Przemek - MaXus Napisano 22 Maja 2011 Share Napisano 22 Maja 2011 W czasie, kiedy schnie szpachla na Foce lub Mustangu postanowiłem ruszyć z czymś nowożytnym. Wybór padł na helikopter o bardzo ciekawej i pełnej niepewności historii. Myślałem w sumie, że projekt został zaniechany ale teraz przeczesując sieć w poszukiwaniu zdjęć okazuje się, że nie wyparł go (oraz jego jednomiejscowego brata) całkowicie Mi-28 a do produkcji zostały przyjęte wszystkie 3 maszyny. Trochę informacji na podst.Wikipedii oraz materiałów znalezionych w sieci: Tak więc Ka-52 Aligator to dwumiejscowy, ciężki śmigłowiec bojowy, którego projekt powstał w 1987 roku. Konstrukcja wykorzystuje układ dwóch współosiowych, przeciwbieżnych wirników nośnych. Cecha ta charakterystyczna jest dla wszystkich śmigłowców biura Kamowa i pozwala na eliminację śmigła ogonowego. Ka-52 to modyfikacja jednomiejscowego Ka-50 na potrzeby stworzenia śmigłowca dowodzenia i organizowania pola walki, bez zmniejszania przy tym jego możliwości aktywnego prowadzenia ognia w każdych warunkach pogodowych. Jedną z ciekawostek dotyczących Ka-50 oraz Ka-52 jest zastosowanie w nich foteli wyrzucanych. Model będzie przedstawiał jeden z trzech prototypowych egzemplarzy, najprawdopodobniej o numerze 061 (do takiego są kalki ;o)) - cechą go wyróżniającą był radar obserwacji przestrzeni powietrznej (lub jego makieta) umieszczony nad kabiną załogi (w późniejszym okresie przenoszony pod dziób lub w ogóle usuwany). Malowanie wersji pudełkowej to w ogóle z jakiejś wystawy chyba: i nie specjalnie przypada do mojego gustu więc chciałbym zrobić jej późniejszą modyfikację (będzie trudniej, bo kalki trzeba będzie zrobić samemu :-/ ale zaryzykuję - chyba, że jakość mnie nie zadowoli): Jakikolwiek jednak egzemplarz będzie wybrany, uzbrojenie wrzucam zestawowe (takie tylko mam, ale myślę, że nie byłoby to dużym odstępstwem, skoro to wszystko z faz testowych) Na deser pierwsza fotka przemycona z tajnych hal produkcyjnych Kamowa: Plastik Zvezdy jakiś taki inny - miękki. Zobaczymy jak będzie w obróbce się sprawował. Źródło dwóch pierwszych zdjęć: airliners.net źródła ostatniego z powodów wysokiego stopnia utajnienia niestety nie mogę ujawnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stakor1 Napisano 22 Maja 2011 Share Napisano 22 Maja 2011 No brawo Dokładnie tan sam szary 061 swego czasu zrobiłem, tyle, że Italerkę. Widzę zresztą, że Zvezda sie bardziej nadaje do tego ezgemplarza bo Italerki prżd trzeba było zmieniać miliputem. Kalki rzeczywiście sprawiły problem - chodzi o kolor żółty, który się kiepsko drukuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szarymouse Napisano 22 Maja 2011 Share Napisano 22 Maja 2011 Racja zvezda jakaś miękka jest. Kiedy budowałem PE-8 miałem czasem wrażenie, że kadłub jest z gumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 22 Maja 2011 Share Napisano 22 Maja 2011 To ciekawe. Su-39 Zvezdy poza marnym spasowaniem oferuje chyba najtwardszy plastik z jakim miałem do czynienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maslav Napisano 22 Maja 2011 Share Napisano 22 Maja 2011 Z Białorusi przywiozłem większość modeli latających ZVEZDY (samoloty, śmigłowce) i kilka pojazdów ale szczerze mówiąc nie zauważyłem żeby plastik różnił się czymś od modeli innych firm. Fajne są te ruskie śmigłowce, tego akurat mi brak więc chętnie zobaczę co ci z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 29 Maja 2011 Autor Share Napisano 29 Maja 2011 A więc ... wzmianka o fotelu nie była przypadkowa. Właśnie on poszedł na pierwszy ogień: fotel K-37, nie jest to co prawda Neomega ale satysfakcja z próby zbliżenia do pierwowzoru na pewno większa. Przed: i po zmianach: Odnośnie składu plastiku, to napisałem tylko, że akurat ten egzemplarz tak ma, nie uogólniałem na całą Zvezdę . Mam jeszcze Ka-50 i plastik również miękkawy ale już np. w Mi-26 normalny. Te Kamovy kupowałem zaraz po pojawieniu się ich na rynku (kilka lat temu), może akurat taki skład plastiku wtedy mieli, albo jakaś partia wyszła dziwna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 30 Maja 2011 Autor Share Napisano 30 Maja 2011 Kadłub modelu składa się z czterech części, trochę podobnie jak w rzeczywistym pierwowzorze, gdzie filozofia jest taka, iż tył jest wspólny dla obu maszyn (Ka-50, Ka-52), natomiast część kabinowa zależnie od modelu. Ponoć to rzadko praktykowane u Rosjan, tak gdzieś wyczytałem. Tak więc, aby ustrzec się