Skocz do zawartości

panzerkampfwagen 38t 1/48


laskonogi

Rekomendowane odpowiedzi

heheh no tak lapsus straszny poprawione dziękuje, za szybko pisze za wolno mysle

oj gdybym wiedział na co sie pisze to nie wiem czy bym sie porwał no ale .... czołg jest fajny bardzo mi sie podoba sylwetka wiec walczę

 

kuleczki bga to specyfik który kupiłem w sklepie internetowym dla elektromechaników, np tu:

http://diolut.pl/kulki-bga-04mm-sn63pb37-10tys-p-1350.html

 

tak naprawdę to dużo tu twórczości własnej nie ma, wszystko bazuje na prawie gotowych elementach z rożnych zestawów. Sztuką będzie jakoś to wszystko połączyć w całość ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

a czy:

- proste wycięcie dwóch pasów niezbyt grubego polityrenu,

- naklejenie na każdym z nich po trzech (albo czterech, bo nie pamiętam, ile tych ryfli było) długich wąskich pasków polistyrenu,

- zalanie tego wszystkiego kilkoma warstwami rzadkiego kleju, lub pokrycie jeszcze jakimś podkladem czy czymś, co spowoduje wyoblenie ryflowania na całosci górnej powierzchni błotników,

- przeszlifowanie górnej plaszczyzny celem splaszczenia lini ryflowania

 

nie wchodzi w rachubę?

Przy tej skali efekt powiniem być dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem nawet sobie takie pół okrąglaki zakupiłem ale jak zacząłem sie za to zabierać klec etc to efekt po nałożeniu podkładu nie był zadowalający

obecnie postanowiłem zrobić to na poziomie blach fototrawionych do mardera - tam jednak instrukcja nie jest za czytelna, czy ktos to morze miał w reku i wie czy wypychac od wewnętrznej gdzie nic nie jest wytrawione czy od zewnętrznej gdzie wszystko widać ?

dzieki

 

chodzi dokładnie o te blaszki

model_czo%25C5%2582g_38t_blotniki_DSC02300.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta strona, na której są zaznaczone linie zginania to strona wewnętrzna, czyli wypchnij od wewnętrznej gdzie wszystko widać.

Zerknij tutaj:http://www.hauler.cz/e-shop/1-48-afv-photoetched-parts-8/sd-kfz-139-marder-iii-fenders-457

 

Czy plastikowe błotniki z Mardera nie pasują ?

Świetnie, że wybrałeś kolorowy kamuflaż !

Kibicuję aż po zmagań kres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o bosko o to chodziło jak to mawiał klasyk: i wszystko jasne

 

marder ma błotniki spięte z górną częścią tak wiec nie do użytku

 

no trochę sie tego kamo boje bo to czasy kiedy podstawa to panzergrau a to kamo piaskowe nakładane było już na polu bitwy. Wyczytałem gdzieś iż nie była to typowa farba w jakich malowano czołgi od 43 ale farba zbliżona do tej z Afryki.

 

Dodatkowo na zdjęciach widać ze to camo nakładane pędzlem było trochę niedokładnie - widać mazy farby i prześwitujący szary z pod tego. Nie wiem jak mi to wyjdzie ale jak kózka nie spróbuje to się nie nauczy ( o łamaniu nóg nie ma mowy )

dzięki za podpowiedzi i kibicowanie mam nadzieje ze nie zawiodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze jakoś mi dobrze idzie wiec dziś nowe foty

 

zacząłem zamykać tą moją puszkę tak wiec na 1 ogień poszła podłoga, biorę ta z mardera tylko musiałem ją znacząco przeszlifować z 1,5mm zejść tak do 0,2, co by porządnie pasowała do całości.

 

DSC02325model_czo%25C5%2582g_38t_1.jpg

DSC02329model_czo%25C5%2582g_38t_1.jpg

 

jak już przeszlifowałem i zacząłem to wszystko dopasowywać to się okazało ze mam inne wymiary, jedyną radą było przecięcie płyty na pół wzdłuż linii płyt pancernych i jakoś to będę sztukować

 

DSC02330model_czo%25C5%2582g_38t_1.jpg

 

a chodziło o to, aby krawędzie z przodu i z tyłu były jednak połączone, choć jak widać na zdjęciach, szlifowania i szpachlowania będzie co nie miara nie mówiąc już o płytach pod haki przód i tył które trzeba zrobić od początku, a i w konsekwencji szlifowania nitowanie będzie także do zrobienia na nowo ..

