pilex7 Napisano 21 Września 2011 Share Napisano 21 Września 2011 Moim zdaniem w ogóle używanie podkładu w tym wypadku nie jest potrzebne. W tych modelach "z reguły" nie ma konieczności szpachlowania, a jeśli już to są to tak małe ubytki, że można je uzupełnić klejem CA, który jest przeźroczysty. Spód samochodu jest malowany na kolor srebrny, w wypadku malowania pędzlem i Pactrą wystarczą dwie, trzy bardzo cienkie warstwy, żeby uzyskać ładną powierzchnię. Malowanie sprayem jest dość trudne, a dodatkowo motip jest dość gruboziarnisty. Jeżeli części - tak jak to wcześniej napisano, są dobrze odtłuszczone (np. spirytusem) to nawet farbki akrylowe dobrze trzymają się malowanej powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seweryn Napisano 21 Września 2011 Share Napisano 21 Września 2011 Moim zdaniem w ogóle używanie podkładu w tym wypadku nie jest potrzebne. Kolejna złota rada... Kładłeś kiedyś TSa na "goły" plastik? Nie pisz jak się nie znasz bo wprowadzisz kogoś z ślepy zaułek. Podkład MUSI być, im lepszy podkład tym lepsza powłoka lakiernicza, zrobiłem trochę cywili więc dobrze radzę koledze, jak mu sie uda ładny model, zrobi następny model cywilny i potem następny, takie rady jak Twoja go zniechęcą jak wyjdzie buba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 21 Września 2011 Share Napisano 21 Września 2011 Podkład MUSI być, im lepszy podkład tym lepsza powłoka lakiernicza W jakim sensie ta powłoka lakiernicza jest lepsza? Pytam, bo robię swój pierwszy model cywilny i nie nie stosowałem podkładu, a powłoka lakiernicza wydaje mi się, że jest dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seweryn Napisano 21 Września 2011 Share Napisano 21 Września 2011 Podkład MUSI być, im lepszy podkład tym lepsza powłoka lakiernicza W jakim sensie ta powłoka lakiernicza jest lepsza? Pytam, bo robię swój pierwszy model cywilny i nie nie stosowałem podkładu, a powłoka lakiernicza wydaje mi się, że jest dobra. Zrób kastę na biało bez podkładu. Ładny 206, ale masz złe zaślepki w zderzakach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 21 Września 2011 Share Napisano 21 Września 2011 Zrób kastę na biało bez podkładu. Chętnie spróbuję na fordzie focusie. Nie wiem tylko czy się będzie liczyło, bo spraje przelewam do aerografu i dopiero wtedy maluję. Ładny 206, ale masz złe zaślepki w zderzakach. To całkiem możliwe, że Tamiya popełniła błąd, a ja go powieliłem. Ale z fotek, poniżej, jasno nie wynika jaka ma być ta zaślepka. http://world-cars-pictures.blogspot.com/search/label/Peugeot Sorry za OT (chętnie podyskutuję w galerii, jak ją umieszczę) [EDIT] Masz rację, model ma złe zaślepki http://rallyemontecarlo.unblog.fr/files/2010/03/diapo110.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 21 Września 2011 Share Napisano 21 Września 2011 W jakim sensie ta powłoka lakiernicza jest lepsza? Pytam, bo robię swój pierwszy model cywilny i nie nie stosowałem podkładu, a powłoka lakiernicza wydaje mi się, że jest dobra. O ile dobrze rozumuje to farba podkładowa ma zapewnić dobrą przyczepność lakieru do powierzchni. Takie właściwości właśnie zapewniają np. podkłady Tamiya czy Gunze. Seweryn ma rację. Wystarczy spróbować. Oprócz tego farby podkładowe bardzo ładnie uwidaczniają wszystkie mankamenty lub błędy powierzchni kwalifikujące się do poprawy. I jeszcze dwa słowa w kwestii odtłuszczania. Wydaje mi się że chyba trochę przesadzacie z tym dodatkowym przecieraniem spirytusem czy czym tam. Ja przed malowaniem myję dokładnie wszystkie elementy w gorącej wodzie z płynem do mycia naczyń później całość wycieram do sucha i zdarza się jeszcze że pakuję do suszarki na trochę. Z tym wycieraniem to akurat dość istotna sprawa bo jeśli zostawić wodę samą do wyschnięcia to pozostaną na plastiku plamy po odparowującej wodzie. Żeby tego uniknąć trzeba by myć w wodzie destylowanej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 22 Września 2011 Share Napisano 22 Września 2011 Czy ktoś z Was używa do odtłuszczenia benzyny ekstrakcyjnej? Ja robiłem test, tj. wypalcowałem element, następnie przetarłem szmatką nasączoną benzynką. Paluchy zniknęły, a specyfik ma ta zaletę, że natychmiast się ulatnia. Póki co, nie zauważyłem, żeby benzynka była agresywna dla jakiejkolwiek farby/podkładu. Jedynie alclady się jej boją...ale one boją się wszystkiego. