Jump to content

FORD ESCORT RS COSWORTH - G.Cunico - Rallye Sanremo 1993


subaroman
 Share

Recommended Posts

Kolejna odslona dobrze wszystkim znanej legendy rajdow samochodowych, Forda Coswortha, tym razem we wloskich barwach.

 

Modelik powstal na bazie kitu Tamiyi w skali 1/24, dodatkowo zakupilem zestaw kalkomanii wraz z felgami szacownej firmy Racing 43, serii Big Model.

 

Model w zasadzie zostal zbudowany prosto z pudelka, oprocz dodatkowej kalkomanii dorobilem tylko pasy bezpieczenstwa i chlapacze.

 

Oczywiscie model nie jest wolny od kilku wad, ktore ujawnily sie dopiero na zdjeciach (np. napis RS Cosworth na tylnej klapie, ktory troszke rozjechal sie z jednej strony)

Na niebieskich elementach kasty, po malowaniu, lakier bezbarwny zareagowal z kalka, co zaowocowalo skorka pomaranczy. Z obawy przed uszkodzeniem malodostepnej kalkomanii, nie walczylem zbytnio z ta wada w malowaniu i kasta zostala taka, jaka jest. W zasadzie w realu niedoskonalosci tej wogole nie widac.

 

Pozdrawiam!!!

 

59721581.jpg

 

98150735.jpg

 

25475765.jpg

 

52313215.jpg

 

11728969.jpg

 

12301994.jpg

 

57016674.jpg

 

37922442.jpg

 

23943972.jpg

 

47239588.jpg

 

53681858.jpg

 

31826440.jpg

 

47088652.jpg

 

86621472.jpg

 

17002936.jpg

 

48842109.jpg

 

80290052.jpg

Link to comment
Share on other sites

No i kolejny świetny Escort w twoim wykonaniu...

Jednak co Ford, to Ford, a Escort RS Cosworth to najlepsza wg mnie rajdówka jaka powstała, sam miałem okazje takie oglądać na zawodach rallycrossowych...

 

Za taki model to bym dał sobie rękę uciąć... yyy... znaczy nogę bo ręka by sie przydała

 

 

Gratuluję świetnego modelu i zazdroszczę

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

ednak co Ford, to Ford, a Escort RS Cosworth to najlepsza wg mnie rajdówka jaka powstała

A Lancia Delta?

A sam model co tu dużo komentować, świetny jak zwykle możesz zdradzić jak tak szybko modele robisz? przed chwilą Mercedes wcześniej jeszcze coś a teraz z Escortem wyskakujesz, mi to przynajmniej pół roku zajmuje

Link to comment
Share on other sites

ednak co Ford, to Ford, a Escort RS Cosworth to najlepsza wg mnie rajdówka jaka powstała

A Lancia Delta?

A sam model co tu dużo komentować, świetny jak zwykle możesz zdradzić jak tak szybko modele robisz? przed chwilą Mercedes wcześniej jeszcze coś a teraz z Escortem wyskakujesz, mi to przynajmniej pół roku zajmuje

 

No tak, Delta no i jeszcze Corolla WRC To wg mnie wielka trójca

 

A co do tempa to przemekgksw3 wg mnie pod nickiem subaroman kryje się cały sztab ludzi pracujących w tajnym podziemnym laboratorium i klecących modele przy pomocy nieznanych nam narzędzi i chemii z kryptonitu...

Oj to nie to forum

Link to comment
Share on other sites

Gratulacje wspaniałego modelu!! Wygląda wyśmienicie, szkoda właśnie tego napisu na tylnej klapie... także linie podziału w tylnej klapie jakby rozmazane... Ale należy się duże piwo za wykonanie i oryginalne oklejenie!!

