Skocz do zawartości

Volvo FH12 "Sandro Munari" Italeri 3849


maciol

Rekomendowane odpowiedzi

Malowałem podkładem w sprayu śnieżka, novol professional, motip można by wymieniać i nie wiem który najlepszy. Jak pow. jest dobrze oszlifowana to wyjdzie dobrze.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dobra, sprawa wygląda tak, że podkład kupie motipa w sklepie w Gdyni w tym samym, co juz kupilem (dzis) bazę - lakier KTM 202 86 700 Perła. Nie wiem, czy to idzie znaleźć w internecie... Ale mniej więcej jak motory KTM. - Dostałem w mieszalni farb za... 45 zł

teraz już nie mogę użyć żadnego taniego podkładu, ani taniego bezbarwnego na koniec... No, ale cel uświęca środki - myślę o efekcie

Zdjęcia jutro - obiecuję - informatyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak - zdjęcia

Aparat zepsuł sie podczas robienia fotek...

Wysiadły baterie potem jak wymieniłem to sie juz nie otwierał... ;(

 

silnik:

 

SDC11492.jpg

 

SDC11487.jpg

 

SDC11448.jpg

 

zawieszenie:

 

SDC11490.jpg

 

 

SDC11488.jpg

 

kolorystyka chłodnicy:

 

SDC11433.jpg

 

SDC11431.jpg

 

elementy wnętrza:

 

SDC11678.jpg

 

SDC11675.jpg

 

SDC11677.jpg

 

wyczuwam szpachlę...

 

SDC11676.jpg

 

tak to wszystko wygląda:

 

SDC11486.jpg

 

nieszczęsny bak nawaliłem szpachli, teraz nie chce mi się szlifować... ale to piwo trzeba wypić, które nawarzyłem

 

SDC11671.jpg

 

SDC11673.jpg

 

SDC11672.jpg

 

a oto i zakupy:

 

SDC11668.jpg

 

lakier, którego nie użyję, a który [bez sensu ] kupiłem ...

jest fluorestencyjny

może ktoś chce odkupić?

 

SDC11670.jpg

 

a to jest szary do wnętza - jako podstawowy kolor, na to beże, drewno itd.

miałem taki czerwony (na wiatraku) i dziwnie słabo krył,

oczywiście bez podkładu, na koły plastik - ześlizgiwał się,

czy jak będzie podkład to problem zniknie?

 

SDC11669.jpg

 

pozdrawiam,

maciol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciol, zawsze powinno sie dawac podklad na poprzednio przeszlifowana powierzchnie. Co to za szpachla, chyba nie samochodowa? Jak tak to Ci troche zejdzie na jej usuniecie. Rama fajna, ale szkoda, ze nie oszlifowales szwow i laczen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam wygląda na to, że trzeba jeszcze przejechać dokładniej. P600 albo P320 (nie wiem czy będzie za gruby) 1000 i 1200 dajesz na końcu zajedziesz się. Na tym baku jest jeszcze sporo do szlifowania powinno być gładziutko bo podkład i tak pokażę nie równości , które jeszcze raz będziesz musiał oszlifować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz szlifowałem kabinę P600 i nic się nie działo po podkładzie, podkład jeszcze raz przejechałem, ale możesz też spróbować gradacji P800. Potem na końcu P1200. Ważne, żebyś rys nie narobił podczas szlifowania za dużych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam ponownie,

niestety - bez zdjęć :(

odciąłem piasty od felg

przede wszystkim po to, aby je skrócić - pierwsze co pomyślalem o nich jak je zobaczyłem, to to, że są za długie,

ale wtedy naszła mnie myśl, że przecież nie dam rady nic z tym zrobić...

jednak wziąłem się na odwagę i pierwszym krokiem było odcięcie - wyszło całkiem całkiem, póki co,

ale teraz nie wiem jak by je skrocic...

macie jakieś pomysły?

czym to zrobić?

boję się o skalpel, jakimś cudem go nie złamałem przy odcinaniu, ale teraz może być trudniej...

czekam na sugestie,

pozdrawiam,

maciol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wtedy naszła mnie myśl, że przecież nie dam rady nic z tym zrobić...

jednak wziąłem się na odwagę i pierwszym krokiem było odcięcie - wyszło całkiem całkiem, póki co,

ale teraz nie wiem jak by je skrocic...

 

Jak zabierasz się za przerabianie to powinieneś pierw przemyśleć temat od początku do końca, a potem dopiero działać. Nie pomogę Ci w kwestii „co teraz”, bo nigdy nie skracałem piast.

 

boję się o skalpel, jakimś cudem go nie złamałem przy odcinaniu, ale teraz może być trudniej...

 

Bój się lepiej o palce, skalpel wchodzi w nie jak w masło. A skalpel to nie jeden jeszcze złamiesz, takie koszty modelarstwa….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, piasty skrócone, pomalowane razem z felgami, mi efekt się podoba.

