Jump to content
Jarekk

Lekka drezyna pancerna torowo-terenowa TK 1:35

Recommended Posts

To prawda, ale przydałoby się jeszcze potraktować metalizerem górną powierzchnię torów, ale faktycznie wyglądają genialnie! Cała praca Jarka jest genialna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za komentarze. Staram się.

Metalizer (stalowy) nakładałem już dwa razy ale jakoś źle wychodzi na fotkach. Srebrzanka (aluminiowa) źle by wyglądała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prowadnica już po malowaniu i wstępnym washowaniu. Pozostało lekkie brudzenie.

Do kończenia tematy postała już tylko rampa.

 

P1153621.jpg

P1153624.jpg

P1153635.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z małym poślizgiem, ale wracam do tematu drezyny TK-S.

Nowości w samej prowadnicy nie będzie. Będę chciał wycisnąć trochę więcej z modelu TK-S. Podstawka będzie również zdecydowanie większa.

 

P4233901.jpg

P4233900.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duże zmiany w zawieszeniu (resory - blaszki). Plastikowe ogniwa. Większość luków obserwacyjnych uchylonych. Most napędowy i układ kierowniczy widoczny. Sporo części z blaszki własnego projektu.

Zastanawiam się nad otwarciem połówki góry, aby posadzić w niej załoganta.

Prace nad kompletnym wnętrzem trwają, ale to będzie już kolejny model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sporo będziesz fototrawił własną blachę w celu jej powielenia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

taka mala uwaga jako ze sam jestem na etapie malowania podstawki kolejowej:

podklady nie powinny bac czasami prawia czarne ?

O ile sie nie myle byly smolowane.

Reszta jak zwykle extra (uwzgledniajac samokrytyke)

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podkłady nie były smolone tylko impregnowane jakimś świństwem i jako nówki miały kolor prawie czarny. Z upływem czasu koloru czarnego ubywało a przybywało brązu. Można ten efekt sprawdzić w naturze (stare bocznice kolejowe) jak również na mojej podstawce do „Śmiałego” (faktura powierzchni oryginalna) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z dziecinnstwa pamietam ze byly czarnawe, tylko tyle ze kladli je w latach 50-tych.

Latem, przy wysokich temperaturach smierdzialo to jakimis olejowo-smolowymi zwiazkami.

Nie ma sensu teraz sprawdzac starych torowisk - uplynelo z 70 lat.

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie na wąskotorówce (Piaseczno) podkłady kładzione niedawno są niemal czarne, 2/3 letnie brązowe, a te najstarsze, nieco wypróchniałe, są jasnobrązowe/kawowe...

 

Pozdrawiam,

JK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi sie, ze wplyw na zanarwienie ma tez okolica i zanieczyszczenie powietrza. Tak sie slada, ze tam gdzie mieszkalem (Brzeziny Slaskie) mialem w promieniu trzech kilomotrow kilka rodzaji torowisk.

Pierwszy gdzie wozono piasek do zamulki na kopalnie - podklady ciemno szare, kamien jasno szary.

Drugi, jezdzily glownie weglarki i towarowe - podklady czarne, kamien zoltawy

No i trzecie (waskotorowe) - podklady brazowo-czerwonawe, podsypki prawie nie bylo widzac.

Typowe miejsce zabaw na Slasku za komuny (no i oczywiscie haldy i stawy)

I badz tu madry co wybrac. Chyba zastosuje sie do rad Jarkka, a podsypke zrobie cienmo szara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.