Link to comment
Share on other sites

No tak, Delta no i jeszcze Corolla WRC Very Happy To wg mnie wielka trójca Very Happy

Co do wyboru najlepszego teamu w historii to sprawa jest jasna- Lancia. Reszta to pojedyncze świetne konstrukcję i tytułu. Szkoda tylko że dzięki Fiatowi era rajdowych sukcesów Lancii się skończyła

 

A co do tempa to przemekgksw3 wg mnie pod nickiem subaroman kryje się cały sztab ludzi pracujących w tajnym podziemnym laboratorium i klecących modele przy pomocy nieznanych nam narzędzi i chemii z kryptonitu...

Oj to nie to forum Embarassed

To jest chyba jedyne "racjonalne" wyjaśnienie :mrgreen;

Link to comment
Share on other sites

możesz zdradzić jak tak szybko modele robisz? przed chwilą Mercedes wcześniej jeszcze coś a teraz z Escortem wyskakujesz, mi to przynajmniej pół roku zajmuje

 

Calego sztabu ludzi nie mam, wszystko robie sam. Prawdopodobnie jest tak dlatego, ze w jednym czasie buduje ok. 20 modeli. Jeden pomaluje, zaczynam inny, inny pomaluje to sklejam kolejny, itd, itp.

Drugi z powodow to to, ze mam ponad 160 zestawow do zlozenia, wiec staram sie je jak najszybciej zaczac i zbudowac, bo jestem ciekaw, jak wyjda na gotowo.

Po trzecie, kazdego dnia poswiecam przynajmniej 1,5 do 2 godzin na modele. Obecnie jestem na bezrobociu, wiec czas na modele to ok. 10 godzin dziennie przez piec dni w tygodniu.

Mam rowniez duzy zapas farb i rzeczy potrzebnych w modelarstwie, wiec czas pracy duzo sie skraca, bo nie trzeba na nic czekac (pomaga rowniez to, ze mam osobne pomieszczenie na modelarnie i nie musze wszystkiego zwijac po pracy).

Watku warsztatowego nie prowadze, bo mialbym w nim niezly balagan, powodowany wielka iloscia budowanych modeli (no chyba ze bede wrzucal fotki 15 pomalowanych podwozi czy 30 siedzen i desek rozdzielczych na raz).

Warsztat bedzie pokazany przy budowie zywic, min. Skody Octavii kit car i Focusa WRC 2008.

 

Na dzien dzisiejszy na warsztacie mam:

- Fiat Punto S2000 w wersji Solowowa z rajdu Nikon

- Renault 5 turbo

- Lotus 7

- Toyota Celica ST185 w barwach Esso

- Toyota Celica ST205 w barwach Castrola

- Toyota Supra w barwach Castrola

- Lancie Delta w 6 roznych malowaniach

- Fiat Cinquecento w wersji rajdowej

- Toyota Hiace

- Porsche 962

- Ford focus WRC RAC Rally

- Peugeoty 206 WRC w 3 malowaniach

- Citroen Xsara WRC

- Fiat Punto S1600

- Peugeot 307 WRC barwy Pirelli

- Fiat 131 Abarth w wersji M&S

- Lancia Stratos wersja Pirelli

-Toyota Corolla w 4 malowaniach

-Datsun Fairlady 240Z wersja Safari

-Opel Calibra DTM 3 wersje

- Alfa Romeo 2 wersje

- Ford Escort WRC

- 2 modele Scani

- zestaw Scani w barwach Stobartu

- autokar Neoplan

- i wiele innych modeli, gdzie cos zostalo juz sklejone lub ciut pomalowane.

 

Niektore z tych modeli sa zaczete juz ponad 2 lata i czekaja na swoja kolej, tak jak wlasnie Escort, Ktorego budowalem w sumie grubo ponad 2 lata.

 

Mam nadzieje, ze to rozwiewa wasze watpliwosci.

Jezeli bardzo chcecie, to moge zalozyc warsztat i co jakis czas dawac update`y tego, co skladam.

 

Pozdro!!!!

