Sławko Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 Na prośbę jednego z użytkowników zamieszczam in-box niedawno zakupionego modelu. W niemałym pudełku ozdobionym tygrysim boxartem: znajduje się model produkowany niegdyś przez Kopro. Kilka ramek z szarego tworzywa prezentuje się jak dla mnie bardzo dobrze. Wgłębne linie podziału i ładnie wyglądające detale na powierzchniach. Dla lepszego wglądu kilka zbliżeń: Oszklenie wykonane bez najmniejszej skazy - pięknie przejrzyste Model ten jak przystało na limitowaną edycję Eduarda zawiera kilka dodatków dodających modelarskiego smaczku Są to żywiczne elementy wnętrza kokpitu: Żywiczny fotel: Dwie blachy fototrawione: Oraz znane już chyba wszystkim maski. Ich zdjęć chyba nie potrzeba zamieszczać. Oczywiście w takim zestawie nie może zabraknąć pokaźnych rozmiarów kalkomanii: Kalki umożliwiają wykonanie modelu w następujących wariantach malowania: Dodam, że na ramkach znalazłem dwie różne wersje przejść kadłub-statecznik pionowy i jeśli dobrze kojarzę to z tego zestawu jest szansa zbudowania także wersji SU-22 M4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozi84 Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 Jeżeli tak jak mówisz można z niego zbudować Su22-m4 to jestem za kupieniem go Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 Jak widzę można- części z trzeciej ramki od góry (wlot powietrza przed statecznikiem pionowym) umożliwiają to. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławko Posted July 6, 2010 Author Share Posted July 6, 2010 Jeżeli tak jak mówisz można z niego zbudować Su22-m4 to jestem za kupieniem go Nie jestem specem od tej konstrukcji więc nie powiem że na 100% tak jest ale jeśli zajrzą tu specjaliści i to potwierdzą to tylko się cieszyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozi84 Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 a no zgadza sie super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seba_The_Eye Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 Wygląda bardzo ładnie...ale czyż to nie stary model KP w pudełeczku Eduarda, uzupełniony tylko o ładne dodatki?;) Niemniej jednak w tej skali to jedynak(i pewnie będzie dłuuuuuuugo) - cieszyć się trzeba, że pojawił się w tak ładnym wydaniu. No i można walnąć suszkę w malowaniu sowieckiej WMF:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxbat155 Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 Z tego zestawu można wykonać tylko model Su-17M3, aby zbudować wariant peruwiański czy libijski czyli Su-22M należałoby odciąć tylną część kadłuba i wykonać nową, zmodyfikować kształt statecznika pionowego i usterzenia poziomego. W oryginale te ostatnie samoloty miały inny silnik w związku z czym inna była średnica kadłuba i podział blach oraz kilka innych szczegółów. Co do Su-22M4 to Kopro miało oddzielny model tego wariantu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławko Posted July 6, 2010 Author Share Posted July 6, 2010 Z tego zestawu można wykonać tylko model Su-17M3, aby zbudować wariant peruwiański czy libijski czyli Su-22M należałoby odciąć tylną część kadłuba i wykonać nową, zmodyfikować kształt statecznika pionowego i usterzenia poziomego. W oryginale te ostatnie samoloty miały inny silnik w związku z czym inna była średnica kadłuba i podział blach oraz kilka innych szczegółów. Co do Su-22M4 to Kopro miało oddzielny model tego wariantu. Dzięki za wyjaśnienia Poszperam po necie i jak się uda po literaturze aby porównać bardziej szczegółowo oba warianty maszyn. Może na niektóre różnice będzie można przymknąć oko albo coś przerobić i wykonać SU-22 M4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
young Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Ponieważ uważnie śledziłem temat tego zestawu powiem co następuje - Tak, to stare Kopro. Które popełniło wersję M3 z silnikiem AL-21F3 oraz wersję M4 odpowiadającą naszym SUczkom - Stare kopro w pudełku M3 nie posiadało części do M4 (min. chwyt przy stateczniku). M3 od Eduarda taką część posiada - Z tego zestawu M3 (wypraski) można wykonać tylko poprawnie malowanie ZSRR, ponieważ pozostali użytkownicy których kalki otrzymujemy w zestawie byli w posiadaniu wersji ze słabszym silnikiem (R-29), którego obrys (a co za tym idzie i kadłuba) był szerszy w tylnej części - Moim zdaniem (mimo pkt 2) nie można wykonać wersji naszej M4 prosto z tego pudła ponieważ blaszki nie odzwierciedlają kabiny naszych M4 Co za tym idzie, można albo kupić dodatkowo kokpit Airesa (większe koszty) lub poczekać na reedycję wersji M4, która jest zapowiadana przez Eduarda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxbat155 Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Poszperam po necie i jak się uda po literaturze aby porównać bardziej szczegółowo oba warianty maszyn. Może na niektóre różnice będzie można przymknąć oko albo coś przerobić i wykonać SU-22 M4 Najlepiej Suczka z silnikiem R-29 jest przedstwiona w publikacji LOCK ON Su-22M3 gdzie obfotografowane są samoloty węgierskie. Ponadto cała masa zdjęć jest tu: http://hunavia.freeweb.hu/TYPE/Su-22_base/Su-22_base_index.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seba_The_Eye Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Nabyłem... nie mogłem się oprzeć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smialus Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 A gdzie można takiego dostać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławko Posted August 25, 2010 Author Share Posted August 25, 2010 W sklepach modelarskich może jeszcze się jakieś sztuki pojedyncze uchowały ale trzeba by poszukać bo to była seria limitowana. A jak się nie uda to pozostaje polować na portalach aukcyjnych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.