Jump to content

[In-Box] SU-22/SU-17M3 Fitter 1:48 Eduard -edycja limitowana


Sławko
 Share

Recommended Posts

Na prośbę jednego z użytkowników zamieszczam in-box niedawno zakupionego modelu.

W niemałym pudełku ozdobionym tygrysim boxartem:

 

IMG_5824_kor.JPG

 

znajduje się model produkowany niegdyś przez Kopro.

 

Kilka ramek z szarego tworzywa prezentuje się jak dla mnie bardzo dobrze. Wgłębne linie podziału i ładnie wyglądające detale na powierzchniach.

 

IMG_5804_kor.JPG

IMG_5805_kor.JPG

IMG_5806_kor.JPG

IMG_5809_kor.JPG

 

Dla lepszego wglądu kilka zbliżeń:

 

IMG_5798_kor.JPG

IMG_5799_kor.JPG

IMG_5800_kor.JPG

IMG_5802_kor.JPG

 

Oszklenie wykonane bez najmniejszej skazy - pięknie przejrzyste

 

IMG_5811.JPG

IMG_5812.JPG

 

Model ten jak przystało na limitowaną edycję Eduarda zawiera kilka dodatków dodających modelarskiego smaczku

Są to żywiczne elementy wnętrza kokpitu:

 

IMG_5785_kor.JPG

IMG_5791_kor.JPG

IMG_5793_kor.JPG

 

Żywiczny fotel:

 

IMG_5786_kor.JPG

IMG_5789_kor.JPG

IMG_5787_kor.JPG

IMG_5788_kor.JPG

 

Dwie blachy fototrawione:

 

IMG_5813.JPG

IMG_5815.JPG

 

Oraz znane już chyba wszystkim maski. Ich zdjęć chyba nie potrzeba zamieszczać.

 

Oczywiście w takim zestawie nie może zabraknąć pokaźnych rozmiarów kalkomanii:

 

IMG_5816.JPG

 

Kalki umożliwiają wykonanie modelu w następujących wariantach malowania:

 

IMG_5817_kor.JPG

IMG_5818_kor.JPG

IMG_5819_kor.JPG

IMG_5820_kor.JPG

IMG_5821_kor.JPG

IMG_5822_kor.JPG

 

Dodam, że na ramkach znalazłem dwie różne wersje przejść kadłub-statecznik pionowy i jeśli dobrze kojarzę to z tego zestawu jest szansa zbudowania także wersji SU-22 M4

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli tak jak mówisz można z niego zbudować Su22-m4 to jestem za kupieniem go

Nie jestem specem od tej konstrukcji więc nie powiem że na 100% tak jest ale jeśli zajrzą tu specjaliści i to potwierdzą to tylko się cieszyć

Link to comment
Share on other sites

Wygląda bardzo ładnie...ale czyż to nie stary model KP w pudełeczku Eduarda, uzupełniony tylko o ładne dodatki?;)

Niemniej jednak w tej skali to jedynak(i pewnie będzie dłuuuuuuugo) - cieszyć się trzeba, że pojawił się w tak ładnym wydaniu.

No i można walnąć suszkę w malowaniu sowieckiej WMF:)

Link to comment
Share on other sites

Z tego zestawu można wykonać tylko model Su-17M3, aby zbudować wariant peruwiański czy libijski czyli Su-22M należałoby odciąć tylną część kadłuba i wykonać nową, zmodyfikować kształt statecznika pionowego i usterzenia poziomego. W oryginale te ostatnie samoloty miały inny silnik w związku z czym inna była średnica kadłuba i podział blach oraz kilka innych szczegółów.

 

Co do Su-22M4 to Kopro miało oddzielny model tego wariantu.

Link to comment
Share on other sites

Z tego zestawu można wykonać tylko model Su-17M3, aby zbudować wariant peruwiański czy libijski czyli Su-22M należałoby odciąć tylną część kadłuba i wykonać nową, zmodyfikować kształt statecznika pionowego i usterzenia poziomego. W oryginale te ostatnie samoloty miały inny silnik w związku z czym inna była średnica kadłuba i podział blach oraz kilka innych szczegółów.

 

Co do Su-22M4 to Kopro miało oddzielny model tego wariantu.

Dzięki za wyjaśnienia

Poszperam po necie i jak się uda po literaturze aby porównać bardziej szczegółowo oba warianty maszyn. Może na niektóre różnice będzie można przymknąć oko albo coś przerobić i wykonać SU-22 M4

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ uważnie śledziłem temat tego zestawu powiem co następuje

- Tak, to stare Kopro. Które popełniło wersję M3 z silnikiem AL-21F3 oraz wersję M4 odpowiadającą naszym SUczkom

- Stare kopro w pudełku M3 nie posiadało części do M4 (min. chwyt przy stateczniku). M3 od Eduarda taką część posiada

- Z tego zestawu M3 (wypraski) można wykonać tylko poprawnie malowanie ZSRR, ponieważ pozostali użytkownicy których kalki otrzymujemy w zestawie byli w posiadaniu wersji ze słabszym silnikiem (R-29), którego obrys (a co za tym idzie i kadłuba) był szerszy w tylnej części

- Moim zdaniem (mimo pkt 2) nie można wykonać wersji naszej M4 prosto z tego pudła ponieważ blaszki nie odzwierciedlają kabiny naszych M4

Co za tym idzie, można albo kupić dodatkowo kokpit Airesa (większe koszty) lub poczekać na reedycję wersji M4, która jest zapowiadana przez Eduarda

Link to comment
Share on other sites

Poszperam po necie i jak się uda po literaturze aby porównać bardziej szczegółowo oba warianty maszyn. Może na niektóre różnice będzie można przymknąć oko albo coś przerobić i wykonać SU-22 M4

 

Najlepiej Suczka z silnikiem R-29 jest przedstwiona w publikacji LOCK ON Su-22M3 gdzie obfotografowane są samoloty węgierskie.

 

Ponadto cała masa zdjęć jest tu:

http://hunavia.freeweb.hu/TYPE/Su-22_base/Su-22_base_index.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

W sklepach modelarskich może jeszcze się jakieś sztuki pojedyncze uchowały ale trzeba by poszukać bo to była seria limitowana.

A jak się nie uda to pozostaje polować na portalach aukcyjnych.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.