Skocz do zawartości

[Standard]F-84 E/G Thunderjet Plastyk/Chematic/Mastercraft


Paranoid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie!

 

Co pewnie zakrawa za absurd ale także taki marny sklejacz jak ja postanowił wystartować w konkursie. Tematem będzie tytułowy F-84. Z racji tego iż regulamin na to pozwala model będzie w wypuście sygnowanym firmą Chematic. Wykonywany oczywiście w klasie standard. Mam pewne obawy co do kalkomanii, ale niemal na pewno zostaną wymienione na Techmody: Seriale i Gwiazdy oraz różne pozostałości po innych zestawach.

 

Malowanie oczywiście z Korei na 99% będzie to FS-657-B (51-0657) "Benny-San" lub FS-493-B (51-0493).

 

Pora na regulaminowy wpudłoboks

 

f4252422febbc026m.jpg

0618b18ef5be61f8m.jpg

e1579aefd70ea8b4m.jpg

74ce8f94540c74f3m.jpg

 

Edit. 17:16

Prawdopodobne malowania:

3_7.jpg

3_3.jpg

Chyba, że ktoś zna jakiś fajny dostępny w Polsce zestaw z kaleczkami do F-84 z Korei. To się z chęcią rozejrzę za nimi albo przygarnę

Edytowane przez Gość
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam konkurenta Ciężkie wyzwanie przed tobą Faktem jest że mimo iż model przyprawia mnie momentami o samolot mi się spodobał i jak zrobię konkursowego, to rozejrzę się za Academy lub HB Moje kalki wizualnie są ok, bo są nawet napisy eksploatacyjne, ale co z tego jak większość jest przesunięta, tzn nadruk względem błony i trza będzie glówkować Box art Chematica zawsze mi się podobał, coś w nim jest

Powodzonka życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam konkurenta Ciężkie wyzwanie przed tobą Faktem jest że mimo iż model przyprawia mnie momentami o samolot mi się spodobał i jak zrobię konkursowego, to rozejrzę się za Academy lub HB Moje kalki wizualnie są ok, bo są nawet napisy eksploatacyjne, ale co z tego jak większość jest przesunięta, tzn nadruk względem błony i trza będzie główkować Box art Chematica zawsze mi się podobał, coś w nim jest

Powodzonka życzę

 

Witam

Jak na razie po złożeniu skrzydeł i zbiorników paliwa nie widziałem większych min no ale jeszcze nie dotarłem do wlotu Czego koniecznie się mam obawiać? Ten stary Heller nie taki zły się wydaje, wklęsłe linie podziału, o dziwo połówki kadłuba pasują do siebie

Konkurenta? no nie wiem raczej nie może za kilka lat ale

Jest jeszcze Tamcia, kosztowna ale...

Coś mi się zdaje, że chyba MiG-a w takim malowaniu to nie mogli ustrzelić, zresztą, sam F-84 miał chyba ustrzelonych 9 ( 1 Jak-9P i 8 Mig-ów-15 ) wrogich samolotów przy "zawrotnym" k-d ratio w walkach powietrznych wynoszącym 1:0,14. ( 64 zestrzelone według sowietów )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten stary Heller nie taki zły się wydaje...
To są polskie formy, opracowane w latach 80-ych.

 

Jest jeszcze Tamcia, kosztowna ale...
To najlepszy wybór, a do tego można kupić w promocji za ok 32 pln w sklepie Hobbysta. Nawet dla kalek się opłaca, Techmod ok 20pln.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego koniecznie się mam obawiać?

Oczywiście wlotu (pamiętaj o wyważeniu modelu, ja dałem kulkę z łożyska i plastelinkę między kabiną i wlotem), przedni wiatrochron jest porażający kształtem i spasowaniem, skrzydła po włożeniu w kadłub pokazują ile szpachli i papieru pójdzie na przejście kadłub-skrzydło, pokrywy podwozia (głównego i przedniego) to jakiś absurd To takie najważniejsze "kwiatki" jakie dają do myślenia nad tym modelem ale bez obaw, damy radę

Aha, no i Banny ma rację, to jest polski wytwór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten stary Heller nie taki zły się wydaje...
To są polskie formy, opracowane w latach 80-ych.

