Skocz do zawartości

Porsche 956 Tamiya 1:24


Stefanrsko

Rekomendowane odpowiedzi

Lakiery bezbarwne (połysk, półmat/satin i mat) również są niezbędne w każdym warsztacie modelarskim. Oprócz nadawania określonej powierzchni ostatecznej, lakiery zabezpieczają również powierzchnię lakierniczą. Jeśli chodzi o cywile to połyskiem malujesz karoserię, a matem te części, które powinny być matowe.

 

Powiem szczerze, że na spray'ach bezbarwnych się nie znam, gdyż lakiery natryskuję aerografem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam Motipa Dupli bezbarwnego błyszczącego w sprayu (tylko w czarnej puszce) i nie narzekam. Ładnie kryje powierzchnię i nie wchodzi w konflikty z kalkomaniami kładziony pod i na nie. Tylko bezbarwnego matu i półmatu w sprayu nie dostaniesz. Zresztą byłby mało funkcjonalny - chyba, że do zastosowania na dużych powierzchniach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakiery, farby i inne pierdoły pozamawiane, więc w międzyczasie dokończyłem półosie i zabrałem się za malowanie podwozia.

 

Półośki:

 

dsc06551.jpg

 

dsc06552.jpg

 

Tak się teraz zastanawiam czy nie dokupić elemntów fototrawionych do tego modelu, bo te tarcze jakoś tak średnio się prezentują. Chociaż z drugiej strony felgi i tak są takie, że nie będzie w ogóle widać tarcz, chyba żeby zdejmować koła.

 

Podwozie, w jednym miejscu konieczny był lekki szlif, co prawda nie malowałem teraz tego elemntu ale będzie na zaś:

 

dsc06547e.jpg

 

 

Lekkie maskowanie taśmą i pierwsze dwie warstwy Flat Aluminium za nami. Wcześniej maznąłem też elementy zawieszenia przedniego na Titanium Gold a kolektory na..Metallic Grey

 

dsc06555l.jpg

 

 

Dalej poszło w miarę gładko, tak się prezentuje efekt końcowy, a w zasadzie przejściowy. Może na zdjęciach tak tego nie widać, ale super idealnie nie jest. Jednak na chwilę obecną chyba nie jestem w stanie lepiej tego pędzlem pomalować

 

dsc06562jp.jpg

 

dsc06560yd.jpg

 

dsc06559m.jpg

 

dsc06558y.jpg

 

Na deser oponki ze startym bieżnikiem, dostało się do nich rochę srebrnych opiłków z farby lub innego syfu, więc wyglądają teraz jak po krótkim wyścigu

 

dsc06563.jpg

 

Zastanawiam się czy boki opon też tak przeszlifować przed kładzeniem kalek, bo jak widać na poprzednich zdjęciach jest też na boku taki bieżnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie radziłbym Ci abyś kupił blaszki fototrawione, ale tym razem tego nie zrobię. Dlaczego ?

 

Bo jeśli traktujesz ten model jako swego rodzaju trening i wprawkę w podstawowych etapach klejenia, to moim zdaniem powinieneś się skupić właśnie na czystym i schludnym sklejeniu i wymalowaniu swojego Porsche.

 

Na blaszki przyjdzie jeszcze czas

 

Działaj dalej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy boki opon też tak przeszlifować przed kładzeniem kalek, bo jak widać na poprzednich zdjęciach jest też na boku taki bieżnik.

Jeśli kalki będą zachodzić na przeszlifowaną oponę to stanowczo odradzam przecierkę gdyż kalki będą odpadać i żadne płyny na to nie pomogą.

Zamiast kupować spraye proponuję zainwestować w kompresor i aero, z pozoru jest to dość duży wydatek ale szybko przekonasz się ile zaoszczędzisz na sprayach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jeśli traktujesz ten model jako swego rodzaju trening i wprawkę w podstawowych etapach klejenia, to moim zdaniem powinieneś się skupić właśnie na czystym i schludnym sklejeniu i wymalowaniu swojego Porsche.

