Kamil K. Napisano 18 Marca 2011 Autor Share Napisano 18 Marca 2011 Dzisiaj szybki raport z pola walki, ponieważ na weekend wyjeżdżam do Krakowa, to postanowiłem złożyć to kupy to co jest gotowe i ponapawać się widokiem teciaka, który nabiera coraz bardziej kołchoźnikowych kształtów. Pojawiły się poręcze, osłony wydechów i wydechy, przymierzyłem friulki oraz zrobiłem parę innych pierdół. Pozostało jedynie wyknać przednie błotniki, zbiornik paliwa, kilka spawów, przejechać tu i tam debonderem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil K. Napisano 15 Maja 2011 Autor Share Napisano 15 Maja 2011 Witam. Znowu dwa miesiące przerwy, ale daję znać, że model żyje i ma się dobrze, choć nie najlepiej. Po kilkunastu próbach zrezygnowałem z wykonania pustych półek na magazynki. Żadna z wykonanych przeze mnie mnie nie satysfakcjonowała - trudno. Wszystko ma swoje granice, moja cierpliwość również i najwyraźniej w tym modelu tego nie przeskoczę. Tym większy ukłon do wszystkich scrat:bip:ących, których polistyren i inne materiały słuchają się lepiej niż mnie. Powoli zabieram będę zabierał się za malowanie wnętrza. Patrząc na te zdjęcia: Skłaniam się do pomalowania przedziału bojowego na biało, a silnikowego w minię. Całą resztę rzeczy do sklejenia na zewnątrz zrobię już po złożeniu kadłuba. Zdjęcia, mam nadzieję, wkrótce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maszynista93 Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Super Nie wiem czy to Ci jakoś pomoże ale ja w swoim wymalowałem tak: Czekamy na resztę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil K. Napisano 15 Maja 2011 Autor Share Napisano 15 Maja 2011 Oj maszynisto, będzie ładny model. Pokaż jeszcze jakieś zdjęcia jeśli możesz. Widzę, że dorobiłeś przewody paliwowe od zbiorników, u mnie tez się pojawią, ale dopiero jak złożę wszystko do kupy. Zaszpachluj jeszcze filtr powietrza, na zdjęciu które wkleiłem w poście wyżej widać, że żadnej dziury tam nie ma. Zastanawiam się jeszcze czy silnik w całości nie powinien być w kolorze metalu, bez tej minii? Druga sprawa - jak u Ciebie wygląda spasowanie góra-dół kadłuba? Bo u mnie to raczej nie obejdzie się bez sklejenia go na amen. Kombinowałem czy po obcięciu tych bolców mocujących nie byłoby lepiej, ale raczej nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maszynista93 Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Oj maszynisto, będzie ładny model. Pokaż jeszcze jakieś zdjęcia jeśli możesz. W tej chwili nie mam więcej bo to jedno zrobiłem "na szybko", na razie jest nie dokończony ale niedługo trafi do galerii ale jak chcesz coś konkretnego to mogę pstryknąć Zastanawiam się jeszcze czy silnik w całości nie powinien być w kolorze metalu, bez tej minii? Jeśli chodzi Ci o pokrywy zaworów to różnie to bywało ,sam silnik jak najbardziej w całości metalowy,. Minia może jedynie pojawić się na ścianach przedziału lub na zbiorniku oleju (choć powinien być brązowy a nie czerwony) Druga sprawa - jak u Ciebie wygląda spasowanie góra-dół kadłuba? Łatwo nie było ale jakoś udało mi się to wszystko naprostować i mogę bez problemu zdejmować pancerz z podwozia. Kiedy pancerz jest zamknięty trzyma się na zawiasach tylnej płyty i zatrzaskach po bokach i nigdzie w koło nie ma szpar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Ogólnie ładny, nie wiem tylko czy faktura odlewu na wieży nie jest zbyt wyrazista. Może warto lekko przeszlifować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil K. Napisano 15 Maja 2011 Autor Share Napisano 15 Maja 2011 Już jest przeszlifowana, wydaje