Skocz do zawartości

Wz-34 AGA 1/35


bondarek

Rekomendowane odpowiedzi

Jako się rzekło, nadszedł weekend i udało mi się trochę podłubać.

 

Teraz kadłub, oczywiście zacząłem od "przyrządu montażowego"

7f9aba95125ac097m.jpg

 

Kilka luźnych elementów, w tyb boczne osłony silnika z żaluzjami

17fece40e1132483m.jpg

 

i prawa strona kadłuba przygotowana do klejenia

ac727929fec2fe7bm.jpg

661c3b60845d1929m.jpg

zdjęcia trochę nieostre ale dziś już nie mam siły poprawiać

 

Jutro wieczorem pewnie kolejny update.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Podziwiam i trzymam kciuki. Sam dłubie takiego od podstaw i tym bardziej podziwiam. Wymiary oparłeś o monografię? Czy nie obawiasz się ze kółka nawiasem mówiąc dość słabe) i ew inne detale mogą potem nie pasować i proporcje autko może mieć popsute?

Co do tej poprzeczki na ramie to nie była prosta tylko wygięta łukowo ponadto była pod ramą a nie wewnątrz ramy - widać na fotce rozszabrowanego pojazdu przewróconego na bok.

Podoba mi się rozwiązanie z tymi amortyzatorami, zawsze zastanawiałem się jak to mogło być rozwiązane.

Co do desek to mogły być też ułożone nie wzdłuż kadłuba tylko poprzecznie? wówczas opierałyby się na ramie i poprzeczki nie były by potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z małym poślizgiem

 

Fajnie ale tę żaluzję to bym z cienkiej blaszki zrobił albo chociaż je pocienił

Dajesz dalej

Żaluzje są z arkusza 0,25 mm a na zdjęciach wyglądają faktycznie troche grubo . Później zrobię zdjęcia bez macro to może będzi się lepiej prezentowało.

 

radett: może jakaś relacja?? edit: Już znalazłem

 

Wszystko oparłem na rysunkach z monografii, gdzieś wcześniej pisałem, że jest tam sporo błędów i kilka razy musiałem przerabiać, teraz też muszę wydłużyć maskę silnika bo nie pasuje do ramy a niestety nie sprawdziłem wcześniej.

Z tą ramą masz rację odszukałem to zdjęcie i teraz też to widzę ale poprawki będe nanosił przed montażem całości i wtedy spróbuję poprawić.

Jeśli chodzi o amortyzatory to podobne rozwiązanie było w którymś ciężarowym Fiacie i nawet w Żuku i wydawało mi się, że będą pasować.

Z deskami to może i tak ale już zostawię tak jak jest.

 

Dzisiaj przygotowałem resztę części kadłuba, jutro jak dobrze pójdzie będę kleił.

 

61def429af0b078dm.jpg

548017445db5abaem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam

 

Święta i długie weekendy nie sprzyjały modelowaniu ale już trochę się obrobiłem i powoli wykańczam kadłub, stan jak widać:

61f96d81254a37d4m.jpg

2fe296157e569cbdm.jpg

51270a4f12efbb79m.jpg

 

Trzeba jeszcze trochę poszlifować.

 

Co do zmiany tematu to faktycznie trochę nie fortunnie to wyszło . Jest tylko mały problem, nie mam już przycisku edycji postów i chyba konieczna byłaby interwencja admina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam wszystkich

 

Wątek lekko przycichł, trochę z braku czasu ale i zainteresowanie nie jest największe ;-), dziś drobna aktualizacja kończę kadłub, zrobiłem nity i zawiasy.

 

c3dcb8b20c84c197m.jpg

ddcc39dc5d10441em.jpg

 

zbliżenie nitów, zmieniłem technikę "nitowania" w stosunku do wieży, wyszło znacznie lepiej. Szczegółowy opis metody znajduje się na http://www.modelarstworedukcyjne.pl/ind ... &Itemid=60

 

b12f2076659c56cbm.jpg

 

Przymiarka wieży

fae04f8ee1936141m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nity na kadłubie są zdecydowanie lepsze.

Czy podział blach na kadłubie będziesz rył później?

