Skocz do zawartości

Wz-34 AGA 1/35


bondarek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Stawiam, że skrzynka akumulatora nie jest na swoim miejscu.

Ten fragment z książki (s.35) to stwierdzenie p. Ledwocha a nie informacja źródłowa. Ponadto "akumulator umieszczono na podłodze" - czy z tego opisu wynika, że jest po prawej stronie obok kierowcy??

W instrukcji jest zapis:

(...) Na prawej ścianie zamocowana jest gaśnica i pompka powietrza.

Wewnątrz samochodu jest akumulator. (...)

Jak Ci napisałem skrzynka akumulatora jest pokazana na rysunkach na stronach 30 i 33 Monografii.

 

Co do desek - opieram się na zapisie z instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Myski wywołał wilka z lasu :

Deski były poprzecznie do osi auta - przyjrzyj sie zdjęciom rozbitych lub porzuconych. Widać to np na zdjęciu rozszabrowanego wz 34 (tym z otwartym parasolem leżącym przy wozie) - zwracałem ci na te deski uwagę na początku wątku.

Co ciekawe w tym samym pojeździe skrzynki amunicyjne sa na podłodze. Co do gaśnicy to na innym słynnym zdjęciu porzuconego wz 34 II (czyli tego co robisz) widać uchwyt na gaśnicę znajdujący się przy drzwiach tylnych. Gaśnica chyba też była deczko mniejszej postury niż zrobiłeś.

Akumulator, to tak jak Jarekk ci zaznaczył - był w podłodze co widać na rysunkach we wspomnianej monoografii. Co do opisów w monografii to nie ufałbym im zbytnio bo zawierają wiele błędów ale akurat rysunki o których mowa to przedruk oryginałów więc o błędach raczej mowy być nie może. W monografii co prawda rysunek POGLĄDOWY przekroju pojazdu (przedruk tablicy nr 1 z Regulaminu...) nie posiada zaznaczonego akumulatora. Takie umieszczenie akumulatora jak zrobiłeś natomiast jest w przekroju barwnym w TBiU nr 56, który to przekrój jest jakby ubarwionym (w przenośni i dosłownie) tym samym rysunkiem zawartym w monografii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

No i się zaczęło

Koncepcja akumulatora "pod podłogą" wydaje się bardzo rozsądna szczególnie pod względem konstrukcyjnym i obsługowym. Jednym słowem tam właśnie przeniosę skrzynkę tym bardziej że jeszcze nie jest przyklejona

Problem z podłogą jest niestety poważniejszy bo już jest zamontowana i chyba nie zdecyduję się na próbę jej demontażu, obawiam się że rozpadnie mi się cała konstrukcja i nie starczy mi cierpliwości żeby to znowu zmontować. Tak więc podłoga zostanie taj jak jest ... przynajmniej w tym egzemplarzu

 

Ale zerknąłem przy okazji na zdjęcia pod kątem desek i znalazłem takie coś

da9c48ddca69b4c1.jpg

czy to coś oznaczone strzałką to nie jest deska podłogi?

tu oryginał

e99e2bdd15fdc9a8.jpg

źródło

http://odkrywca.pl/forum_pics/picsforum22/fot_796.jpg

 

radett: istotnie pisałeś o deskach poprzecznych ale było to w kontekście mocowania desek na legarach a nie stwierdzenie że deski podłogi były ułożone poprzecznie dlatego nie zwróciłem na to należytej uwagi

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam wszystkich obserwujących i przepraszam za opóźnienia ale robota, robota i brak czasu

 

no ale dość narzekania, coś tam jednak dłubię a to stan obecny, koła na razie tylko z jednej strony i jeszcze nie ma błotników z tyłu no i wszystko zmontowane na tymczasowym kleju więc trochę krzywo

 

3ec6919e571a96e5m.jpg

2ce7557b96a8bb43m.jpg

f20f5956b58f5a53m.jpg

 

 

co do podłogi to nie będę tego już zmieniał w tym egzemplarzu bo nigdy go nie skończę a jeszcze tyle szlifowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła zrobiłem od podstaw, jedną sztukę oczywiście , materiał to Miliput, niestety nie mam zdjęć z okresu produkcji ale wyglądało to tak:

1. Przygotowałem oponę z obręczą

2. Rozwałkowałem cienki pasek Miliputa (ok 1 mm grubości) przyciąłem na szerokość opony

3. Wytłoczyłem bieżnik specjalnie przygotowanym przyrządem

4. Zanim masa całkowicie stwardniała owinąłem koło bieżnikiem

a potem to już szpachlowanie, szlifowanie, szpachlowanie itd.

 

na koniec z rozwałkowanego placka Miliputa wytłoczyłem felgę i zmontowałem w całość. A później już tylko żywica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 10 months later...

Witam wszystkich, szczególnie najbardziej wytrwałych

 

Mam nadzieję, że jeszcze mnie pamiętacie , trochę czasu minęło od ostatniej aktualizacji, niestety "roboty modelarskie" idą jak po grudzie. Na dodatek odlewanie kół to nie była tak prosta operacja jak mi się wydawało na początku, mam teraz worek kół które do niczego się nie nadają . Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, generalnie zbliżam się do końca.

 

Stan na dziś:

 

3e5b8b00d5aa663am.jpg

d84bd68ecdf7c2dam.jpg

3e9d8c6294de397fm.jpg

6b99d9dacecb3ec0m.jpg

No i czas na malowanie, może uda się na 11-go listopada (poprzedni post był z 12-go listopada rok temu ), a budowę zacząłem w marcu 2011 czyli wyjdzie 1,5 roku, mało imponujący wynik

 

Bondarek zapytam wprost sprzedałeś model skali72?

Sprzedać nie sprzedałem ale istotnie posłużył do przygotowania form, natomiast nie wiem jaki jest aktualnie stan zaawansowania tego projektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.