arkady Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 Witam, zamieszczę tutaj relację z budowy Tarantuli III f-my Mirage w skali 1/400 (zestaw 40230). To mój drugi model więc wybaczcie niedoróbki - chęci duże, ale ręce lewe:) Również terminologia leży... Kadłub Tu na razie niewiele się dzieje - sklejone połówki Nadbudówki Sklejona i zaszpachlowana część nadbudówek. Okienka to kilka nacięć na czole nadbudówki. Projektant przewidział naklejenie kalkomanii. Zrobiłem tak w przypadku Tarantuli I, ale mi się nie podobało. Postanowiłem trochę je uplastycznić. Wyciąłem cały rząd okien... ...i wstawiłem tam u-kształtki + szpachla (tu: jeszcze nie wyrównane) Zająłem się również tymi osłonami przed wydechem ze startujących rakiet. Przykleiłem, ale mi się nie podobały... Zrobię więc z nich wsporniki dla osłon, które wypiłuję osobno. Górny pomost Tutaj wydawca się nie postarał, wyraźnie kształt ma niewiele wspólnego z III - bardziej pasuje do I Skróciłem pomost... i czekam na materiały, aby uzupełnić dziurkę. Na razie tyle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Forest Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 Kruca, zapowiada się naprawdę fajne maleństwo Może i masz braki w terminologii, skoro tak twierdzisz (ja tam nie zauważyłem ), ale na pewno wiesz co robisz, dla mnie osobiście Tarantula I od III różni się cyfrą w nazwie Nie znam się na tych pływadełkach kompletnie Nie mniej, ciekawy start relacji, trzymam kciuki i oby tak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurayahip Napisano 8 Czerwca 2011 Share Napisano 8 Czerwca 2011 Wyciąłem cały rząd okien A już miałem nadzieję , że wkleisz kawałek przeźroczystej płytki np. z opakowania płyt CD. Maskując okna , malowaniem wyciągnąć można fajny efekt. Wykonując od podstaw , samodzielnie elementy np. poręcze na bokach nadbudówki zwróć uwagę na proporcje. Są zbyt grube zwłaszcza , w stosunku do drzwi obok. Cieszy , że "wkurza" Cię producent co owocuje samodzielna walorką. Nie obawiaj się wymieniać na swoje - masz okazje jak widać zrobić to samo z pomostami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkady Napisano 8 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2011 wkleisz kawałek przeźroczystej płytki Też o tym myślałem, ale za bardzo mi to przypominało 'knight raider'. Plastyk z CD na pewno się nie przyda - jest za twardy i matowi się przy szlifowaniu. Raczej użyłbym jakiegoś przezroczystego PCV z np. okładki. Myślę jednak, że pomaluję wnęki na jakiś niebieski i zaleję 'czymś' co będzie wyglądało jak szybka - 'clearfix' humbrola? Kropelka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurayahip Napisano 8 Czerwca 2011 Share Napisano 8 Czerwca 2011 clearfix' humbrola jeżeli już to tylko to. Ale z płytki akrylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkady Napisano 9 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 9 Czerwca 2011 Mam pytanie: czy ktoś potrafi zidentyfikować, które anteny do czego służą [A, B, C, D, E, F]? Trochę dużo tego ustrojstwa... I jeszcze jedno - co to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maqui Napisano 9 Czerwca 2011 Share Napisano 9 Czerwca 2011 Witam Z chęcią koledze pomogę otóż anteny to: a) radar do naprowadzania pocisków przeciwokrętowych typu Band Stand / Plank Shave b) Radar kierowania ogniem armaty AK - 176 i AK 630 typu MR 123 - Bass Tilt c i d) anteny systemu walki elektronicznej e) antena do przesyłania danych do wystrzelonej rakiety t. Light Bulb f) anteny systemu swój - obcy (IFF) typu chrom - nikiel (Square tie) A to zaznaczone ustrojstwo na drugim zdjęciu to kolumienka telesterowania kołonka - służy do ręcznego kierowania ogniem armat AK-630 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 