Jarekk Napisano 26 Kwietnia 2011 Share Napisano 26 Kwietnia 2011 (edytowane) EM - jeszce tylko rysunek instalacji kaset PSK! PLEASE! PLEASE! PLEASE! PLEASE! JO - żeby nie było, że się czepiam to sam mam 4 modele T-55 : 2x Skif na saperski i Meridę, ESCI na T-55 i Tamkę na T-55AM. Zanim odłożyłem wszystko do pudła, kadłub ESCI musicalem skracać w dwóch miejscach. Raczej chodzi mi o efekt, gdy obok siebie postawisz Tamkę i Skifa. Źle będzie wyglądało, gdy wysokość zamocowani błotników będzie się aż tyle różniła. Nie sprawdzałem tego teraz, ale wydaje mi się, że ta różnica jest sporo zniwelowana poprzez opuszczenie drążków skrętnych. Można może ich większym wychyleniem zniwelować różnicę całkowicie. Co do płyty nadsilnikowej to chodzi mi o pierwszy prawy luk za wieżą. Nasze czołgi miały od początku inny kształt tego luku. Znalazłem wreszcie te rosyjskie plany T-55. Wynika z nich, że Skif jest tylko 2 mm za niski. Ma 27 mm a powiniem mieć 29 mm. Edytowane 26 Kwietnia 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 26 Kwietnia 2011 Share Napisano 26 Kwietnia 2011 jeszce tylko rysunek instalacji kaset PSK! A czy to PSK jest od tego ładunku wydłuzonego ? czy od KMT-5 ? czy od czegos innego ? Tak się złozyło ze mam jedna jedyna ksiązke nie lotniczą a w niej srodki minowania i rozminowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 26 Kwietnia 2011 Share Napisano 26 Kwietnia 2011 Kasetę PSK ze świecami mocowano na wysięgniku na tylnej ścianie kadłuba (ile świec wchodziło do tego pudła?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz1973 Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Witam! Tak się akurat złożyło, że mam bezpośredni dostęp do egzemplarza znajdującego się we Wrocławiu. W związku z tym mam kilka informacji/uwag: -obecnie pojazd jest w znacznym stopniu zdekompletowany (wygląda gorzej niż na Twojej fotografii), brakuje prowadnic do montażu WŁWD i części skrzynek, -podwozie nie pochodzi od WZT-2, nadbudówka jest całkiem inna, -nie wiem czy posiadasz inne zdjęcia KLONA, ale zaskoczyła mnie obecność sporych rozmiarów wizjera/otworu pod ramieniem wysięgnika (akurat z odwrotnej strony wieży niż na przedstawionych zdjęciach). Jeżeli chodzi o prowadnice, to na zdjęciu archiwalnym wyglądają na podobne do tych montowanych na saperskich T-55 AM (lemiesz i wyrzutnie WŁWD), brak dodatkowego pancerza z przodu kadłuba), jeżeli jest tak w istocie to mam gdzieś zdjęcia takich prowadnic. Jeżeli mógłbym być pomocny to daj znać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 3 Lipca 2011 Autor Share Napisano 3 Lipca 2011 Witam .Kolejna aktualizacja . Wanna kadłuba została sklejona .Obecnie jest poprawiana. Poprawiona obudowa mechanizmu napinającego Ogólny widok wanny po sklejeniu Widok na dno kadłuba przed poprawkami Docelowo dno kadłuba ma wyglądać tak: fotka z netu Na czerwono zaznaczone detale ,które muszę dorobić- na zielono wytrasowane (brakuje łbów śrub) Kolejne etapy poprawek: Poprawione zostały również kratery przekładni bocznych (jeszcze bez spawów ). Tyle na chwilę obecną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 21 Października 2011 Autor Share Napisano 21 Października 2011 Witam . Mały kroczek na przód : Poprawiłem tylną płytę Kratery przekładni boczny otrzymały spawy i pozostałe detale. Na dnie kadłuba przybyło również kilka detali ,ale do zakończenia pracy jeszcze trochę brakuje. I krok w tył Uszy holownicze wykonałem " na pamięć" ,no i wyszły za duże- do poprawy!!! Na szczęście dla mnie usunięcie elementów nie spowodowało szkód w modelu. Kilka zdjęć porównawczych ,które wykonał i udostępnił kolega Mariusz 1973 CDN mam nadzieje nastąpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 21 Października 2011 Share Napisano 21 Października 2011 Czekam na przyśpieszenie prac. Jest coraz ciekawiej. W koncu Skif to ..Skif. