corran_horn Napisano 8 Września 2010 Share Napisano 8 Września 2010 Witam, rozpocząłem pracę nad tym modelem, niedługo postaram się zamieścić pierwsze zdjęcia, mam jednak pytanie co do malowania. Czy kupić dedykowany zestaw Gunziego czy korzystać z farb które posiadam. efekt malowania widać na F4-u1 w galerii. Z góry dziękuję za radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halsey Napisano 8 Września 2010 Share Napisano 8 Września 2010 corran_horn - widzialność kolorów jest zawsze zależna od różnych rzeczy jak kalibracja monitora, balans bieli aparatu podczas robienia zdjęć i umiejętność postrzegania barw, najłatwiej będzie, jak podasz jakich farb użyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corran_horn Napisano 8 Września 2010 Autor Share Napisano 8 Września 2010 kolory to 1) GUNZE C072 Intermediate Blue półmat 2) GUNZE C014 Navy Blue-niebieska morska pómat 3) GUNZE C069 Off White - połysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 13 Września 2010 Share Napisano 13 Września 2010 Nie są złe. Czy to będzie "białą dziewiątka" z VF-1? Przyglądałem się jej kiedyś ciut bliżej i wiem, że cyfry 9 w kalkomanii należy rozciąć. Sę przynajmniej dwa znane zdjęcia tej maszyny - służę w miarę potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corran_horn Napisano 13 Września 2010 Autor Share Napisano 13 Września 2010 Nie będzie to "biała dziewiątka" akurat będzie w malowaniu Felix the hellcat. Zakupiłem zestaw bo i tak planuje jeszcze kilka modeli w tych barwach. Model widziałem, i podziwami kunszt. Mam jedno pytanie. Czy zagłówek pilota może mieć kolor czarny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 13 Września 2010 Share Napisano 13 Września 2010 Zgadzam się moimi dwoma szanownymi przedmówcami Kiedyś przez parę tygodni dyskutowaliśmy problem malowania trójkolorowego US Navy. Doszliśmy wtedy do wniosku, że każdy z proponowanych zestawów kolorów jest "dobry". Bo słońce, wiatr, woda i inne czynniki powodowały dość szybkie zmiany w nakładanych wówczas farbach. Poniżej zdjęcie z trzema próbkami tego malowania. Praktycznie nie ma żadnej różnicy pomiędzy dedykowanymi Gunze, a Pactrą; mówię tu o kolorach (od góry) FS15042, FS35164 i FS37875 - czyli Sea Blue, Intermediate Blue i Insignia White. MM4769 = A47 Ostatnia próbka pokazuje farbki których ty użyłeś (za wyjątkiem OffWhite) i dla mnie jest to po prostu wersja malowania bardziej wypłowiałej maszyny. Z tego co pamiętam to ten zestaw kolorów jest proponowany przez Eduarda do malowania F6F. Pewne zastrzeżenia można jedynie mieć do C072, który jest zdecydowanie ciemniejszą wersją koloru FS35164 przy porównaniu ze wzornikiem FS. Zdjęcie robione z lampą błyskową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 14 Września 2010 Share Napisano 14 Września 2010 Zagłówek czarny - TAK. Który konkretnie samolot będziasz robił? Zapewne 19 Vraciu z VF-6? Jakie kalki nabyłeś? Podaj trochę danych co do egzemplarza to wspólnie zastanowimy się nad szczegółami. W hellcacie na pozór wszystko jest oczywiste, ale detale to frapujący temat. Wojtek, miło wrócić do tematu. Pamiętasz, że właśnie Intermediate Blue uznaliśmy wówczas za kolor najbardziej problematyczny również w naturze? Rozkaz SR-2c zalecający dwie metody malowania bocznych powierzchni "graded tones" - mieszanie góry z dołem itd. Nie każdy samolot musiał mieć taki sam niebieski na burtach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 14 Września 2010 Share Napisano 14 Września 2010 Tak, Intermediate Blue, to duża gama odcieni W oryginalnym rozkazie o którym wspominasz było zalecenie, żeby łączenie górnej (Sea Blue) i dolnej części (Insignia White) burty wykonywać stosując "przejście tonalne" - czyli cieniowanie. W praktyce jednak okazało się, że fabryki zamiast "graded tone" zaczęły bardzo szybko używać Intermediate Blue di tego łączenia. Pierwotnie Intermediate Blue miało być używane tylko do malowania ogona. Poniżej pozwalam sobie przedstawić rekonstrukcję rozkazu SR-2c-1/2/43 ze stycznia 43, który wprowadzał malowanie zwane trójkolorowym o którym właśnie wspomina MikeP. Właśnie na tym rozkazie opierały się fabryki. W zasadzie należałoby je nazwać pięciokolorowym, ale jak pokazuje praktyka nie zawsze rozkazy dotyczące malowań - z przyczyn technicznych - były traktowane literalnie. Udanych malowań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 14 Września 2010 Share Napisano 14 Września 2010 Jeśli zgadłem co do egzemplarza ("Gadget" Alexa Vraciu) powinieneś zaszpachlować wziernik instalacji wtrysku wody za kabiną, wybrać osłonę bez wybrzuszenia na rury wydechowe i bez klapek na jej dolnej części. Według mnie powinno też być widać rury systemu odpowietrzania instalacji paliwowej przez tylne okienka w kabinie. Odpuściłbym za to te skośne wzmocnienia przewidziane przez Edka. Wnętrze kadłuba (z wyjątkiem kabiny) jasnoszare. Intermediate Blue faktycznie mógłby być troszkę jaśniejszy niż to co na Corsairze, chociaż ten z próbek Pilexa wydaje mi się troszkę za jasny (być może to wina światła lub ustawień monitora). