MiloszKr Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 (edited) Od Września pracuje nad ciężkim ciągnikiem siodłowym w konfiguracji podwoziowej 8x4. Jest on wielu osobom dobrze znany. Dlaczego taka konfiguracja i marka.. jakoś do końca niewiem ale niespotkałem się z takowym modelem więc postanowiłem zrobić taki model w sklai 1:24. Model czym się będzie szczegulnym wyrużniał.. napewno stylistyką i niecodzienną kolorystyką kabiny (malunki Aerografem) na kabinie będą namalowane postacie z kreskówek "Struś pędziwiatr i Kojot" lub "Piekna i Bestia" Czy się to uda okaże się. Narazie twardo trenuje na pozostałościach znaczepki:). No nic niebędę zanudzal tylko przejde dalej. A oto kilka fotek jak wygląda orginał. A tak już wyglondała kabina początku. Kabina pochodzi od Italieroskiego Actrosa MP II MegaSpace . Ą że Ciagnik w skali 1:1 ma kabine LS musiałem ją deczko rzerobić wraz z zderzakiem. Tutaj juz kabina po przerubce do gabarytów LS wraz z zderzakiem Edited March 10, 2006 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted March 10, 2006 Author Share Posted March 10, 2006 Sorki że post pod postem ale niechciałem dawać za dużo fotek w jednym poście żeby się to ciut szybciej ładowało. Kolejne etap z prac.. Budowa tunelu nad silnikiem. Element z którego wykonany jest tunel to PCV-ka 0,7 mm. Tutaj już mocowanie przerobione na niższe kabiny z podwoziem. A to już przerbubka deski rozdzielczej Dwa elementy za kabiną. Skrucony wlot powietrza do gabarytów kabiny i zaslpeka na tylniej ścianie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted March 10, 2006 Author Share Posted March 10, 2006 Kolejne fotki z etapu prac... tym razem na fotkach widac kratownice za kabina. tutaj już widać nieskończony zbiornik wyruwnwaczy do drugiej chlodnicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted March 10, 2006 Author Share Posted March 10, 2006 A to już sa zdjęcia z wczoraj. Bardzo długo niedaałem nic na innych forach aż w końcu sie stało i jest duża porcaj zdjeć. Tutaj juz z konstrukcją. Konstrukcja powina być jakieś 7-9 mm wyżej ale nie ma jeszcze zrobionych prowadnich pod spodem. Przerobiony układ wydechowy. do poprawki. Osłony za kabinowe wloty do chłodnicy i boczki do drzwi Wnętrze z boczkami i zrobionym otwartym schowkiem nad szybą i zamocowanym oświetleniem w podsufitce. Silnik z instalacją czujników. Wierza z osłonami. Przymiarka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzegorz75 Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 fajne to, te posłanko z "misia" mi sie podoba , a kierowca ma jeżdzić , a nie czytac gazetki wiec dla bezpieczeństwa mu nie podrzucaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Widać że sporo sie napracowałeś, kawał dobrej roboty Milosz Wstaw tą fotkę, na podstawie której robisz model, bo gdybym jej nie widział, to kłuciłbym się z Tobą o to, że druga oś skrętna jest za bardzo przesunięta do przodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Dokladnie . Jak sie luka na te tygryski to az kusi zobaczyc orginal. Niezle mieszasz w tym modelu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SAGITARIUS Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Proszę proszę ... kawał dobrej roboty ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted March 12, 2006 Author Share Posted March 12, 2006 Kolejny malutki update. Układ wydechowy z zakończeniem wylotu spalin. Kabina przygotowana do malowania. Wewnatrz jest już cały kokpit. A tutaj juz Kabina z przymiarką stopni. Stopnie jeszcz nieukończone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted March 13, 2006 Author Share Posted March 13, 2006 Kolejna odłosna prac nad modelem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted March 21, 2006 Author Share Posted March 21, 2006 Dziś kabinka poszła pod podkład ostatnie fotki przymiarkowe. Proszę nie zwracać uwagi na to że gdzieś coś krzywo czy cuś innego. Kompozycja twurcza jak zagospodarować miejsce już w glowie jest. Ale fotek nie będę dawał zbyt często Potrzymam was panowie troszku w niepewności Ah ta złośliwość Bycza .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Nie mogę sie juz doczekać kiedy będzie pomalowany, jak narazie jest gites Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted March 28, 2006 Author Share Posted March 28, 2006 Żebyście sobie nie pomyśleli że siedze na laurach. Bo tak nie jest mimo tego że Kabina wraz z elementami się suszy są polakierowane podkładem to ja wciąż pracuję nad resztą innych elementów Cała zabudowa była pomalowana podkładem ale po wyschnięciu okazało się że jest kilka ubytków i niedociągnięć więc musiałem to poprawić z tąd prześwity PCV-ki z pod szarego podkładu. Na reszcie zdjęć widać przewody od pompy paliwowej i przewody elektryczne i pneumatyczne. Zabudowa po poprawkach i po polakierowaniu szarym podkładem. Postanowiłem że zabiorę się za zamocowanie przewodów nadzorujacych prawidłową pracę durbosprężarek. Tak wygląda to w orginalnym pojeżdzie. A to już w modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted March 31, 2006 Author Share Posted March 31, 2006 Co tutaj dużo pisać i wywnętrzać się wszystko widać na zdjęciach nad zamocowaniem przewodów i kabli spędziłem blisko 3 godzinny otworek w górjnej części jest na preprowadzenie przewodu od chłodnicy do zbiornika wyruwnawczego. Przewody sa