pioter Napisano 11 Lutego 2009 Share Napisano 11 Lutego 2009 A ma to jakas nazwe oficjalna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 11 Lutego 2009 Share Napisano 11 Lutego 2009 Były jeszcze T-54 AD, ale nie słyszałem aby AD i AM miały jakaś kodową przypisaną nazwę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer Napisano 12 Lutego 2009 Share Napisano 12 Lutego 2009 Czołg średni T-54AM w podwersjach AM1 i AM2 to modernizacja czołgu T-54A. Zmiany dotyczyły głównie układu paliwowego, smarowania ( filtr oleju KIMAF )wspomnianego HK-10 oraz wielu innych drobnych zmian technologiczno- produkcyjnych. Czołgi zaczęto produkować gdzieś od 62 lub 63 roku. Do standardu AM doprowadzano także wozy w czasie remontów kapitalnych. W latach 70-tych sporo ich było w składzie pułków czołgów obok zwykłych 54A i nowych 55, 55A. Sporo AM-ów wysłano do NRD i tylko tam. Standardowo 54AM-y nie posiadały celownika noktowizyjnego. Na początku lat 70-tych próbowano montować takowe doraźnie ale nic na większą skalę z tego nie wyszło. Następnie wozy te były modernizowane do wersji T-55U. PS. Czołgi serii T w Polsce nie miały nazw kodowych. Ja i moi koledzy nazywaliśmy je " trychnina " Kiedyś taki model zrobię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 26 Lutego 2009 Share Napisano 26 Lutego 2009 Pan zer mylisz pojęcia T-55AM1-2 to są rozwinięcia Meridy a nie T-55A.HK-10 wprowadzono dużo wcześniej. Nasi z Niemcami, tylko olej był Rosyjski AGM-5 w ilości 10litrow.10 dni urlopu za świśniecie pełnej banki w DWR-ach.Później zrezygnowano z tego na rzecz układu pneumatycznego_dwa małe siłowniki przy drążkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 26 Lutego 2009 Share Napisano 26 Lutego 2009 osłony napalmowe to nie to . po prostu w tych miejscach od spodu nie ma wykładziny atomowej a jest wyłożona na zewnątrz ioslonieta szczelnie blaszana osłona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 26 Lutego 2009 Share Napisano 26 Lutego 2009 T55-AD to wóz dowódczy . Rozróżnić go można było po specjalnej osłonie na lewej tylnej części wiezy . Wtem miejscu wewnątrz jest dodatkowa radiostacja .Wiec żeby się zmieściła wykładzinę atomowa wyrzucono na zewnątrz i osłonięto blaszana osłona.Jak znajdę z diecie i będzie miał to kto wrzucić to wrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 27 Lutego 2009 Share Napisano 27 Lutego 2009 Osłony przeciw napalmowe to pomysł polski zastosowany w Meridach. to przedewszystkim oslony -daszki nad pertyskopami oslony polaczen gumowych przewodow paliwowych przy zbiornikach paliwa itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcik1 Napisano 27 Lutego 2009 Share Napisano 27 Lutego 2009 Marek Michalski Nie można edytować postu i napisać wszystko w jednym? :-/ Arturze fajnie że zagościłeś, teciak super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur Wałachowski Napisano 27 Lutego 2009 Autor Share Napisano 27 Lutego 2009 Arturze fajnie że zagościłeś, teciak super Fajnie ,fajnie i tak już goszczę od lat 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 27 Lutego 2009 Share Napisano 27 Lutego 2009 Panie i panowie. sorki ale ja dopiero się uczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcik1 Napisano 27 Lutego 2009 Share Napisano 27 Lutego 2009 Fajnie ,fajnie i tak już goszczę od lat 3. Kurde fakt, nie spojrzałem na datę patrze, że ktoś skomentował ostatnio, wiec myślę, nowy temat. Jakiś zakręcony jestem, ale wstyd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer Napisano 28 Lutego 2009 Share Napisano 28 Lutego 2009 Pan zer mylisz pojęcia T-55AM1-2 to są rozwinięcia Meridy a nie T-55A.HK-10 wprowadzono dużo wcześniej. Nasi z Niemcami, tylko olej był Rosyjski AGM-5 w ilości 10litrow.10 dni urlopu za świśniecie pełnej banki w DWR-ach.Później zrezygnowano z tego na rzecz układu pneumatycznego_dwa małe siłowniki przy drążkach. Mimo wszystko obstaję przy swoim. Indeksy 1 i 2 były stosowane dla modernizowanych 54. Tak mnie nauczono. Nauczyli mnie tego starzy solidni wykładowcy. Fakt w pułkach takie nazewnictwo stosowano marginalnie ale jednak było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 28 Lutego 2009 Share Napisano 28 Lutego 2009 Oznaczenia M-1-2 spotkałem dopiero w 1Warszawskim Pulku Czołgów i byly to Meridy. nawet w instrukcji czołgu {dodatku do normalnej} jest pisane T55AM1-2 lub T55ADM1-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 28 Lutego 2009 Share Napisano 28 Lutego 2009 