Aphar Napisano 24 Stycznia 2011 Share Napisano 24 Stycznia 2011 Witam, Tym razem postanowiłem oderwać się trochę od ziemi i pobawić się samolocikiem. A że udało mi się upolować ten leciwy model to idzie on na pierwszy ogień. Posiłkując się zdjęciami znalezionymi w necie udało mi się zrobić trochę w kabinie pilota wzbogacając ją co nieco. Zresztą oceńcie sami: ===== Lotnik ze mnie żaden (ostatni samolot sklejałem z 18 lat temu, później, po przerwie jeno pancerkę) to będę wdzięczny za wszelkie uwagi, sugestie i pomoc w tej materii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 24 Stycznia 2011 Share Napisano 24 Stycznia 2011 Zyczę powodzenia! Ja dla odmiany chciałem oderwać od samolotów 1/72 i spróbować pancerki. Jednak dragonowski Tiger w 1/35 przerósł moją cierpliwość i czeka na lepsze czasy haha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 27 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2011 Kilka pytań do osób o większym doświadczeniu lotniczym niż moje: 1/ W tym modelu na kadłubie i skrzydłach linie podziału są wklęsłe i wypukłe, tzn. żeby nie było wątpliwości część jest wklęsłych (zazwyczaj te większe, grubsze) a część wypukłych. Podejrzewam, że tylko te pierwsze są poprawne, a wszystkie wypukłe należy zeszlifować i przeryć na nowo. Czy dobrze myślę? 2/ Czy ktoś próbował samodzielnie zrobić tablicę przyrządów? Tamka uraczyła nas płaską płytką i czarną kalką z zegarami (ze zdjęć tablica powinna być czarna więc nic nie będzie widać). Na pewno nie będzie to efektowne. Nie jestem przekonany do kupowania blaszki edka dla jednej tylko tablicy stąd moje pytanie. 3/ Jak były mocowane pasy w japońskich samolotach? Na zdjęciach widzę jedynie mocowanie z boku fotela. Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 27 Stycznia 2011 Share Napisano 27 Stycznia 2011 Linie - dziś za standard uchodzą wklęsłe. Tablice i pasy robiłem z blaszki; mały zoom Eduarda. Tak wyglądało, bez rewelacji ale myślę że do przyjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 27 Stycznia 2011 Share Napisano 27 Stycznia 2011 Zawsze możesz zastosować blachy eduarda do wnętrza J2M Raiden (FE 117) Ja tak zrobiłem bo też miałem zaszczyt zrobić ten model. Swoją drogą lewy panel nijak ma się do oryginału-przyjrzyj się nawet swojemu zdjęciu z wnętrza. moja skromna wersja wnętrza: oraz link do walk around`u -przydatne zdjęcia http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://svsm.org/albums/j2m3jh/DSC01633.thumb.jpg&imgrefurl=http://svsm.org/gallery/j2m3jh&usg=__bNWQdnWCz9FtZJa3YW9LjNqFb7g=&h=150&w=113&sz=4&hl=pl&start=154&itbs=1&tbnid=TEYnEQda4CiNJM:&tbnh=96&tbnw=72&prev=/images%3Fq%3DJ2M3%2BRaiden%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26start%3D140 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 28 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2011 Lewa strona kokpitu rzeczywiście nie jest podobna do niczego. Jakoś mi to umknęło - dzięki za zwrócenie uwagi. Chyba za bardzo zafiksowałem się na podłodze . Coś z tym na pewno zrobię. Na razie czekam na zamówione narządka, żeby móc zrobić wgłębne linie podziału blach. Później pewnie skończę kokpit dorabiając brakujące elementy po prawej i lewej stronie. Do tego czasu mam nadzieję zrobić tablicę, albo w ostateczności kupić blaszkę. Wczoraj posiedziałem chwilę przy komorach podwozia - też w modelu są mocno uproszczone. Wątpliwości moje budzą zaznaczone na zdjęciu na czerwono dwa otwory; czy w tych miejscach powinny być dekle/zaślepki czy też były one na stałe otwarte? I ten oznaczony na niebiesko, czy tam jest szybka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 28 Stycznia 2011 Share Napisano 28 Stycznia 2011 co do otworów to ja je nawierciłem i zostawiłem otwarte cho wyglądają ,że były czyś zakrywane,na jakiś zdjęciach z okresu wojny widziałem jednak bez zaślepek. co do "szybki" to tam jest po prostu przelot,nie było żadnej plexi czy czegoś innego,zapewne jakiś luk dostępu na przykład do napędu klap...zgaduję ... proponuję poszukać w necie książki Mushroom