Skocz do zawartości

U-60, Uboottyp IIc, Mirage 1:400


donalyah00

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Panowie!

 

Końcówka przygotowań do malowania. Kiosk (dołożyłem reling) i wystające z niego elementy:

U60_027.jpg

 

Działko 20 mm:

U60_028.jpg

Uchwyty w tylnej jego części to kolejny element z blaszki Mirage'a, który wykorzystałem w modelu.

Model otrzymał dziś podkład z czarnego matu GS (foty jutro). Spróbuję jutro położyć jaśniejszy szary.

 

CDN.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpocząłem malowanie.

 

Najpierw czarny podkład:

U60_029.jpg

 

Jaśniejsza szarość kamuflażu na kadłubie:

U60_030.jpg

 

i na kiosku:

U60_031.jpg

 

Farba WEM okazała się być w miarę sensowną w aplikacji (plwata, White Spirit Talensa). Przy mocnym rozcieńczeniu i kilku warstwach udało się nie zalać drobnych detali. Jedyny minus to znacznie grubszy pigment niż w produktach Gunze. Wydaje mi się, że na przyszłość wykorzystam posiadane farby WEM jako wzorniki koloru, wedug którego domieszam GS do malowania.

 

Jutro ciemno-szary kamuflażu z palety Lifecolora (postanowiłem trochę potestować różne farby na tym modelu).

 

CDN.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

 

Potraktowałem model drugim kolorem, sidoluxem i oto efekt:

U60_032.jpg

Był to mój pierwszy (po Tamiyi przed laty) kontakt z akrylami aplikowanymi natryskowo. Malowałem kilkoma cienkimi warstwami aż do momentu uzyskania krycia. Malowało się nawet przyjemnie, ale powierzchnia wyszła trupio-matowa. Dodam, że użyłem firmowego rozcieńczalnika LC. Generalnie wrażenie pozytywne, ale trochę ćwiczeń jeszcze przede mną.

 

Uprzedzając pytania dodam, że używam sidouksu m.in. jako neutralnej bariery pomiędzy olejnymi farbami (jasno-szary w tym wypadku) a późniejszą warstwą półmatowego lakieru GS serii C. Zauważyłem, że GS Levelling Thinner bardzo mocno reaguje z olejną farbą (przypomina się efekt złej kolejności farby olejnej i nitro).

 

Podmalowałem też kiosk (niezła gimnastyka)

U60_033.jpg

Godła to kalkomania wydrukowana przez jednego z kolegów modelarzy (jeszcze raz dzięki!). Nakładała się całkiem dobrze, ale jej grubość to istotny problem w tej skali. Póki co podmalowuję to miejsce sidoluksem. Jak już trochę kalka nim nasiąknie i zrobi się cienka "skorupka" spróbuję ją przeszlifować papierem o gradacji 1500. Mały szkopuł tkwi jednak w tym, że w wypadku kalki drukowanej laserem, zabarwione obszary są na folii a nie pod nią (tak jak w wypadku kalkomanii wykonanej metodą sitodruku). Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na zamaskowanie krawędzi kalkomanii?

 

Urządzenia podnośne i działko:

U60_034.jpg

 

CDN.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super Ci to wychodzi!

Dwójeczka jak się patrzy!

 

Kolorki moim zdaniem troszkę przyciemne, chociaż to może być kwestia zdjęć.

 

Co do kalki - pomysł masz dobry - olakierować dookoła i delikatnie spiłowywać lakier na krawędziach.

Nie wiem jak działają na takie kalkomanie płyny zmiękczające, ale może warto by było ją potraktować Solem, pewnie najpierw na oddzielnej próbce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

 

Nie wiem jak działają na takie kalkomanie płyny zmiękczające, ale może warto by było ją potraktować Solem, pewnie najpierw na oddzielnej próbce...