się wyraźna, bo zachodzi kontrast czarny podkład - biało-szara zeszlifowana szpachla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Maszynisto- widzę ze modelik będzie niczego sobie. Parę drobnych uwag jeżeli można. Silnik wykonany był ze stopów aluminiowych tak ze kolor silnika to aluminium . Pokrywa zaworów(popularne dekle zaworów) były malowane na brązowy kolor taki sam jak zbiorniki paliwa.Ten wzór czołgu posiadał filtr powietrza na silniku. Dopiero wersja modernizowana miała filtry z tylu. Czyli wersja z 1943 roku (ta z wieżyczka d-cy). No i sprawa podstawowa w tej wersji - skrzynia biegów: w tym modelu powinna być czerto biegowa .Czwórka od piątki trochę się rożni .przynajmniej na wierzchu.Na końcu wieża -uważam ze z faktura wieży trochę przesadziłeś.Wiem ze wśród modelarzy , jest to na topie, ale jak byś to przeskalowl to byłoby to straszne. Popatrz na egzemplarze muzealne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Marek, z tymi filtrami i skrzyniami biegów to nie jest tak, że akurat musi być zwykły Cyklon i skrzynia 4-ro biegowa. Pamiętaj, że Multicyklony i skrzynie piątki, pojawiły się w 1943. Mało tego, Kamil robi model czołgu z fabryki 183, a z tego co pamiętam, skrzynia 5-cio biegowa, to dzieło właśnie z jednego z działów fabryki 183. Tak więc skrzynia piątka, jest tu jak najbardziej na miejscu. Multicyklony też są do zaakceptowania. Nawet jeśli pierwotnie w tym egzemplarzu był pojedynczy filtr, do zawsze można było go wymienić. Tego się nigdy nie dowiemy, bo nie ma zdjęć wnętrza tego czołgu, więc pewna dowolność tu może mieć miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maszynista93 Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Silnik wykonany był ze stopów aluminiowych tak ze kolor silnika to aluminium . Ja swój malowałem PACTRĄ A-74 (czyli aluminium) + wash Nie wiem czy dobrze ale skrzynie biegów też? Pokrywa zaworów(popularne dekle zaworów) były malowane na brązowy kolor taki sam jak zbiorniki paliwa. Jak widać na zdjęciu,które wstawił kolega Kamil nie zawsze były brązowe. (ciekawe ile czasu upłynie zanim ktoś napisze że to zdjęcie T-34/85 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Skrzynia biegów tez była robiona ze stopów aluminiowych. Ze to zdiecie silnika 85-ki to dla mnie tak oczywiste ze nawet nie pomyślałem żeby o tym napisać. Kwestia skrzyń i filtrów- pokazały się dopiero wraz z wersja modernizowana pozna jesienią 1943roku(wersja z kopułka d-cy). Zgodzę się ze później w trakcje remontów mogły mieć założone nowe filtry i skrzynie . Ale raczej wątpię by miały dwa rodzaje filtrów. Sprawa mechanizmu uruchamiania żaluzji - jednak był on z tylu -uruchamiał go dowódca. Sprawa uchwytów na amunicje. na lewej burcie były dwa po trzy naboje, na prawej jeden tez na trzy naboje(chociaż instrukcja podaje ze były czteronabojowe) Na prawej burcie w wersji modernizowanej nad nabojami do armaty umocowana była pepesza i z tylu zapasowe magazynki O ile się nie mylę zdiecia tej wersji są(Sniper).Sprawa malowania transmisji -według opowieści znajomego który służył w czasie wojny w 1Brygadzie Pancernej przedział silnikowy i transmisyjny malowane na szary kolor.W modelu filtr na silniku jest zamocowany prawidłowo, natomiast multicyklon jest zamocowany,,sobie a muzom,, nie połączony z kolektorami ssącymi . tak ze jest błąd w modelu.Byc może miało to być do następnej wersji. Nie wiem nie przeglądałem instrukcji sklejania.Sprawa skrzynek amunicyjnych na dnie czołgu- zostaje spora dziura . W tym miejscu znajduje się zbierak prądu i w dalszej części