Skocz do zawartości

Lekka drezyna pancerna torowo-terenowa TK 1:35


Jarekk

Rekomendowane odpowiedzi

To prawda, ale przydałoby się jeszcze potraktować metalizerem górną powierzchnię torów, ale faktycznie wyglądają genialnie! Cała praca Jarka jest genialna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Duże zmiany w zawieszeniu (resory - blaszki). Plastikowe ogniwa. Większość luków obserwacyjnych uchylonych. Most napędowy i układ kierowniczy widoczny. Sporo części z blaszki własnego projektu.

Zastanawiam się nad otwarciem połówki góry, aby posadzić w niej załoganta.

Prace nad kompletnym wnętrzem trwają, ale to będzie już kolejny model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam

taka mala uwaga jako ze sam jestem na etapie malowania podstawki kolejowej:

podklady nie powinny bac czasami prawia czarne ?

O ile sie nie myle byly smolowane.

Reszta jak zwykle extra (uwzgledniajac samokrytyke)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkłady nie były smolone tylko impregnowane jakimś świństwem i jako nówki miały kolor prawie czarny. Z upływem czasu koloru czarnego ubywało a przybywało brązu. Można ten efekt sprawdzić w naturze (stare bocznice kolejowe) jak również na mojej podstawce do „Śmiałego” (faktura powierzchni oryginalna) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dziecinnstwa pamietam ze byly czarnawe, tylko tyle ze kladli je w latach 50-tych.

Latem, przy wysokich temperaturach smierdzialo to jakimis olejowo-smolowymi zwiazkami.

Nie ma sensu teraz sprawdzac starych torowisk - uplynelo z 70 lat.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na wąskotorówce (Piaseczno) podkłady kładzione niedawno są niemal czarne, 2/3 letnie brązowe, a te najstarsze, nieco wypróchniałe, są jasnobrązowe/kawowe...

 

Pozdrawiam,

JK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze wplyw na zanarwienie ma tez okolica i zanieczyszczenie powietrza. Tak sie slada, ze tam gdzie mieszkalem (Brzeziny Slaskie) mialem w promieniu trzech kilomotrow kilka rodzaji torowisk.

Pierwszy gdzie wozono piasek do zamulki na kopalnie - podklady ciemno szare, kamien jasno szary.

Drugi, jezdzily glownie weglarki i towarowe - podklady czarne, kamien zoltawy

No i trzecie (waskotorowe) - podklady brazowo-czerwonawe, podsypki prawie nie bylo widzac.

Typowe miejsce zabaw na Slasku za komuny (no i oczywiscie haldy i stawy)

I badz tu madry co wybrac. Chyba zastosuje sie do rad Jarkka, a podsypke zrobie cienmo szara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.