marcin95 Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Witam wszystkich zainteresowanych. Jestem początkującym modelarzem. Pierwszy raz biorę udział w konkursie. Za wszystkie niedociągnięcia z góry przepraszam. Będę wdzięczny za przekazane mi uwagi dotyczące modelu. Będę budował jeden z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów używanych przez Polskę w wojnie obronnej w 1939r. Jest to tankietka TKS, czyli lekki czołg rozpoznawczy. Sam pomysł powstania pojazdu wziął swoje źródło od brytyjskiej tankietki Vickers Carden-Loyd, która wzięła swoją nazwę od projektantów. Licencje na ich produkcje zakupiło kilka państw w tym Polska.Po otrzymaniu pierwszych egzemplarzy tankietki i po przeprowadzeniu testów na poligonie w Rembertowie, wykryto wiele niedociągnięć. Przede wszystkim było to zawieszenie pojazdu. W związku z tym odstąpiono od produkcji tankietek Carden-Loyd. Zespół inżynierów pod kierunkiem:Władysława Trzeciaka, Edwarda Karkoza i Edwarda Habicha. Stworzył "lekkie czołgi szybkobieżne wz. 30". Oba pojazdy rozpoczęły proces badawczy, którego wynikiem było powstanie trzeciego prototypu. Dla odróżnienia od poprzednich TK-1 i TK-2 był nazwany TK-3. Po zmianie czołowej części kadłuba, wymianie silnika, dodaniu peryskopu Gundlacha powstał nowy pojazd TKS. Łączna ilość wyprodukowanych egz. to około 280 sztuk i miało to miejsce od 1934 do 1936 r. Produkcją czołgu zajęła się fabryka , która mieściła się w Czechowicach pod Warszawą ( w tej chwili Warszawa-Ursus). Tankietki TKS były na wyposażeniu brygad kawalerii czołgów rozpoznawczych oraz niektórych dywizji piechoty. W Polsce można oglądać go w muzeum Wojska Polskiego. Inne egzemplarze są w zbiorach muzeum w Belgradzie (Serbia) i w Kubince (Rosja). In-box Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myski79 Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Ojojoj rób ją prosto z pudła bo jak będziesz chciał zrobić TKS-ato sporo przeróbek przed Tobą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin95 Posted February 6, 2011 Author Share Posted February 6, 2011 Jestem cierpliwy, mam zamiar zrobić wnętrze od podstaw i związku z tym proszę o wszelkie plany i zdjęcia wnętrza łącznie z silnikiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwercio Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Widzę, że wersja z NKM? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myski79 Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Zacznij od monografii i literatury prześledź internet jest naprawdę dużo zdjęć zrekonstruowanych pojazdów, oczywiście wątki o TKS na odkrywca.pl również polecam poniżej link do warsztatów różnych "zapaleńców" od polskiej pancerki: http://www.whiteeagle.net.pl/viewforum.php?f=13 lub http://www.chmelar-diorama.cz/tankietka-stavba/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin95 Posted February 6, 2011 Author Share Posted February 6, 2011 Wielkie dzięki, wcześniej do drugiego linku nie dotarłem. Bardzo bedą pomocne. Dzisiaj musiałem się uczyć do sprawdzianu z historii, ale od jutra zaczynam systematyczną pracę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Gdyby nie te nity (jak kasztany) to powiedziałbym, że kolega Czech wycisnął z modelu bardzo dużo. Jako ściąga do prawie poprawnego modelu polecam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mae Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Ooo tankietka Wnętrze może lepiej sobie odpuść, trzeba wiele pracy żeby chociaż z zewnątrz ten model wyglądał jak tankietka :] Kibibuję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin95 Posted February 16, 2011 Author Share Posted February 16, 2011 Napotkałem na nieprzewidziany problem dlatego postanowiłem dokupić model Mirage hobby Poniżej in-box: oraz postępy prac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Myślę, że to była dobra decyzja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Jeśli chcesz utrzymać wyposażenie wnętrza zgodnie z wymiarami to zacznij od szlifowania boków wanny i ew. poszerzenia spodu wozu. Nie pamiętam już jak wygląda relacja płyt model-oryginał ale trudno oczekiwać że będzie ok. W przeciwnym wypadku będziesz dopasowywał całe wyposażenie do "kaprawego" modelu, a to znacznie utrudni Ci pracę przy skalowaniu poszczególnych elementów wyposażenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin95 Posted March 13, 2011 Author Share Posted March 13, 2011 Miałem problemy z aparatem i zdjęcia są w gorszej jakości. Oto i one Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin95 Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 Zamieszczam efekty mojej dalszej pracy: Kadłub Silnik Przednie haki Pokrywa silnika Układ jezdny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myski79 Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Zrób koniecznie lepsze zdjęcia nie wiem pożycz aparat albo kup nowy Bo nawet nikt tu nie zajrzy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin95 Posted April 15, 2011 Author Share Posted April 15, 2011 Ostatnie zdjęcia do warsztatu: Oraz zdjęcie gotowego modelu: Tym zdjęciem kończę warsztat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.