w kierunku przodu wozu znajdowała się (zapychając te dziurę) skrzynka na granaty.Ciekawe ilu pakerów mogło połamać sobie nogi w takiej dziurze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Zapomniałem jeszcze o jednym - Uchwyty na amunicje armatnia były w kształcie korytek z opaskami ,a nie jak w modelu w formie samych uchwytów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil K. Napisano 16 Maja 2011 Autor Share Napisano 16 Maja 2011 Rozumiem, że to wszystko uwagi do modelu maszynisty, choć cześć oczywiście nadal można odnieść i do mojego. Ja przedział silnikowy już pomalowałem na minię, zasugerowany pozostałościami farby na T-34 Snajper, o którym sam wspomniałeś. Trudno się mówi, może i tak były malowane. Co do skrzyni biegów, nie mam innej by jej wymienić, a znowu sugerując się zdjęciami Snajpera pomaluje ją w części na biało, bo w/w czołgu zachował się piękny, czysty biały kolor. W każdym razie wielkie dzięki za wkład merytoryczny do wątku, bo powoli robi się tu taka mała skarbnica wiedzy o T-34, co mnie bardzo cieszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil K. Napisano 17 Maja 2011 Autor Share Napisano 17 Maja 2011 Czas na pierwszy raport prosto z pola walki po długiej przerwie. Przepraszam za jakość niektórych zdjęć, ale były robione wprost na warsztacie. Na wstępie kilka słów o przeróbkach, które pojawiły się przed malowaniem - Wewnątrz wieży wykonałem fakturę odlewu - lżejszą niż na zewnątrz, ale jednak jest. - Na tylnej klapie pojawił się trzeci zawias, który widać na zdjęciu. - i jeszcze coś, ale zabijcie mnie, nie pamiętam co W niedzielę wieczorem cześci były gotowe do malowania... I dość szybko pokryły się czarnym podkładem... Po podkładzie przyszedł czas na pierwszy eksperyment - maskowanie na sól kuchenną. Model pokryty podkładem psiknąłem w paru miejscach rdzawym kolorem, potem posypałem na wodę sól kuchenną. Potem gdy sól przyschła operację powtórzyłem, tym razem jednak psikając minią a nie rdzawym kolorem. Gdy wszystko przeschło skrzynki na amunicję pokryłem zielonym, zdrapałem, zamaskowałem taśmą i resztę modelu pomalowałem białym. Stan na dzień dzisiejszy: Metoda na pierwszy raz wydała mi się bardzo fajna choć wymaga dopracowania. Myślę, że jak podziałam gabką to będzie to całkiem fajnie wyglądać. Martwi mnie natomiast fakt odbarwień na skrzynkach na amunicję - Nie wiem z czego to wynika, może z braku lakieru który zabezpieczyłby sól (choć to chyba utrudniłoby jej zdzieranie?) ale w miejscach posypanych solą farba stawała się matowa i nieco odbarwiała się. Wprawdzie nie wygląda to źle i można to uznać za efekt eksploatacyjny, to jednak wolałbym nad tym zapanować. Ktoś ma pomysły co może być nie tak? Oto kolejne etapy malowania: - podkład - rdza - sól - minia - baza - zdrapywanie przy pomocy pędzla wykałaczki i wody. Gdzieś brakuje lakieru? A może to pactry źle znoszą solenie? Macie jakieś pomysły? Na dziś to tyle. Miłego oglądania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dumo Napisano 17 Maja 2011 Share Napisano 17 Maja 2011 Ciekawie chociaż obicia na sól mi się nie podobają. Lepiej robić pędzlem i gąbeczką ale to tylko moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil K. Napisano 17 Maja 2011 Autor Share Napisano 17 Maja 2011 Ja jeszcze takowych nie robiłem, więc wypadało kiedyś spróbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maszynista93 Napisano 17 Maja 2011 Share Napisano 17 Maja 2011 (edytowane) Martwi mnie natomiast fakt odbarwień na skrzynkach na amunicję - Nie wiem z czego to wynika, może z braku lakieru który