 

DSC02334model_czo%25C5%2582g_38t_1.jpg

DSC02331model_czo%25C5%2582g_38t_1.jpg

 

ale generalnie prace oceniam pozytywnie plan się powiódł, będzie ładna podłoga

 

moje nowe hasło brzmi "szpachla szpachla i jeszcze raz szpachla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś może pomóc rozwiązać zagadkę ...

 

jak był montowany stelaż na karnisty do wieży pzkpfw 38t ?

to jest wieża nitowana - czyżby odbijali nity zastępując je śrubami łącząc w ten sposób kątowniki stelaża z wieżą ?

nawiercali inne otwory ?

 

pzkpfw_38t_stelaz.jpg

 

dzięki za pomoc wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze a wiec kolejna cześć relacji

 

udało mi sie parę rzeczy pchnąć choć wiele jeszcze przede mną a wiec

na początek wieża która właściwie pozostaje bez zmian - no trochę namęczyłem sie nad poszukiwaniem lufy ale ostatecznie wybrana jest z rosyjskeigo su

 

DSC02382.jpg

 

DSC02350.jpg

 

potem zaczęły sie jazdy z podwoziem ponieważ całe jest do przerobienia po wstępnym szpachlowaniu szlifowaniu

rozpocząłem wycinanie kółeczek

 

DSC02365.jpg

 

potem przyciecie pod kadłub

 

DSC02363.jpg

 

pasowanie wyszło nawet nawet

 

DSC02369.jpg

 

potem zacząłem się bawić z nitowaniem przodu i nałożeniem dodatkowych blach wzmacniających

 

DSC02377.jpg

 

zabawa z wierceniem pełna wywiercę parę dziurek i od razu szpachluje polowe no ale praca posuwa sie powoli do przodu

 

DSC02385.jpg

 

na koniece dorobiłem jeszcze zawiasy od włazu radiooperatora

 

DSC02373.jpg

 

na koniec porównanie z 1 groszówka słabo wyszło no ale co tam

 

DSC02375.jpg

 

wszelkie komentarze mile widziane cały czas poszukuje info dot mocowania kanistrów z poprzedniego posta może ktoś cos wie ? dzieki za wszelkie komentarz uwagi

pzdr

 

więcej zdjęć znajduje sie także tutaj

http://mojemodelarstwo.blogspot.com/2011/12/panzerkampfwagen-38t-148-cd_29.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kupa roboty to przedemną, ale powoli zaczynam ilość i zakres zmian ogarniać , najgorzej z tym nitowaniem bo ni jak nie chce mi sie wiercić równo - przez to zastanawiam sie nad jakimis plasterkami czy innym sposobem bo można dostać zawału czasami z tymi otworkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegos czasu obserwoje i widze ze galernicza robota Bardzo ladny model sie buduje

Czy gaso daje jakas instrukcje do tego jak to zlozyc pytam bo kupilem ostatnio gaski do elefanta z Bandai i tam instrukcyji niet .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za słowa uznania

ja widząc go w "realu" jestem bardziej krytyczny, wiele jeszcze do zrobienia aby to jakoś wyglądało, ale słowa otuchy ze dobrze idzie sa tym bardziej miłe i motywujące

 

 

Czy gaso daje jakas instrukcje do tego jak to złożyć pytam bo kopiłem ostatnio gaski do elefanta z Bandai i tam instrukcyji niet .

 

jeśli chodzi o instrukcje to jest zazwyczaj na 2 stronach

pierwsza dla podwozia

druga dla korpusu

zazwyczaj bo mam tych gaso modeli 4 i rożnie to wygląda w 1 z nich jest 1 strona i nic z niej nie wynika

 

sytuacja podobna jest w modelach francuskiej "propagandy" która do tej skali cos tam robi - osobiście nie polecam straszne te ich odlewy, po prostu masakra - chyba ze ja tak trafiłem

 

natomiast jeśli chodzi o Bandai to ciekawe bo ja mam w 1/48 Wespe i w nim jest instrukcja i to bardzo porządna !?

 

Świetnie te nity wyglądają. Podziwiam za cierpliwość i wkład pracy.

