Jump to content
buźka

DAF 3300 Italeri

Recommended Posts

Witam, niedawno kupiłem model Dafa. Postanowiłem, że dodam go do Warsztatu, licząc na to że zmotywuje mnie to do skończenia tego modelu, bo jak na razie to nie udało mi się nic skończyć. Obiecuję ze teraz będę się starał, i chętnie skorzystam z waszych rad.

 

Model wgląda tak:

2f28a16ea4d5af1bmed.jpg

Mam w planie zrobić go prosto z pudła, bez większych przeróbek

 

Na razie to co zrobiłem, to skleiłem ramę:

a6910cde6156175cmed.jpg

 

Oszlifowałem elementy zawieszenia i zaszpachlowałem ślady po wypychaczach:

c417de6e15b92ac5med.jpg

 

I mam jeszcze pytanie do was. Jako że bardzo ciężko znaleźć dokładnie zdjęcia tej ciężarówki, to chciałem zapytać czy te kątowniki do mocowania siodła (widoczne na zdjęciu poniżej) w rzeczywistości są jednością z podłużnicą ramy, czy są to osobne elementy, i powinienem uwidocznić szczelinę między nimi?

da18859ba98179d3med.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

O dawno nie było takiego staruszka, będę mocno kibicował. Co do pytanie niestety nie pomogę, ale życzę powodzenia w budowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również będę tu często zaglądał, bo ten DAF to chyba najpiękniejsza europejska ciężarówka od italeri (bardzo przepraszam jeśli kogoś uraziłem ), co do twojego pytania też nie jestem w stanie odpowiedzieć, bo nigdy nawet zdjęć tej ciężarówki nie widziałem A to będzie czyścioszek czy jakieś ślady eksploatacji będzie posiadał

To życzę spełnienia możeń

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzymaj linka:

http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=153&t=5043

 

Ludzie na tym forum wrzucali zdjęcia Dafów 3300 w różnych odmianach, znajdziesz sporo ciekawych zdjęć z różnych ujęć i sporo różnych konfiguracji tej ciężarówki. Jak się poprzyglądasz to może nawet znajdziesz odpowiedź na Twoje pytanie dotyczące tego kątownika/płaskownika pod siodłem.

 

Będę kibicował, uwielbiam ciężarówki z tego okresu i starsze .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do kątowników to na bank są to oddzielne elementy które są przykręcone/przynitowane do podłużnic ramy i powinny być miedzy nimi szczeliny. Podobny babol jest w modelu Scanii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za pomoc. Falarek, masz rację. Udało mi się nawet znaleźć zdjęcie na potwierdzenie. Fuzjan, tobie dziękuję za link, zdjęcia na pewno się przydadzą.

Teraz zastanawiam się nad malowaniem ramy. Albo będzie szara:

2c65fdd96a625c28med.jpg

Oliwkowa zieleń:

01ddf24a60c1beddmed.jpg

Albo czarna, tak jak powinno być wg instrukcji:

201f7b7da11f2901med.jpg

Najbardziej odpowiadał by mi oliwkowy lub szary bo rama i elementy zawieszenia mają wiele ciekawych szczegółów i drobnych elementów, i po pomalowaniu na czarno obawiam się ze te szczegóły by mogły "zniknąć". Zresztą sam nie wiem. Co wy o tym myślicie? A może macie jeszcze jakieś inne propozycje, to również chętnie wysłucham.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie zniknie na ramie, wystarczy że zrobisz przecierkę suchym pędzlem. Myślę że szary ewentualnie stalowy ciemny będzie dobry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Falarek, kolejna sprawa rozwiązana dzięki tobie. Rama będzie wyglądać tak, jak w prospektach, Czyli kremowa rama wraz z jej elementami takimi jak bak i inne wsporniki, a elementy zawieszenia i układu napędowego na czarno. wkrótce postaram się uaktualnić temat.

fe130fbc4ab7f7c4med.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja powoli buduję Scanię 141 i przy okazji poszukiwań dokumentacji trafiłem na stronę firmy restaurującej ciężarówki i pamiętałem że były tam Dafki. Co prawda są nieco inne modele bo 2800 i 2200 ale są ciekawe zdjęcia i w miarę dobrej jakości (jedyny myk... sa miniaturki, które nie dają się powiększyć więc musisz klikać prawym na zdjęcie i wybierać opcje "pokaż obrazek" i voila duże zdjęcie w niezłej jakości). Są gołe ramy i trochę kabli. Może coś się przyda.

