Skocz do zawartości

Alenia C-27J Spartan/Italeri/1:72


cloner16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Długo już wszystkim wokoło obiecywałem ze skleję jakiś model samolotu.

Teraz powracam do korzeni. Jakieś 12 lat temu dostałem swój pierwszy model w życiu,Korsarza w 72.

 

Wracając do tematu, jest to takie oto latadło

Spędziłem nad nim cały dzień ,a o to relacja z przebiegu prac.

 

Zdjcie0276.jpg

 

 

 

Zdjcie0277.jpg

 

 

 

Zdjcie0290.jpg

 

 

Zdjcie0296.jpg

 

 

 

Zdjcie0285.jpg

 

 

 

Zdjcie0299.jpg

 

 

 

Najgorsze było połączenie tych dwóch części kadłuba, nie do końca do siebie pasowały, przede mną jeszcze dużo polerowania i gładzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, nie znam modeli konkurencji ,ale jeżeli ktokolwiek z was składał transporter sd.kfz250 albo 251 Dragona to ma odpowiednik jakości tego modelu, Prawie taka sama jakość spasowania.

 

W sumie pierwszy raz składam coś tak dużego i nie ma doświadczenia w

sklejaniu takich części.Pomimo wszystko da się wytrzymać.

 

Wczorajszy dzień spędziłem na wyrównywaniu powierzchni i szpachlowaniu, dziób i prawa strona wyrównana , teraz przeszedł czas na lewą i cały tył.

Mottem tych dni będzie "szpachla,szpachla i jeszcze raz szpachla"

 

Zdjcie0305.jpg

 

 

 

Zdjcie0306.jpg

 

 

 

Zdjcie0308.jpg

 

 

 

Zdjcie0307.jpg

 

 

 

Zdjcie0309.jpg

 

 

 

Zdjcie0310.jpg

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Italeri nadal trzyma poziom. W wypraskach wygląda ładnie, przy składaniu już gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz robił otwartą rampę z tyłu kadłuba?

Raczej jest już za późno.

Szczerze to są 2 powody dla których tego nie zrobiłem , rampa jest tak mała ,że w ogóle nie było by widać wnętrza.

Drugi ,decydujący. Gdybym chciał zrobić otwartą musiałbym sam przeciąć jedną z części.

Po prostu nie bardzo to widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że trzeba uzbroić się w cierpliwość. Duże wypraski mają to do siebie, że pojawiają się zniekształcenia i niedoróbki. Stąd tyle szpachlowania i szlifowania. Na szczęście nie jest tak żle u Ciebie. Ja przy KC-136 zużyłem około pół tubki. Kadłub był skręcony wzdłóż osi podłużnej. Jest to wynikiem deformacji po wyciągnięciu z formy jeszcze ciepłych wyprasek.

Najbardziej bije po oczach krawędź luku tylnego od stony ogona. Czeba tam starannie wyrównać tym bardziej, że chcesz go zamknąć.

Koniecznie też musisz pokazać mechanizacje skrzydła (w zależności w jakiej fazie lotu chcesz go utrwalić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.