Skocz do zawartości

IJN MUSASHI 1:350 TAMIYA


r.kalkowski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 160
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mam pytanie do osób tych które wiedzą jak wygląda kolor kadłuba np. w MUSASHI.

Położyłem już trzy warstwy farby i wydaje mi się że jest za ciemna ale mogę się mylić, kolor bardziej wpada w brąz niż w czerwień.

 

No i następne pytanie a nawet bym to nazwał konkurs

Niestety zakochałem się w flocie Japońskiej z II wojny światowej zakupiłem IJN MYOKO i zestaw blach do niej, no ale jak większość z was, kupuję jak tylko mogę. Postanowiłem dokupić do swoich skromnych zbiorów jakieś towarzystwo dla MUSASHI, MYOKO i planowanego mikołaja (wyczekiwanego) YAMATO Tamki w nowej odsłonie.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Myoko zestaw z flyhawka? Gdzie kupiłeś? Ja na Twoim miejscu dokupiłbym jeszcze jakiś lotniskowiec

Zestaw blach flyhawk kupiłem w Chinach, teraz cierpliwie czekam aż dotrze do mnie kosztował mnie 270 zł z kosztami przesyłki.

Jaki lotniskowiec masz na myśli typu Mogami przerobionego na Lotniskowiec czy jednostkę od podstaw pomyślaną jako lotniskowiec.

Szczerze mówiąc myślałem o jakimś niszczycielu może stawiaczu min.

Ale rozważę taką propozycję i jak kupię to poinformuję od zakupie

Co myślicie o IJN YUKIKAZE i czy Tamki czy Hasegawy??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, pochwal się kadłubem.

 

Nie ma czym, położyłem dopiero trzy warstwy farby miejscami jeszcze podkład przebija.

Z tego co widzę to muszę wszystko zetrzeć i jeszcze raz od początku tylko obawiam się że odklejania i przyklejania nie wytrzymają elementy fototrawione.

Wieczorem zrobię zdjęcia i wrzucę na forum.

Wnioski jakie mi się nasuwają to że lepszym podkładem do robienia pasów opancerzenia jest podkład Valejo niż 500 Gunze. Pierwszy ma gorszą przyczepność do podłoża. Valejo i Gunze 500 pomimo położenia grubszych warstw nie zaklejają mikro detali np. nity w moim przypadku wklęsłe.

 

abir24dziękuje za linka właśnie takiego przeglądu sytuacji w skali 1:350 poszukiwałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję waszej pomocy, jestem w trakcie kończenia pokładu w części rufowej zanim przykleję tylny pokład chciał bym troszkę pobrudzić drzwi do hangaru od strony wewnętrznej tak aby nosiły ślady użytkowania. Jakiej chemii najlepiej użyć i na jaki kolor pomalować w wewnątrz hangar, przewiduję że będzie otwarty i chciał bym aby dobrze wyglądał a przynajmniej zbliżony do rzeczywistości. Również przydało by się coś do brudzenia kadłuba i całej reszty także czekam na podpowiedzi tak żebym tylko raz pojechał do Martoli bo potem strasznie portfel z pustek boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co jest lepszym rozwiązaniem.

Zakup gotowych wash-ów np.http://allegro.pl/ak-013-rust-streak-grime-rdzawe-zacieki-ak-inter-i1916581985.html

Czy pigmentów i płynów np.http://allegro.pl/p239-thinner-for-washes-mig-productions-i1886007022.htmlihttp://allegro.pl/p025-standard-rust-pigment-mig-productions-i1902579470.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak.. przy użyciu pigmentów wash'a nie będzie..

Wash to połączenie farb olejnych z white spiritem albo np. polecaną benzyną do zapalniczek... zamiast tego możesz użyć oczywiście gotowych produktów -wash'e Miga, Ak, Vallejo, ale są dosyć drogie i trzeba jeszcze doliczyć koszt thinnera... Dobrym rozwiązaniem jest kupno kilku tubek farb olejnych (najlepsze oleje - Van Gogh, ale teńsze renesansy itp.. też się nadają) i rozcieńczalnika (white spirit albo benzynka). Przy użyciu tych specyfików możesz wykonać nie tylko wash, ale również filtry, zabrudzenia, fading, itd..

 

Kolejnymi specyfikami do brudzenia są pigmenty.. (Mig, Vallejo, Ak) można się nimi pobawić i uzyskać na prawdę świetny efekt... potrzebny jest też utrwalacz - firmowy Fixer od Miga, terpentyna, lakier bezbarwny..

 

Wszystkich efektów możliwych do uzyskania przy użyciu olei i pigmentów nie da się opisać.. trzeba próbować, a efekty są fenomenalne... poza tym "pigments and oils are extremely hard to get wrong" jak to powiedział znany na yt modelarz...

