Prop Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Po 3 latach przerwy w modelarstwie (tatusiem mi się zachciało zostać...a potem drugi raz...) zaczynam kończyć swoje stare rozgrzebane projekty. Pierwszy na warsztat trafił Vickers Mark VI B z firmy JB Models. Jako, że każdy mój model jest robiony na podstawie zdjęcia z epoki, więc i tym razem nie może być inaczej. Po wahaniu pomiędzy Agrippą i Aberdeen wybór padł na Aberdeen: I fotki z warsztatu: Dla zainteresowanych mam kilkanaście zdjęć tej wersji z Bovington. Mogę przesłać na priv, bo dużo ważą. Oficjalnie wg producenta model jest w skali 1:76. Mi pasuje, bo tak naprawdę to coś schrzanili i model jest w 1:72. Niestety w modelu do niczego nie nadają się wózki z gąsienicami. A reszta jest jak widać. Model obecnie już pomalowany w kamuflaż, zostaje eksploatacja, zdjęcia wrzucę jak mi Szacowna aparat odda. Zresztą i tak nic więcej przy nim nie zrobię, jeśli nie przeskoczę problemu zawieszenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plastikk Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Będę zaglądał - lubię te ''tankietkopochodne'' czołgi.A i ten był pierwszym po siedmio letniej przerwie jaki zrobiłem.Kiedyś w jakims staarym Model fanie był artykuł o ''produkcji'' tego mikrusa.Łącznie z nitowaniem i nowymi wózkami/gąskami. Przydały by się większe foty a nie miniatury... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prop Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 Kliknij na zdjęcia to się powiększy Co do zawieszenia, to myślę raczej o nabyciu drogą kupna wózków z tego Marka robionego przez ModelTrans: http://tracks-n-troops.eu/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=14_1&products_id=7786 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaroslav K Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 ACE projects. http://www.acemodel.com.ua/?p=projects&l=en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Faktycznie zdjęcia trzeba klikać. Na razie wygląda ładnie. Poprosiłbym o zdjęcia, tylko jak klikam na priv to mi się cytuj otwiera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioter Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Hi, fajnie Ci idzie Co do ACE to mam obawy zwiazane z nitami. Znajac "pasownosc" ich zestawow to bedzie ciezko ich nie uszkodzic. Ciekawy jestem gasek, z zywicy ciezko uzyskac takie cienkie pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prop Posted July 13, 2011 Author Share Posted July 13, 2011 Troszkę się prace posunęły: Na zdjęcia trzeba kliknąć, żeby się powiększyły. To tylko zwykły kamuflaż w kolorach bazowych, ale już mi się podoba. Zostało do zrobienia podwozie (thx Peter), i kalkomania, którą trzeba będzie narysować i wydrukować. Ogólnie nie polecam modelu, sam w sobie zbyt uproszczony, a jak się chce coś zrobić zgodnego z rzeczywistością to droga przez mękę, takie to maleństwo. Ale mi się podoba. Będzie dobrze wyglądał w kolekcji afrykańskiej. Czy ma ktoś pomysł, jaki kolor był z tyłu wieży pod napisem "Aberdeen"? Przypuszczam, że zielony kontynentalny, ale pewności nie mam. Najchętniej przyjmę pomysł z numerem farby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plastikk Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 No i gucio - tylko czy ta spłowiała zieleń nie za jasna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioter Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 afrykanskie sloneczko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prop Posted August 2, 2011 Author Share Posted August 2, 2011 Model na etapie wykańczania. Jutro idzie pod Sidolux, będzie brudzenie, paćkanie, zalewanie, chowanie niedoróbek, ukrywanie błędów, udawanie, że wszystko jest cacy i ok. I mówcie, co chcecie, kiedyś się modeli nie brudziło po dyszel, kiedyś były ślicznie czyste jak z malowni w fabryce. A poważniej... Chciałbym mieć blisko siebie (Opolszczyzna...?!) kogoś, kto mi powie, żebym się walnął i to fest w łeb, jak jeszcze kiedyś mi się zachce kombinować z takim słabym zestawem jak ten. Waloryzowanie też chyba już nie dla mnie. Albo jestem za stary, albo kilka lat przerwy pozbawiło mnie umiejętności i pewności ręki. Zestaw startowy, dla przypomnienia, do JB Models (fuj), zawieszenie z gąsienicami to ModellTrans. Marudzenie: 1. Napis na tyle wieży (Aberdeen)nie zrobiony. A to z powodu, że okazało się, że musiałbym zdemontować całe ustrojstwo anteny ze wspornikami i okablowaniem. Napis był pod tym wszystkim. Już mi się nie chciało. 