Jump to content
Rafalik

[STANDARD] Plastyk, Su-22UM-3K

Recommended Posts

Faktem jest, że samolot 66305 przed Radomiem, podczas prac w WZL-2, przeszedł matowienie "kamuflażu" tak na płatowcu jak i zbiornikach. Przez to zatarte zostały pewne napisy...jednak miały być poprawione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś tam ruszyło. Pilnik aż czerwony był od szlifowania.

Oczywiście jak na "standard" przystało - obyło się bez szaleństwa, bo by mnie do otwartej wykopano. W międzyczasie model spadł ze 2 razy i się połamał, więc było całkiem miło.

 

Od początku - ubzdurałem sobie, że skrzydła pomaluje najpierw, a następnie zamknę w drugiej części. Oczywiście później jako gapa zamalowałem je surfacerem...

su22305rafalikrbozek2.jpg

 

Doklejanie kolejnych elementów:

su22305rafalikrbozek1.jpg

su22305rafalikrbozek3.jpg

 

No i szpachlowanie - po raz kolejny doceniam wynalazki skośnookich kolegów, czyli szpachlówkę w płynie. Idealnie zalewa wszelkie zagłębienia/szpary (oczywiście nie jakieś przesadnie duże):

su22305rafalikrbozek4.jpg

 

Ciąg dalszy szpachlowania i szlifowania:

su22305rafalikrbozek5.jpg

su22305rafalikrbozek6.jpg

 

Następnie moje "ulubione", czyli pół dnia zabawy z taśmą maskującą:

su22305rafalikrbozek9.jpg

su22305rafalikrbozek10.jpg

 

Po doprowadzeniu modelu do jako takiego stanu, psiknąłem go surfacerem:

su22305rafalikrbozek11.jpg

 

I machnąłem niby-preszajdinga:

su22305rafalikrbozek12.jpg

 

Jak starczy mi nerwów, to postaram się go dziś na czarno (NATO Black, jak to było w pewnym wątku) i zobaczymy co z tego wyjdzie - najwyżej będzie części roboty w błoto.

Tak, czy siak - tyle w dzisiejszym odcinku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.airliners.net/photo/Poland-- ... 1592682/L/

 

Lufa działka w lewym skrzydle do usunięcia a ewentualne linie podziałowe oddzielające osłonę ogniową na burcie do zaszpachlowania - Su-22UM3K ma tylko jedno działko, w prawym skrzydle.

 

Druga sprawa, nie rozumiem, czemu najpierw malowałeś zewnętrzne części skrzydeł na gotowo, a później potraktowałeś je surfercerem i przygotowujesz z powrotem do malowania razem z całym płatowcem. (ok, już doczytałem )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisałem wcześniej - dupa jestem. Równocześnie jadę z trzema modelami i...tak wyszło. :(

Co do lufy - dzięki za uwagę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druga sprawa, nie rozumiem, czemu najpierw malowałeś zewnętrzne części skrzydeł na gotowo, a później potraktowałeś je surfercerem i przygotowujesz z powrotem do malowania razem z całym płatowcem. (ok, już doczytałem )

 

 

Od początku - ubzdurałem sobie, że skrzydła pomaluje najpierw, a następnie zamknę w drugiej części. Oczywiście później jako gapa zamalowałem je surfacerem...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, że to standard, więc i tak dzieło sztuki z tego by nie było.

No nic, zobaczymy co wyjdzie. Na razie wracam do P-40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprócz braku jednego z działek, szparka, z widocznych różnic między bojówką, nie posiada peryskopu wstecznego na ramie pierwszej kabiny (chyba dlatego, żeby piloci sobie w oczy nie patrzyli ). Do tego posiada fotokarabin w lewym skrzydle (krawędź natarcia), klapki przeciwpompażowe wpustowo-upustowe; tylko 2 bloki ASO. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem o tym peryskopie, ale jak tak będę obdzierał ten model, to mnie do open wywalą. ;) Fotokarabin zaznaczę malunkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafał ale czy zeszlifowanie np.peryskopu to już OPEN?nie wydaje mi sie ,przecież nie dorabiasz elementu tylko likwidujesz nie potrzebny .Podobna jest historia w Iskrze,wszyscy wiedza ,że kształt koncówek płatów jest do dupy /kanciasty/ i co zostawić tak ?jak wystarczy kilka ruchów papierem i sprawa załatwiona i to samo z peryskopem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
posiada fotokarabin w lewym skrzydle (krawędź natarcia)

 

Pomyłeczka Miało być "w prawym".

