Skocz do zawartości

Honda Civic SiR - Hasegawa 1:24 (JDM, rarytas)


orzech

Rekomendowane odpowiedzi

To drugi model który będę składał w swoim życiu. Model auta na który "polowałem" bardzo długo a z jego zdobycia cieszę się jak z wygrania w totka Model całkowicie nowy - wszystkie elementy jeszcze oryginalnie zapakowane. Rarytas niezwykle ciężko dostępny.

 

Model już nieprodukowany od dobrych kilku lat - Honda Civic SiR (Hasegawa 1:24)- najładniejsza 5 generacja japońskiego producenta. Jedna z najbogatszych wersji SiR z silnikiem 1,6 l DOHC VTEC.

 

Postaram się go zrobić w stylu JDM - będzie zatem nisko, jakiś ciekawy jdm'owy kolor budy i ładna felga.

 

sdc15449a.jpg

 

sdc15453a.jpg

 

sdc15450a.jpg

 

sdc15451a.jpg

 

 

Zdobycie modelu mnie tym bardziej cieszy gdyż sam jestem posiadaczem takiego właśnie auta...

 

sg202072a.jpg

 

Nie będę chyba robił auta na wzór własnego, z niebieskim lakierem. Stworzę raczej coś innego. Choć to jeszcze kwestia do przemyślenia Buda będzie napewno malowana sprayem Motipa. Zatem jeśli ktoś ma jakieś ciekawe propozycje kolorystyczne z tej palety to chętnie zapoznam się z propozycjami.

 

Jeśli ktoś ma na sprzedaż jakieś ciekawe felgi w stylu JDM, najlepiej z jakimś rantem (wielkość ok. 15") lub ma jakieś propozycje co do kół to również proszę o sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie będę chyba robił auta na wzór własnego

Dlaczego

 

W takiej sytuacji, Ja nie mógłbym nie zrobić modelu swojego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz ewentualnie podesłać zdjęcia swojego auta? Może być na PW. Chciałem kupić V gen, ale obecnie mam VI gen .

Model unikatowy, sam za jakiś czas będę próbował go zdobyć. Z miłą chęcią będę śledził wątek.

Powodzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę chyba robił auta na wzór własnego

Dlaczego

W takiej sytuacji, Ja nie mógłbym nie zrobić modelu swojego auta

 

Jak widzisz na powyższym zdjęciu moje auto trochę odbiega od serii więc miałbym trochę "rzeźby" żeby zrobić jak najbardziej wierną kopię (choć nie ukrywam że bym chciał mieć swoje auto w wersji miniaturowej). I nie zbyt czuję się na siłach w dorabianiu detali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to autko niebieskie to twoje? A to czemu ma ono taką zagramaniczną rejestrację?

 

Tak, moje. ...A bo to taka stylistyka Fotka jest poprostu z sesji zdjęciowej i taki był zamysł żeby auto "zalatywało" Ameryką i stąd ta rejestracja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ,bardzo ciekawy model ,choć osobiście strzeliłbym go jak najbardziej seryjnego i zwykłego,ponieważ tuningowanych jest cała masa a taki w pełnej serii zdecydowanie by się wyróżniał:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynamy pracę nad modelem. Zapadła decyzja, że model zrobię na wzór swojego auta. Zapewne nie uda mi się wykonać wiernej repliki ale mam nadzieję, że będzie trochę przypominał oryginał Buda będzie zatem w kolorach niebieski metalic oraz czarny dach i maska.

 

Przedewszystkim główna zmiana w wyglądzie budy to dokładki - przód, tył i boki. Nie są to jakieś "tjunrerskie płetwy" - a delikatne dokładki to ori z katalogu Honda Access - w Polsce praktycznie nie spotykane...

 

I teraz pytanie - z czego wykonać te dokładki? Sama szpachla, polistyren, masa modelarska? Czy połączenie kilku tych materiałów? Nigdy czegoś takiego nie robiłem więc proszę o pomoc jak uformować takie dokładki jak na foto i jak się do tego zabrać..

 

sg201947a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim polistyren, do tego proponuję używać kleju CA [cyjanoakryl] do lączenia i lekkiego "szpachlowania, do tego masa modelarska do pewnych, większych zaokrągleń ponieważ szpachla w dużych ilościach zapada się. Na samym końcu na wykończenie drobnoziarnista szpachla modelarska, podkład, pewnie szlifowanie i lakier .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie używałem, osobiście używam Gunze i Tamiyę. Wiesz czytałem o przypadkach zapadnięcia szpachli nie grubszej niż 1mm. Te szpachle w tubkach używaj do wykończenia, a do kształtowania innych materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że "szkielet" dokładek zrobię z polistyrenu a szpachlą tylko uformuję odpowiedni kształ - wówczas nie powinna się zapaść bo nie będzie w ogromnych ilościach.

