca 2010 Autor Share Napisano 14 Marca 2010 Witam, Szkolenie dobiegło końca więc można wracać do majstrowania. Miałem to wielkie szczęście, że miało ono miejsce w Jastrzębiej Górze koło Rozewia a stamtąd rzut beretem na Hel. Nie omieszkałem odwiedzić Wesołą Załogę Bunkra i naładować akumulatory. Od wczoraj maluję i mam już w głowie schemat malowania, ale o tym za chwilę: Górny płat, usterzenie i podwozie... ...i cała reszta. Wszystko pokryłem kolorem lnianego płótna, poza usterzeniem, które będzie białe i podwoziem, które będzie czerwone. Kadłub mam zamiar pokryć imitacją fokkerowskiego płótna, nie wiem czy się dobrze wyraziłem, chodzi o to zielone płótno spod którego przebija beżowy. Czy jakoś tak, u Rodena tak był malowany samolot Goeringa. Płaty z kolei będą mieszaniną lozegne, i CDL. Chce uzyskać taki efekt, jakby mechanicy pokryli płat tym co mieli - kawałek CDL, lozegne, lozegne w innym odcieniu itp. Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 15 Marca 2010 Share Napisano 15 Marca 2010 Wszystko pokryłem kolorem lnianego płótna, poza usterzeniem, które będzie białe i podwoziem, które będzie czerwone. Kadłub mam zamiar pokryć imitacją fokkerowskiego płótna, nie wiem czy się dobrze wyraziłem, chodzi o to zielone płótno spod którego przebija beżowy. Czy jakoś tak, u Rodena tak był malowany samolot Goeringa. Płaty z kolei będą mieszaniną lozegne, i CDL. Chce uzyskać taki efekt, jakby mechanicy pokryli płat tym co mieli - kawałek CDL, lozegne, lozegne w innym odcieniu itp. Co o tym myślicie? Moim zdaniem może wyglądać to bardzo interesująco. Niech wypowiedzą się jeszcze specjaliści od "szmatopłatów" ale dla mnie pomysł przedni Powiem tylko tyle - do dzieła! Pozdrawiam Ipkinss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 15 Marca 2010 Autor Share Napisano 15 Marca 2010 Właśnie tak czekam, aż się wypowiedzą Wczoraj jeszcze okleiłem dolną powierzchnię górnego płata lozegne w dwóch odcieniach i ciekawie to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sianko Napisano 15 Marca 2010 Share Napisano 15 Marca 2010 Witam! Ja jestem za! Całkiem prawdobodobny wariant, chociż moje wątpliwości budzi podwozie- czemu akurat czerwone? No ale na pewno atrakcyjnie będzie to wszystko wyglądało. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 15 Marca 2010 Autor Share Napisano 15 Marca 2010 Czemu czerwone? Bo ja wiem? Może dlatego, że różowe to kompletna wiocha? Już poważniej czerwona będzie również część zastrzałów - znaleźli w hangarze czerwonego szrota. A jak wymalować to płótno na kadłubie, ktoś zna jakieś patenty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sianko Napisano 15 Marca 2010 Share Napisano 15 Marca 2010 A jak wymalować to płótno na kadłubie Ja bym spróbował olejami dla plastyków, odpowiednio rozcieńczonymi. Jesli chodzi o samo malowanie to sprawa wydaje się dosyć prosta, gorzej jest dobrać konkretny kolor. Akrylami też można fajny efekt uzyskać, ale do konkretnego koloru należało by dodać trochę opóżniacza do akrylii. W obydwu przypadkach najlepiej malować płaską jedynką, a konkretne poprawki wykonywać okrągłym pędzlem 000. Po tym można na całości nałożyć delikatny filtr (jakaś umbra palonam?). W każdym bądz razie ja bym tak te "mazy" wymalował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 15 Marca 2010 Autor Share Napisano 15 Marca 2010 Dzięki za podpowiedź. Zrobiłem praktycznie tak jak mi napisałeś, poza filtrem. Użyłem akryli, trzech odcieni zieleni o różnym stopniu rozcieńczenia. Wyszło mi coś takiego, weźcie pod uwagę to, że takie kamo robiłem po raz pierwszy i nie miałem wcześniej żadnego doświadczenia na tym polu: Zrobiłem (pomalowałem) również trochę detali. Płat po oklejeniu kalkami. Zdecydowałem się nie zostawiać CDL, tak wygląda lepiej. Jutro zabawa z dolnym płatem, a kalki Rodena to tragedia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 16 Marca 2010 Autor Share Napisano 16 Marca 2010 Mały update warsztatu: Oczywiście wszystko wymaga poprawek i retuszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 16 Marca 2010 Share Napisano 16 Marca 2010 Najbardziej podoba mi się śmigiełko ale i cała reszta też jest całkiem całkiem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 17 Marca 2010 Autor Share Napisano 17 Marca 2010 Owszem, nie miało prawa, ale w maszynach fabrycznych, nowych. Jak się cofniesz do początku wątku zobaczysz zdjęcia dolnej części płata, gdzie występują oba rodzaje płótna. To zabieg celowy, pamiętaj, że to składak zrobiony z tego co było pod ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 17 Marca 2010 Share Napisano 17 Marca 2010 Nie jestem specjalistą, ale znając polskie realia wydaje mi się, że bardzo prawdopodobne byłoby nawet naszycie na płat reform . Modelu z takim kamuflarzem jeszcze nie widziałem, a bardzo lubię modele jakich jeszcze nie było . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 17 Marca 2010 Autor Share Napisano 17 Marca 2010 Skoro lubisz, proszę bardzo. Kolejne fotki po zakończeniu dzisiejszego dnia pracy: Model praktycznie gotowy, pozostało tylko koło, olinowanie i poprawki. Można obijać pałą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.