 

No właśnie. W takim wypadku lepiej sobie je narazie darować, narazie skupiam się na w miare czystej i dokładnej pracy

 

Jeśli kalki będą zachodzić na przeszlifowaną oponę to stanowczo odradzam przecierkę gdyż kalki będą odpadać i żadne płyny na to nie pomogą.

 

Ok, już wiem o co chodzi

 

Zamiast kupować spraye proponuję zainwestować w kompresor i aero, z pozoru jest to dość duży wydatek ale szybko przekonasz się ile zaoszczędzisz na sprayach.

 

Hm, zastanawiałem się nad tym długo, ale mam na chwilę obecną pare "przeciwwskazań". Po pierwsze to mój pierwszy model, nie wiem jak wyjdzie i czy na tyle mi się to spodoba żeby składać dalej (chociaż czuję że kolejne modele będą ). Po drugie, nie mam nawet gdzie trzymać tego całego kompresora itd. Wynajmuję mieszkanie jako student i już tak mam taką graciarnie że...aż strach pomyśleć o przeprowadzce No i ostatnie - kasa. Na chwilę obecną już tyle wydałem że i tak łapę się za głowę...zobaczymy jak będzie dalej. Pewnie w przyszłości zakupię tak czy siak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jaki aero. Średnio taki zestaw chodzi po 200-250zł.

Przeglądaj dział giełdy modelarskiej - co jakiś czas ktoś pozbywa się kompresora w atrakcyjnych cenach, a co do aerografu - allegro - zwykły, dla początkującego kupisz już za 50zł - taki w zupełności ci wystarczy ( dysza 0.3mm, duży zbiorniczek na farbę, łatwość obsługi).

Na allegro tez zdarzają się całe zestawy w atrakcyjnych cenach.

Warto odłożyć kasę na taki sprzęt, bo koszta dość szybko się zwracają ( o czym pisał Tornado ).

 

Powodzenia w dalszych pracach.

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Na chwilę obecną już tyle wydałem że i tak łapę się za głowę...

Kolego, jak modelarstwo wciągnie Cię na całego to koszty mogą pójść w grube tysiące!

Ja sobie kiedyś dla jaj zrobiłem podsumowanie wydatków po niecałych 4 latach zabawy w jednym sklepie internetowym w którym się dość często zaopatruję. Się naprawdę uzbierało!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam bardzo popularnego aerografu ew-770. Jego koszt to ok 130-150zł ale dosyć dobrze spełnia swoje zadanie. Jednak zanim doszedłem ładu z tym sprzętem musiałem pobawić się ustawianiem dyszy [żeby nie licowała się z końcówką, i nie cofała powietrza z powrotem do zbiornika]. Poza tym, nie wiem czy to prawo serii czy nie, ale sama igła nie była idealnie prosta - trochę pracy papierkiem ściernym i jest dobrze. Aha, jeszcze dodam od siebie, że problem czyszczenia rozwiązało u mnie nitro. Mówi się, że żre uszczelki, ale ja od dawna nawijam zwyczajną nitkę i trzyma, dobra również do regulacji pozycji dyszy. Może widziałeś ten tutorial, jeśli nie to zerknij, może się przyda:

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 years later...

Temat do zamknięcia :) niestety modelu nie udało się ukończyć...ale iskierka do modelarstwa została i zaczynam od nowa. Tym razem z 911 GT2 i mam nadzieję, się uda. Jak zacznę założę nowy wątek. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Stefanrsko napisał:

Temat do zamknięcia :) niestety modelu nie udało się ukończyć...ale iskierka do modelarstwa została i zaczynam od nowa. Tym razem z 911 GT2 i mam nadzieję, się uda. Jak zacznę założę nowy wątek. Pozdrawiam!

nie zniechęcaj się - życzę powodzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.