10 Czerwca 2011 Share Napisano 10 Czerwca 2011 jak chcesz więcej poczytać (ang) to poniżej małe uzupełnienie na szybko D wygląda na Half Hat (MP-405) klik tu masz B czyli podany wyżej Bass Tilt a tu MP-407 (Wine Glass) wygląda na Twoje C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkady Napisano 10 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 10 Czerwca 2011 Dzięki za pomoc, fajne linki:) Kołonka jest tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkady Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 15 Czerwca 2011 Kadłub Wywiercone otwory na bulaje podkleiłem od wewnątrz przezroczystą folią pomalowaną z drugiej strony na niebiesko. Efekt szkła przy tym rozmiarze otworów i grubości kadłuba raczej mizerny... No i jeszcze muszę je dopracować. Nadbudówki Wycięte części nadbudówek uzupełniłem wklejkami z plastiku 0.25 i 0.5 mm. Pokład górny/anteny IFF ('F') i 'Wine Glass' (anteny 'C') Niestety producent się nie popisał: na anteny IFF ('F' na rysunku z poprzedniego postu) przewidział przedziwne 'uszy'. Ściąłem je i zacząłem zastępować bardziej odpowiednimi rusztowaniami. Dodałem pierścienie z drutu 0.3 wokół anten 'C' Maszt górny/podstawa Maszt główny też nie wygląda atrakcyjnie. Zrobiłem go więc sam - myślę że lepiej odzwierciedla jego konstrukcję Pokład/łańcuch kotwiczny W oryginale łańcuch kotwiczny jest wytłoczony na pokładzie. Nie podobało mi się, więc zeszlifowałem go i rozwierciłem wpust łańcucha w kierunku kotwicy. Widoczny 'czopek' trochę ściąłem i opiłowawełm tak, aby choć trochę przypominał kabestan. Dodałem przelotkę. W planie jest syfon odprowadzający łańcuch do komory łańcuchowej i sam łańcuch. cdn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mare_K Napisano 15 Czerwca 2011 Share Napisano 15 Czerwca 2011 Naprawdę niezła robota się zapowiada! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 15 Czerwca 2011 Share Napisano 15 Czerwca 2011 fajnie, że stawiasz pierwsze kroki w waloryzacji - wbrew pozorom niektórym za pierwszym razem trudno przełamać barierę "uszkodzenia" części z zestawu ale jak widać wyżej chociażby na przykładzie masztu nawet bardzo prosta waloryzacja daje często lepszy efekt niż część fabryczna a trening czyni mistrza i jeśli wytrwasz to własne elementy powinny stawać się z modelu na model coraz delikatniejsze i bardziej finezyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurayahip Napisano 18 Lipca 2011 Share Napisano 18 Lipca 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 18 Lipca 2011 Super Moderator Share Napisano 18 Lipca 2011 Pierwszy raz trafiłem na ten wątek - fajnie idzie - z przyjemnością będę zerkał co nowego się wydarzy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkady Napisano 2 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 2 Sierpnia 2011 Witam po przerwie. Małe uzupełnienie. Pokład Pierwsze malowania pokładu (pactra 124) i nadbudówek (pactra a43). Zrobiłem też łańcuch kotwiczny i syfon do komory kotwicznej. Niestety drut 0.3 i oczka 0.7 to szczyt moich możliwości, ale i tak uważam, że wygląda lepiej niż fabrycznie wytłoczony 'ślad' łańcucha. Łańcuch trochę się przetarł przy przeciąganiu przez oczko, więc jest do poprawy. Nawierciłem też otworki pod relingi. Kadłub Kadłub został podmalowany (pactra a43+a46). Niestety po przymiarce do pokładu okazało się, że jest o wiele za wąski... Rozparłem go trochę, ale jak zobaczycie później - niedostatecznie. Kadłub+pokład Kadłub sklejony z pokładem. Niestety pokład wystaje poza kadłub. Coś mi się wydaje, że pośpieszyłem się z otworami na relingi... Pozdrawiam, A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkady Napisano 4 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 