bobolo Napisano 15 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 15 Kwietnia 2012 I czy farbkę rozcieńczać w pojemniku czy gdzieś indziej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 15 Kwietnia 2012 Share Napisano 15 Kwietnia 2012 Tak czy inaczej rozcienczaj farbę. Na zdjęcia wygląda, jakbyś malował prosto z puszki a to zawsze będzie wyglądać koszmarnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobolo Napisano 15 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 15 Kwietnia 2012 Jedno mnie w takim razie zastanawia. Skoro farbka ma być rozcieńczona, to czemu producenci nie dadzą farbek od razu rozcieńczonych, tylko samemu trzeba to robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 15 Kwietnia 2012 Share Napisano 15 Kwietnia 2012 Ale jak trzeba rozcieńczać to na wiecej Ci wystarczy chyba proste.Jaką farbą malujesz bo nie doczytałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobolo Napisano 15 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 15 Kwietnia 2012 Model Master akrylowy, w tym wypadku Dark Green. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 15 Kwietnia 2012 Share Napisano 15 Kwietnia 2012 Nie znam tych farb ale mysle ,że to samo co Pactra ,rozcieńcz wódka 40% ,nie wiem jak do pedzla musisz doswiadczalnie połóż dwie trzy cienkie warstwy,do pędzla nie maskuj bo będzie schodek ,pędzlem spokojnie plamy wymalujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobolo Napisano 15 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 15 Kwietnia 2012 Plamy może i tak, ale gorzej będzie z "invasion stripes" (chyba brak polskiego odpowiednika). Poza tym bez użycia taśmy, farba wlewa się do linii podziału, co nie jest miłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 15 Kwietnia 2012 Share Napisano 15 Kwietnia 2012 Pasy inwazyjne. Co do gęstości farb, to sam maluję pędzlem i też je trochę rozcieńczam. To normalne, że fabryczne są za gęste, a po jakimś czasie coraz bardziej, bo jednak gdy się je otwiera, to troszkę odparowują. Proponuję Ci jeszcze po każdej warstwie farby przeszlifować ją lekko papierem wodnym 2000 na mokro. Trwa to niestety długo, bo trzeba czekać aż farba dobrze wyschnie, samo szlifowanie też jest żmudne, a później znowu czekać aż wyschnie woda, ale wygląda później dużo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobolo Napisano 17 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 17 Kwietnia 2012 Spoko, spróbuję to zastosować, ale niestety najdrobniejszy papier, jaki w sklepie znalazłem to 1200. Nie za gruby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 17 Kwietnia 2012 Share Napisano 17 Kwietnia 2012 Wybacz. Może nie jestem mistrzem malowania (co pokazałem podczas konkursu) ale jeśli malujesz "Spędzla" to radzę położyć na całość jedną barwę ( na górę oczywiście) później po wyschnięciu zamaskować i położyć drugą. Mnie zwykle przy pędzelkowaniu starczało po jednej warstwie. Aha. Jeśli jeszcze możesz to usuń te zgrubienia na wylotach km-ów - to miało imitować taśmy zaklejające wyloty. Rozcieńczaj farby przed malowaniem. Dobrze jest używać szerokiego, miękkiego pędzla. Można rozcieńczyć troszkę mocniej pierwszą warstwę i po 24 - 48 godzinach położyć drugą układając smugi poprzecznie. Na to dopiero plamy... oże jednak zmyjesz to co masz i jeszcze raz pomalujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czsochaj Napisano 17 Kwietnia 2012 Share Napisano 17 Kwietnia 2012 Wcale nie trzeba kłaść jednolitego koloru na cały model i maskować pod pędzel. Malując pędzlami nanosiłem kolory kamo tak jak przebiegała granica