 

http://www.leobol.nl/Manus-uk.htm

 

Działaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz ochotę to poszukaj w necie vin do takiego dafa a ja wrzucę Ci rysunki techniczne w miarę moich możliwości czasowych. Moim zdaniem wzorowanie się na starych prospektach to świetny pomysł. Powodzenia w budowie!

 

Ja powoli buduję Scanię 141

 

Może jakaś relacja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz ochotę to poszukaj w necie vin do takiego dafa

 

Dzięki, właśnie próbowałem znaleźć VIN ale po 2h szukania znalazłem tylko jeden numer i to jeszcze daf miał inne zawieszenie z tyłu.

Tak że to chyba się nie uda, naprawdę ciężko znaleźć cokolwiek do tego dafa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no zacny model ,pamiętam jak miałem 4 latka to ojciec mój takim właśnie dafikiem jezdził ,w wielkiej brytani ,nieziemsko silna "kobyła" jak na tamte czasy i powiem szczerze ze mam do tego staruszka sentyment sam chciałem nabyć ten model bo fajnie by było mieć takiego weterana w kilekcji cyrkowej ,

 

pozdrawiam i czekam na postępy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rama dostała docelowy kolor(zdjęcie troszkę przekłamuje, w rzeczywistości kolor jest trochę bardziej zielonkawy)

Przykleiłem tylne zawieszenie wraz z resorami.

f0445b1ea489857emed.jpg

W kątownikach nawierciłem otwory w odpowiednich miejscach, i zrobiłem przetłoczenia między nimi a podłużnicą ramy.

Miałem malować ramę dopiero po zrobieniu okablowania, ale rama ma jasny kolor, a wszystkie przewody są czarne, więc musiałem to zrobić w tej kolejności.

798111c41e01c883med.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie wszystkie ciezarowki malowane fabrycznie maja czarne okablowanie. Te otwory, ktore nawierciles zmieniaja zupelnie wyglad tej ramy, a jak dotychczas wyglada swietnie. Widze, ze bedzie to bardzo udany model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, Mała aktualizacja. Skleiłem el, zawieszenia, Oba tylne mosty i zawieszenie przednie. Zacząłem też zabawę z kabelkami.

Mniej więcej tak to wygląda teraz:

2ae9e524175ef5dcmed.jpg

Przewód do przedniego tłoczka hamulcowego:

a753e7847411d690med.jpg

Okablowanie tylnego mostu:

98ee4f3c80932008med.jpg

Oraz zbiornik, jeszcze nie przyklejony i czeka na kilka kabli.

1f8d19ae0c4313d2med.jpg

W planie jeszcze kilka kabli na sam tył ramy i niedługo biorę się za silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ładnie,kolor idealnie pasuje do ram ciężarówek z tamtego okresu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Chciałbym się dowiedzieć, jakie jest wasze zdanie na temat felg. Mam do wyboru dwie opcje. Albo zostawię seryjne felgi, jakie dało ITALERI, i będzie to wyglądało tak:

201f7b7da11f2901med.jpg

Albo przerobić te felgi na takie z pięcioma otworami zamiast dziesięciu, co miało by wyglądać tak:

fe130fbc4ab7f7c4med.jpg

Co prawda, na zdjęciach, na których się wzoruję jest pięć otworów, i według mnie to lepiej wygląda, ale chciałbym się dowiedzieć co wy o tym myślicie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz, tu moze byc tyle opini co modelarzy. Generalnie czy zastosujesz te z Italeri, czy przerobisz na 5cio otworowe to chyba tylko kwestia gustu. Nie jestem fanem tych 5cio otworowych wylacznie ze wzgledu na wyglad, ale moje zdanie jest takie, ze jakbys je przerobil wlasnie na te, ktore sa na tym drugim zdjeciu, to model by tylko zyskal na oryginalnosci wykonania, no i koniecznie malowane pod kolor ramy. Zawsze by to byla jakas odskocznia od standardowych Italerowskich, ktore sa praktycznie w kazdym zestawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz w razie czego gdyby się nie udało zapasowy komplet to nic nie stoi na przeszkodzie by wykonać te 5-cio otworowe. To Twój model i rób go tak by przede wszystkim Tobie się podobał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felgi muszą być takie jakie są piasty na tylnym moście. Nic innego nie wymyślisz. Musisz wiedzieć jakie tam były piasty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też jestem za przerobieniem kół. Model będzie wyglądał bardziej "oldschoolowo" a jak przeróbka nie wyjdzie zawsze można zrobić standard Italeri. W ogóle ta pierwsza fotka to zdjęcie DAFa po renowacji i ma założone nowe koła a druga fotka to jak wyglądała ciężarówka mniej więcej po wyjechaniu prosto z fabryki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.