SlawiekD Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Mam nadzieję, że mają czas do końca tego modelu w czasie... Części modele fotografowane w dniu 28 lutego, rozpoczęły się prace dopiero wczoraj, po Beaufighteru. Chciałbym zrobić w kolorach francuskiej. Jest to: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlawiekD Posted March 15, 2010 Author Share Posted March 15, 2010 Jest zestaw farb Mr.Color. Chciałbym używać. Wczoraj zrobiliśmy trochę. To be continued... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 No to szykuje się chyba największy lotniczy hicior tego forum Sam kupiłem go kilka tygodni temu i po przeanalizowaniu zawartości zestawu z dokumentacją, skłaniam się ku stwierdzeniu, że jest prawie idealnym modelem Spitfire'a Mk.IX (a przynajmniej najlepszym modelem późnego Spita, jaki do tej pory powstał). Cieszę się, że wziąłeś się za ten model. Tutaj nie będzie takiej orki jak przy Beaufighterze, i mam nadzieję, że szybko zobaczymy gotowego Spita. Pierwsze prace wyglądają więcej niż zachęcająco. Good Luck Mate! And give us a bloody good show ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur D. Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Nie znam sie na Spitach, ale będe obserwował Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławko Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Ale się imiennik rozbrykał I bardzo dobrze, że się rozbrykał Niech bryka jak najwięcej bo robi to wyśmienicie Czasu niewiele, części cała masa - kibicuję by udało się skończyć budowę przed końcem konkursu. Chociaż przy takim starcie to pewnie moja PZLka i tak zostanie w tyle. Tak czy inaczej mocno trzymam kciuki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maletak Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Nieźle, nieźle gratuluję pracowitości i weny. Będę bacznie się przyglądać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jachud3 Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Stop. Spitfire po francusku?!?!?! Heretyk Będę podglądał, ale pomyśl jeszcze nad malowaniem, proooooszę pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlawiekD Posted March 15, 2010 Author Share Posted March 15, 2010 Dziękuję, koledzy! Dobre życzenia i uwagi, aby pomóc w pracy. Stop. Spitfire po francusku?!?!?! Heretyk Tak. Dokładnie. Wersja francuska lubiłem więcej. Opcja Polski w kamuflażu pustyni w Afryce Północnej. Nie chcę się w pustynię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jachud3 Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Nieeee, Spitek TROP jeszcze gorszy A co Ty na to? Zródło: http://wp.scn.ru/en/ww2/f/52/9 pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlawiekD Posted March 15, 2010 Author Share Posted March 15, 2010 jachud3, mam broszurę TBiU Spitfire Mk.IX, tam est tylko opcje Polski. Litery kodu mogę zrobić, ale logo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artoor_k Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Albo na to: http://www.muzeumlotnictwa.pl/katalog/foto_galeria/18i.jpg Spitfire to najpiękniejszy samolot na świecie. Będę śledził uważnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlawiekD Posted March 15, 2010 Author Share Posted March 15, 2010 Spitfire to najpiękniejszy samolot na świecie. Zgodzić się. Ale Jak-3 jest także piękny samolot. Jestem patriotą... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donalyah00 Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Stop. Spitfire po francusku?!?!?! Tak. Dokładnie. Wersja francuska lubiłem więcej. Bardzo ciekawy wybór. Mam nadzieję, że pozostaniesz przy tym dalekowschodnim malowaniu. Tak rzadko widać na forach maszyny z późnych lat 40-tych... Jestem pod dużym wrażeniem Beau - bardzo podoba mi się to, że "oblachowałeś" folią model. Myślę, że to chyba najlepszy patent na realistyczne odrapania. Trzymam kciuki za Francuza! Pozdrawiam, Marek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirage3 Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Zdecydowanie trudno będzie pobić naszego przyjaciela ze wschodu Jego umiejętności + jakość tego Spita z Tamki równa się alfa i omega w jednym Swoją drogą francuskie Spity są ciekawe szczególnie te paszczate z Indochin Życzę powodzenia w budowie !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlawiekD Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 donalyah00,mirage3, dziękujemy za wsparcie! Proces trwa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin1323 Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 no no ... tylko tyle mogłem wydusić z siebie ... nie dość że po mistrzowsku to jeszcze w tempie "teżewe" (nieewiem jak sie to pisze :P ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 He, he - kolega najlepsze zostawił na koniec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 W rzeczy samej TGV ;) Już się nie mogę doczekać silnika i czarów jakie przy nim zobaczymy. Co do malowania, to mam mieszane uczucia. Jest ładne i efektowne, ale raczej bym tego właśnie Spita z Tamki w nim nie zrobił. Tak piękny model dla mnie (też jestem patriotą) musi mieć polskie malowanie. To tylko moja maksymalnie subiektywna opinia, i proszę nie zrażaj się nią. Keep it going lad ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maletak Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 A ja mam pytanie do znawców. Na wręgach w modelu widoczne są nieprzelotowe otwory, czy nie powinny być czasem przelotowe? Jeśli nie powinny to jaki jest cel robienia takich nafrezowanych otworów? Chodzi o odciążenie konstrukcji? Model i wykonanie oczywiście wypas dla mych oczu . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławko Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Czy różnice między wersjami IXc oraz LF.IXe były bardzo duże ? Gdyby dało się przerobić na wersję LF.IXe to można znaleźć malowanie z czerwoną gwiazdą - coś dla naszego wielce uzdolnionego patrioty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Byłoby nieco przeróbek. Z zewnętrznych (widocznych) to przede wszystkim zmiana uzbrojenia, zainstalowanie ściętych końcówek skrzydeł, oraz późnego statecznika pionowego (Zastosowany w późnej IX oraz XVI). Statecznik, oraz późny (długi) chwyt powietrza, znajduje się w zestawie. Przydałyby się też podwieszenia pod skrzydłami (również w zestawie). Pewnie największy problem (chociaż pewnie nie dla budującego ) stanowiłoby malowanie. Gwiazdy są dostępne, ale nie wiem go z godłami osobistymi, cyframi itp... Trzeba by malować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlawiekD Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 Model zbieram na artykuł w czasopiśmie M-Hobby i montaż tylko "in box". I wybram francuski. To niezwykłe i ciekawe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 No Szlechetni w dziele przyznam, że z drżeniem mego schorowanego serca oglądam i podziwiam. Co prawda 1/72 jest moją domeną ale mam w zanadżu 1/32 F 22/24 i MK I 1/24/ Już jest sprężarka z areografem i tylko czasu nie staje... Może jednak popełnię też w 1/48. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek C Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Myślę że Twoja relacja będzie świetną wizualną instrukcją budowy tego modelu dla przyszłych potencjalnych sklejaczy do których i ja się mam nadzieję załapać gdy ceny troszkę spadną Z ciekawością obserwuję postępy prac . PS/ Tym razem chyba zrezygnujesz z foli ? Pozdrawiam Jarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlawiekD Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 Jarek C, nie... Nie będzie korzystał z folii. Tym razem. Więc. Zebrany w kabinie oraz kadłuba. Wyeliminować wady (skrzyżowanie z formy) szkła. Klejenie skrzydła i silnik. To be continued. Jutro... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.