zabezpieczyłby sól (choć to chyba utrudniłoby jej zdzieranie?) ale w miejscach posypanych solą farba stawała się matowa i nieco odbarwiała się. Wprawdzie nie wygląda to źle i można to uznać za efekt eksploatacyjny, to jednak wolałbym nad tym zapanować. Ktoś ma pomysły co może być nie tak?Oto kolejne etapy malowania: - podkład - rdza - sól - minia - baza - zdrapywanie przy pomocy pędzla wykałaczki i wody. Gdzieś brakuje lakieru? A może to pactry źle znoszą solenie? Macie jakieś pomysły? Myślę że znam odpowiedź a przynajmniej jej część. Odbarwienia wynikają z reakcji jaka zachodzi po między solą a pactrą. Sól jest doskonałym absorbentem (wody). Kiedy przykleiłeś ją wodą wchłonęła sporo wody, która będzie odparowywać przez długi czas, najczęściej (tak jak u ciebie - jeszcze długo po malowaniu). Sól może wydawać nam się sucha (ale taka nie jest) i zaczynamy malować. Woda zaczyna odparowywać przechodząc przez warstwę farby i rozpuszcza ją powodując jakąś reakcję chemiczną, która to odbarwia farbę. Woda jest głównym winowajcom Specem w tej kwestii nie jestem bo sam zaledwie kilka razy malowałem z solą ale z doświadczenia wiem że lepiej używać rozpuszczalników szybko schnących. Ja osobiście używam np.czystej czyli wódki lub benzyny lakowej. We wszystkich jednak przypadkach najpewniej jest po prostu zrobić sobie 1-2 dniową przerwę tak aby sól dobrze wyschła. Przy samym malowaniu nie można też używać mocno rozcieńczonej farby bo nadmiar rozpuszczalnika zostanie wchłonięty przez sól i błędne koło się zamyka Nic jednak nie zastąpi spróbowania różnych metod osobiście Tak na marginesie- ten niepożądany efekt można wykorzystać do imitacji łuszczącej się (odchodzącej) farby Ciekawie chociaż obicia na sól mi się nie podobają. Lepiej robić pędzlem i gąbeczką ale to tylko moje zdanie Karzdy robi jak mu się tam widzi ale malowanie na sól ma ten plus, że widoczna jest wyraźna różnica grubości warstw tzn widać że farba jest na rdzy czy metalu a nie na równi (tak jak przy metodzie pędzelkowej) Edytowane 17 Maja 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cloner16 Napisano 17 Maja 2011 Share Napisano 17 Maja 2011 Obicia wyglądają bardzo fajnie jednak wydaje mi się ,że najlepiej imitowały by rozbryzgi krwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maszynista93 Napisano 17 Maja 2011 Share Napisano 17 Maja 2011 Obicia wyglądają bardzo fajnie jednak wydaje mi się ,że najlepiej imitowały by rozbryzgi krwi. Kolega dopiero zaczyna z tą metodą ale dobrze wykonana daje dużo lepszy efekt końcowy. Kwestia też doboru odpowiedniego a najlepiej kilku kolorów podkładowych I jeszcze jedno do kolegi Kamila. Zabrałeś się za malowanie a miałem nadzieję że zrobisz coś z tymi dziurami na ścianach po między sprężynami (zerknij co ja zrobiłem) Wiem że zbiornik paliwa (żółty) z tej strony wygląda inaczej ale lepiej tak niż zostawić "czarną dziurę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil K. Napisano 17 Maja 2011 Autor Share Napisano 17 Maja 2011 To teraz po kolei: Myślę że znam odpowiedź a przynajmniej jej część. Odbarwienia wynikają z reakcji jaka zachodzi po między solą a pactrą. Sól jest doskonałym absorbentem (wody). Kiedy przykleiłeś ją wodą wchłonęła sporo wody, która będzie odparowywać przez długi czas, najczęściej (tak jak u ciebie - jeszcze długo po malowaniu). Sól może wydawać nam się sucha (ale taka nie jest) i zaczynamy malować. Woda zaczyna odparowywać przechodząc przez warstwę farby i rozpuszcza ją powodując jakąś reakcję chemiczną, która to odbarwia farbę. Woda jest głównym winowajcom Specem