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 22 Września 2011 Share Napisano 22 Września 2011 Czy ktoś z Was używa do odtłuszczenia benzyny ekstrakcyjnej? Benzyna może zareagować z co bardziej maślanym plastikiem. Miałem tak kiedyś przy Spitfire'rze ICM-u. Denaturat jest bezpieczny i się sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajot Napisano 22 Września 2011 Autor Share Napisano 22 Września 2011 Panowie, z Waszych wypowiedzi biorę esencję i zamierzam zrobić tak: 1. spróbuję póki co nie zmywać podkładu z podwozia, przeszlifuję newralgiczne miejsce i nałożę cienką warstwę podkładu - zostając przy Motipie na tym elemencie. Mam podejrzenie, że mogłem nie dość dokładnie dosuszyć model po myciu - jakieś odtłuszczenie było, bo dość porządnie szorowałem ludwikiem; 2. Skoro wszyscy chwalicie podkłady Tamiya, to do następnych części postaram się w niego zainwestować; 3. Poprawię oświetlenie mojego 'studia fotograficznego' 4. Nie dopowiedział mi nikt na pytanie, ile warstw podkładu trzeba nałożyć - do momentu uzyskania jednolitej białej warstwy, czy mogą zostać delikatne prześwity plastiku? 5. Jestem lajkonikiem, ale zdrowy rozsądek podpowiada mi jednak podkład stosować Jest to mój pierwszy model, więc gdzie zdobywać doświadczenie, jak właśnie nie na nim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 22 Września 2011 Share Napisano 22 Września 2011 Jak najbardziej, doświadczenia zbiera się z każdym kolejnym modelem. Jeśli chodzi o podkład to wystarczą 2 warstwy tak aby karoseria była dobrze pokryta ale nie zalana bo wtedy zaczynamy tracić szczegóły a przecież przyjdzie jeszcze kilka innych warstw. Dobrze przykryte powinny być krawędzie i brzegi. Po za tym karoseria powinna być dokładnie i jednolicie przykryta w przypadku jasnego koloru bazowego no i wtedy najlepszy jest biały podkład. Przy ciemnych, dobrze kryjących kolorach bazy może być szary podkład i pokrycie nie musi być tak perfekcyjne ale równie gładkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajot Napisano 2 Października 2011 Autor Share Napisano 2 Października 2011 Kiedyś jeszcze przed zakupem modelu analizowałem zamienniki i paru nie mogłem odnaleźć. Jak dojdę do etapu zakupu farb i malowania, to rozpiszę z czym jest problem - może doradzicie jakieś zamienniki. Prace z braku czasu posuwają się powoli, ale przymierzam się powoli do zakupu farb. I tak jak pisałem wcześniej - w Bielsku jest sklep gdzie handlują Pactrą, ale nie wszystkie zamienniki znalazłem. Może ktoś mi doradzi jakich użyć: tamiya pactra x-11..........a71 x-12..........a72 xf-4 x-13 x-18 x-2............a2 xf-1...........a46 xf-10 xf-51 xf-56..........a75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 2 Października 2011 Share Napisano 2 Października 2011 Ja mam dla ciebie taką rade. Wejdź na stronę mojehobby.pl wpisz w farbach tamiya numerek farby. Zobacz jak się nazywa i wpisz tą samą nazwę w farbach pactra może się uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 2 Października 2011 Share Napisano 2 Października 2011 Ja mam dla ciebie taką rade. Wejdź na stronę mojehobby.pl wpisz w farbach tamiya numerek farby. Zobacz jak się nazywa i wpisz tą samą nazwę w farbach pactra może się uda To bardzo niefortunna rada. Często nazwy farbek są bardzo umowne. Np. Neutral Gray, Sea Blue czy Olive Drab tych producentów to zupełnie różne kolory! ajot - Najlepiej to znaleźć zdjęcia oryginału i na ich podstawie dobrać kolory, biorąc oczywiście poprawkę na przekłamania kolorów. Ja niestety takich zdjęć nie znalazłem, dlatego będę się opierać na instrukcji malowania. X13 - do niewielkiej ilości A71 dodajesz parę kropli A04 X18 - mieszasz A01 i A46, albo bierzesz gotową Model Master 4700 XF10 X18 - mieszasz A105 i A46 w stosunku 1:1 XF51 - to A62 XF4 to żółto-zielony, Tamiya miesza to z X12 Gold, żeby pomalować środki nadkoli. Mówiąc szczerze nie wiem co z tego ma wyjść. Gdyby ktoś miał zdjęcie z tym kolorem to wtedy bym coś znalazł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajot Napisano 15 Października 2011 Autor Share Napisano 15 Października 2011 Prace nad podwoziem trwają... ...malowanie części ...części zawieszenia przymierzone do podwozia (podwozie póki co tylko po podkładzie) Aktualnie czekam za zamówiony TS-26 żeby pomalować podwozie i felgi i żeby zacząć łączyć wszystko w całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 15 Października 2011 Share Napisano 15 Października 2011 Z tego co widać to zawieszenie wygląda czysto i jest ładnie pomalowane. W następnym modelu poleciłbym Ci spróbowanie wykonania sprężyn z jakiegoś drucika - roboty niedużo a bardzo poprawia wygląd modelu. pzdr i powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajot Napisano 23 Października 2011 Autor Share Napisano 23 Października 2011 Podwozie pomalowane i posklejane: Całość w końcu stanęła na kołach Po postawieniu Celici na kołach okazało się, że stoi na 3, a jedno jest niecały milimetr ponad gruntem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.