 

Ja nie namawiam do żadnych zmian, po prostu wymieniłem to, co UM3 posiada lub nie. Tutaj konkurs rządzi się swoimi prawami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie, nie będzie rewolucji.

Tymczasem Suka już w czerni. Foto jutro, bo dziś już czas oderwać się od kompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać - nie widać, tzn, coś tam jest, ale jak na pierwszy raz, to nie mogłem oczekiwać, że wyjdzie jakiś kosmos.

 

su22rafalbozek.jpg

 

Bardzo pozytywnym zaskoczeniem jest dla mnie ten matowy kolor. Do tej pory używałem Pactry, ale matowa patra jest przy tej farbie lśniąca i świecąca jak brokat. Tutaj aż czuje się papier ścierny na oczach.

 

Dalsze malowanie:

 

su22rafalbozek1.jpg

 

su22rafalbozek2.jpg

 

su22rafalbozek3.jpg

 

Teraz zrobiłem kilka poprawek lakierniczych w miejscach, gdzie mi farba odlazła lub obdrapałem przypadkiem. Reszta jutro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjęcia słabej jakości, utrudniają dostrzeżenie czegokolwiek. Szczególnie widać to na pierwszym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym matem, to akurat nie tak źle, bo gdy 305 widzieliśmy z Leszkiem była przed zmatowieniem całego płatowca, o czym wspominał kolega Sawicz. No i zawsze z matu można w drugą stronę, nakładając dowolny lakier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwotnie "305" miała być matowa, farba okazała się taka, że w płatowcu można się przejrzeć. W tym roku samolot, jak już było wspomniane, przeszedł całościowe matowienie w WZL-2 przy okazji prac okresowych. W obecnym wariancie malowania, nie ma szachownic na kadłubie a także niewidoczne są nazwiska wykonawców malowania. Te ostatnie miały być poprawione (rozmawiałem w Radomiu ze znajomym, który również widnieje na pokrywie podwozia)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wg. mnie kolor raczej nietrafiony. Na modelu wygląda na czarnoszary głęboki mat.

 

Leszku ale Kolega maluje wzorując się na tym http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=86&t=18613&start=120

świetnym warsztacie i tam właśnie użyty jest kolor nato black który nie jest czarny ,ja bym jeszcze poleciał po liniach czarnym/prawdziwym / wydaje mi się ,że to najlepsza droga /zresztąinnej nie widziałem/do cieniowania czarnego bo czarny bez cieniowania w/g mnie będzie wyglądała jak czarna masa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie idzie mi z tą Suką.

 

Obecnie tak: model pomalowany, posiduluxowany (trudne słowo) i niby pobrudzony. Obecnie czeka na kalki i zbiorniki, co będzie oznaczało zakończenie prac (dojdą oczywiście ewentualnie drobne poprawki malowania, czy coś w tym stylu).

 

2 zdjęcia dokumentujące powyższe słowa:

su22305rafalik.jpg

 

su22305rafalik1.jpg

 

Tutaj wraz z modelem, który powstaje w ramach odstressingu od Su-22 i Iskry - prawie na ukończeniu.

su22305rafalik2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze jest moja wygląda podobnie. Taki to urok czarniawych samolotów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Jedno jest pewne, to mój pierwszy i ostatni czarny model...przynajmniej robiony tą techniką i w takim tempie (i tej firmy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne-oryginalne malowanie wybrałeś. Co prawda jednobarwne malowanie podkreśli wszystkie niedoróbki .

Ciesze, bo się dowiedziałem o istnieniu takiej czarnej suki, o czym nie miałem pojęcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.