PieciaDoriDori Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Witam To mój pierwszy warsztat i pierwszy model tego typu Jest to tytułowa Alfetta z 1950 roku w skali 1/24 produkcji SMER'a. O jakości tego modelu napewno dużo się na czytaliście, więc powiem tylko tyle ze czeka mnie dużo roboty ;) Producent mimo jakości miło mnie zaskoczył, bowiem dostałem instrukcję w dwóch egzemplarzach i dwa woreczki z kalkomaniami i elementami przeźroczystymi taki mały świąteczny bonus :P Niestety in-box'a z ramkami nie będzie, bo nie wiele myśląc od razu posegregowałem części... Mam już zrobioną odpowiednią dokumentację na pulpicie ;) Będę starał się wiernie wykonać "Alfettkę" ;) Nawet mam już "plan" na zrobienie felg, bo niestety producent trochę sobie zakpił. Dając kołpaki, które maja symulować szprychy ;) Znalazłem książkę o modelach samolotów i tam natknąłem się na interesujący rysunek: Co prawda pomysł dedykowany jest dla lotników, ale myślę, że się i w tej dziedzinie sprawdzi Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekgksw3 Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Jest więc zapowiadana Alfa, nie udało Ci się jednak mnie zaskoczyć, mam ten model aktualnir rozgrzebany, nawet założyliśmy z kilkoma kolegami projekt grupowy, ale chyba czechosłowacki wyrób położył wszystkich. Będe musiał ruszyć ze swoją, nie wiem czy mogę o tym pisać,ale testuje obecnie zestaw abera przygotowywany do tego modelu Dużo masz tej dokumentacji? Może byśmy się wymienili materiałami, zawsze może znajdzie sie coś nowego. Wiesz oczywiście o różnicach między modelem 158 a 159? Jest pare detali na któré trzeba zwrócić uwagę, ale większość jest raczej taka sama. Czekam teraz na dalsze up'y, napewno będe śledził warsztat. Ps. nie wsparłbyś dodatkowym arkuszem kalek? Ja miałem stary zestaw bez kalek, mam co prawda dorabiane,ale brakuje zegarów, nawet tyle by mi wystarczyło ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumapolski Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Też jestem jednym z (nie)szczęśliwców, którzy z Alfettą walczyli. 159 miała trochę inny kształt z przodu, i "coś" za przednimi kołami. Dobrze to widać na tym zdjęciu: Poza tym inne rury wydechowe. Czy wiadomo już, jaka będzie cena tych blaszek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PieciaDoriDori Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 159 miała trochę inny kształt z przodu, i "coś" za przednimi kołami. ? Oraz inne "mocowanie" silnika ;) Przemek co do kalkomanii to na razie nie chcę się pozbywać nadmiaru, a nuż widelec coś mi pójdzie nie tak... A z tymi blaszkami to jak gra będzie warta świeczki to daj znać ;) Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekgksw3 Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Do tego całkiem inne zawieszeniebz tyłu Co do blaszek niestety nie mam bliższych informacji, ale jak ruszę troche z budową to pokaże je w swoim temacie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Dlaczego tych blach nie było jak robiłem swoją 158 A na teraz przydałyby się mi blachy do smerowego Talbota Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PieciaDoriDori Posted December 27, 2011 Author Share Posted December 27, 2011 Dziś z rana poleciałem do pobliskiej mieszalni farb i kupiłem podkład Pomalowałem silnik, deskę rozdzielczą i inne drobne elementy muszę papierem wodnym zniwelować głębsze rysy, które wyszły na jaw ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekgksw3 Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Silnik zostawiasz standardowy, czy bedziesz cos przerabiac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PieciaDoriDori Posted December 27, 2011 Author Share Posted December 27, 2011 Jutro wrzuce fotki ;) ale powiem, że dodałem parę małych zmian. Pierwszą jest delikatna zmiana kompresora, a drugą dostrzeżecie na zdjęciach Kombinuję nad kablami wysokiego napięcia, już opanowałem metodę rozciągania ramek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PieciaDoriDori Posted December 30, 2011 Author Share Posted December 30, 2011 Trochę spóźniony UP Obiecane zdjęcia: Jak widać