Krzysztof Salwiczek Napisano 10 Stycznia 2011 Share Napisano 10 Stycznia 2011 Na warsztat biorę ten model: Prosto z pudła oczywiście. Wymienię tylko kalkomanię. Postaram się posklejać Mustanga Eugeniusza Horbaczewskiego (FB382 PK-G) z czerwca 1944 roku czyli z pasami inwazyjnymi. Czekam jeszcze na farbę do pomalowania wnętrza i na kalki właśnie. A w między czasie coś tam dzisiaj skleiłem i psiknąłem podkładem: Oprócz tego powycinałem, oszlifowałem i wymyłem elementy skrzydeł, stateczniki i sporo drobnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbiegu Napisano 10 Stycznia 2011 Share Napisano 10 Stycznia 2011 Hej mam dokładnie ten sam model z chęcią zobaczę jak ze spasowaniem części, w związku z tym będę częstym gościem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timi Napisano 11 Stycznia 2011 Share Napisano 11 Stycznia 2011 Sklejałem ten model, tylko ja robiłem PKoN, bo nie podobają mi się Mustangi z Malcolmem. Kornik wpadnie to Cię zasypie informacjami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof Salwiczek Napisano 12 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2011 Wszelkie uwagi mile widziane W oczekiwaniu na farbę i kalki (już idą) nie mogłem sobie odmówić przyjemności wstępnego złożenia bryły: Znalazłem na czeskim Modelforum taką sylwetkę boczną: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timi Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Robisz wychylone klapy? Z tego co pamiętam w ICMie jest wycięcie żeby można było je wkleić, a realu nie powinno jego być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Może będzie przydatna ta fotka? Widać, że przy opuszczonych klapach pasy inwazyjne nie "schodzą" się. Poza tym same pasy są dość nierówne. Warto by było odtworzyć to "niechlujstwo". Parę innych fotek znajdziesz na mojej starej stronce: http://www.elknet.pl/acestory/horba/horba.htm . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Na tym zdjęciu widać także (na wysokości pierwszego od kadłuba białego pasa) podziałkę sygnalizującą wychylenie klap. Michał Cwynar w którymś z artykułów (albo w Skrzydlatej Polsce albo w Lotnictwie Wojskowym dawno temu) wspominał, że była czarno-żółta z podziałką co 5 stopni. Pisał, że była bardzo przydatna w manewrowej walce, do oceny wychylenia klap. Taki drobiazg na pewno wzbogaci gotowy model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof Salwiczek Napisano 13 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2011 Witam, dzięki za zainteresowanie, dzięki temu model ma szansę być lepszym. Co do klap to chciałbym trochę urozmaicić model i zrobić je wychylone. Z tego co pamiętam w ICMie jest wycięcie żeby można było je wkleić, a realu nie powinno jego być. Sprawdzę dzisiaj wieczorem jak to wygląda, wrzucę jakieś zdjęcie i poproszę o opinię jak to powinno wyglądać. Może będzie przydatna ta fotka? Widać, że przy opuszczonych klapach pasy inwazyjne nie "schodzą" się. Poza tym same pasy są dość nierówne. Warto by było odtworzyć to "niechlujstwo". Dzięki za linka. Niechlujstwo malowania pasów chcę odtworzyć jak najbardziej bo to w dużej mierze znak firmowy tej maszyny. Widać to też na sylwetce bocznej którą wrzuciłem. Co do nie schodzenia się pasów przy wychylonych klapach to na jaki kolor powinna byc wtedy pomalowana wewnętrzna część płatów, ten sam interior co do malowania wnęk podwozia? Na tym zdjęciu widać także (na wysokości pierwszego od kadłuba białego pasa) podziałkę sygnalizującą wychylenie klap. (...) Taki drobiazg na pewno wzbogaci gotowy model. Przyznam, że nie za bardzo to widzę na tej fotce, możesz trochę bardziej łopatologicznie ;)? Jeżeli okaże się, że jestem w stanie to odtworzyć to spróbować można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 13 Stycznia 2011 Share Napisano 13 Stycznia 2011 Chodzi o ten fragment: A podziałka powinna wyglądać tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 13 Stycznia 2011 Share Napisano 13 Stycznia 2011 Witam Nie będę ukrywał, że bardzo ucieszył mnie wątek warsztatowy z tą maszyną w roli głównej. Życzę Ci powodzenia i na miarę swojej wiedzy i możliwości postaram się pomóc. Dzięki za linka. Niechlujstwo malowania pasów chcę odtworzyć jak najbardziej bo to w dużej mierze znak firmowy tej maszyny. Widać to też na sylwetce bocznej którą wrzuciłem. Nie tylko tej maszyny. FB 382 jest doskonałym przykładem malowania "na wyścigi". Co do nie schodzenia się pasów przy wychylonych klapach to na jaki kolor powinna byc wtedy pomalowana wewnętrzna część płatów, ten sam interior co do malowania wnęk podwozia? Co do FB387, to jest prawie pewne, że powierzchnia ta była srebrna,natomiast przy FB382 nie jestem pewien, ale podejrzewam, że było podobnie. Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof Salwiczek Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2011 Podłubałem trochę przy kabinie. Pierwszy raz dorabiałem pasy z papieru, za trzecim razem wyszło jako tako ale w sumie to fajna zabawa i jeszcze pewnie kiedyś spróbuję. Tak to wygląda, kolory trochę przekłamane, wnętrze malowane Gunze H58: Jutro jeszcze mały wash i mogę w końcu zamknąć połówki kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof Salwiczek Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 23 Stycznia 2011 Skleiłem połówki kadłuba, będzie sporo szlifowania bo nie wyszło mi to zbyt czysto.... Jeszcze sobie jakieś odciski palucha porobiłem... Ale myślę, że dam radę. Tyle że trochę czasu to zajmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 24 Stycznia 2011 Share Napisano 24 Stycznia 2011 Teraz czeka Cię doprowadzenie do porządku tzw. "Mustangowego Spodu". Pracuj,działaj, szpachluj, wyrównuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 24 Stycznia 2011 Share Napisano 24 Stycznia 2011 Zazwyczaj szuka się zdjęć, ale czasem warto zerknąć na youtuba! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof Salwiczek Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2011 Banny Filmik znam ale dzięki za wrzucenie go i tutaj. Teraz czeka Cię doprowadzenie do porządku tzw. "Mustangowego Spodu". Pracuj,działaj, szpachluj, wyrównuj. Się robi Tak to teraz wygląda: Oczywiście będzie jeszcze końcowe szlifowanie przed nakładaniem właściwej warstwy surfacera. Zgubiłem celownik, trzeba będzie pokombinować i coś dorobić. No i maskowanie oszklenia, nie przepadam za tym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 Niestety nie jest jeszcze do końca dobrze... Niestety "Mustangowy spód" to chyba najbardziej denerwująca część budowy P-51 i to niezależnie od zestawu nad jakim pracujemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof Salwiczek Napisano 26 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2011 Tak, też dojrzałem to na zdjęciach. Ale dzisiaj już tego nie będzie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 Wierzę w Ciebie Mustangowy Padawanie ! Niech moc będzie z Tobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof Salwiczek Napisano 7 Lutego 2011 Autor Share Napisano 7 Lutego 2011 Zdjęcia bardzo na szybko, z lampą... Pomalowana owiewka i wnęki podwozia na kolor interior. Zaraz zabieram się za Surfacera. Zadanie na ten model - przekonać się do Gunze ze słoiczka i nauczyć się nad nim panować (rozcieńczanie, nakładanie z aerografu). Na jednej warstwie pewno się nie skończy, przynajmniej gdzieniegdzie przeczuwam jeszcze szlifowanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 8 Lutego 2011 Share Napisano 8 Lutego 2011 Coś słabo pokryła Ci ta zieleń. Chyba jednak za mocno rozcieńczyłeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof Salwiczek Napisano 8 Lutego 2011 Autor Share Napisano 8 Lutego 2011 Fajnie, że ktos mnie dopinguje W realu lepiej to wygląda, to bardziej psikusy lampy błyskowej. Ewentualnie podmaluję na koniec. Preshading zrobiony olejnym Model Masterem, jednak na podkładzie z puchy jeszcze ale to już końcówka, może na jeden model starczy jeszcze: Myślę nad kolejnością malowania. Najpierw resztki pasa Sky i kamuflażu pod pasami inwazyjnymi, kalkomania w to miejsce, maskowanie i białe farba na pola pasów inwazyjnych. Tak będzie chyba ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 9 Lutego 2011 Share Napisano 9 Lutego 2011 Pewnie, że dopinguję. Nie dość, że Mustang to jeszcze Dziubkowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czsochaj Napisano 9 Lutego 2011 Share Napisano 9 Lutego 2011 Moja mała sugestia, jako że Mustangów z ICMa mam sklejonych cztery i niejakie doświadczenie z tym zestawem, to lepiej jest zrobić niemalże cały model bez klap. Klapy przyklejam na samym niemalże końcu. Modelem bez przyklejonych klap łatwiej się operuje. W klapach należy też zaszpachlować wgłębienie tuż przy styku z kadłubem. Żeby pomalować kamo i pasy inwazyjne na klapach, wystarczy je podkleić od spody na taśmę maskującą w pozycji ,,klapy zamknięte". Trzymam kciuki mocno, bo jest to jeden z moich ulubionych tematów . Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof Salwiczek Napisano 9 Lutego 2011 Autor Share Napisano 9 Lutego 2011 Klapy już wklejone więc muszę na nie uważać. A z tymi wyjęciami postaram się jeszcze coś przed malowaniem zrobić. Podmalowałem póki co część kamuflażu widoczną pod oznaczeniami na pasach inwazyjnych, z obydwu stron: Jutro pobawię się z kalkomanią, numer FB382 będę składał z oznaczeń dla trzech maszyn. Trochę się obawiam ale mam nadzieję, że wyjdzie w miarę równo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof Salwiczek Napisano 13 Lutego 2011 Autor Share Napisano 13 Lutego 2011 Modelarstwo pięknie uczy trzymania nerwów na wodzy... Czasami aż chce się czymś rzucić o ścianę... Zaczęło się niewinnie, przygotowane kawałki kalkowani: Zostało to w miarę równo nałożone: No i podczas poprawiania taśmy maskującej Tamiyi stało się: Ręce opadają... Trzeba będzie zebrać siły i spróbować to ratować. Ale efekt, szczególnie przy "G", może już być nieteges [/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.