Skocz do zawartości

Czołg saperski Klon 1:35


jo

Rekomendowane odpowiedzi

EM - jeszce tylko rysunek instalacji kaset PSK!

PLEASE! PLEASE! PLEASE! PLEASE!

 

JO - żeby nie było, że się czepiam to sam mam 4 modele T-55 : 2x Skif na saperski i Meridę, ESCI na T-55 i Tamkę na T-55AM. Zanim odłożyłem wszystko do pudła, kadłub ESCI musicalem skracać w dwóch miejscach. Raczej chodzi mi o efekt, gdy obok siebie postawisz Tamkę i Skifa. Źle będzie wyglądało, gdy wysokość zamocowani błotników będzie się aż tyle różniła. Nie sprawdzałem tego teraz, ale wydaje mi się, że ta różnica jest sporo zniwelowana poprzez opuszczenie drążków skrętnych. Można może ich większym wychyleniem zniwelować różnicę całkowicie.

 

Co do płyty nadsilnikowej to chodzi mi o pierwszy prawy luk za wieżą. Nasze czołgi miały od początku inny kształt tego luku.

 

Znalazłem wreszcie te rosyjskie plany T-55. Wynika z nich, że Skif jest tylko 2 mm za niski. Ma 27 mm a powiniem mieć 29 mm.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszce tylko rysunek instalacji kaset PSK!

 

A czy to PSK jest od tego ładunku wydłuzonego ? czy od KMT-5 ? czy od czegos innego ?

 

Tak się złozyło ze mam jedna jedyna ksiązke nie lotniczą a w niej srodki minowania i rozminowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam!

Tak się akurat złożyło, że mam bezpośredni dostęp do egzemplarza znajdującego się we Wrocławiu. W związku z tym mam kilka informacji/uwag:

-obecnie pojazd jest w znacznym stopniu zdekompletowany (wygląda gorzej niż na Twojej fotografii), brakuje prowadnic do montażu WŁWD i części skrzynek,

-podwozie nie pochodzi od WZT-2, nadbudówka jest całkiem inna,

-nie wiem czy posiadasz inne zdjęcia KLONA, ale zaskoczyła mnie obecność sporych rozmiarów wizjera/otworu pod ramieniem wysięgnika (akurat z odwrotnej strony wieży niż na przedstawionych zdjęciach).

Jeżeli chodzi o prowadnice, to na zdjęciu archiwalnym wyglądają na podobne do tych montowanych na saperskich T-55 AM (lemiesz i wyrzutnie WŁWD), brak dodatkowego pancerza z przodu kadłuba), jeżeli jest tak w istocie to mam gdzieś zdjęcia takich prowadnic.

Jeżeli mógłbym być pomocny to daj znać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam .Kolejna aktualizacja .

Wanna kadłuba została sklejona .Obecnie jest poprawiana.

Poprawiona obudowa mechanizmu napinającego

85467246.jpg

Ogólny widok wanny po sklejeniu

76130535.jpg

Widok na dno kadłuba przed poprawkami

20208986.jpg

Docelowo dno kadłuba ma wyglądać tak:

97195252.jpg

fotka z netu

Na czerwono zaznaczone detale ,które muszę dorobić- na zielono wytrasowane (brakuje łbów śrub)

Kolejne etapy poprawek:

94146923.jpg

48694096.jpg

10893735.jpg

Poprawione zostały również kratery przekładni bocznych (jeszcze bez spawów ).

Tyle na chwilę obecną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam . Mały kroczek na przód :

36023120.jpg

Poprawiłem tylną płytę

19632374.jpg

Kratery przekładni boczny otrzymały spawy i pozostałe detale.

88563940.jpg

Na dnie kadłuba przybyło również kilka detali ,ale do zakończenia pracy jeszcze trochę brakuje.

I krok w tył

33288969.jpg

Uszy holownicze wykonałem " na pamięć" ,no i wyszły za duże- do poprawy!!!

34011294.jpg

Na szczęście dla mnie usunięcie elementów nie spowodowało szkód w modelu.

Kilka zdjęć porównawczych ,które wykonał i udostępnił kolega Mariusz 1973

dsc07172s.jpg

dsc07179k.jpg

CDN mam nadzieje nastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Chciałbym zasygnalizować Ci moje dzisiejsze spostrzeżenie.

Wanna od spodu Skifa jest typowa dla całej rodziny T-55. Jednak wielkie było moje zdziwienie, oglądając w WZT-2 z boku i spodu wannę. WZT-2 nie ma charakterystycznych skosów wanny w środkowej części!

Jeśli KLON był oparty na WZT-2 należy ten skos zlikwidować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem to dopiero dzisiaj, prawie kładąc się pod czołg.

 

Będąc fanem sklejania T- 54/55 ze Skifa, trzeba pamiętać, że z tymi skosami jest dobrze tylko w Tamce. Skosy są na środku kadłuba i z przodu po przeciwnej stronie kierowcy. Robiąc 55 ze Skifa trzeba zrobić skos z prawej strony z przodu. Zaglądałem pod nasze WZT-1, T-55U, T-55A, T-55AM - wszystkie maja jednakowe kadłuby od spodu (jak w Tamce).

Ale WZT-2 nie ma skosów wcale (widać to na rysunkach WZT-2)!

Kadłuby Trumpka i Iteleri mają ten element jeszcze bardziej skopany.

 

Do sprawdzenie jest jeszcze wzmocnienie (przetłoczenie?) podłogi pod siedziskiem kierowcy. Chyba też powinno być. Muszę to sprawdzić wzrokowo.

Czy właz ewakuacyjny masz zeszlifowany na płasko, czy wklęsły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenie jest jeszcze wzmocnienie (przetłoczenie?) podłogi pod siedziskiem kierowcy. Chyba też powinno być. Muszę to sprawdzić wzrokowo.

Czy właz ewakuacyjny masz zeszlifowany na płasko, czy wklęsły?

 

Właz ewakuacyjny zaślepiłem .O ile jet on na pewno w WZT-1 to sytuacja się zmienia w WZT-2.

Między dnem kadłuba ,a podłogą przedziału załogi znajduje się siłowniki hydrauliczne ,wyciągarka i jej napęd,zbiorniki z olejem i paliwem, no i cała plątanina przewodów i cięgien -jestem pewien na 99% ,że tego włazu nie ma na dnie kadłuba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja wzorowałem się na t-55,ściślej na zdjęciu dna kadłuba modelu Tamki . Dobrze ,że przypomniałeś bo zupełnie zapomniałem o materiałach na temat WZT-2 .Kolejny krok do tyłu .

Na razie walczę z wyrobami S MODEL ,jak je wymęczę powrócę do modelu Klona .Jarekk kiedy można się spodziewać warsztatu WZT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.