tornado Napisano 7 Września 2010 Autor Share Napisano 7 Września 2010 Połączyłem kadłub w jedną całość, dokleiłem kilka drobiazgów, wszystko co wymagało szpachli zaszpachlowałem, przeszlifowałem i poprawiłem linie podziału blach. Z nosem muszę jeszcze trochę poczekać, napisałem do Airfixa w sprawie połamanej szyby (na razie zero odzewu), a bez niej nie ma co się brać za jego montaż. Teraz dopiero na zdjęciu widzę, że pomimo iż szybę zabezpieczyłem taśmą to i tak trochę ją porysowałem, no nic trzeba będzie wypolerować ją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 7 Września 2010 Share Napisano 7 Września 2010 Zaglądam tu z ciekawości, gdyż miałem kiedyś radziecką odpowiedź na Concord, czyli Tu 144. Nie widzę w przedziale pasażerskim oszklenia, czy tak to producent przewidział, czy może będzie wklejone później? Trzymam kciuki i oglądam dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 7 Września 2010 Autor Share Napisano 7 Września 2010 .Nie widzę w przedziale pasażerskim oszklenia, czy tak to producent przewidział, czy może będzie wklejone później? Niestety producent nie przewidział oszklenia w dziale pasażerskim, trzeba wykonać je samemu z clearfix'u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass_krk Napisano 8 Września 2010 Share Napisano 8 Września 2010 jak jesteś zainteresowany dokumentacją to mam w pdf "profile aircraft" o tym cacku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 8 Września 2010 Autor Share Napisano 8 Września 2010 jak jesteś zainteresowany dokumentacją to mam w pdf "profile aircraft" o tym cacku Dzięki za odzew Co prawda dysponuję dość bogatą dokumentacją zdjęciową ale przydały by mi się fotki wnętrza nosa i zewnetrznej ściany czołowej kokpitu, a także silników (mam kilka zdjęć zamontownych silników ale są tak niewyraźne, że ciężko określić ich kolor). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 10 Września 2010 Autor Share Napisano 10 Września 2010 W końcu zabrałem się za malowanie modelu, kadłub i silniki prysnąłem podkładem, a właściwie szarą Pactrą. Na podkład wybrałem Pactrę gdyż ma dobrą przyczepność a do tego baza i clear będzie z mieszalni lakierów samochodowych, a te oprócz MM gryzą się ze wszystkimi znanymi mi podkładami modelarskimi. Fotki: Dopiero po nałożeniu podkładu ukazało się małe rozszczelnienie statecznika. Szparkę już zaszpachlowałem, za godzinkę przeszlifuję i ponownie polecę podkładem, a jutro mam nadzieję, że na całość położę już bazę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 10 Września 2010 Share Napisano 10 Września 2010 Jaki masz plan malowania, po zdjęciu na podpórkach widzę, że może być problem z pomalowaniem od razu całości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seweryn Napisano 10 Września 2010 Share Napisano 10 Września 2010 Jaki masz plan malowania, po zdjęciu na podpórkach widzę, że może być problem z pomalowaniem od razu całości? Tornado takie rzeczy maluje od ręki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 10 Września 2010 Share Napisano 10 Września 2010 Tornado takie rzeczy maluje od ręki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 10 Września 2010 Autor Share Napisano 10 Września 2010 Jaki masz plan malowania, po zdjęciu na podpórkach widzę, że może być problem z pomalowaniem od razu całości? Tornado takie rzeczy maluje od ręki ;) A bo to i prawda Tak samo jak teraz, tzn. trzymając za ogon zacznę malować od dziobu ku tyłowi. Baza schnie dość szybko. Zanim dojdę do końca skrzydeł przód będzie już na tyle suchy, że będzie można złapać za niego bez zostawiania odcisków wtedy zmiana, trzymam za dziób i maluję ogon. Na koniec w otwory na golenie włożę patyczki do szaszłyków, umocuję je w żabkach na podstawkach i odstawię do całkowitego wyschnięcia. Podobnie będę kładł clear z tym, że do malowania ogona model będę musiał już ustawić na stojakach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 13 Września 2010 Autor Share Napisano 13 Września 2010 W końcu samolot z silnikami nabrały białego koloru, w sumie położyłem cztery warstwy bazy i jedną clearu (fotki robione przed chwilą z lampą): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2010 Share Napisano 13 Września 2010 Jak na taki duży model idzie Ci bardzo szybka i sprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 22 Września 2010 Autor Share Napisano 22 Września 2010 Naoglądałem się filmików o Concorde i zauważyłem, że nowe samoloty miały środkową część silnika pomalowaną na kolor czarny - czyli tak jak podaje instrukcja. Dokończyłem malowanie silników i jeden z nich okleiłem już kalkomanią, a następnie