na fotkach, zmieniłem położenie kompresoru, dodałem kilka szczegółów i tyle. W planach mam wyżej wymienione kable, tylko musze się do brata ciotecznego wybrać po jakąś starą wypraskę w odpowiednio stonowanym kolorze ;) i modyfikacja koloru wydechu Pozdrawiam PS. na fotkach kompresor trochę opadł, oczywiście będzie prosto. Na razie jest na sucho ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartiniOCP Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Zapowiada się fajnie. Czekam na waloryzację kabelkami i modyfikację kolorów. Mam nadzieję, że podkreślisz motorek jakimś łoszem. Interesuje mnie również jak wyjdą Ci te plastikowe koła. No i karoseria, trzymam kciuki za idealną powłokę lakierniczą. Fajnie będzie porównać Twój model z niedawno prezentowanym na tym forum. pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PieciaDoriDori Posted December 30, 2011 Author Share Posted December 30, 2011 Dziękuję bardzo, wash oczywiście będzie ;) Co do kół to mam mieszane uczucia, no ale będę kombinował Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumapolski Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Ładnie Ci to wychodzi, ale chłodnica do poprawki. Powyjeżdżałeś czarną poza obręb siatki. Mam też mieszane uczucia co do fotela. Może i był taki w realu, ale ten mi się nie widzi - wygląda, jakby go z błota wyjęli. Mimo wszystko kibicuję dalej . "159 miała inne zawieszenie z tyłu". Ma ktoś może jakieś fotki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PieciaDoriDori Posted December 31, 2011 Author Share Posted December 31, 2011 (edited) Dumapolski, przybrudzenia dojdą na silnik i jego elementy, to moja niedokładność będzie przyćmiona. Poza tym dolny element chłodnicy jest schowany ;) a co do fotela to może w późniejszych etapach nieco go poprawię przed chwilą znalazłem album z boską Alfettę: http://s5.photobucket.com/albums/y168/alpkop/Exoto-Alfa-Romeo-Alfetta-159M-1951/?action=view¤t=Exoto-Alfa-Romeo-Alfetta-159M-19517.jpg¤ttag=diecast#!oZZ24QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs5.photobucket.com%2Falbums%2Fy168%2Falpkop%2FExoto-Alfa-Romeo-Alfetta-159M-1951%2F%3Faction%3Dview%26current%3DExoto-Alfa-Romeo-Alfetta-159M-195159.jpg%26currenttag%3Ddiecast Pozdrawiam Edited December 31, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartiniOCP Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 Takie modele jak ten z tej galerii potrafią dać człowiekowi w mordę....stalową rękawicą. Prześliczna ta Alfetta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 To Die-cast firmy Exoto w skali 1/18, jeden z ich nowszych, do tego flagowych modeli: Alfa-Exoto Jak widać cena 845$ powala, choć model jest zbudowany w zasadzie tak jak oryginał, ze wszystkimi detalami. Exoto stworzyło nawet kampanię reklamową tego modelu, z filmem reklamowym, który można znaleźć w sieci. Jeśli dla kogoś model Exoto jest za drogi, to jest jeszcze równie doskonały żywiczno-metalowy model firmy Model Factory Hiro , do tego w Formułowej skali 1/20, za ok. 700-900zł w zależności od sklepu Alfa-MFH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekgksw3 Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 Dumapolski zmiany w zawieszeniu widać na fotkach modelu exoto, w 159 wprowadzili wielowachacz. Swoją drogą świetne fotki chyba będe musiał zmienić trochę plany co do mojego modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PieciaDoriDori Posted January 6, 2012 Author Share Posted January 6, 2012 Cześć, obraziłem się na Alfę... ale przełamałem strach i zabrałem się do roboty. Dziś przysiadłem i to co mi się udało zrobić: -kable wysokiego napięcia (żyłka wędkarska) -nałożenie 2 koloru na układ wydechowy -przyklejenie kompresora -pomalowanie paru elementów podkładem -oraz pocieniłem ścianki kokpitu Zdjęcia: Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin M. Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 A ja się cieszę, że dałeś instrukcję wykonania kół ze szprychami. Jak znalazł do mojego skraczowego projektu. Silnik fajnie wygląda. Pozdrawiam, Marcin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.