ewentualnych zwichrowań kadłuba, mogących wystąpić przy tylu sporawych elementach, najpierw skleiłem przód z tyłem lewej strony, następnie po ukończeniu wnętrza kabiny oraz mocowania wirnika, dokleję i spasuję pozostałe ćwiartki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 4 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 4 Czerwca 2011 Na biało: http://i90.photobucket.com/albums/k260/ ... G_6402.jpg Na czarno: Na kolorowo: Radosna twórczość na tablicy to imitacja jakiegoś ekranu, malowana od ręki. Myślałem, żeby wkleić tam jakiś wycinek z kolorowej gazety, ale tak jest bardziej naturalnie moim zdaniem. Jedynie po przeschnięciu wyrównam krawędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 12 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 12 Czerwca 2011 O, jak tu fajnie na "nowym/zmodyfikowanym silniku" . Zaległe prace: Mój ulubieniec z aktualnej, warsztatowej trójki. Cały tydzień, w wolnych chwilach, przygotowywałem się do zrobienia wirnika. Niestety spora część elementów wyprasek ma widoczne linie łączenia form, gorsze jest jednak minimalne ich przesunięcie, co przy małych elementach przysporzyło mi trochę pracy i tyleż samo (albo i więcej) czasu straciłem na szukanie kilkumilimetrowych regulatorów kątów położenia łopat wirnika - sam do teraz nie mogę się nadziwić, że udawało mi się za każdym razem jakoś je odnajdywać . Do tego przez połączenie własnego gapiostwa oraz niewielkich (ale jednak) błędów w jego konstrukcji, próby montażu skończyły się prawie tragicznie. Na szczęście ostało na kilku połamaniach i pęknięciach. Wydłużył się jednak jeszcze bardziej cykl produkcyjny ze względu na dorabianie uszkodzonych detali. Koniec końców jednak, z efektu finalnego jestem w miarę zadowolony a dzięki połamaniu głównej osi i zastąpieniu jej tulejkami mogę teraz cały ten majdan montować i demontować w każdej chwili a i śmigiełka będą się kręciły!. Oto bohater: Wczoraj i dziś: Zamontowana podstawa wirnika, doklejone pozostałe ćwiartki. Przerobiłem trochę działko 30mm. Zestawowa lufa poza wspomnianym przesunięciem form, była za krótka oraz miała zbyt dużą średnicę u nasady. Tak to się wstępnie prezentuje (wirnik i działko wsunięte czasowo na potrzeby zdjęć): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 22 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 22 Czerwca 2011 Ponieważ proponowany przez Zvezdę wygląd wyrzutni rurowej niekierowanych pocisków rakietowych S-8, różni się sporo od oryginału, zdecydowałem się ją przerobić. Przeróbka o dziwo nie zajęła mi wiele czasu. Zostało posklejać, obrobić tu i tam oraz poprawić (nawiercić) otwory na tyle wyrzutni. Oryginał: Zvezda (z lewej ) oraz przeróbka po prawej: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 22 Czerwca 2011 Share Napisano 22 Czerwca 2011 Nieźle. Z czego te lufy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 22 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 22 Czerwca 2011 Nieźle. Z czego te lufy? To tulejki zaciskowe na przewody elektryczne. Są z miedzi, więc dużo przyjemniejsze do obróbki niż igły lekarskie, jest sporo różnych średnic, no i cena "groszowa". Jedyna wada, to ich długość, ale tu akurat było to pomijalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 28 Czerwca 2011 Utknąłem i trochę zagubiłem się na uzbrojeniu . Po przeróbce wyrzutni S-8 przyszedł czas na przeciwczołgowe rakiety AT-12 Wichr. Niestety minus zestawu - lekkie przesunięcie na łączeniu form, szczególnie jest uciążliwe przy wszelkich okrągłościach. Ponieważ zniechęciłem się po kilku próbach poprawienia zestawowych rakiet a na nowe nie mogłem znaleźć rurek fi 2mm (uszne patyczki mają 2,4mm, na wykałaczki się obraziłem), postanowiłem znowu utrudnić sobie życie i zrobić podwieszenie wraz z pociskami powietrze-powietrze Igła-B. Teraz, po godzinach spędzonych nad wieszakiem i pogodzeniu z wykałaczkami, lekko pukam się w czoło. Cóż, kiedy i tak jest po ptokach : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 2 Lipca 2011 Autor Share Napisano 2 Lipca 2011 Grzęźnięcia ciąg dalszy. Na szczęście, to mam nadzieję był najżmudniejszy etap dot.uzębienia aligatora ;o). Materiał wyjściowy oraz efekt, później lepsze zdjęcia mogę spróbować zrobić, jeśli kogoś zaciekawi prócz mnie :-> : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 3 Lipca 2011 Autor Share Napisano 3 Lipca 2011 Składowe jednego z podwieszeń. Kolory to mieszanki: stelaż: MM1562E+MM1728E, wyrzutnie: