Jump to content

Ła-5FN Kopro 1:72


jozik
 Share

Recommended Posts

Po długich wahaniach przedstawiam Ła-5FN, na którym latał sowiecki as Witalij Popkow.Samolot został ufundowany przez załogę Gorkowskiej Fabryki Samolotów.Wszystko zaczęło się od dodatkowej kalkomanii przedstawiającej oznaczenia sowieckich asów:Popkowa ,Oriełkowa i Kożeduba ,w pudełku z Bf-109 F Mastercrafta.Zaintrygowała mnie głowa tygrysa ,której nie mogłem przypisać do żadnej z sylwetek,które znalazłem (oczywiście instrukcji nie było).Pomógł mi kolega KRYSTEK,któremu jeszcze raz dziękuję.Model kupiłem na Allegro, oczywiście bez jakiejkolwiek żywicy. Wszystko co widać w kabinie to moje rękodzieło. Ponieważ model posiadał wypukłe linie podziału, przeryłem je na nowo oraz przenitowałem tu i ówdzie, przedłużyłem wlot do sprężarki i wyrównałem długość lotek na lewym skrzydle. Aby było widać moją robotę w kabinie, owiewkę wytłoczyłem na nowo i zostawiłem otwartą. Po malowaniu przyszło to co najgorsze:jeszcze nie spotkałem się z tak słabymi kalkami (Mastercraft), sztywne i poprostu rozsypywały się. Po telefonie do Mastercrafta ,bardzo miła pani sprowadziła dla mnie kilka arkuszy z za wschodniej granicy(kilka zostało mogę wymienić na priv). Ponieważ nałożyłem dwie warstwy kalek, w niektórych miejscach to widać,stąd to moje wahanie.Zapraszam do oglądania i oceny.PICT6646.JPG

PICT6650.JPG

PICT6651.JPG

PICT6652.JPG

PICT6656.JPG

PICT6647.JPG

PICT6644.JPG

PICT6661.JPG

PICT6668.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

Link to comment
Share on other sites

To tego modeliku mam wyjątkowy sentyment, od niego zaczynałem, będę musiał jeszcze jeden zrobić Twój model świetnie wygląda kabinka w taki maleństwie bardzo dodaje życia, linii nie było może za dużo do rycia ale plus za nie się należy, całkiem łanie wyszło malowanko, szczególnie blacha przy wydechu, szkoda że nie dodałeś tam trochę okopceń. Zastanawia mnie tez numer na prawej stronie, jest dobrze przyklejony? Bo z tej strony wygląda jak "10"

Link to comment
Share on other sites

Witam, model bardzo zacnie wykonany ! gratulacje ! nietypowe barwy jak na Ławoczkina, a kokpit bardzo dodaje uroku!

 

obawiam się, że nie powinieneś nitować blachy zaraz za wydechami.

 

tu się nie ma co obawiać, tu trzeba sprawdzić - blachy są jak najbardziej słusznie ponitowane.

 

małe pytanie - czy srebrne pierścienie wokół silnika malowałeś czy to naklejone paski folii alu?

 

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Fajny, nie "zajeżdżony" Ławoczkin, podoba mi się zwłaszcza zdjęcie z wielkim bratem - bardzo ładny Pietlakow .

Do czego służą te czerwone uchwyty przy tablicy przyrządów pod wiatrochronem? Czyżby dźwignie awaryjnego zrzutu owiewki?

bzzz-bzzz

Link to comment
Share on other sites

małe pytanie - czy srebrne pierścienie wokół silnika malowałeś czy to naklejone paski folii alu?

To naklejone paski folii ,tak samo jak wzmocnienia na skrzydłach

Do czego służą te czerwone uchwyty przy tablicy przyrządów pod wiatrochronem? Czyżby dźwignie awaryjnego zrzutu owiewki?

Przyznaję,że nie wiem,były w planach.Oczywiście czerwony kolor,to tylko mój wymysł

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie tez numer na prawej stronie, je

st dobrze przyklejony? Bo z tej strony wygląda jak "10"

Długo zastanawiałem się o co ci chodzi z tą 10-ką.Myślę,że czytasz ten numer od przodu samolotu do tyłu,ale w nanoszeniu oznaczeń kodowych (litery i cyfry) na samolotach obowiązują takie same zasady jak wszędzie:czytamy z lewej do prawej .

Link to comment
Share on other sites

Myślę,że czytasz ten numer od przodu samolotu do tyłu,ale w nanoszeniu oznaczeń kodowych (litery i cyfry) na samolotach obowiązują takie same zasady jak wszędzie:czytamy z lewej do prawej .

Dzięki za oświecenie zawsze byłem pewny że jest odwrotnie, pewnie dlatego ze większość profili jest z lewej strony.

Link to comment
Share on other sites

Całkiem fajnie wygląda ten Twój La. Bardzo ładne malowanie i ślady eksploatacji zaburza jedynie część kalkomanii, która nie leży zbyt idealnie. Chodzi mi głównie o godło na lewej osłonie silnika i liczby 01 na lewej stronie kadłuba. Owiewka mogła by być trochę nabłyszczona kąpielą sidoluxową, a wash nieco lepiej roztarty.

 

Poza tym jest ok.

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to comment
Share on other sites

Owiewka mogła by być trochę nabłyszczona kąpielą sidoluxową,

Osobiście nie polecam tej techniki.Przykładem ostatnie zdjęcie,Pe8 został potraktowany sido na całym oszkleniu i w środku widać tylko cienie.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli oszklenie zostanie przetarte czystą szmatką przed zanurzeniem, zanurzone w nieprzeterminowanym Sidoluxie i zostawione w spokoju na jakąś godzinę, to nic takiego nie powinno się wydarzyć. Mnie przynajmniej nic takiego się nie stało.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.