ralf Napisano 4 Marca 2011 Share Napisano 4 Marca 2011 Zaczynam pracę nad kolejnym modelem mały In Box Zamierzam go zrobić w jakimś polskim malowaniu I coś tam się powoli robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 4 Marca 2011 Share Napisano 4 Marca 2011 Jakie malowanie, bo nie pokazałeś kalkomanii? Chyba, że jedyne malowanie to te pudełkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 4 Marca 2011 Autor Share Napisano 4 Marca 2011 Prawdopodobnie w malowaniu maszyny Zumbacha Kalek jeszcze nie mam Mam zamiar otworzyć wnętrze i wsadzić tam pilota I pierwsze pytanie który kolor Gunze odpowiada malowaniu wnętrza spita? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 4 Marca 2011 Share Napisano 4 Marca 2011 Niestety chyba żaden. Mieszaj zielony z szarym i żółtym, albo kup sobie farbę "normalnej" firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 4 Marca 2011 Share Napisano 4 Marca 2011 Prawdopodobnie w malowaniu maszyny Zumbacha Kalek jeszcze nie mam Mam zamiar otworzyć wnętrze i wsadzić tam pilota I pierwsze pytanie który kolor Gunze odpowiada malowaniu wnętrza spita? Jest taka farbka nitro C364 i pochodzi ona z zestawu Interior Colors for Aircraft (WW2). Jeżeli nie czujesz wstrętu do innych firm to możesz użyć farbek Pactra A117, Hubrol 78, Model Master 2062 lub 4850. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 4 Marca 2011 Autor Share Napisano 4 Marca 2011 kup sobie farbę "normalnej" firmy. Dla mnie Gunze jest normalna firmą co sądzicie o tej Oprócz pactry nie stosowałem innych farb z Areo więc w przypadku innych farb nie wiem co z czym się je Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 5 Marca 2011 Share Napisano 5 Marca 2011 Widzę, że kolega zabrał się za kolejny ciekawy model. Jestem bardzo rad, że zająłeś się tą wersją Spita Co do farby do wnętrza, to niestety kolega MikeP ma rację. Gunze nie ma dobrego koloru wnętrza do samolotów RAF. Ja również bardzo sobie cenię farby tej firmy, ale jeśli chodzi o ten akurat kolor to używam na przemian Humbrola i Model Mastera. Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 5 Marca 2011 Share Napisano 5 Marca 2011 MM RAF Interior Green jest OK. Humbrol 78 nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 1 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Powoli się robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Trochę dziwnie zielony ten Grey Green wygląda na zdjęciach:) Jaką farbką malowałeś kokpit? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 1 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Gunze H312 Zdjęcia trochę zakłamują ten kolor W rzeczywistości porównując do zdjęć oryginału odcienie są podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Erolek Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Skąd pomysł, że zielona tablica? Raczej cała powinna być czarna, a nie tylko środek. Fotel był wykonany z kompozytu (prawie jak Trabant) i był zwykle koloru brązowego. TUTAJ masz cały walakround wnętrza Spita z objaśnieniami co do czego. Też popełniłem ten model w malowaniu Zumbacha RF-D EN-951. Bardzo przyjemnie się sklejał. Będę podglądał, Pozdrawiam Eryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Gunze H312 Zdjęcia trochę zakłamują ten kolor W rzeczywistości porównując do zdjęć oryginału odcienie są podobne Jaka jest różnica pomiędzy H312 (Pale Green) a Raf Grey Green można zobaczyć tu: http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=34227+34226 Pamiętaj też, że kaczor występował w czterech wersjach, a w zależności od wersji występowały drobne różnice, takie jak różne baterie, inne anteny, wzmocnienia skrzydeł, końcówki śmigła itp. Ekspertem w tym temacie jest RAV, a dyskusja tu: viewtopic.php?t=16534 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 1 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2011 (edytowane) Co do malowania to robię zgodnie z instrukcją Czyli czeka mnie przemalowywanie Edytowane 1 Kwietnia 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Erolek Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Zerknąłem do instrukcji - wygląda na to, że Tamka popełniła tutaj babola. Lepiej się sugeruj zdjęciami oryginałów. Spitfire'y są akurat nieźle obfotografowane. Pozdrawiam Eryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 1 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Wiem wiem Poprawię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Erolek Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Spoko. Po prostu odwaliłeś kawał porządnej roboty badawczej przy DC-3 i szkoda by było, żeby następny model co najmniej nie dorównał Dakocie. Sam sobie podniosłeś poprzeczkę wysoko, to i wymagania rosną... Pozdrawiam Eryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Ralf, posłuchaj Eryka i już nigdy nie zaglądaj do instrukcji Tamiyi w kwestii malowania detali. Dotyczy to wszystkich (przynajmniej tych starszych) modeli tego producenta. Unikaj także ich kalek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 1 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Kalki będą Techmodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Fotel był wykonany z kompozytu (prawie jak Trabant) i był zwykle koloru brązowego. Tylko w przypadku BM144 jest taka pewność - widać kawałek fotela na kolorowej fotce. Bez takiego dowodu nie sposób stwierdzić bez wątpliwości w jaki fotel wyposażony był konkretny Spitfire. Ralf, miekkie oparcie fotela było naciągane od góry, mniej więcej jak rękawiczka na dłoń. W modelu jest to źle odtworzone. Kadłub poza kabiną i przedziałem silnikowym - na srebrno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krosto Napisano 2 Kwietnia 2011 Share Napisano 2 Kwietnia 2011 bede podglądał bo sam robie Spita MkVtke z 303ciego RF-A, niestety za produkt wyjściowy mam Fujimi :( gołe to to, ale trudno). Do wnętrza użyłem Humbrola 120 z szarymi domieszkami, tablica jak najbardziej czarna. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł Czarnocki Napisano 10 Kwietnia 2011 Share Napisano 10 Kwietnia 2011 Wszystko ładnie, model cacy. Tylko wywalili wielki napis DUNLOP a o bieżniku zapomnieli. W odniesieniu do wymiarów opony litery są za wielkie niestety :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 10 Kwietnia 2011 Share Napisano 10 Kwietnia 2011 O jakim bieżniku? http://www.arcair.com/AWA1/401-500/walk456_Spitfire_Williamson/05.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł Czarnocki Napisano 11 Kwietnia 2011 Share Napisano 11 Kwietnia 2011 O jakim bieżniku?http://www.arcair.com/AWA1/401-500/walk456_Spitfire_Williamson/05.jpg No chociażby tutaj jest http://aircraftwalkaround.hobbyvista.com/spitfire2/spit2_12.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 11 Kwietnia 2011 Share Napisano 11 Kwietnia 2011 Ano jest. Paweł, z tej samej strony mogłeś wziąć walkaround MkIX, byłbyś bliżej sedna problemu linkując tożsame do tematu podwozie z rowkowanym bieżnikiem opon. Goleń i koło, które pokazałeś należą do czternastki i w stosunku do Mk V przeszły dwie poważne rekonstrukcje związane z przystosowaniem Spitfire do funkcji szturmowej i działania z lotnisk utwardzonych. Współczesne warbirds mogą mieć założone bardzo różne kapcie, często są to zgodne wymiarowo opony z przednich kół późniejszych samolotów. Wojenne piątki jeździły na pięknych, gładkich slickach, aż miło popatrzeć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.