MM1711E+MM1710E, aby w miarę dopasować do rzeczywistych. Choć jak widać chociażby na wcześniej załączonym fragmencie, co wypust/wersja to inna tonacja. Całość jeszcze będzie delikatnie wycieniowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 3 Lipca 2011 Share Napisano 3 Lipca 2011 Świetna robota. To będzie niezły model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 3 Lipca 2011 Autor Share Napisano 3 Lipca 2011 Świetna robota. To będzie niezły model Dziękuję. Dzięki za kredyt wiary, też chciałbym, żeby te godziny dłubania nie poszły na marne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 9 Lipca 2011 Autor Share Napisano 9 Lipca 2011 Dodatkowy zbiornik paliwa zdaje się. Bryła niby prosta a z wykonaniem jakoś tak pod górkę poszedłem . Na szczęście już koniec i niniejszym oświadczam zakończenie prac nad podwieszeniem. Kolejne etapy powstawania: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 9 Lipca 2011 Share Napisano 9 Lipca 2011 To nie dodatkowy zbiornik paliwa, to kontener na aparature pomiarową do badań w locie. Co nie zmienia faktu, że Twoja robota cały czas trzyma wysoki poziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 9 Lipca 2011 Autor Share Napisano 9 Lipca 2011 To nie dodatkowy zbiornik paliwa, to kontener na aparature pomiarową do badań w locie. Dzięki za sprostowanie, właśnie nie byłem pewien a nigdzie nie mogłem znaleźć nic konkretnego na temat tego ustrojstwa. Wiesz może po jakim haśle-kluczu szukać informacji o nim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 9 Lipca 2011 Share Napisano 9 Lipca 2011 W starych artykułach w Lotnictwie i nowej Technice Wojskowej nt. prób Ka-50/52 były zdjecia z tym kontenerem na podwieszeniu, ale nigdy nikt nie podawał konkretnego oznaczenia. Pewnie po prosty jest to skrzynka z prowadnicami do rejestratorów z doprowadzonym wewnątrz zasilaniem i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 16 Lipca 2011 Autor Share Napisano 16 Lipca 2011 Dzięki Mikele, wszystko jasne. Prace idą bardzo powoli do przodu, odszczekuję przy tym info o za krótkiej zestawowej lufie, coś mnie się pomieszało - jest całkiem dobra. Niemniej, podczas kolejnego przymierzania działka, wydała mi się zbyt goła wnęka je mieszcząca, dlatego też postanowiłem jednak trochę bardziej je upodobnić do rzeczywistego. Tradycyjnie - idealnie nie jest, ale o dziwo jak na moje możliwości i skalę jestem całkiem zadowolony, dojdą potem do tego jeszcze instalacje, to wrzucę dla porównania oryginał. Użyte materiały to igły, druciki, wykałaczki, blaszka offsetowa, plastik, mikrowiertełka - to w zasadzie mój żelazny zestaw tuningowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stakor1 Napisano 16 Lipca 2011 Share Napisano 16 Lipca 2011 Bardzo ładne puszecznoje ustrojstwo ci wyszlo! to kontener na aparature pomiarową do badań w locie. Wiesz może po jakim haśle-kluczu szukać informacji o nim? Najlepiej po kluczu: контейнер малогабаритных грузов ;) BTW - właśnie zobaczyłem, że kalki do tej wersji robi Begemot. Tylko nieststy trzeba ściągać z Rosji lub Ukrainy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 16 Lipca 2011 Autor Share Napisano 16 Lipca 2011 Najlepiej po kluczu: контейнер малогабаритных грузов No fakt, poprzez cyrylicę całkiem nowe, ciekawe informacje można znaleźć, ale tutaj pytanko: po twojej wskazówce znalazłem KMGU - zasobnik do bomb małogabarytowych (który zresztą również na zdjęciach Kamowów widziałem) - kształt walcowaty, na ten prostopadłościenny rejestrator dalej nie mogę trafić . O kalkach Begemota wiem, można też na nie trafić na eBay'u. Najprawdopodobniej je zakupię, dojrzewam tylko do decyzji pożegnania się z kilkudziesięcioma złotymi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stakor1 Napisano 16 Lipca 2011 Share Napisano 16 Lipca 2011 Racja - mój błąd ;P KMGU to rzeczywiście coś innego, w książce do któej zajrzałem w KMGU było słowo 'melkich', ale to na pewno to samo. Zapewne jest to więc nie standardowy zasobnik na aparaturę testową. Są zdjęcia z dziewiczego lotu Ka-52, który ma 2 takie zasobniki, po jednym na stronę. Szukałem w książkach o Ka-50 Mazepowa i 50 lat Kamowa Kuzniecowa, ale nic tam nie piszą o tym, pewnie za każdym razem wkładają coś innego. A Begemot - to kiepsko, że w Polsce nie mają przedstawiciela. Ja się zastanawiam nad kupnem ich kalek do koreańskiego HH-32A, ale pewnie sobie prędzej wydrukuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.