wykonane z włosia od szczotki do zamiatania podóg i przzewodu miedzianego 0,2 mm miękiego. Pora na fotki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted March 31, 2006 Share Posted March 31, 2006 Myślę Milosz, że to będzie jeden z najdokładniej odwzorowanych trucków Widzę, że montujesz nawet przewody, które i tak w realu niebędą widoczne, a to sie chwali Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted April 20, 2006 Author Share Posted April 20, 2006 Ostatnimy czasy pracuje wciaż nad lakierunkiem kabiny ale reszta modelu nie poszła w odstawke. Skończony został etap prac nad wierzą za kabiną ostatni brakujący elemnt czyli osłona wentylatora i jego mechanizmu napędowego jest juz na miejscu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzegorz75 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 znajome kabelki telefoniczne..... he he , dały mi dzis popalić, za to świetnie imitują wszelkie instalacje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaDow FoX Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Miłosz..........to jest jakis obłęd te Twoje przeróbki są doskonałe.......kawal dobrej roboty.......mam pytanie : przedni zderzak bedzie taki jak na pierwszych zdjęciach oryginału ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted April 20, 2006 Author Share Posted April 20, 2006 znajome kabelki telefoniczne..... he he , dały mi dzis popalić, za to świetnie imitują wszelkie instalacje Grzegorzu bląd. Musze Cię zmartwić ale tutaj już nie ma przewodzików telefonicznych. Ale jest zato długie włosie od miotły i żyłka wędkarska 0,4mm. Shadow Fox. Zderzaczek będzie taki jak na tej fotce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaDow FoX Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 na fotce jest piękny...........poczekam na efekt końcowy jak narazie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Wstaw tą fotkę, na podstawie której robisz model, bo gdybym jej nie widział, to kłuciłbym się z Tobą o to, że druga oś skrętna jest za bardzo przesunięta do przodu. Ja tez mam takie wrazenie. Moze to tylko zludzenie optyczne, bo na tej drugiej osi nie ma blizniaka i niepozakladane sa jeszcze blotniki. I tak jeszcze z ciekawosci spytam, bo w sprawach truckerskich jestem lajkonik. Do czego sluzy cala ta instalacja za kabina, nad ktora sie tak meczysz? BTW, Wyglada to rewelacyjnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 I tak jeszcze z ciekawosci spytam, bo w sprawach truckerskich jestem lajkonik. Do czego sluzy cala ta instalacja za kabina, nad ktora sie tak meczysz? Może ja udzielę odpowiedzi - skoro brakuje miejsca na ramie, to siłą woli musiały zbiorniki powietrza i paliwa powędrować nad ramę. Natomiast chłodnica i zbiornik oleju, to część instalacji hydraulicznej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 A no tak... Przeciez w miejscu, gdzie normalnie sie to wszystko znajduje, ktos wsadzil kolo . Nie pomyslalem. A jezeli chodzi o instalacje hudrauliczna, to jest to cos do specjalnych zastosowan, czy standardowa instalacja obecna w kazdym ciagniku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted April 21, 2006 Author Share Posted April 21, 2006 Napiszę tak troszku racji ma Andrzej ale nie do końca. Wierza za kabiną słuzy wiekszości do przejecia wszelkich zbiorników cieśnieniowcyh i akumulatorów bo jak sam napisał reszte podwozia zajmują Osie i koła. ale nie do końca ponieważ ciągnik posiada widlastą V8 i jest chłodzony powietrzem przez własną chłodnicę za zderzakiem. Lecz by nie obciążać całej konstrukcji silnika i nie ciagnąć dodatkowych przewodów od jednej chłodnicy do przystawek mocy potrzebnych niekiedy do transportu specjalistycznych ładunków naczepami ponadgabarytowymi. W ten sposób chłodnica jak i zbuiornik wyruwnawczy od dodatkowej chłodnicy znajduje się na wierzy i słuzy właśnie do dostarczania chłodnego powietrze do odbiorców przystawek. Specjalistyczne ciągniki siodłowe do cięzkiego transportu posiadaja nie tylko jedną Instalacje pneumatyczno elektryczną ale czasem zdarzają sie 2 a nawet 3 w zalerzności od potrzeb transportowanego ładunku jak i samej konstrukcji naczepy. Hydraulicznych instalacji praktycznie sie nie stosuje w takich naczepach jak i ciągnikach choć zdarzają się i też takie ale są mało praktyczne i żadko stosowane. Na moim ciągniku jakim robie są 2 przystawki odbioru mocy ( 2 instalacje elektrycznopeneumatyczne) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted April 23, 2006 Author Share Posted April 23, 2006 Poniewaz od 3 dni nie pracuje nad lakierunkiem kabiny( odeszła mi wenna) a niechce robić i malować na siłę by czegoś sobie niespieprzyć. Dla znajomego zrobiłem malunek na arkuszu papieru kredowego o wielkosci 30x40 cm. Sam malunek jest niedokończony. Wsumie nad malunkiem spedziłem przez 2 dni po jakieś 4 godzinki. Nie jest to dużo a myśle że efekt jest zadowalający. Sam malunek to nie wszystko, po oberzeniu prze przyjaciela komputeromaniaka milośnika filmów Stargate Star Wars i SF postanowił mnie poprosić bym malunek przeniusł na jego obudowe komputera. - jedną stronę. Zgodziłem się. I tak za jakis czas jak dostarczy jedną strone obudowy przeniose to co widnieje na tym arkuszu na obudowę i domaluje to czego brakuje na arkusz. Mam nadzieje że się wam spodoba. [/img] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.