Skocz do zawartości

FlakPanther Tamiya 1:48 + dodatki


krzychu-onisk

Rekomendowane odpowiedzi

Zasadniczo to sie nie znam ale podpowiem tylko tyle rob jak Ci sumienie kaze a napewno bedzie dobrze Very Happy

 

Gdyby to było takie proste

 

Stan na dzisiejszy poranek:

FP016.jpg

Na razie blaszki idą w miarę gładko. Nie będę wymieniał wszystkich, sporo pozostanie gorszego-zestawowego.

 

Tylko jedna lufa jest na razie wymienina, wszystkie trzymają się na maskolu, ot tak dla szpanu

 

A co myślicie nad taką koncepcją?

FP017.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Uważam że gąska na przedniej płycie jak najbardziej (fajnie wygląda) ale może nie koniecznie od 4-ki, ja bym dał coś większego na tak dużą powierzchnię np. od tygrysa albo po prostu od pantery

Ja tera dłubię Pzkpfw IV i na przednim pancerzu poobkładałem go gąskami od T-34.

Jeśli twój też jest ze wschodu to może taka koncepcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda z Tygrysimi gąskami.

FP018.jpg

To która opcja lepsza?

 

Te jak i od III-ki mam od kolegi Tremac'a za co jeszcze raz wielkie: DZIĘKUJĘ

 

A tak to gąsek nie mam, 4 ogniwka od KW ale je chce zachować do innego projektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się podzielić gąskami od T-34, zostało mi trochę Magic Tracków. Będą pasowały jak ulał Very Happy

 

Tyle że Magic Tracki to 35 a to jest 48.

 

 

z tego co widze to obie wersje trackow maja błedny pełny ząb czyli lipa, ja bym sobie darował wogole na Twoim miejscu i zostawił czystą płyte przednia.

 

Gąski tej Panthery to też pełen ząb...

 

Na pewno nie było III-jek z pełnym zębem? Niektóre IV-ki (nawet J) takie miały, a IV-ki i późniejsze III-ki miały chyba ten rodzaj (40 cm).

 

W dodatku znalazłem zdjęcia gdzie widać iż miały pełny ząb:

Bundesarchiv_Bild_101I-639-4262-04%2C_Im_Osten%2C_Panzer_III%2C_Kettenwechsel.jpg

Bundesarchiv_Bild_101I-308-0799Q-23A%2C_Italien%2C_Panzer_III.jpg

Bundesarchiv_Bild_101I-311-0940-29%2C_Italien%2C_bei_Nettuno%2C_Panzer_IV.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem od panter ale z tego co widze to i ta grafika ktora masz w sygnaturze i pantera na pudelku maja zab z otworem. Jeśli chodzi o gaski do tygrysa to nie bylo takich z pelnym zebem. A co do trójki/czwórki to zalezy jakie sa po drugiej stronie.

 

http://www.shermany.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=1213&sid=f6d9e638668446834d0bba74d5e17acd

 

http://www.shermany.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=1232&sid=f6d9e638668446834d0bba74d5e17acd

 

przegladnij sobie te dwie strony i zidentyfikuj swoj typ gasienic to bedziesz wiedzial czy ma byc otwor czy nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem od panter ale z tego co widze to i ta grafika ktora masz w sygnaturze i pantera na pudelku maja zab z otworem.

 

Tzn. chodziło mi oto że Tamka jeszcze nie dorosła by produkować gąsienice z otworami.

 

A te trójko-czwórkowe to raczej coś takiego:

b5051417bb33aeb3.jpg

 

To może jednak użyje od III-ki. Jeszcze zajrzę do pudełka z T-34 Hobby Bossa w tej skali i zobacze czy tam czegoś z zapasowych by nie podebrać.

 

 

Mam jeszcze takie głupie pytanie...

Co to za "tuba" na lewej stronie kadłuba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojemnik na wycior.

 

Czyli: na przyrząd do czyszczenia lufy, no czyli tego usuwać nie muszę.

Dzięki

 

Natomiast to już tak.