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corran_horn Napisano 14 Września 2010 Autor Share Napisano 14 Września 2010 Malowanie dokładnie to. z VF-6 por. Alexandra Varciu. Dziękuję za odpowiedź. Wieczorem wrzucę pierwsze zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michalw Napisano 14 Września 2010 Share Napisano 14 Września 2010 Ojjjj kolego , będę tu często zaglądał bo sam chce zrobić wszystkie samoloty US z Pacyfiku tylko że w 1:72. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corran_horn Napisano 20 Września 2010 Autor Share Napisano 20 Września 2010 witam, czy mógłby mi kto rzucić poglądowe zdjęcia tej instalacji odpowietrzenia:) bo skoro pasuje żeby było to dorzucę ją. Zdjęć nie mam jak wrzucić w chwili obecnej ponieważ jestem bez aparatu. Jak tylko dorwę jakiś to się pochwale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 21 Września 2010 Share Napisano 21 Września 2010 Chodzi o dwie wygięte rurki widoczne przez szyby za kokpitem. Nie rób wzmocnień widocznych na pierwszym zdjęciu - to nie był standard. Co do samych rurek, to dostępne mi źródła nie wyjaśniają dlaczego w niektórych egzemplarzach są dobrze widoczne a w innych nie. Być może wprowadzenie instalacji ADI (wtrysku wody do cylindrów) wymusiło konieczność innego poprowadzenia instalacji paliwowej. Skoro Twój samolot nie miał jeszcze ADI to ja obstawiam, że ma widoczne rury odpowietrzenia - znane mi zdjęcia "19" Vraciu nie rozstrzygają tej kwestii. Egzemplarz ze znanego zdjęcia innego Hellcata ma widoczne rury. Zwróć uwagę na malowanie wnętrza osłony silnika i przestrzeni za kokpitem na kolor Grumman Grey (jasnoszary) Dwa pierwsze zdjęcia pochodzą ztego wątku: http://modelwork.pl/viewtopic.php?t=19640&postdays=0&postorder=asc&start=30 , warto przejrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corran_horn Napisano 3 Października 2010 Autor Share Napisano 3 Października 2010 Prace ruszyły, i pytanie do kolegów. Korzystając z monografii znalazłem takie wręgi. Czy mogę je wkleić do modelu, mimo że pochodzą z F6F5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corran_horn Napisano 10 Listopada 2010 Autor Share Napisano 10 Listopada 2010 post pod postem ... na dzień dzisiejszy wygląda to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 10 Listopada 2010 Share Napisano 10 Listopada 2010 (edytowane) Wolno idzie, ale z pozytywnym skutkiem, tablica przyrządów wymiata Jedyne co zauważyłem to drobiny kurzu które osiadły po polakierowaniu, i trochę za gęsta farba. Edytowane 10 Listopada 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 10 Listopada 2010 Share Napisano 10 Listopada 2010 Moses - popraw na "przyrządów" - póki jeszcze możesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 10 Listopada 2010 Share Napisano 10 Listopada 2010 Dzięki, dziwne że mi FF tego nie wyłapał :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corran_horn Napisano 10 Listopada 2010 Autor Share Napisano 10 Listopada 2010 Cieszę się że tablica się podoba. Co do nitowania, to plany w monografii nie pokazują go do wersji f3 czy mogę wykorzystać te z wersji F5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corran_horn Napisano 11 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2010 znów post pod postem.... Nity wziąłem z monografii Kagero. Oto efekt mojegop iwerszego starcia z nitowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corran_horn Napisano 14 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 14 Grudnia 2010 Ze względu na brak zaintrenia proszę administratorów o usuniecie tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 14 Grudnia 2010 Share Napisano 14 Grudnia 2010 Rób rób zainteresowanie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 14 Grudnia 2010 Share Napisano 14 Grudnia 2010 Oczywiście, że jest zainteresowanie. Ja proszę administratorów o pozostawienie tematu. Póki nie ma się do czego przyczepić to nie gadamy po próżnicy. Wręgi od F-5 i w F-3 były podobne - tylko po co Ci one? Będziesz coś jeszcze otwierał? Widać przecież tylko wręgę- ścianę za kabiną, a tę już zrobiłeś. Nitowanie wyszło bardzo dobrze - mnie ani pierwsza, ani kolejne próby nie wychodzą tak równo. Ale, ale... Jednak chyba nie zaszpachlowałeś wziernika ADI. Samolot Vraciu jeszcze nie miał tego systemu i nie powinien mieć klapki w tym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kawul Napisano 14 Grudnia 2010 Share Napisano 14 Grudnia 2010 Wow W porównaniu do mojego 1 próbnego nitowania to to jest bajka Oby tak dalej, i jeszcze duży + za tablicę Ja też będę robił hellcata tyle że z eduarda Powodzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kawul Napisano 14 Grudnia 2010 Share Napisano 14 Grudnia 2010 Sory z Hobby bossa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.