kolorów. Jeśli to są acryle to po jednej godzinie śmiało można kłaść następną warstwę. Model Mastery acrylowe, podobnie jak Pactry można rozcieńczać wodą (wiem bo pędzlami malowałem dość długo z niezłym skutkiem). Obecnie malując aerkiem do Pactr i M.M. używam rozcieńczony biały denaturat (do kupienia w chemicznych lub marketach budowlanych), czysty leję do Tamyi. Znakomicie się sprawdza w roli rozcieńczalnika. Dobry pędzel, nie za 2,50 , ale7- 10 pln., musisz wybulić. Wiadomo że potrzebne będą Ci różne pędzle, od 001 do 4. Najlepszym jednak rozwiązaniem nieudanego malowania, jest zmycie farbki zmywaczem do acryli, nie kombinuj z papierem, możesz tylko pogorszyć sprawę. Wódeczkę stosuj raczej do płukania gardła, o ile jesteś pełnoletni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 17 Kwietnia 2012 Share Napisano 17 Kwietnia 2012 Co do papieru ściernego idzie dostać drobniejszy niż 1200 , ostatnio w Leroy Merlin kupowałem wodny 2000 za kilka groszaków, może w sklepach samochodowych lub z lakierami też mają taki drobny. Farby rozcieńczaj np w nakrętkach po napojach lub jogurtach, ale w tych co mają płaskie dno - łatwiej się farbę miesza ;]Z pasami życzę powodzenia, sam bym się nie podjął tego zadania w moim raczkującym poziomie modelarza xD |PS Ja nigdy nie położyłem 4 warstw farby , 3 starczały a czasem 2 ( emalie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 17 Kwietnia 2012 Share Napisano 17 Kwietnia 2012 Papier wodny możesz kupić w sklepie z lakierami samochodowymi i marketach budowlanych to naprawdę nie problem,po za tym to ma byc warsztat a nie poradnik co jak zrobić/podstawy modelarstwa/ ,na forum jest odpowiedni idział i tam należy zadawac pytania i jak opanujesz te podstawy to załóż warsztat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lazi Napisano 18 Kwietnia 2012 Share Napisano 18 Kwietnia 2012 Co do rozcieńczania farb jest pięknie opisany wątek w poradnikach. W czym je rozrabiać również. Co do papieru ściernego to zakupiłem ostatnio 2000, 1800, 1600, 1400, 1200, 1000, 800 i 600 po złotówce za arkusz w zwykłym narzędziowym. Z tego co kojarzę są też w Castoramie. Co do problemów z wlewaniem się farby w linie podziału to zastanawiam się nad tym czy nie lepiej byłoby użyć masy maskującej, ona mogłaby je zakleić. Przy takich efektach malowania może rzeczywiście lepiej byłoby zrobić krok wstecz - zmyć farbę Wamodem i pomalować jeszcze raz rozcieńczoną farbką. Ale i tak podziwiam Cię za śmiałość. Ja jeszcze poczekam ze swoim pierwszym oficjalnym warsztatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobolo Napisano 19 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2012 Dzięki za te porady, ale na razie na wynalazki typu rozcieńczalniki czy masy maskujące nie mam za bardzo kasy, więc spróbuję zrobić tym, co mam. A co do pędzli, to akurat tu kupiłem profesjonalne okrągłe 000, 00, 1 oraz płaskie 1 i 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 19 Kwietnia 2012 Share Napisano 19 Kwietnia 2012 szczerze... M.O. Skoda kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobolo Napisano 21 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 21 Kwietnia 2012 Postępy idą dość powoli, ale malowanie trwa. Jednak mam pewien problem. Otóż, mimo rozcieńczenia farbek, farba mi nie kryje dokładnie. Tu to widać dokładniej : Gdzie robię błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.A.T.E.K Napisano 21 Kwietnia 2012 Share Napisano 21 Kwietnia 2012 pomaluj kilkoma cienkimi warstwami. jedna nie pokryje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 21 Kwietnia 2012 Share Napisano 