Link to comment
Share on other sites

Powiem szczerze, że zazdroszczę Ci i ilości czasu na składanie modeli, zapału oraz zasobu magazynowego!!!! Ja jestem oczywiście za tym byś założył warsztacik, gdyż zawsze jest miło podpatrzeć postępy w budowie Twoich modeli, szczególnie, że niektóre będą w unikalnych malowaniach. Jestem ciekaw także Punto S1600 - jakiego producenta jest ten model i gdzie można go dostać? Jaka skala? I gdzie zdobyłeś kalki do wersji którą jechał Sołowow??

Link to comment
Share on other sites

Fiat Punto S2000 w wersji Solowowa z rajdu Nikon

 

 

Jestem ciekaw także Punto S1600 - jakiego producenta jest ten model i gdzie można go dostać? Jaka skala? I gdzie zdobyłeś kalki do wersji którą jechał Sołowow??

Ot taki mały błąd.

Link to comment
Share on other sites

Ot taki mały błąd.

Nie blad, wszystko gra.

 

Punto S1600 to model firmy Racing 43, serii Big Model. Jest to kit zawierajacy elementy zywiczne i metalowe. Skala oczywiscie 1/24

 

Grande Punto S2000 (skala 1/24) to model metalowy, tzw. gotowiec.

Punto bedzie w calosci przebudowane pod wymagania wersji Solowowa. Jezeli chodzi o kalki, to mam zamiar powiekszyc zestaw naklejek ze skali 1/43 na 1/24.

 

Los Grande Punto podziela rowniez Citroen C4 WRC i Subaru impreza WRC N14, ktore dostana nowe kalki i troszke detali - oba w skali 1/24.

 

W zasadzie, jezeli chodzi o Punto Solowowa, to moge na nim zaczac tworzyc moj watek warsztatowy.

 

Mnie najbardziej te Alfy interesują, chodzi o 155?

Tak, Alfy 155 DTM. W sumie mam trzy te Alfki, jednak jeden model jest podwojny i musze dokupic do niego zestaw kalek na wersje Martini. Bedzie bardziej kolorowo.

 

 

Pozdro!!!

Link to comment
Share on other sites

A Lancia Delta?

 

A legendarne Audi Quattro, dzięki któremu powstały te wasze wozidełka? Rajdy w grupie B, których niestety nie mogę pamiętać (Lancia tez tam jeździła, z tego co wyczytałem)

 

A wracając do modelu, no to jest bezbłędny, chyba że ukrywasz przed nami podwozie?

Link to comment
Share on other sites

A legendarne Audi Quattro, dzięki któremu powstały te wasze wozidełka?

Audi może nie było najlepsze, ale chyba najbardziej znane, szkoda że grupę B zlikwidowali, wystarczyło by zadbać o porządek na trasie i nie doszło by do tylu wypadków, myślę że dzisiaj spokojnie mogły by się odbywać.

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że obecne auta WRC dorównały o ile nie przewyższyły szybkością na oesach auta grupy B, natomiast pod względem bezpieczeństwa obecne WRC przewyższają w 100 procentach dawne konstrukcje w tym auta grupy B... takie auta na trasie można już tylko spotkać w klasach historycznych nie których rajdów np. Rajdu Niemiec...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Audi było najlepsze, przecież przez parę lat było mistrzem świata w rajdach.

Ale było bardzo trudne w prowadzeniu przez źle ulokowany środek ciężkości, do tego mało wydajne chłodzenie- ale w rękach dobrych kierowców naprawdę groźne. Według mnie najlepsza z B grupy Lancia Delta S4 była, niestety nie pokazała w pełni swoich możliwości bo zaraz grupę B zwinęli.

Link to comment
Share on other sites

Z tyłu rzucają się w o czy trochę poszarpane linie poddziałów (oraz na bocznych szybkach) i na szóstym zdjęciu ten niebieski na słupku uwidocznił skórkę (chyba że to wina zdjęcia) Poza tym jak zawsze bardzo dobrze a kiedy zobaczymy w Twoim wykonaniu np jakiegoś "cywila" ???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.