zabezpieczyłem clearem: Podczas naklejania kalkomani wspomagałem się instrukcją i zdjęciami oryginału i nie wiem jakim cudem ale kalkę z nazwą silnika nakleiłem po wewnętrznej a powinna być na zewnętrznej stronie silnika (na zdjęciu zaznaczona strzałką). Na szczęście okleiłem tylko jeden silnik więc będę mógł skopiować i dorobić sobie nową, a co za tym idzie poprawić babola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 23 Września 2010 Share Napisano 23 Września 2010 Masz może zdjęcie z kalkami do niego, po ilości na silniku, wydaje się, że musi to być mała książeczka. Pozdro Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Września 2010 Share Napisano 23 Września 2010 Bardzo łądnie wyglądają silniki Takie prosty problem jak u Ciebie są bardzo irytujące, przeciętny widz i tak nie będzie wiedział o co chodzi, a mi to osobiscie przeszkadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 23 Września 2010 Autor Share Napisano 23 Września 2010 Masz może zdjęcie z kalkami do niego, po ilości na silniku, wydaje się, że musi to być mała książeczka.Pozdro Jarek Kalkomanie umieszczone są na jednym arkuszu o wymiarach 54 X 22,5 cm. In-box modelu (w tym zdjęcie kalkomani) można obejrzeć tu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 26 Września 2010 Autor Share Napisano 26 Września 2010 Witam Prace przy modelu powoli idą do przodu. Druga obudowa silników otrzymała kalkomanie, tym razem upewniłem się, że wszystkie kalki leżą na swoim miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Września 2010 Share Napisano 26 Września 2010 Bardzo fajnie Ci wyszły te silniki Nie mogę się doczekać całego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwercio Napisano 26 Września 2010 Share Napisano 26 Września 2010 Ja też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 26 Września 2010 Autor Share Napisano 26 Września 2010 Nie mogę się doczekać całego modelu Trochę potrwa zanim będzie widać jakieś postępy w budowie modelu a to dlatego, że podczas szlifowania kadłuba i skrzydeł przetarłem się do podkładu Pomalowałem te miejsca bazą ale doszło do reakcji z lakierem (zapewne przez utwardzacz zawarty w lakierze). Wobec powyższego oczyściłem całość z farby i wczoraj ponownie psiknąłem podkładem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 27 Września 2010 Autor Share Napisano 27 Września 2010 Szkło spróbuj zareklamować-opisz problem, podeprzyj zdjęciem i wyślij Airfixowi na @. Powinni się poczuć zobowiązani. Zareklamowałem (wystarczyło, że napisałem co jest uszkodzone), a dzisiaj odebrałem paczuszkę z całą ramką szkiełek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 5 Października 2010 Autor Share Napisano 5 Października 2010 Przy okazji ponownego malowania modelu odciąłem klapy aby zamontować je w pozycji zwisającej. Teraz mam problem bo skrzydła po bokach są wypukłe a po przyłożeniu do nich pochylonych klap powstają środkiem ogromne szpary. Myślałem co by zeszlifować klapy ale wówczas po bokach będą krótsze, natomiast jeżeli na środku dosztukował bym kawałek plastiku to będą dłuższe, tak czy owak ni jak będą trzymać wymiar w stosunku do 1:1 Macie jakiś pomysł jak to zrobić aby wszystko miało ręce i nogi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 5 Października 2010 Share Napisano 5 Października 2010 Nie znam tej konstrukcji, ale patrząc na zdjęcie oryginału mam wrażenie, że te elementy były tak skonstruowane, by nie było żadnej szczeliny pomiędzy nimi w pozycji wychylonej, czy też neutralnej. Według mnie klapy powinny mieć owalne krawędzie, które by wchodziły w zagłębienie w skrzydle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbiegu Napisano 5 Października 2010 Share Napisano 5 Października 2010 Witam tutaj masz zdjęcie klapy na wewnętrznej części skrzydła: Concorde at IWM Duxford PS. A co do zamawiania uszkodzonych części w Airfix-ie, to sprawdzają się całkiem dobrze, kiedyś potrzebowałem zestaw kalek do Spitka Mk1 1/48 napisałem maila i po tygodniu miałem nowiutki zestaw .....................tylko że do Hawka z Red Arrows ale za to też w 1/48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 5 Października 2010 Autor Share Napisano 5 Października 2010 Nie znam tej konstrukcji, ale patrząc na zdjęcie oryginału mam wrażenie, że te elementy były tak skonstruowane, by nie było żadnej szczeliny pomiędzy nimi w pozycji wychylonej, czy też neutralnej. Według mnie klapy powinny mieć owalne krawędzie, które by wchodziły w zagłębienie w skrzydle. Tak podejrzewałem, a zdjęcie zapodane przez zbiegu potwierdza to Dzięki za fotkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.