21 Kwietnia 2012 Sam jestem początkującym, ale to co Ty wyprawiasz to aż mi się przykro robi. Najważniejsza sprawa - po co ci ten ten pośpiech ?! Kładziesz farbę na nie gotowy do tego model - nie wypełniłeś szpachlówką "rowów", nie wyszlifowałeś reszty... jeśli chodzi o farbę - czemu się tak uparłeś na akryle ? Malując pędzlem wybierz emalie, dla początkujących są łatwiejsze - dokup jeszcze rozcieńczalnik, kładź cieniutkie warstwy to może nie będzie to wyglądało jakbyś malował plakatówkami. Studiuj dokładnie instrukcje, w internecie również jest MNÓSTWO zdjęć Spitfire'ów to na przyszłość unikniesz malowania skrzydeł zamiast pojedynczych punkcików na czerwono/zielono... Mimo wszystko życzę powodzenia. Trochę wybiegłeś w przyszłość z tą relacją, popsuj parę modeli, zrób kilka na poziomie i dopiero załóż kolejną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 24 Kwietnia 2012 Share Napisano 24 Kwietnia 2012 Przepraszam... Koszmar. No sam zestaw też nie jest idealny ale to co prezentujesz ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czsochaj Napisano 24 Kwietnia 2012 Share Napisano 24 Kwietnia 2012 Pierwsza zasada przed malowaniem, dokładnie wymieszać farbkę, druga umyć w płynie do naczyń lub mydle model, trzecia dobrać wielkość pędzla, czwarta to kłaść równe i cienkie warstwy farbki(lepiej 3-4 warstwy niż 2 grubo), piątka poczekać aż poprzednia warstwa wyschnie(w przypadku acryli około 1godziny) i piąta najważniejsza, model musi być przygotowany do malowania (zaszpachlowane ubytki i szpary). Na podstawie zdjęć widać, że żadnej z tych zasad nie przestrzegasz, świadczy to o rozpoczęciu zainteresowaniem modelami. Moja rada, skończ ten model, jaki będzie taki będzie. Ale będzie Twój, skończony, zaliczony jako propedeutyka modelarstwa. To tak zwane ,,pierwsze koty za płoty''. Następnie kup model, jaki? coś z Hobby Bossa, za 25 zeta. Są to modele dla początkujących, niemalże złożone z kilku części, akurat dla Ciebie. Ten zestaw przerósł Twoje umiejętności. Nadal stosuj acryle, bo moim zdaniem emalie jednak są farbkami bardziej wymagającymi pod pędzel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobolo Napisano 11 Lipca 2012 Autor Share Napisano 11 Lipca 2012 Sorki za odkopywanie tematu, ale czym mógłbym zmyć farbę, żeby od nowa próbować malować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 11 Lipca 2012 Share Napisano 11 Lipca 2012 Sorki za odkopywanie tematu, ale czym mógłbym zmyć farbę, żeby od nowa próbować malować? Możesz, w krecie na przykład. Co i jak poszukaj w 'tajnikach modelarstwa'. Pytanie tylko, po co ? Nie lepiej zrobić tak jak napisał czsochaj, kupić coś taniego i zacząć porządnie od nowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 13 Lipca 2012 Share Napisano 13 Lipca 2012 Najtaniej cie wyjdzie cleanlux i nie poparzy ci tak mocno skóry a tym bardziej oczu i układu oddechowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelożerca Napisano 2 Stycznia 2013 Share Napisano 2 Stycznia 2013 Witam Współczuję temu modelowi, bo jest naprawdę dobry, a to co Ty z nim zrobiłeś, to zwyczajnie porażka. Końcówki, to nie znaczy zakończenia skrzydeł tylko światełka. Czytaj uważniej instrukcję. Kamuflaż to jeden wielki badziew, wygląda jakby dziecko z przedszkola obkleiło model plasteliną . Człowieku, takie rzeczy robi się po pierwsze rozcieńczoną farbą, a po drugie aerografem. Nie rzucaj się od razu na trudniejsze modele, bo przy takim podejściu do modelarstwa (?), będziesz Produkował jeden bubel za drugim. Mimo wszystko życzę powodzenia Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.