stroju Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Zrobiłem inboxa przy okazji wnikliwego przeglądania czy jakiś cześci nie brakuje, w modelach żywicznych się to często zdarza, wyszło nawet że mam o jedną więcej, nr 146, jakby komuś brakowało to mam, co z drobnicą to okaże się przy składaniu, ale wygląda że jest wszystko. Model bardzo ładnie opracowany, klocki wlewowe wyraźnie oddzielone od części i będzie problemów z odcięciem, każda część ponumerowana, odlewy bardzo ładne, żadnych bąbli na częściach, długie elementy mogą być lekko krzywe ale to załatwi się w gorącej wodzie. Instrukcja też jest na wysokim poziomie, jak w modelach plastikowych, choć w wersji mostowej trzeba uważać bo początek jest wzięty żywcem z wersji skrzyniowej i pare elementów tam pokazanych nie występuje, tył ramy szczególnie się różni, od kroku nr 16 jest już prawidłowa wersja rozrysowana, ale po dłuższym przejrzeniu nie ma problemów, poza kanistrami, które są w instrukcji a nie ma w częściach (na fotkach na stronie gotowego modelu też nie ma) i gaśnicy nr115 której też nie ma w częściach,a która się pojawia na obrazku z wersji skrzyniowej a dalej widnieje tylko pusty uchwyt, a na fotkach z galerii na stronie nie ma nawet uchwytu. Galeria gotowego modelu: http://www.minimanfactory.com/en/kraz-255b-tmm-3-akos-szabo-m41/ Ja zamawiałem dodatkowo zestaw powiększony, o drugą kompletną sekcję mostową, (ok 150zł dodatkowo) więc pudełko jest wypełnione po brzegi nawet po wyjęciu wszystkich pianek: A tak wygląda zestaw w wersji podstawowej: 5 worków z częściami, podzielonymi tematycznie, większe elementy luzem, jeden woreczek z przezroczystymi elementami , dwie blaszki i oczywiście instrukcja. Rzut oka na detale: Pomosty: Rama podwozia, wysięgnik do pomostu i krata na koło zapasowe: Na zbliżeniach widać że nawet przewody już są obecne. Szoferka: Blachy, większy arkusz ogólnokrazowy a mniejszy do tej wersji: Zawartość worka z kołami: Opony idealnie pasują na felgi, żadnych szpar po wciśnięciu nie ma. Worek z elementami kabiny i błotnikami: Silnik, zbiorniki i stopnie: Zawieszenie i przeniesienie napędu: Elementy do wersji TMM-3: Szkiełka: Zawartość dodatkowa czyli druga sekcja mostu: No i instrukcja: Chętnie przygarnę jakieś fotki oryginału, bo na razie w internecie jest straszna posucha z tą wersją. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Niesamowity model... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulus Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Dzięki za zawartość. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manas Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Gdybym tylko tak bardzo mie bał się żywicy... ;) Wygląda naprawdę interesująco! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Michalski Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Stroju - pogadaj z Łukaszem Sosnowskim . Podrzuciłem mu spora porcje materiałów o Krazie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulus Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Też się bałem i boję żywicy. Skleiłem do tej pory najwyżej dwa żywiczne kokpity samolotowe, nie mam praktyki z tym materiałem. I tak miałem pół pokoju w pyle żywicznym (szlifowanie na sucho) i ból głowy od oparów cyjanoakrylowego kleju. Teraz będę mądrzejszy w szlifowaniu (na mokro) i w klejeniu (lepsze wietrzenie stanowiska pracy). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroju Posted August 20, 2011 Author Share Posted August 20, 2011 Jak tak Ciebie od klejów bierze to może zbuduj to co ja: Choć ja tylko maluje w tym, kleje i składam w pokoju, dla mnie jest wystarczająco przewiewny. Co do modelu to jeszcze zapomniałem dodać że w tej wersji trzeba spiłować te 3 gniazda na lampki na dachu szoferki, tu nie ma czego takiego, a z instrukcji to bezpośrednio nie wynika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulus Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Musiałbym mieszkanie zmienić, ograniczę się do szerszego otwarcia okien podczas klejenia. Przejrzałem trochę części i znalazłem kilka uszkodzeń (na przykład złamany tylny słupek w drzwiach), ale nic poważnego, czego nie można poprawić bez wysiłku. Czy ktoś będzie robił wersję skrzyniową w polskich oznaczeniach? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Ostrowski Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Niesamowity. Wojtku ile $ jeśli to nie tajemnica, i kiedy warsztat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ł.Sosnowski Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 [...] Czy ktoś będzie robił wersję skrzyniową w polskich oznaczeniach? Ja będę robił, tylko że cywila, w malowaniu Transbudu. Kilka fotek części z wersji skrzyniowej, marne, bo fotograf ze mnie taki sam jak modelarz Na początek fotka rodzinna Skrzynia: Tylna burta: Nadstawki: Mocowanie koła zapasowego: Instrukcja: Warsztat będzie na dniach, bo dokumentację skrzętnie zbieram od ponad roku i mogę się spokojnie zabierać za buowę. Pozdrawiam, Łukasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manas Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 W mordeczke, warsztat z budowy transbudowego kraza! Chyba - zawsze chciałem to napisać;) - zasiądę w pierwszym rzędzie!;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skala72 Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 O w mordę, nie moja skala, ale oglądam i będę podziwiał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulus Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Warsztat będzie na dniach, bo dokumentację skrzętnie zbieram od ponad roku i mogę się spokojnie zabierać za buowę. I co z tym warsztatem, co na dniach zacząć miał się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skala72 Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 PS. 165 EUR tyle dałes za niego ?? Jeżeli tak, to warto było, jeszcze raz, model rewelacyjny i te klosiki z "żywicy". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ł.Sosnowski Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Warsztat będzie na dniach, bo dokumentację skrzętnie zbieram od ponad roku i mogę się spokojnie zabierać za buowę. I co z tym warsztatem, co na dniach zacząć miał się Zaczął się, model jest rogrzebany tylko nie ma na razie fotek Poza tym "na dniach" to dość szerokie określenie Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karol_Max Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 O kurcze tyle żywicy... Ile to waży Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.