 

no czasem to mnie cholera bierze z tymi dziurkami natomiast wygląd myślę ze jest zadowalający szczególnie jeśli zauważyć ze jest to mój 1 raz z tą techniką

ale ostatnio nawet stworzyłem poradnik :

 

co do nitów to sam działam na kulkach i moje wnioski są takie

- trzeba mieć dużo cierpliwości - dziurawienie modelu nie zawsze wychodzi równo i trzeba poprawiać => nawet sposób z nakłuwaniem przed wierceniem nie do końca spełnia moje oczekiwania

- wygląd doskonały

- trzeba zaopatrzyć się w duża ilość wierteł bo jakoś lubią sie łamać

- jak będziesz miał za duży otwór to wpadną ci za głęboko => trzeba z tym uważać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lufa przypadkiem nie jest za długa ??? Na moje oko wygląda że dość dość spory kawałek trzeba by było obciąć czy cuś ..Wsadziłem na bloga dość dobre ruskie plany tej wersji, po zassaniu daj znać to wywalę, wszak piracić nie wypada . Co do nitów to były takie fikuśne śruby z wypukłymi łbami, no ale w tej skali to szczegół, w mojej kurde już toto widać .. Błotniki - folia alu, zaoblony rysik, podkładka z brystolu, szybka i nakleić na błotnik ...

Pozdrawiam - Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lufa przypadkiem nie jest za długa ??? N

 

no wiec z tą lufą to jest problem

nie znalazłem na planach nigdzie długości widocznej wiem ze cala armata ma 1750 mm, jeśli mnie pamięć nie myli, ale ile wystaje to nie wiem

tak wiec wymiar jest znany dzięki koledze z forum i przeskalowane ze skali '35 wychodzi iz powinno byc 2.29mm moja ma 2,33mm tak wiec masz racje jest do skrócenia ale czekam jeszcze morze gdzie znajdę wymiar właściwy - jak nic sokole oko

 

Wsadziłem na bloga dość dobre ruskie plany tej wersji. (...) Co do nitów to były takie fikuśne śruby z wypukłymi łbami, no ale w tej skali to szczegół, w mojej kurde już toto widać ..

 

no byłem na blogu oj ślicznotki tam sa oj są pogratulować!

ale planów zabij ale nie wypatrzyłem może bezpośredni link ? dzięki przepraszam za kłopot

 

nity tak obłe etc no na razie wychodzą jako tako choć kulka bga jest bardzo delikatna i pod naciskiem potrafi sie odkształcić ...

 

Błotniki - folia alu, zaoblony rysik, podkładka z brystolu, szybka i nakleić na błotnik ...

Pozdrawiam - Andrzej

poszedłem ostatecznie po łatwiźnie i mam hauleroskie do madera

 

 

dzięki za uwagi !!! pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba po prostu po skali przeliczyć z 35 na 48 wg planików i tyle .Najlepiej jakby ktoś miał na A4 plan w 35tce , zmierzyć wtedy lufę, przeliczyć na skalę 48 i wymiar mniej więcej powinien być OK ..Jutro spróbuję się pobawić z ciekawości w przeliczenie, mimo że na komputerze ciężko trochę .. Z mierzeniem plastykowych części i przeliczaniem to wychodzą ciekawe jaja czasem , zwłaszcza do mojej skali ..

Link poniżej, blogu siedzi jak byk :-)..

http://4.bp.blogspot.com/-P6Mg5zaantI/TwIIxEnx5_I/AAAAAAAAB4M/gV_HZBXgv40/s1600/G.jpg

 

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no stosując tą metodę wyszło mi właśnie 2,2, ale nie z planu tylko z posta brałem wymiar z '35

ale jak możesz to sprawdź sam ciekaw jestem ile tobie wyjdzie

dzieki !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to poszedłem na łatwą łatwiznę, zmierzyłem swoją lufę 1/15 ( od modelu oczywiście ) pomnożyłem przez kurde 15 i podzieliłem przez 48 i wyszło mi cholerka 20,15625 mm. Oczywiście sama lufa bez tej osłony ....Musze zmierzyć na spokojnie, planów trochę przybyło, może i ja walnąłem babola ..

Pozdrawiam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no 2 mm to to jest bardzo dużo ja tak patrze na proporcje plany = real który widzę i chyba masz racje ona powinna być znacznie krótsza

niechaj bóg kleju i szpachli byl dla ciebie łaskawy

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

witam no troszkę czasu minęło ale projekt cały czas posuwa sie do przodu, mam jednak wielką prośbę,

jako ze przystąpiłem do sztukowania podwozia i wszystkie oski, wsporniki, etc wklejam od początku czy ktoś może zerknąć na swojego '38 i dac znac jaka jest odległość umiejscowienia tylnego koła od krawędzi tylnego pancerza - nigdzie nie moge znaleźć tego wymiaru, a moze ktos ma plany samego podwozia bez kół (marzenia ....)

dziekowąć ! bardzo

 

niedługo podrzucę zaktualizowane zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.