FP-1.jpg

Bo wynika że ten (prawie) kwadrat oraz te dwa otwory są częścią tego elementu który podtrzymuje lufę nieruchomo. (też nie wiem jak to się zwie)

 

A to już moja propozycja na problem wydostawania się żołnierzy ze środka.

FP001-1.jpg

 

Włazy złożone z dwóch skrzydeł, po obu stronach.

Posiadałem tylko jedne, jednak dzięki uprzejmości użytkownika o nicku pan_piotrek wzbogaciłem się o kolejne, za co serdecznie dziękuje

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje że albo przykleić ten stabilizator lufy albo zeszlifować calkowicie niby ze zostal usuniety. Tylko pytanie czy w warsztacie chcialoby sie niemcom go usuwać, niby zmniejsza troche mase ale wlasciwie nie przeszkadza a w warunkach frontowych liczy sie zeby szybko pojazd dopuscic do akcji.

 

Uchwyt na pokrywie silnika jest z fototrawionek? bo jakis taki plaski zupelnie sie wydaje.

 

Niezle te wlazy, jest to jakis pomysl tylko nie wiem czy nie sa za male, dokladales figurki do nich zeby mniej wiecej zobaczyc czy byloby wygodnie sie przez nie wydostawac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje że albo przykleić ten stabilizator lufy albo zeszlifować calkowicie niby ze zostal usuniety. Tylko pytanie czy w warsztacie chcialoby sie niemcom go usuwać, niby zmniejsza troche mase ale wlasciwie nie przeszkadza a w warunkach frontowych liczy sie zeby szybko pojazd dopuscic do akcji.

 

Usunę, bo jak plan zakłada to był eksperyment i robiono go jakby "od podstaw", dlatego też można wyjaśnić brak śladów po łożyskach i całej konstrukcji osadzenia wieży.

 

Uchwyt na pokrywie silnika jest z fototrawionek? bo jakis taki plaski zupelnie sie wydaje.

 

Tak, blaszka.

 

 

Niezle te wlazy, jest to jakis pomysl tylko nie wiem czy nie sa za male, dokladales figurki do nich zeby mniej wiecej zobaczyc czy byloby wygodnie sie przez nie wydostawac?

 

Sprawdziłem i jeśli Niemiec nie jadłby za dużo to by przeszedł, trochę ciasnawo, ale w miarę.

Można powiedzieć, dobre rozwiązanie problemu którego można było uniknąć.

 

Teraz muszę się zdecydować na co z tymi gąsienicami, żeby dorobić pod nie mocowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kotka daje mi trochę w kość.

Jakoś to idzie, prawie skończyłem blachy.

Wiem, że nie powinienem, ale po doświadczeniach z Leopardem narzędzia zostawię plastikowe. Tak samo wiele części które przerastają mnie swoją małością

 

Tak to wygląda teraz:

FP019.jpg

FP020.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki z PE na rurach wydechowych powinny być przekręcone o 90 stopni, przynajmniej tak mi się wydaje.

 

Wpierw je tak przykleiłem, ale potem patrze na zdjęcia Panthery i małe zaskoczenie więc poprawiłem:

Bundesarchiv_Bild_101I-301-1955-15%2C_Nordfrankreich%2C_Panzer_V_%28Panther%29_mit_Infanterie.jpg

 

 

A co się stało Leopardowi?

 

Siedzi i czeka aż mi się zachce dalej go blaszkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narodzie pomóż!

 

Pomalowałem wczoraj Flaka na Dunkelgelb i wszystko ok, zamaskowałem dziś osłony do zielonego kolorku, maluje i powstawało mi takie coś:

FP023.jpg

 

w miejscami farba poprostu "znikała". Myślałem, że to nie odtłuszczenie, ale nie, odtłuszczałem przedtem, a potem poprawiłem i wciąż to samo. Może ktoś pomóc w rozwiązaniu zagadki? Malowałem Air'ami, a podobny przypadek miałem kiedyś na innym modelu.

Może ma to związek z pozostałościami zmywacza Wamodu do akryli?

 

Rzecz jasna z osłon usunę farbę i pomaluje ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wymieszałem, jak zwykle zresztą.

Myślę jednak, że mogła to być wina Wamodu (bądź wody) który pozostał w aerografie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.