Jump to content

Subaru Impreza 555 [REVELL 1:24]


JAY_R
 Share

Recommended Posts

Witajcie. Nareszcie dotarło do mnie Subaru. Ciężko było kupić, ale tanio udało się dostać w Niemczech (15 ojro). Mam nadzieję, że uda mi się zrobić z niego model asfaltowy taki jak na zdjęciu:

subaru_impreza_wrc_1995e.jpg

Trzymajcie kciuki i pomagajcie. A oto jak wygląda moja paczka:

17286322.jpg

66822216.jpg

27084267.jpg

66336834.jpg

71617076.jpg

 

Nagazie

Link to comment
Share on other sites

Chętnie bym zrobił model Hołka, tym bardziej, że stałem koło tej Imprezy na Rajdzie Polski w 97 roku. Widziałem jak Hołek prał tyłek Snijersowi, ale niesty zajął dopiero 3 miejsce, po na początku wypadł z trasy i odrabiał. Holo wygrał 16 oesów z 24. Wtedy był moim idolem, ale skończył się jak... chips'y przyszły. Zrobię to jak uzbieram kolekcję rajdowych klasyków z mistrzostw świata. Potem pobawię się w zmiany jakieś.

holek07.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wtedy był moim idolem, ale skończył się jak... chips'y przyszły.

Wybacz, że może odbiegniemy od modelarskiego tematu, ale uważasz, że Hołek się skończył, czy masz na myśli, że już go nie podziwiasz? Mimo, że wystąpił w reklamie chipsów, czego jak widać niektórzy nigdy mu nie wybaczą, to jest to kierowca, który w ostatnich latach osiągnął najwięcej ze wszystkich polskich kierowców rajdowych. A największą klasę pokazął rok temu na Rajdzie Polski, jako jedyny podjął rękawicę i próbował walczyć ze światową czołówką. Zresztą widać, że gdy od czasu do czasu startuje w MP to nadal trzyma tempo czołówki

Link to comment
Share on other sites

Cenię go i szanuję, a jego umiejętności są nie podważalne jako kierowcy, ale tęsknię za czasami, jak kierowca był kierowcą. Taki typ jak Kubica. Żadnych reklam, mieszania się w politykę itp. Robić to co się umie najlepiej. Uwielbiam oglądać stare relacje z rajdów z drugiej połowy lat '90, i aż mnie ciarki przechodzą, np jak widzę gdy Hołek kręci bączki (pomimo zakazu) na mecie Rally El Corte Ingles w 1997 roku, a zajął dopiero (aż) 6-te miejsce.

Jak go teraz widzę (np wspomniany przez Ciebie Rajd Polski), to nie pamiętam chipsów, ani niczego innego, tylko dopinguję, ale niesmak pozostał

Jak w kawale:

- Słuchaj Józek jest kwas po imprezie, wiesz, ty więcej do nas nie przychodź.

- Ale co się stało na miły bóg - pyta Józek.

- Zginął złoty zegarek - mówi gospodarz.

- Ale to nie ja ukradłem, burzy się Józek.

- Wiem, bo zegarek się znalazł.

- No to czego chcecie ode mnie, za co taka kara???

- Wiesz, zegarek się znalazł, ale niesmak pozostał..."

Link to comment
Share on other sites

Trzymam kciuki za projekt!! Też się przymierzam do tej Imprezy... i też byłem na Rajdzie Polski w 1997 roku!! Niesamowite przeżycie i wspomnienia

 

Holek_polski97_m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Również kibicuje i życzę powodzenia

Furka konkret , chyba najlepsza z Imprez .

Mam nadzieje że jak kiedyś ostanie mi się parę złociszy, to sobie takie Subaru sprawie- w wersji "Latającego Szkota"

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj wieczorkiem pomalowałem wszystko podkładem i zabrałem się za zestrugiwanie plastikowych sprężyn. Powiem Wam, że ciężka praca wbrew pozorom, bo cholernie twardy ten plastik. W Toyocie nie miałem takiego problemu z wypraskami. Jakieś takie bardziej podatne były. Sprężynki ze starego długopisu. Myślę nad zostawieniem tego gęstszego zwoju, żeby wyglądało jak sprężyna progresywna, ale nie jestem do końca przekonany.

23451230.jpg

21457194.jpg

Nagazie

Link to comment
Share on other sites

Ooo tak ciekawie się robi

Na pewno będę tu zaglądał

Co do amortyzatorów, myślę, że możesz usunąć ten gęstszy zwój, a najwyżej ścisnąć trochę więcej sprężyny, co by było gęściej jak zwykłe oczko a rzadziej jak ten zwój u góry amorka. Myślę, że wiesz o co mi chodzi xDD

Powodzenia w dalszych pracach.

Pozdrawiam

Piotrek

Link to comment
Share on other sites

Tak się rozochociłem ścinaniem sprężyn, że przednie połamałem Ale już posklejałem. Sprężynki znalazłem z innch długopisów, nie czarne, a chromowane i nie będę ich malował.

76194850.jpg

img6866a.jpg

 

Nagazie

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Coraz bliżej "święta"

IMG_9611.jpg

 

środek gotowy:

IMG_9620.jpg

 

koła na sucho przyłożone

IMG_9636.jpg

 

przed przeróbką zawieszenia ;/

IMG_9637.jpg

 

nadwozie oklejone, czas lakierować

IMG_9639.jpg

 

Idę do stołu robić zawiechę, nie wiem jak, ale będę myślał. Nagazie

Link to comment
Share on other sites

Czy na kaście też jest ts-15ka, o której wcześniej piszesz? Jeżeli tak to co jej zrobiłeś, że jest taka matowa? Zastanów się nad pasami z materiału. Dorabiasz sprężyny, więc pasy to powinna być pestka dla Ciebie

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Link to comment
Share on other sites

No nie wiem, może za mało, a racze na pewno za mało napsikałem. Tym się nie przejmuję, bo bezbarwny czeka i nie ma to znaczenia. Co do pasów, to nie mam materiału zastępczego. Brak sosu na dodatkowe zakupy, a jak mi podrzucisz (czyt. podpowiesz) jakiś materiał zastępczy z czego zrobić samemu, to się skuszę i zmajstruję

Link to comment
Share on other sites

Jeśli mogę dorzucić swoje trzy grosze to odnośnie pasów polecam wizytę w pasmanterii w dziale ze wstążkami . Jeśli jest dobrze zaopatrzona to na pewno znajdziesz coś w odpowiednim rozmiarze i kolorze, a i sprzedają na metry po około złotówce (przynajmniej u mnie) więc jeden zakup starczy na dłuuugo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.