 

Jest jeszcze Tamcia, kosztowna ale...
To najlepszy wybór, a do tego można kupić w promocji za ok 32 pln w sklepie Hobbysta. Nawet dla kalek się opłaca, Techmod ok 20pln.

 

Być może są to polskie formy, ale Heller na pewno coś z nimi ma wspólnego, pewnie pakował ten model później. http://modelingmadness.com/scotts/korean/preview/heller/278.htm

 

Jak za dwa tygodnie będzie nadal no to ja na to jak na lato, tfu czekoladę :P bo Lato się źle kojarzy, a o złocistym napoju nie będę bo tu młodzież też czyta i nie będziemy rozpijali młodzieży

 

Odkurzaczy i nie tylko z Korei nigdy dość

 

Czego koniecznie się mam obawiać?

Oczywiście wlotu (pamiętaj o wyważeniu modelu, ja dałem kulkę z łożyska i plastelinkę między kabiną i wlotem), przedni wiatrochron jest porażający kształtem i spasowaniem, skrzydła po włożeniu w kadłub pokazują ile szpachli i papieru pójdzie na przejście kadłub-skrzydło, pokrywy podwozia (głównego i przedniego) to jakiś absurd To takie najważniejsze "kwiatki" jakie dają do myślenia nad tym modelem ale bez obaw, damy radę

Aha, no i Banny ma rację, to jest polski wytwór

 

Sprawdziłem teraz przy swoim modelu i połączenie skrzydeł z kadłubem u mnie nie wydaje się takie tragiczne. lewe skrzydło chyba nawet nie będzie potrzebowało szpachli tylko troszkę podpiłowania, ale to pewnie zależy od zużycia form. Być może mój jest starszy czyli z mniej zużytych form.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może są to polskie formy, ale Heller na pewno coś z nimi ma wspólnego, pewnie pakował ten model później.
To nie są te same formy. Być może polski wytwórca wzorował się na Hellerze. Swoją drogą pamiętam pierwsze wydanie, z przaśną instrukcją montażu i samoprzylepnymi stickersami zamiast kalkomanii.

 

Przy okazji polecam książkę Squadron Signal'a "F-84 Thunderjet In Detail". Fajny materiał dla modelarzy, także omówienie zestawów (starszych, bo publikacja ma swoje lata).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim kibicom postaram się nie zawieść

 

Aktualny stan F-84 czyli poklejone skrzydła i podczepiane zbiorniki paliwa. reszta elementów w pełnej krasie i z babolkami prosiłbym spojrzeć na stateczniki i, wannę kabiny, wlot powietrza i fotel

Babolki jednakże proste do wyeliminowania, gorsze będą cuda się działy przy rejonie wlotu powietrza, coś mi się dziwnie zdaje po przymierzeniu.

b26cec523ce23475m.jpg

c4784fe3ac2ad091m.jpg

6a7305796ad841d8m.jpg

a694760c89e9e41dm.jpg

81169e8f1aaa56c6m.jpg

ee2dbc2a691af713m.jpg

 

Być może są to polskie formy, ale Heller na pewno coś z nimi ma wspólnego, pewnie pakował ten model później.
To nie są te same formy. Być może polski wytwórca wzorował się na Hellerze. Swoją drogą pamiętam pierwsze wydanie, z przaśną instrukcją montażu i samoprzylepnymi stickersami zamiast kalkomanii.

 

Przy okazji polecam książkę Squadron Signal'a "F-84 Thunderjet In Detail". Fajny materiał dla modelarzy, także omówienie zestawów (starszych, bo publikacja ma swoje lata).

 

 

Dziękuję za informację, dla laika jak mnie wydawały się po prostu identyczne

A książkę postaram się skombinować

 

Edit.

18:38

Mam już tą książkę, faktycznie jest niezła. Oj jak zobaczyłem tą wersję z 32 HVAR-ami to aż coś się zacząłem zastanawiać tylko to już byłby OPEN i poza tym mam tylko 16 HVAR-ów z innych modeli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.