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 21 Października 2011 Share Napisano 21 Października 2011 Tempo prac nie jest expresowe, ale za to jakość fenomenalna. Nie każ nam zbyt długo czekać na następną aktualizację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 21 Października 2011 Autor Share Napisano 21 Października 2011 Przyspieszenie pracy nad modelem będzie możliwe, dopiero na początku przyszłego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 12 Listopada 2011 Share Napisano 12 Listopada 2011 Chciałbym zasygnalizować Ci moje dzisiejsze spostrzeżenie. Wanna od spodu Skifa jest typowa dla całej rodziny T-55. Jednak wielkie było moje zdziwienie, oglądając w WZT-2 z boku i spodu wannę. WZT-2 nie ma charakterystycznych skosów wanny w środkowej części! Jeśli KLON był oparty na WZT-2 należy ten skos zlikwidować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 12 Listopada 2011 Autor Share Napisano 12 Listopada 2011 Przyznaję nie zwróciłem uwagi na ten element . Spód wanny jeszcze będzie poprawiany ,więc zlikwiduję te skosy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 12 Listopada 2011 Share Napisano 12 Listopada 2011 Ja zauważyłem to dopiero dzisiaj, prawie kładąc się pod czołg. Będąc fanem sklejania T- 54/55 ze Skifa, trzeba pamiętać, że z tymi skosami jest dobrze tylko w Tamce. Skosy są na środku kadłuba i z przodu po przeciwnej stronie kierowcy. Robiąc 55 ze Skifa trzeba zrobić skos z prawej strony z przodu. Zaglądałem pod nasze WZT-1, T-55U, T-55A, T-55AM - wszystkie maja jednakowe kadłuby od spodu (jak w Tamce). Ale WZT-2 nie ma skosów wcale (widać to na rysunkach WZT-2)! Kadłuby Trumpka i Iteleri mają ten element jeszcze bardziej skopany. Do sprawdzenie jest jeszcze wzmocnienie (przetłoczenie?) podłogi pod siedziskiem kierowcy. Chyba też powinno być. Muszę to sprawdzić wzrokowo. Czy właz ewakuacyjny masz zeszlifowany na płasko, czy wklęsły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 13 Listopada 2011 Autor Share Napisano 13 Listopada 2011 Do sprawdzenie jest jeszcze wzmocnienie (przetłoczenie?) podłogi pod siedziskiem kierowcy. Chyba też powinno być. Muszę to sprawdzić wzrokowo. Czy właz ewakuacyjny masz zeszlifowany na płasko, czy wklęsły? Właz ewakuacyjny zaślepiłem .O ile jet on na pewno w WZT-1 to sytuacja się zmienia w WZT-2. Między dnem kadłuba ,a podłogą przedziału załogi znajduje się siłowniki hydrauliczne ,wyciągarka i jej napęd,zbiorniki z olejem i paliwem, no i cała plątanina przewodów i cięgien -jestem pewien na 99% ,że tego włazu nie ma na dnie kadłuba . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 13 Listopada 2011 Share Napisano 13 Listopada 2011 Faktycznie, masz rację z tym włazem, ale spód wzorowałeś chyba na T-55 a nie WZT-2. Inne rozmieszczenie korków i dodatkowe luki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 13 Listopada 2011 Autor Share Napisano 13 Listopada 2011 Racja wzorowałem się na t-55,ściślej na zdjęciu dna kadłuba modelu Tamki . Dobrze ,że przypomniałeś bo zupełnie zapomniałem o materiałach na temat WZT-2 .Kolejny krok do tyłu . Na razie walczę z wyrobami S MODEL ,jak je wymęczę powrócę do modelu Klona .Jarekk kiedy można się spodziewać warsztatu WZT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 13 Listopada 2011 Share Napisano 13 Listopada 2011 W przyszłym tygodniu. Na razie walczę ze spodem wanny (pika, szpachla, piłka, szpachla ...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.