 

Nada się szpachla Wamodu?

 

Nie nada się. Do dużych wypełnień użyj szpachli dwuskładikowej chemoutwardzalnej np Tamiya Epoxy Putty. Do dokładniejszych wykończeń drobna szpachla jak Finishers, samochodowa, Magic Sculp etc generalnie taka, która jest rzadsza i da się łatwiej kształtować. Też chemoutwardzalana.

Obróbka na mokro papierem lub gąbką ścierną.

 

Też radzę zrobić szkielet z polistyrenu i go potem wypełniać.

 

Szapchle odparowujące (Tamiya Basic Type, Gunze, Wamod i inne) będą siadać, zapadać się i schnąć wieczność przy grubszej warstwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że "szkielet" dokładek zrobię z polistyrenu a szpachlą tylko uformuję odpowiedni kształ - wówczas nie powinna się zapaść bo nie będzie w ogromnych ilościach.

 

Nada się szpachla Wamodu?

 

Nie nada się. Do dużych wypełnień użyj szpachli dwuskładikowej chemoutwardzalnej np Tamiya Epoxy Putty. Do dokładniejszych wykończeń drobna szpachla jak Finishers, samochodowa, Magic Sculp etc generalnie taka, która jest rzadsza i da się łatwiej kształtować. Też chemoutwardzalana.

Obróbka na mokro papierem lub gąbką ścierną.

 

Też radzę zrobić szkielet z polistyrenu i go potem wypełniać.

 

Szapchle odparowujące (Tamiya Basic Type, Gunze, Wamod i inne) będą siadać, zapadać się i schnąć wieczność przy grubszej warstwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnowałem ze szpachli Wamodu na rzecz szpachli Revella. Myślę że będzie zdecydowanie lepsza.

I cały kształ dokładek zrobię z polistyrenu a szpachlę zostawię tylko na wyrównanie i małe poprawki. A jakieś większe szpary zaleję CA.

 

Narazie pogłębiłem linie podziału i oszlifowałem budę. Więc nie ma jeszcze czego pokazywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Nie miałem wcześniej czasu zajmować się modelem ale od dzisiaj ruszam pełną parą Dzisiaj udało mi się zająć dokładkami i progami. Zrobiłem je kawałków polistyrenu i wstępnie zaszpachlowałem większe szpary. Zapewne po wyschnięciu szpachli i przeszlifowaniu będzie sporo do poprawienia...

 

1qfrjr.jpg

 

34tac6c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszlifowałem i wyrównałem nadmiar szpachlówki. Czy jest jakiś skuteczny sposób żeby ocenić czy wszystko jest równo zrobione czy wymaga dalszego szlifowania bądź kolejnej warstwy szpachli. Podobno dobrze jest położyć szary podkład, zgadza się? Czy po położonym podkładzie i stwierdzeniu nierówności muszę jakoś zeszlifować podkład czy mogę na niego kłaść szpachlówkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, szary podkład sprawia że na wierzch "wyłażą" babole. Na drugie pytanie nie znam odpowiedzi. Nie wiem jak zachowuje się szpachla revella.Jeszcze nie miałem jej w łapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem robić dokładki z przodu, tyłu i progi... już po szlifowaniu

 

2vjc283.jpg

 

Przedłużyłem także nieco tylnią lotkę. Jest to teraz lotka z civica w wersji Noblesse - czyli długa lotka która nie miała przetłoczenia w poprzek i w porównaniu np z wersją SiR 1:1 była cała metalowa.

 

34qok5y.jpg

 

Zobaczymy jak to będzie wyglądać po podkładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buda jest już w podkładzie. Jeszcze drobne poprawki i pójdzie baza. I teraz proszę o poradę...

Dach i maska będą malowane na czarno, reszta na niebiesko. Jak najlepiej wykonać malowanie w takim wariancie i jak zabezpieczać poszczególne elementy? Najpierw malować dach i maskę, zabezpieczyć taśmą a potem resztę budy czy odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Generalnie panuje taka zasada, że najpierw malujemy jasnymi kolorami, a potem ciemnymi. Tak więc najpierw niebieski, czekasz aż dobrze wyschnie, potem taśma maskująca (tutaj mogę polecić ci taśmę Tamiya) i kolor czarny. Następnie kalki i bezbarwny plus ewentualna polerka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że na początku (zaraz po podkładzie) zabezpieczyć taśmą dach i maskę tak aby kolor niebieski ich nie pokrył? Bo chyba bez sensu najpierw malować cały model na niebiesko a potem na tą warstwę bazy kłaść kolejną w innym kolorze na dach i maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz malować całego modelu na niebiesko. Aby uniknąć schodkowego przejścia kolorów to możesz jedną cienką warstwą niebieskiego psiknąć miejsca połączeń kasty z dachem i maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.