Skocz do zawartości

M966 Tow Missile Carrier


morfeusz_76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:)

Startuje z warsztatem modeliku z Academy skala oczywiście 1:35. Model bez jakichkolwiek zestawów waloryzacyjnych-jedynie wkład własny. W pierwszej kolejności zabrałem się za ramę z układem jezdnym i napędowym. I tu moja niewielka ingerencja- mianowicie dorobiłem amortyzatory ze sprężynami bo te zestawowe przypominały raczej poduszki pneumatyczne...

IMG_4651.JPG

IMG_4652.JPG

IMG_4654.JPG

IMG_4655.JPG

IMG_4656.JPG

Musiałem również przedłużyć wał napędowy ponieważ był za krótki.. :(

Jak zawsze wszelakie sugestie mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że pewnie namęczyłeś się z wymianą amortyzatorów, niestety jednak popełniłeś pewien błąd. Wzorowałeś się na Academy i zrobiłeś cztery zwoje. Powinno ich być sześć, bo tyle jest w rzeczywistości.

 

Pisałeś też, że nie zamierzasz inwestować w żadne dodatki. Według mnie mógłbyś jednak kupić żywiczne koła starego typu, tego samego co w modelu Academy, tyle, że o niebo lepiej wykonane. Najlepszym wyjściem jest chyba ten zestaw:

http://humvee-models.com/viewtopic.php?f=9&t=577

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..hm to rzeczywiście popełniłem gafę :( no trudno niech już tak zostanie. co do dodatków waloryzacyjnych to nie przewiduje ich do tego modelu ze względu na słaba dostępność w miejscu zamieszkania-Holandia, a w sklepach internetowych-holenderskich takie zestawy waloryzacyjne żywiczne czy tez trawionki to jeszcze raczkujący temat a wysyłka z Polski przekracza koszt zakupionych szpargałów. Dziękuję za wskazówki liczę na dalszą obserwacje tematu szczególnie tych kolegów którym przewinął się zestaw z Academy przez ręce i wiedza co jest w nim uchybieniem:). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jakbyś kiedy był w Polsce, zawsze można będzie wymienić koła, bo naprawdę warto.

 

Co do braków w modelu Academy, to jest ich całkiem sporo. Wszystko zależy od tego jak bardzo chcesz ingerować w pudełkowy plastik. Przede wszystkim, największym mankamentem jest tutaj wielki klocek we wnętrzu pojazdu. W rzeczywistości jest tam zupełnie inna osłona silnika, a dopiero nad nią stolik pod radio.

 

Co jeszcze mogę zaproponować? Polecam zarejestrować się na forum pod tym linkiem: LINK. Nie ujmując niczego Modelworkowi, nie znajdziesz tutaj takiej ilości informacji o Humvee jak na polecanej stronie. Z tego co pamiętam jest chyba też temat akurat o budowanej przez Ciebie wersji. Do tego zebrali się tam w zasadzie wszyscy miłośnicy Humvee modelarskiej Polski, więc nigdzie indziej nie znajdziesz lepszej pomocy merytorycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacytuję swój wpis z tego warsztatu:

 

Tak sobie pomyślałem, że może przyda się komuś krótka instrukcja połączenia kablami systemu TOW.

System połączony jest pięcioma kablami różnej grubości. Łączą one elementy wyrzutni oraz samą wyrzutnię z pojazdem (zasilanie).

 

1. Kabel łączący wyrzutnię z noktowizorem:

Noktowizor to ta część:

th_04a.jpg

Na zdjęciu powyżej ładnie widać, że kabel wychodzi z lewej strony i schodzi w dół pomiędzy lufą, a celownikiem optycznym, okrąża podstawę lufy, tzw. Traversing Unit (TU), obok pokrętła i jest podłączony do gniazda nr 1 na drugim z poniższych zdjęć:

th_03-9.jpg th_03a.jpg

Na tym zdjęciu mamy wyrzutnię ze zdemontowanym noktowizorem i koniec kabla, który na pierwszym zdjęciu w tym opisie jest podłączony do noktowizora, tutaj jest wpięty do gniazda nr 2.