Z publikowanych planów wynika, że dolna linia kadłuba w części silnikowej i kabiny, nie była na tej samej wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODZIWIAM I KIBICUJĘ KOLEDZE , TEŻ TAKIEGO WYKONAŁEM

MOŻNA POWIEDZIEĆ PROSTO Z PUDŁA Z MAŁYMI PRZERÓBKAMI

POZDRAWIAM ARNI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nity na kadłubie są zdecydowanie lepsze.

Dlatego usunę wszystkie nity z wieży i będę robił tak jak na kadłubie, kolejne wieczory z kulkami

Czy podział blach na kadłubie będziesz rył później?

Tak, chcę mieć już wszystko i dopiero przeciągnę rylcem, tym bardziej że nie będzie tego dużo

Z publikowanych planów wynika, że dolna linia kadłuba w części silnikowej i kabiny, nie była na tej samej wysokości.

To będą oddzielne elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekk napisał(a):

Z publikowanych planów wynika, że dolna linia kadłuba w części silnikowej i kabiny, nie była na tej samej wysokości.

 

To będą oddzielne elementy.

Po pierwsze:

Płyta boczna części silnikowej i płyta boczna części "kabinowej" to dwie różne płyty

Po drugie:

linia podłogi płyty bocznej części "kabinowej" jest wyżej niż dolna krawędź płyty bocznej silnikowej bo ta ostatnia ma "fartuch" który jest jej częścią integralną.

Czyli zbierając wszystko do kupy :

- linie podziału blach na boku kadłuba - tylko w pionie.

- czeka cię doklejenie "fartucha" do części dolnej płyty bocznej silnikowej i co za tym idzie szpachlowanie tego połączenia aby go nie było widać co jest trochę kłopotliwe i dodatkowo pracochłonne.

ale poza tym nieźle tak trzymać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

- linie podziału blach na boku kadłuba - tylko w pionie.

- czeka cię doklejenie "fartucha" do części dolnej płyty bocznej silnikowej i co za tym idzie szpachlowanie tego połączenia aby go nie było widać co jest trochę kłopotliwe i dodatkowo pracochłonne.

właśnie taki mam chytry plan a co do "kłopotliwości" i "pracochłonności to już niewiele zmienia ale jak będę robił Wz-28 to lepiej się zorganizuję

ale poza tym nieźle tak trzymać

dzięki staram się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jestem na wakacjach, "ładuję akumulatory":)

Hmm, a co to są wakacje?? Szczęściarz, mogę pomyśleć w wolnej chwili o nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że masz na myśli nr 318 czyli wz 28 i wz 34?, monografia jest w wielu miejscach ułomna (zwłaszcza rysunki). Kółka od AGI warto by usprawnić i powiększyć bo są jak by za drobne. Sama monografia zresztą ma rysunki z różnymi wymiarami kół i o różnych wymiarach pojazdu mimo iż to niby rysunki w 1/35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam po urlopie

 

Rozumiem że masz na myśli nr 318 czyli wz 28 i wz 34?, monografia jest w wielu miejscach ułomna (zwłaszcza rysunki). Kółka od AGI warto by usprawnić i powiększyć bo są jak by za drobne. Sama monografia zresztą ma rysunki z różnymi wymiarami kół i o różnych wymiarach pojazdu mimo iż to niby rysunki w 1/35

 

Posiłkuję się oczywiście tym numerem i masz rację jeśli chodzi o jakość rysunków (gdzieś na początku wątku też chyba o tym pisałem) dlatego staram się konfrontować to ze zdjęciami ale i tak wiele robię "na czuja" . Postaram się żeby wyglądało to choć trochę jak Wz-34.

 

Z przyczyn technicznych zdjęcia będą w przyszłym tygodniu, poprawiłem nity na wieży i dokończyłem kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie, i na czym się tu opierać, jak ta monografia jest ułomna, a jeszcze inna również. Nawet repliki są różne i tak szczerze, to nie wiadomo która jest poprawna. Moim zdaniem nie ma prawidłowej repliki, każda ma jakieś niedociągnięcie. A tak swoją drogą, to może zamiast mówić, że wydania są do kitu, jakieś inne podpowiedzi i materiały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.