Zdjecia robilem telefonem - ale aparat juz w naprawie wiec jak bedzie OK to zrobie fotke koncowa i wstawie.

Toutorial robiony telefonem - 3.2 Mpix wiec nie pokazuje.

Jak ktos bedzie chcial to moge tu opisac co i jak robilem ;)

pozdrawiam

maciol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam

To nie jest tak, że jak nie piszę nic, to nie robię też nic, bo jednak prace idą naprzód.

Kilka fotek:

1. Wnętrze: jak widać jeszcze mu troszkę do ostatecznego dokończenia zostało, po robieniu fotek jeszcze trochę nad nim popracowałem, i popracuję jeszcze "trochę"

 

DSC00963.jpg

 

Ten filc "pościel" na łóżku jeszcze będzie przemalowany, ale nie wiem narazie na jaki kolor:

 

DSC00962.jpg

 

DSC00961.jpg

 

Jest i lakier, co prawda bez polerki:

 

DSC00964.jpg

 

Uszczelki robione markerem:

 

DSC00966.jpg

 

DSC00965.jpg

 

No i rama:

 

DSC00969.jpg

 

DSC00968.jpg

 

DSC00967.jpg

 

Dziękuję za uwagę i czekam na "komentsy"

 

maciol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nie radzisz sobie z maskowaniem, łączenia kolorów to tragedia. Nie czekam na polerkę bo ten aspekt mnie nie interesuje. Światła tył powinny być pomalowane farbą transparentną. Farba na ramie, czy innych elementach wygląda ładnie. Dopóki malujesz jednym kolorem jest dobrze, ale to wnętrze, te uszczelki, opaski w silniku to tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze będziesz musiał bardzo dużo więcej popracować nad łączeniem kolorów, a co do kolorów to ładne.

 

Pomarańcz bardzo ładny, ale z mojego doświadczenia wiadomo,

ze trzeba malować PO sklejeniu kabiny (oprócz np. tylnej ścianki bo możliwe ze wnętrze potem będziesz musiał jakoś włożyć). Mi tak było mówione ;)

 

Rama i silnik moim zdaniem bardzo ładnie złożona i pomalowana,

w jednym miejscu tylko widać niebieski (chyba plastik z którego była robiona forma) nad zapasowym kołem i lekko po lewej od niej.

 

A co chodzi o światła, to ja nie wiem czy transparentna farba by to zrobił bo plastik chyba czarnego koloru był wiec by prześwitywał.

U mnie w scanii był przezroczysty plastik do świateł wiec od wewnątrz pomalowałem zwykłą farba i było dobrze.

 

moim zdaniem weź się mocno za wnętrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wnętrze to to jeszcze jest oczywiście daleko do finalnej wersji. To jest max. 30% tego wnętrza, pokaże Wam jak skończę. Tylne światła są malowane zwykłą farbą, bo nie miałem innej. A to wszystko jest malowane bez maskowania, dlatego niedokładnie.

Tak ten niebieski to plastik tam nie doszła farba w spray'u dlatego tak jest i już chyba nie uda sie nic zmienic ale nie wiem zobacze

 

Wszystko oprócz deski we wnęce właściwie skończone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to, że jestem tytanem pędzla i znakomicie maskuję (do pewnej ręki dużo mi brakuje), ale ten środek na Twoim miejscu to bym umył w DOT-3 i zaczął od nowa i powoli, bo poprawić się tego nie da. Na razie przypomina to wytwór szalonego artysty o trudnych do określenia kształtach. Jak nie potrafisz pojechać z kolorami do ich granic, to maskuj taśmą - zdecydowanie lepszy efekt uzyskasz. A ile się nauczysz...

Kabinę przed polakierowaniem trzeba skleić. Potem zostaną Ci ślady łączeń i klej na wierzchu. I cały efekt szlag trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o wnętrze to to są wstepne kolorki maźnięte, tylko deska jeszcze do obróbki reszta jak dla mnie jest OK,

JAK SKOŃCZĘ DESKĘ TO WSTAWIĘ FOTKE TO NIE JEST EFEKT KOŃCOWY!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wnętrzu czeka cię jaszcze dużo pracy, ale wybrałeś fajną kolorystykę. Rama wygląda bardzo dobrze (pomijając niebieskie przebicie w 1 miejscu). Powodzenia w dalszych pracach. Aczkolwiek tak jak mówiono wyżej możesz mieć problemy z czystym sklejeniem.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale że co z tym tylnym zawieszeniem? (tak inteligentnie zapytam hehe )

Tak, rzeczywiście, w tym modelu jest naprawdę sporo tych części od starszego modelu, mogę zrobić zdjęcie instrukcji, gdzie są zaznaczone części "not to use" ( nie do użycia ) - jest ich troszku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.