yellow series J2M Raiden-póki co jedyna monografia Raiden jaką znalazłem...kopalnia wiedzy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 29 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 29 Stycznia 2011 Właśnie z niej pochodzą te dwa zdjątka - mea culpa, nie napisałem. Niestety poza zdjęciami nic więcej na ten temat nie ma w tej publikacji. Powycinałem trochę. Wygładzę jeszcze powierzchnię przy większym otworze (tym bliżej kadłuba), bo coś tam krzywo. Niestety przy tej okazji nie udało się uniknąć drobnych uszkodzeń na krawędzi komory podwozia. Do naprawienia, uzupełnienia w przyszłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 To wzierniki inspekcyjne i jak najbardziej były zakryte. Spójrz na przeciwległa strone prostokatnego otworu zaznaczonego na niebiesko,pod znakiem zapytania .Jest pokrywa.Mozna wyciąć z cienkiego plastiku lub folii alu kształty tych wzierników i nakleić w miejscach zaznaczonych przez Ciebie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 29 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 29 Stycznia 2011 em - myślę że masz rację. Co prawda nie ma symetrii, bo z tego 'pod znakiem zapytania' wychodzi jakaś linka. To jeszcze pociągnę temat i zapytam o jakieś pomysły jak się pozbyć firmowego mocowania kół, które nijak ma się do rzeczywistości. Tzn. jak się pozbyć to wiem - skalpelem , ale co dalej? Jak osadzić golenie kół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 przy poszukiwaniach zdjęc Raidena natknąłem sie na jakieś forum gdzie ktoś używał jakieś japońskiej monografii...nie wiem czy przypadkiem nie była to seria "the famous airplanes of the world" nie stety poza zdjęciem okładki nic nie znalazłem.Szkoda bo to świetny samolot i dośc mało popularny,zapewne z powodu braku pozycji książkowych....aha Aeroplan zrobił mały "wywiad" z Raidenem,musiał byś poszukac... PS przypatrz się za wczasu na mocowanie zbiornika paliwa bo coś w modelu jest nie tak,z drugiej strony na niektórych rysunkach mocowanie jest z przodu na wysokości klap podwozia ,a na innych za nimi....ja w swoim modelu zrobiłem na równi z klapami ,na przekór instrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 6 Lutego 2011 Autor Share Napisano 6 Lutego 2011 Uff! Skończyłem robić wgłębne linie podziału. Trochę zajęło mi to czasu i kosztowało kilka nerwów, ale skończone. Nie wiem czy będzie efekt widać na zdjęciach, ale oceńcie sami: Oprócz tego, powalczyłem trochę z wnękami podwozia. Nie są jeszcze skończone, ale coś widać: Dalej nie mam pomysłu na mocowanie goleni i coraz bardziej przekonuję się do zostawienia tego tak jak jest, tzn. zostawienia protezy zaproponowanej przez producenta, i poddania waloryzacji pozostałej części wnęki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 19 Lutego 2011 Autor Share Napisano 19 Lutego 2011 Wnęki podwozia, odcinek kolejny (i pewnie nie ostatni). Jak powinienem pomalować wnęki i - co może teraz ważniejsze - na jaki kolor malować elementy wewnątrz skrzydła? Ze zdjęć można by chyba zostawić je w barwie metalu (srebro, aluminium etc.), ale czy tak to było kiedyś, czy wygląda tak tylko ten egzemplarz w muzeum? I pytanie pomocnicze, jakim kolorem malować wnętrze kabiny pilota? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 19 Lutego 2011 Share Napisano 19 Lutego 2011 wnętrze jeśli się nie mylę powinno być w kolorze mitsubishi green. Co do wnętrza kadłuba i skrzydeł to czytałem ,że pod koniec wojny Japończycy czasem nie malowali wnętrza (z wyjątkiem kabiny choć też nie zawsze) zostawiając je w naturalnym kolorze. Raczej nie było ono w kolorze aotake.Skłaniam się bardziej ku aluminium,ale ekspertem nigdy nie będę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 20 Lutego 2011 Autor Share Napisano 20 Lutego 2011 Kiedyś kupiłem takie farbki Tamki: XF-12 - JN Grey XF-70 - IJN Dark Green XF-71 - IJN Cocpit Green Jak je wykorzystam do duży błąd popełnię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 20 Lutego 2011 Share Napisano 20 Lutego 2011 Ja do wnętrza