 

2. Kabel łączący wyrzutnię ze skrzynką kontrolną:

Na zdjęciu poniżej widać, że skrzynka kontrolna jest podzielona na dwie części:

th_DSCF1847.jpg

Lewa, mniejsza część to bateria, tzw. TOW Vehicle Power Conditioner (TVPC). Prawa, większa to właściwy kontroler, tzw. Missile Guidance Set (MGS). Z lewego dolnego rogu kontrolera wychodzi gruby kabel:

th_Image27.jpg

Kabel ten (COIL CABLE) jest podłączony od spodu do podstawy wyrzutni (w jej osi obrotu w poziomie):

th_Imagenfvg.jpg

 

3. Kabel zasilający noktowizor:

Kiedy system TOW jest zamontowany na Humvee, korzysta on z zasilania pojazdu. Kabel zasilający noktowizor zaznaczyłem na rysunku poniżej:

th_Image31.jpg

Poniżej zaznaczyłem miejsce, skąd powinien wychodzić (prawy koniec "beleczki" o przekroju kwadratowym znajdującej się poniżej ażurowej osłony - elementu Eduarda). Na górze tej "beleczki" znajduje się włącznik noktowizora, widoczny na rysunku powyżej:

th_aaaaa.jpg

Kabel ten biegnie swobodnie między fotelami kierowcy i pasażera do skrzynki zamontowanej pod półką na radio. Ta skrzynka to tzw. Vehicle Power Conditioner (VPC), zmieniająca prąd z akumulatora pojazdu na taki, jaki jest potrzebny do zasilania systemu TOW:

th_TM-9-2320-280-24P-2_257_1.jpg

Kabel zasilający noktowizor jest podłączony do lewego gniazda:

th_Image29a.jpg

 

4. Kabel zasilający VPC:

Kabel ten łączy prawe gniazdo skrzynki VPC:

th_Image29.jpg

z akumulatorem Humvee, który znajduje się pod siedzeniem pasażera. Kabel biegnie z lewej strony fotela pasażera, następnie po przegrodzie (między fotelem pasażera, a miejscem na siedzenie z tyłu) do gniazda znajdującego się na dole słupka bocznego, skąd już blisko do akumulatora:

th_TM-9-2320-280-20-3_328_1.jpg

 

5. Kabel zasilający TVPC:

Kabel ten wychodzi z gniazda obok akumulatora, o którym napisałem w poprzednim punkcie. Biegnie po przegrodzie między fotelem pasażera, a miejscem na siedzenie z tyłu i następnie do góry, potem wychodzi przez właz i jest podłączony do TVPC, czyli baterii w skrzynce kontrolnej. To ten kabel:

th_Image27aaa.jpg th_xxxxxxxxx.jpg

 

Dodam jeszcze, że w przypadku, kiedy wyrzutnia TOW jest zdemontowana, kable zasilające noktowizor i TVPC wiszą zwinięte na uchwycie znajdującym się na prawym słupku bocznym:

th_Image27bbbbbbbbbb.jpg

 

Polecam też dwie części bardzo dobrego opracowania z Armoramy:

CZĘŚĆ 1.

CZĘŚĆ 2.

 

 

Co do podwozia - koła wymień koniecznie. Mógłbyś podorabiać także kilkadziesiąt brakujących śrub, ale to już w ramach samoumęczenia, jeżeli chcesz Widzę też, że póki co nie przykleiłeś haka - zanim to zrobisz, w "skrzydełkach" osłony nawierć otwory ulgowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majtki, skarpetki itp. Z paska gumianego można wyciągnąć piękne, gładkie (ale są też karbowane) gumki różnej grubości, które dość naturalnie się układają. Niektóre twardnieją po pomalowaniu, dlatego warto malować dopiero po odpowiednim ułożeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.