w tej kwestii nie jestem bo sam zaledwie kilka razy malowałem z solą ale z doświadczenia wiem że lepiej używać rozpuszczalników szybko schnących. Ja osobiście używam np.czystej czyli wódki lub benzyny lakowej. We wszystkich jednak przypadkach najpewniej jest po prostu zrobić sobie 1-2 dniową przerwę tak aby sól dobrze wyschła. Przy samym malowaniu nie można też używać mocno rozcieńczonej farby bo nadmiar rozpuszczalnika zostanie wchłonięty przez sól i błędne koło się zamyka Nic jednak nie zastąpi spróbowania różnych metod osobiście Tak na marginesie- ten niepożądany efekt można wykorzystać do imitacji łuszczącej się (odchodzącej) farby Hm, zdaje mi się, że możesz mieć rację, brzmi to przekonująco - tym bardziej, że wszystko wymalowałem w jeden wieczór. Obicia wyglądają bardzo fajnie jednak wydaje mi się ,że najlepiej imitowały by rozbryzgi krwi. Nie powiem, zamurowało mnie jak to przeczytałem. Chociaż jakby się tak przyjrzeć to skojarzenie wcale nie głupie... Mimo to myślę, że po reszcie zabiegów wszystko ładnie się zgra i będzie wyglądać jak zniszczona życiem minia, a nie oczojebna krew na oczojebnie białej farbie. Wiem że zbiornik paliwa (żółty) z tej strony wygląda inaczej ale lepiej tak niż zostawić "czarną dziurę" Zrobiłbym tak gdybym zostawiał kadłub niesklejony. Tymczasem ja kadłub zamykam na głucho, nie licząc płyty nad silnikiem no i oczywiście wieży. Sztuka dla sztuki raczej mnie nie pociąga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maszynista93 Napisano 17 Maja 2011 Share Napisano 17 Maja 2011 Tymczasem ja kadłub zamykam na głucho, nie licząc płyty nad silnikiem no i oczywiście wieży. Przyznam że trochę szkoda bo ładnie Ci idzie ale trudno, wybaczam bo widzę, że robisz dobrą robotę na zewnątrz. PS. Mógłbyś może przemalować podkładem pancerz i pokazać jak ta faktura się ma. Powiedz bo nie zauważyłem czy robisz fakturę stali walcowanej na kadłubie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil K. Napisano 17 Maja 2011 Autor Share Napisano 17 Maja 2011 W ciągu najbliższych dni postaram się pokazać fakturę na wieży. Co do faktury stali - jeszcze się waham, jeśli zrobię to raczej delikatną. Ogólnie to co na zewnątrz jeszcze przede mną, zajmę się tym po złożeniu kadłuba i wtedy będę się zastanawiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 17 Maja 2011 Share Napisano 17 Maja 2011 kAMIL- przejrzałem jeszcze raz zdiecia snipera- skrzynia biegów jest aluminiowa a nie biała. Aluminium tak się nie brudzi jak metal i przy umyciu zawsze będzie czyściutkie. a przy dobrym oświetleniu BĘDZIE WYGLĄDAŁO ZE JEST BIAŁE.jeżeli SKRZYNIA BYŁABY MALOWANA NA BIAŁO TO BIAŁE POWINNY TEZ BYĆ ŁBY ŚRUB I INNE ELEMENTY.To co jest w sniperze to skrzynia cztero biegowa.Tak ze masz piękny materiał do przeróbki.Co do skrzyń amunicyjnych to raczej jestem pewny ze malowane były na czarno( tak wynika ze wspomnień moich znajomków) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 18 Maja 2011 Share Napisano 18 Maja 2011 A mi się wydaje, że biała skrzynia, to nie tylko efekt zdjęcia, ale też utleniania aluminium, które właśnie utlenia się na biało. Nie wiem, jak to jest w przypadku stopów lekkich, tak jak to mamy w przypadku silnika W-2 i skrzyni biegów, ale ze współczesnych zdjęć wraków T-34, wnioskuję, że tutaj aluminium również bieleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 18 Maja 2011 Share Napisano 18 Maja 2011 Jakby nie było nie była malowana. to wszystko ze starości , w egzemplarzu jeżdżącym na pewno by to nie wystąpiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.