Kalka była już traktowana zmiękczaczem GS Mr. Mark Softer. Zobacze co wyjdzie z tego szlifowania.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

No i narobiłem... Półmat Gunze z Levelling Thinnerem położony na olej WEM znowu to uczynił... Zastanawiam się nad całkowitą rezygnacją z wykorzystywania farb olejnych przy kolorach bazowych w kolejnych modelach... :-|

U60_039.jpg

U60_040.jpg

 

O ile te małe purchle przy kotwicy znalazłyby jeszcze jakieś uzasadnienie (wiem, wiem, to próba maskowania syfa) to te duże już nie bardzo... Zastanawiam się czy nie przeszlifować ich i faktycznie jeszcze bardziej "zmęczyć" model (wash w powstałych po szlifowaniu wgłębieniach). Teoretycznie przedstawia on jednostkę po powrocie z patrolu bojowego ale w owym okresie (10.1940 r.) U-60 wyglądał raczej schludnie... :-|

 

Parę fotek ze stanu obecnego:

U60_035.jpg

U60_036.jpg

U60_037.jpg

U60_038.jpg

 

Poczekam parę dni, odpocznę trochę od uboota i spróbuję coś podziałać. A już był w ogródku, już witał się z gąską...

 

Przy okazji. W rzucie z boku dobrze widać kolejnego babola Mirage'a - pokład fototrawiony dedykowany typowi IIc posiada umiejscowienie działka charakterystyczne dla typu IIa - przysunięte do kiosku o ok. 1 cm w stosunku do oryginału. Uderzyło mnie to jak przykleiłem relingi dookoła stanowiska działka.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półmat Gunze z Levelling Thinnerem położony na olej WEM

 

Jeżeli to było Gunze H, to dziwne, a jeśli C to producent nie zaleca kładzenia ich na nic innego niż chemia C.

Są na tyle agresywne, że mogą uszkodzić poprzednią warstwę, nawet z gunze H.

Odwrotnie nie ma problemu, na nie można kłaść wszystko.

Zdarzało mi się kłaść C na inny akryl (H, Tamiya), ale zawsze robiłem to b.cienkimi warstwami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Rhayader - to był lakier Gunze C.

 

No i spróbowałem coś podziałać. Bąbli nie udało mi się wgnieść jak sugerowali koledzy z innego forum. Postanowiłem że je przeszlifuję i zobaczę co z tego wyniknie. Mniejsze purchle udało się w ten sposób usunąć, na większych farba odprysnęła. Powstałe wżery uzupełniłem kolorem kamuflażowym - tym razem akrylem Lifecolor.

 

Następnie testując Tensocromy zużyłem dość znacznie model. Oryginał nie był tak sponiewierany ale po tym jak zauważyłem złe położenie działka przed kioskiem stwierdziłem że model posłuży mi do testów produktów Lifecolora. Generalnie malowało mi się całkiem nieźle - świetna jest możliwość wymieszania dowolnego koloru z palety Lc z bazą Tensocroma. Można w ten sposób przytłumić zbyt silne zabrudzenia pokrywając je mieszanką bazy Tc z kolorem kamuflażowym.

 

Scum-line namalowałem Tc White oxide tonowanym później mieszanką bazy Tc i ciemniejszego koloru kamuflażowego.

 

Oto efekty moich prób:

U60_043.jpg

U60_044.jpg

U60_045.jpg

U60_046.jpg

U60_047.jpg

U60_048.jpg

 

Została jeszcze wykończeniówka, montaż peryskopów i działka oraz olinowanie.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pora kończyć.

 

Uboot dostał nową (bardziej pasującą wymiarem) podstawkę z kilblokami potraktowanymi "drewnianymi" kolorami Lifecolora, oraz pozostałe elementy wyposażenia. Olinowanie powstało tym razem z rozciągniętej nad płomieniem ramki PS. Znalazłem gdzieś kawałek czarnej ramki aby pominąć malowanie lin. Izolatory wykonałem z gęstego, bezbarwnego lakieru błyszczącego a następnie pomalowałem na odpowiednie kolory.

 

U60_049.jpg

 

Zapraszam do oglądania:

http://modelwork.pl/viewtopic.php?p=387751#387751

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.