Skocz do zawartości

1:48 Spitfire MK Vb Tamiya


ralf

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie w malowaniu maszyny Zumbacha

Kalek jeszcze nie mam

Mam zamiar otworzyć wnętrze i wsadzić tam pilota

I pierwsze pytanie który kolor Gunze odpowiada malowaniu wnętrza spita?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie w malowaniu maszyny Zumbacha

Kalek jeszcze nie mam

Mam zamiar otworzyć wnętrze i wsadzić tam pilota

I pierwsze pytanie który kolor Gunze odpowiada malowaniu wnętrza spita?

 

Jest taka farbka nitro C364 i pochodzi ona z zestawu Interior Colors for Aircraft (WW2). Jeżeli nie czujesz wstrętu do innych firm to możesz użyć farbek Pactra A117, Hubrol 78, Model Master 2062 lub 4850.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie farbę "normalnej" firmy.

Dla mnie Gunze jest normalna firmą

co sądzicie o tej

Oprócz pactry nie stosowałem innych farb z Areo więc w przypadku innych farb nie wiem co z czym się je

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega zabrał się za kolejny ciekawy model. Jestem bardzo rad, że zająłeś się tą wersją Spita

 

Co do farby do wnętrza, to niestety kolega MikeP ma rację. Gunze nie ma dobrego koloru wnętrza do samolotów RAF. Ja również bardzo sobie cenię farby tej firmy, ale jeśli chodzi o ten akurat kolor to używam na przemian Humbrola i Model Mastera.

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Skąd pomysł, że zielona tablica? Raczej cała powinna być czarna, a nie tylko środek.

 

Fotel był wykonany z kompozytu (prawie jak Trabant) i był zwykle koloru brązowego.

 

TUTAJ masz cały walakround wnętrza Spita z objaśnieniami co do czego.

 

Też popełniłem ten model w malowaniu Zumbacha RF-D EN-951. Bardzo przyjemnie się sklejał. Będę podglądał,

 

Pozdrawiam

Eryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gunze H312 Zdjęcia trochę zakłamują ten kolor

W rzeczywistości porównując do zdjęć oryginału odcienie są podobne

Jaka jest różnica pomiędzy H312 (Pale Green) a Raf Grey Green można zobaczyć tu:

http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=34227+34226

 

Pamiętaj też, że kaczor występował w czterech wersjach, a w zależności od wersji występowały drobne różnice, takie jak różne baterie, inne anteny, wzmocnienia skrzydeł, końcówki śmigła itp.

Ekspertem w tym temacie jest RAV, a dyskusja tu:

viewtopic.php?t=16534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknąłem do instrukcji - wygląda na to, że Tamka popełniła tutaj babola. Lepiej się sugeruj zdjęciami oryginałów. Spitfire'y są akurat nieźle obfotografowane.

 

Pozdrawiam

Eryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Po prostu odwaliłeś kawał porządnej roboty badawczej przy DC-3 i szkoda by było, żeby następny model co najmniej nie dorównał Dakocie.

 

Sam sobie podniosłeś poprzeczkę wysoko, to i wymagania rosną...

 

Pozdrawiam

Eryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Fotel był wykonany z kompozytu (prawie jak Trabant) i był zwykle koloru brązowego.

 

 

Tylko w przypadku BM144 jest taka pewność - widać kawałek fotela na kolorowej fotce. Bez takiego dowodu nie sposób stwierdzić bez wątpliwości w jaki fotel wyposażony był konkretny Spitfire.

 

Ralf, miekkie oparcie fotela było naciągane od góry, mniej więcej jak rękawiczka na dłoń. W modelu jest to źle odtworzone. Kadłub poza kabiną i przedziałem silnikowym - na srebrno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bede podglądał bo sam robie Spita MkVtke z 303ciego RF-A, niestety za produkt wyjściowy mam Fujimi :( gołe to to, ale trudno). Do wnętrza użyłem Humbrola 120 z szarymi domieszkami, tablica jak najbardziej czarna.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ano jest.

Paweł, z tej samej strony mogłeś wziąć walkaround MkIX, byłbyś bliżej sedna problemu linkując tożsame do tematu podwozie z rowkowanym bieżnikiem opon. Goleń i koło, które pokazałeś należą do czternastki i w stosunku do Mk V przeszły dwie poważne rekonstrukcje związane z przystosowaniem Spitfire do funkcji szturmowej i działania z lotnisk utwardzonych. Współczesne warbirds mogą mieć założone bardzo różne kapcie, często są to zgodne wymiarowo opony z przednich kół późniejszych samolotów. Wojenne piątki jeździły na pięknych, gładkich slickach, aż miło popatrzeć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.