Oznaczenia M-1-2 spotkałem dopiero w 1Warszawskim Pulku Czołgów i byly to Meridy. nawet w instrukcji czołgu {dodatku do normalnej} jest pisane T55AM1-2 lub T55ADM1-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 8 Marca 2009 Share Napisano 8 Marca 2009 jako ŻYWO NIGDY NIE WIDZIAŁEM TAK PORYSOWANEGO CZOŁGU . wygląda JAKBY DOPIERO CO WRÓCIŁ Z BERLINA [sPOD GRUZÓW] PRZEZ DWA LATA WOJSKA W BATALIONIE REMONTOWYM NIE SPOTKAŁEM TAK PORYSOWANEGO POJAZDU. AZ NIENATURALNIE WYGLĄDA. CO NAJWYŻEJ NIEKTÓRE MIEJSCA MOGŁY BYĆ WYTARTE ,ALE I TAK W TYCH MIEJSCACH POWINNO BYĆ WIDAĆ CZERWONY PODKŁAD . GÓRA ŁADNIE PRZYBRUDZONA ALE GASKI I KOLA JAK DO PRZEGLĄDU ;WYMŁOTKOWANE I PRZEJECHANE GAZOZOLEM. WIEŻA TYPOWA OD T-55 PŁYTA NAD SILNIKOWA TYPOWA ROSYJSKA . NIEWŁAŚCIWE KLAPY NAD SILNIKIEM I FILTREM POWIETRZA ,POLSKIE BYŁY GŁADKIE -RÓWNE Z PŁYTA KLAPA NAD FILTREM POWIETRZA -PROSTOKĄTNA.NASZE SKRZYNKI POSIADAŁY ZAWIASY I ZAMKNIĘCIE NA KŁÓDKĘ. BRAK MALEJ SKRZYNKI . KOLEKTOR WYDECHOWY POWINIEN BYĆ RDZAWY . BRAK MAŁYCH KLAP NAD CHŁODNICA I WENTYLATOREM.ZAPASOWE GASKI POWINNY BYĆ NA LEWYM BŁOTNIKU. ZABEZPIECZENIE LINY HOLOWNICZEJ PRZY HAKU -ZA DUZA ODLEGŁOŚĆ.NO I JEDNEJ OSŁONY WLEWU PALIWA NA GÓRNEJ PŁYCIE PANCERZA -POWINNY BYC TRZY. BRAK PRZEWODÓW PALIWA PRZY ZBIORNIKACH PALIWA . NO I TE NIESZCZĘSNE- ZIELONE BECZKI -NIE MALOWANO ICH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blitz249 Napisano 8 Marca 2009 Share Napisano 8 Marca 2009 Akurat udało mi się siedzieć na wieży podobnego pojazdu i co zauważyłem to było tam trochę obić ale oddawały one wrażenie kolory stalowego podstawka piękna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 8 Marca 2009 Share Napisano 8 Marca 2009 TU MASZ RACJE PODSTAWKA PYCHOTA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur Wałachowski Napisano 8 Marca 2009 Autor Share Napisano 8 Marca 2009 Dalej katujecie tego mego nieszczęsnego teciaka?,model już ponad 3 letni, pomalowany jak pomalowany,zrobiony prosto z pudła,bez wnikania w szczegóły,odprysków za dużo i brzydkie,zdjęcia fatalne,aż sie zawezmę normalnie i nowego zrobię.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DerPanzersoldat95 Napisano 8 Marca 2009 Share Napisano 8 Marca 2009 Marek Michalski witam Cię, ale nie piszemy dużą literą, moderatorzy chyba śpią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniek Napisano 8 Marca 2009 Share Napisano 8 Marca 2009 Na kolektorze wydechowym brak skrzynki z zaworami do wydechu do przeprawy pod wodą. Wcale sie nie czepiam tak powinno byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur Wałachowski Napisano 8 Marca 2009 Autor Share Napisano 8 Marca 2009 Marek Michalski witam Cię, ale nie piszemy dużą literą, moderatorzy chyba śpią Nie śpią jak piszą Na kolektorze wydechowym brak skrzynki z zaworami do wydechu do przeprawy pod wodą. Wcale sie nie czepiam tak powinno byc. nawet się nie będę upierał że nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LEOPARD1974 Napisano 9 Marca 2009 Share Napisano 9 Marca 2009 Marek Michalski, dużą literą niepiszemy,to oznacza krzyk.Forma w jakiej się wypowiadasz również kojarzy się z wymądrzaniem,zachowujesz się tak jakbyś wszystkie rozumy zjadł.Forum polega na wymianie doświadczeń między modelarzami,a nie na krzyku.Co do błędów,to masz rację.Proponuję obejrzeć modele Artura z okresu 2 wojny,tam jest co podziwiać.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAHR Napisano 9 Marca 2009 Share Napisano 9 Marca 2009 Panowie, zrobił się straszny off top i mam nadzieję, że na moim poście się skończy, ale taki mały kamyczek z mojej strony: nowemu użytkownikowi należy pomóc, a nie opie...ć i się czepiać, że się wymądrza. Rozumiem, że nie chcecie zniechęcić użytkownika z fajną wiedzą (kolejnego na tym forum z czego się cieszę bardzo) czepiając się jakichś potknięć stricte technicznych...bo na końcu tej drogi jest już tylko kółko wzajemnej adoracji. ps. w ani jednym słowie nie odnoszę się do Arturowego Teta, żeby nie było nieporozumień ps2. edit, jednak do teciaka się odniosę. Wiadomo, że model zrobiony z pudła, jak to już Artur napisał i pokazany jest zwłaszcza kunszt malarski (i jest co podziwiać!), co niesie ze sobą pewne przekoloryzowania. Z drugiej strony, ktoś kiedyś złapie się za ten model, żeby go zrobić po polsku, przeczyta post Marka i będzie miał jak na dłoni, w jednym miejscu, co należy zmienić, żeby tamke spolonizować. Same plusy. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.