swojego Raidena użyłem "stuningowanej " pactry interior green,dla samolotów US...ale trzeba by się zagłębic ponownie w lekturę ,którą mam gdzieś na nośnikach...,wydaje mi się ,że gdzieś znalazłem w japońskich publikacjach odcień wg Federal standard FS.Jak Ci się nie śpieszy z malowaniem wnętrza to poszukam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darthjacek Napisano 20 Lutego 2011 Share Napisano 20 Lutego 2011 wnętrze jeśli się nie mylę powinno być w kolorze mitsubishi green. ja posiadam ten kolorek ze stajni gunze C126, orezentuje sie nieźle choć można nieco rozjaśnić wg gustu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 20 Lutego 2011 Autor Share Napisano 20 Lutego 2011 Poczekam. Będę wdzięczny gdybyś mógł poszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 21 Lutego 2011 Share Napisano 21 Lutego 2011 na razie natrafiłem tylko na informacje dotyczące malowania w A6M Zero. otóż zero malowane wewnatrz było wg.FS 34255 (produkcja Mitsubishi) http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=34255 lub FS 34226 (produkcja Nakajima) http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=34226 postaram się dokopac jeszcze do innych informacji ale podejrzewam ,że informacje ,o których pisałem wcześniej znajdowały się na uszkodzonym dysku :( -stracone....ale jeszcze się nie poddaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 22 Lutego 2011 Share Napisano 22 Lutego 2011 według tego zdjęcia z "Japaneese cockpit interiors -part 2" mogło byc malowane kolorem FS 34151 http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=34151 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 23 Lutego 2011 Autor Share Napisano 23 Lutego 2011 Świetna robota. Dziękuję bardzo. Teraz pozostaje mi tylko dobrać kolor. Nieśmiało zapytam jeszcze o kolory powierzchni zewnętrznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 FS 34092 góra ale dołu już nie pamiętam,ja w każdym razie użyłem Pactry A42 (fs36375) zaś co do doboru koloru wnętrza wydała mi sie podobna Pactra A50 Green zinc chromate i takowej użyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 22 Lipca 2011 Autor Share Napisano 22 Lipca 2011 Witam po przerwie. Nie żeby nic się nie działo w temacie, ale... jak nie mam chęci na model to mam czas, a jak mam czas to nie mam chęci... i tak w kółko. Ale coś tam udało mi się jednak zrobić. A skoro już się udało, to pomyślałem, że jak się tym podzielę to znajdzie się i większa motywacja ;) Pierwszy raz robiłem pasy w samolocie, sami oceńcie czy dobrze. Powiem szczerze, że ich 'mocowanie' to czysta tautologia (czy jak to się tam nazywa). (Niestety z przyczyn niezależnych bezpośrednio ode mnie zdjęcia coś marnie wyszły): A tak to się prezentuje po złożeniu na sucho: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ireneusz Napisano 22 Lipca 2011 Share Napisano 22 Lipca 2011 Witam,dobra robota .Znalazłem coś takiego może być pomocne http://www.resinart.cz/galerie/7203/index.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 7 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 7 Sierpnia 2011 Mały postęp, choć wbrew pozorom dużo się działo. Skleiłem kadłub i skrzydła. Niestety albo brak umiejętności modelarza , albo jakość starej Tamiyii spowodowały, że na połączeniach skrzydło-kadłub oraz kadłub-osłona silnika powstały znaczące nierówności. Trochę zdrowia i czasu mnie to kosztowało, ot kilka szpachlowań-szlifowań-malowań. Przy okazji wypróbowałem różne szpachlówki, z których niestety nie jestem zbytnio zadowolony. Pewnie je widać na zdjęciach w postaci różnych warstw i różnych kolorów użytych materiałów. W końcu udało się całość doprowadzić do jako takiego porządku. Zresztą oceńcie sami: Teraz model czeka na kolejną próbę malowania podkładem, aby wykryć pozostałe jeszcze ewentualne nierówności - choć mam nadzieję, że już nic poważnego nie znajdę. Dorobiłem też kilka elementów za kabiną pilota - całkiem pominiętych w modelu. Dojdzie do tego jeszcze radio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.