 

 

Mam nadzieję, że sprawę troszkę naświetliłem

Powodzenia w walce z materią

 

 

Pozdrawiam

Kami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisał Kami, nic dodać nic ująć. Troszke wacików do uszu i Sido, jeśli masz zamiar pobawić się olejnymi to przyda się jeszcze bibuła do odsączenia farby- kropla farby na bibułe/pergamin/ nie polecam husteczek, papieru toalet.itp. - kłaczki. Miłwj zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj troszkę posiedziałem i własnymi siłami przy pomocy płytki PE, wykonałem belki wzmacniające pokładu lotniczego.

Niestety belki z blaszki fototrawionej moim zdaniem albo są źle wyskalowane albo ........ .

f13e74b6557cf5f8m.jpg

nieszczęsne blachy moim zdaniem źle wyskalowane.

d38880d842511729m.jpg

Owoc nocy zarwanej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła chwila na zakup kompresora do aerografu, do tej chwili korzystałem z kompresora od nebulizatora niestety daje zbyt małe ciśnienie i nie zawsze jestem do końca zadowolony z efektów malarskich

Zbudował bym lodówkowca mam nawet agregat tylko jest jeden mały problem, mi agregat od lodówki sprzężony z butlą czy jakimś innym zbiornikiem nie przeszkadza tylko mojej małżonce tak.

Szperałem trochę na forum i dowiedziałem się tego i owego proszę doradźcie jakiś kompresor max. do 400 zł im tańszy tym lepszy zostanie na drugi aerograf, obecnie jestem posiadaczem modelu TG180, zastanawiam się nad czymś markowym np. http://allegro.pl/aerograf-harder-steenbeck-ultra-plus-gratisy-i1932860741.html

wpadł mi w oko taki kompresor co o nim myślicie http://allegro.pl/mini-kompresor-do-aerografu-z-butla-3l-aerograf-i1912204593.html i http://allegro.pl/mini-kompresor-do-aerografu-aerograf-promocja-i1927348872.html

Jeśli mogę prosić o doradzenie kompresora i wypowiedzenie się na temat aerografu a może jakiś inny aerograf do 400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj te żony sam od roku planuje zakup kompresorka i zawsze coś staje na przeszkodzie a ten który posiadam przestaje mnie bawić. Oba które pokazujesz są fajne ale ten ostatni bardziej mi się spodobał i pewnie sam miałbym problem z wyborem więc nie doradze Tobie ale obstawiam ostatni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

zbiornik wyrównawczy gwarantuje stabilne ciśnienie,

Nie do końca.... Stabilne ciśnienie jest gwarantowane przez reduktor ciśnienia a nie fakt zbiornika.

 

Tak naprawdę, aby mieć stabilne ciśnienie to sam reduktor może nie wystarczyć (a właściwie na pewno nie wystarczy) - potrzebny jest zbiornik no i oczywiście wyłącznik ciśnieniowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca.... Stabilne ciśnienie jest gwarantowane przez reduktor ciśnienia a nie fakt zbiornika.
reduktor może nie wystarczyć (a właściwie na pewno nie wystarczy) - potrzebny jest zbiornik no i oczywiście wyłącznik ciśnieniowy

szczerze mówiąc to się na tym nie znam, anyway niech kompresor ma i zbiornik i reduktor i wyłącznik

 

Przede wszystkim wydajny kompresor, bo co z tego że mamy zbiornik wyrównawczy, reduktor i wyłącznik ciśnieniowy jak pompa tłocząca pow. ma mniejszą wydajność niż odbiornik ( aerograf ).

ciśnienie robocze to według mnie nie więcej niż 1,2-2, przynajmniej ja nigdy większego nie ustawiałem. a zdecydowałęś się już na jakieś aero? bo sm coś porządnego bym zakupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że mam i to 4 butle 2x12L 230bar, 1x 11,4L 220bar i 3L 220bar. Brałem taką opcję pod uwagę i flaszki mojej połowicy nie przeszkadzają.

 

Dziś pierwsze kroki postawiłem z elementami żywicznymi, co mogę powiedzieć o żywicy zbyt łamliwa i w przypadku tych elementów które mam mało dopasowane.

98bd1cc82e7f7a0cm.jpg341d97b00cddf469m.jpgfdfe812d4bc497a5m.jpg

dla porównania oryginał Tamki.

66527f566d728d92m.jpg3149f6effa96a0e0m.jpg

Lufy z żywicy tak są kruche że nie wiem czy podczas malowania strumień powietrza z aerografu nie połamie ich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.