2. Dalej, jakby wymieniać. Jako, że składałem zestaw z JB (formalnie 1/76 chociaż w rzeczywistości bardzo bliskie 1/72) a gąsienice były 1/72 (wyszło mi z suwmiarki, że 1/70, ale to pewnie mój błąd w sztuce, bo całość mniejsza niż 1 mm) to gąsienice nie wchodziły pod fartuchy antypiaskowe, które już były przyklejone i usztywnione. Nie chciałem odklejać, lekko je odgiąłem do zewnątrz. To spowodowało, że pojawiła się minimalna szpara na łączeniach fartucha z kadłubem. Na gołe oko to ledwo widać, aparat pokazuje prawdę. 3. Następnie. Dorobiłem reflektor-szperacz z boku wieży. Wg źródeł większość Vickersów Mark VI B w 1940 miało je montowane. 4. Dalej. Kalki obecne to zlepek rezerw oraz twórczość własna (godło 6 Armoured Division-białe koło w czerwonym kwadracie). Numer 25 (6RTR) to zlepek dwóch cyfr z dwóch kalkomanii. Teraz widać łączenie, potem nie będzie Jeśli czyta to ktoś tworzący kalki - nie znalazłem na rynku kalek w tej skali dla 6AD, przydałaby się także seria liczb dla regimentów. Klasa mostowa (numer 5 na żółtym kole) skonfundowała mnie. W źródłach są dwie wersje dla tego pojazdu - 5 albo 6. Nie miałem kalki z 6 więc dałem 5 ;) 5. Jakość zdjęć. Tu muszę uczciwie przeprosić. Nigdy nie potrafiłem robić ładnych zdjęć. Te poniżej są robione przy jednym świetle punktowym + lampa błyskowa lub bez lampy. A teraz kolej na zabawę z oglądaniem. Liczę na krytykę sprowadzającą mnie na ziemię. Jakiś kop motywujący też mile widziany ;) PS. Acha. Na jednym zdjęciu jest Stuart Honey - przyszły projekt w obecnym stanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Ale fajne małe szkraby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plastikk Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 No,no - świetny.Kolorki,inwencja własna.Tak trzymaj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Michalski Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 No teraz jeszcze trochę brudzingu i w sumie modeli może być . Jedno trza przyznać upierdliwe te maleństwa i dlatego przestałem je już robić. nie te oczka nie te łapki.35 to jeszcze widzę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioter Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 I on mowi ze za stary..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Skąd ja znam te problemy z wiekiem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skala72 Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 No wreszcie coś ciekawego i "nowego/innego". Ten M3 Stuart to Mirage? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mae Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Super, szacun. Wyszło bardzo dobrze, a model mniejszy od Stuarta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Mam zdjęcia M3A1 Stuart IV jak byś chciał. W prawdzie muzealny, ale zawsze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prop Posted August 6, 2011 Author Share Posted August 6, 2011 Bazylms - oczywiście, że chcę. Mam dużo dokumentacji, ale od nadmiaru w tym temacie nigdy głowa nie boli. Poproszę na mail: sirluk@poczta.fm Panowie, proszę o pomoc. Nie chcę czegoś schrzanić na końcówce. Bez zdjęć, więc opiszę na jakim etapie utknąłem. Po ostatnich zdjęciach poszedł sido, potem poszły washe nautral i brown (z Miga). Teraz chcę kłaść pigmenty (suche). Używam CMK. Pytanie: Czy przed pigmentami daje się jeszcze raz Sido, jako utrwalacz washa, czy można kłaść suche pigmenty bezpośrednio na washe? Nie pamiętam, jak to robiłem dawniej ;( Końcowym etapem będzie bezbarwny mat (używam Pactry akrylowej). Z góry dziękuję za wskazówki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prop Posted August 9, 2011 Author Share Posted August 9, 2011 I skończony. Przy okazji powstała cala galeria. do obejrzenia tutaj: viewtopic.php?f=68&t=28326 Dziękuję za uwagę ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioter Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Eeee tam, pomysl w kategoriach winiarskich (im starsze....) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.