4 Sierpnia 2011 Hej, spodobała mi się relacja z budowy czołgu challanger i prezentowany tam BOM (Bill of Materials). Postanowiłem dołączyć się do akcji (zwłaszcza, że modele Mirage - głównie ze względu na cenę i jej korzystny stosunek do jakości - zdają się być idealne dla początkujących). Zakładając, że ktoś zaczyna od kompletnego zera (K: koniecznie, O: można sobie poradzić bez): - (k) Model: kupiłem jakiś czas temu w carrefourze za 5 PLN, ale na allegro można dostać za 7. - (k) Klej: revell contacta z igiełką: ok 14 PLN - (k) Nóż modelarski, ja używam olfa ak-3, w castoramie jest po 17PLN (a przynajmniej był) - (k) Taśma maskująca Tamiya, ok 10 PLN - (k) szpachla: używam gunze mr. dissolved putty, ok 25 PLN (ale można jakiejś innej) - (k) papier ścierny, 400,800,1200, 1500, 2000 (wodny), max 10 PLN. - (k) mini-wiertarka ręczna, z wiertłami (0,3+), ok 20 PLN - (k) druty: w zasadzie można je znaleźć w każdym domu, opcjonalnie można odwiedzic empik (dział z materiałami artystycznymi) - znajdziesz tam grubości od 0,3 mm wzwyż->ok 10 PLN za rolkę. - (k) u-kształtka polistyrenowa, 2 PLN/szt (tu: EverGreen) - (k) wałki polistyrenowe 0,5 mm i 0,7mm: 2 PLN/szt - (k) płytki polistyrenowe, tu 0,3 mm i 1 mm: 1 PLN/szt (allegro) - (k) kawałki okładki PE przezrczystej, można znaleźć w domu. - (k) farby pactra a43, a124,a46 (12 PLN), vallejo grey basalt (9PLN)-> ale tą można zastąpić. - (k) pędzle do farby, 00 i trochę grubszy -> powiedzmy 12 PLN (sztuczne, sklep dla plastyków, marki jak podpadnie) - (k) wykałaczki: do mieszania farbek etc. -> na pewno są w domu - (o) Mata do ciecia: od 20 PLN (niekoniecznie musi być Olfa:)) - (o) drabinki 1/400 Abra (ladders), ok 26 PLN - (o) opóźniacz do akryli, ja używam Gunze mild retarder - ok 15 PLN (uwaga: dobrze działa z pactrą, nie stosować do vallejo) - (o) Wamod, zmywacz do akryli, 9PLN - (o) patyczki lekarskie (takie do gardła) - 5PLN/100szt (do robienia pilniczków, podpierania, przytrzymywania) - (o) trzecia ręka (taki chwytako-przytrzymywacz, b. praktyczny)-> ok 20 pln Oczywiście większość z wymienionych narzędzi/materiałów będzie użyta wielokrotnie -> ale założenie jest, że zaczynamy od '0'. ... kurczakos, to już 142 PLN... (+95 na opcje). TBC Pozdrawiam, A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robo Napisano 10 Sierpnia 2011 Share Napisano 10 Sierpnia 2011 ...mozna by tu kilka pozycji wykopac zakładajac,ze cos tam juz mamy w domu lub pozyskamy w inny sposob.Niemniej jednak cena wyjsciowa 5 złociszy, a cena koncowa robi wrażenie ! To co powiedziec o japonczykach !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkady Napisano 6 Września 2011 Autor Share Napisano 6 Września 2011 Witam, mam pytanie: jaka Pactra jest najbliższa farbie antykorozyjnej (na dno okrętu)? Instrukcja do modelu mówi o Humbrol 60 (Scarlet), ale nie bardzo mogę znaleźć jakiś sensowny odpowiednik. Na forum widziałem, że ktoś używał H73 (Wine), ale tu też kiepsko z odpowiednikiem pactry. Kupiłem pactrę A103 (Rot Braun), ale ta jest zdecydowanie za brązowa. Może bardziej czerwona A6 (Dark Red)? A może trzeba coś mieszać... Proszę o poradę. A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkady Napisano 19 Września 2011 Autor Share Napisano 19 Września 2011 Witam, nie za wiele się ostatnio dzieje. Ale: - kadłub i pokład wyrównane; - kadłub, pokład i nadbudówki wstępnie pomalowane (wymagają poprawek); - rozpocząłem malowanie wewnątrz okienek (Vallejo Panzer Aces: Periscopes); - przyklejony górny pokład (trochę było zabawy, żeby go dopasować); - dodany reling wokół górnego pokładu i schodki w kierunku przyszłej kolonki. Pozdrawiam, A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.